7 תשובות
הכי טוב להעזר בפסיכולוג טוב. השיטה היא הסתגלות איטית מאוד, עד שחשים בטחון.
חבר טוב מומחה סטיפס
בהצלחה!
איילת גושן Ayelet Goshen מומחית סטיפס
חרדה חברתית היא תופעה שמקשה לאדם לפעול כמעט בכל תחום בחיו. החדשות הטובות הן, שניתן לטפל בתופעה. הדבר תלוי, ברמת החרדה וגם ברצון של האדם להתמודד איתה. פסיכולוג יכול להיות הכתובת לטיפול, אם כי, הייתי גם בודק, אפשרויות בתחום התרופתי. כמו כן, אימון אישי, עשוי גם לסייע בהתמודדות עם התופעה.

בהצלחה!

​מרסלו סקלדניק
מאמן אישי ועסקי - "אימון להצלחה עסקית"
למידע נוסף ותאום, ניתן לפנות באמצעות:
דואר אלקטרוני: service@coachingis4me.com
עמוד הפייסבוק: www.facebook.com/coachingis4me
אתר אינטרנט: www.coachingis4me.com
טלפון נייד: 050-2033330​​
מאמן אישי ועסקי מומחה סטיפס
אנונימית יקרה,
לצערי אין לי תשובה חד משמעית לשאלה שלך.
אבל אני יודעת שחרדה חברתית, זה משהו שמאד מפחיד להתמודד איתו לבד.

אני רוצה להציע לך להגיע לצ'אט שלנו, של עמותת סה"ר בה אני מתנדבת.
הצ'אט פועל בכל לילה, ומחכים לך שם מתנדבים שלנו שאולי יוכלו לעזור לך להבין מה זה חרדה חברתית ואיך מתמודדים איתה.

לא בטוחה שיהיו לנו את כל הפתרונות, אבל בהחלט נוכל לנסות לעזור לך.

נשמח לראותך,
מתנדבת סה"ר
מתנדבי עמותת סה"ר מומחית סטיפס
שלום לך,
אתה כנראה חושש ממה שיגידו, או מאיך שיגיבו.
חשוב מאוד שתטפח את הביטחון העצמי שלך, את ההערכה העצמית ואת הדימוי העצמי.
ואז, במקום החששות ממה שיגידו, אתה תאמין בעצמך, ותחשוב על מה שטוב לך.
עדנה מימון מומחית סטיפס
הבסיס להתגברות על חרדה חברתית הוא שילוב של שינוי התנהגותי ושל אופן החשיבה.

שינוי התנהגותי - הכוונה להפסיק להימנע - הסובלים מחרדה חברתית - באופן טבעי - ימנעו ממצבים שגורמים להם מתח ולחץ - כלומר מצבים חברתיים - לעמוד מול קהל, להשתתף בשיחה בקבוצה וכדומה - מנגנון ההימנעות לא מאפשר להם להפריך את החרדה ולהתמודד איתה - המטרה צריכה להיות להתחיל להיחשף לסיטואציות מעוררות חרדה - בטיפול מקובל ליצור סולם של חשיפות - לחזור מספר פעמים על כל חשיפה (חזרתיות) - לא להמשיך למשימה הבאה לפני שרמת החרדה במשימה הקודמת - כדרך חיים - רצוי להתחיל להסתכל על אירועים חברתיים כאתגר וכהזדמנות לחשיפה ופחות כאיום שצריך לברוח ממנו. הצטרפות לקבוצת חרדה חברתית יכולה להיות רעיון טוב - הקבוצה יכולה להוות שדה ניסויים יעיל לחשיפות חברתיות.
שינוי אופן חשיבה - הסובלים מחרדה חברתית בדרך כלל מפרשים את המציאות בהקשר החברתי כמאיימת - לעתים קרובות הפירוש הזה הוא שגוי או מוגזם ויוצר את החרדה - ניתן להיעזר במטפל התנהגותי קוגניטיבי כדי לשנות את הפרשנות למקום פחות שלילי ויותר מציאותי - אפשר גם להיעזר בספרות עזרה עצמית.

אני פתחתי קבוצה בוואצאפ עם עוד ילדים עם חרדה זה ממש עוזר לי לפחות אני בפרטי אם את רוצה