תשובה אחת
מכמה סיבות... ללמדנו הכרת הטוב, ולו משה היה מכה, היה בזה משום, כפיות טובה כלפי המים, כלפי היאור שהצילו והסתירו..
כמו כן, העפר, ש"עזר" למשה, בכך שמשה השתמש בו להטמנתו של המצרי בחול..
ה' מלמד, שאסור להיות כפויי טובה-ולהחזיר רעה למי שגם לך טוב-אפילו לדומם שבבריאה, או לפחות ביצורים..
ויש עוד מצד "הסוד" (הקבלה) שהיות ואהרון הכהן-הינו חסד, והמים הם חסד-המכה היתה צריכה לבוא מצדו.
ועוד, שהמטה של משה, היה קדוש קדושה יתרה, והקב"ה לא רצה ל"טנפו" מלכלוכי מצרים..
כמו כן, העפר, ש"עזר" למשה, בכך שמשה השתמש בו להטמנתו של המצרי בחול..
ה' מלמד, שאסור להיות כפויי טובה-ולהחזיר רעה למי שגם לך טוב-אפילו לדומם שבבריאה, או לפחות ביצורים..
ויש עוד מצד "הסוד" (הקבלה) שהיות ואהרון הכהן-הינו חסד, והמים הם חסד-המכה היתה צריכה לבוא מצדו.
ועוד, שהמטה של משה, היה קדוש קדושה יתרה, והקב"ה לא רצה ל"טנפו" מלכלוכי מצרים..
באותו הנושא: