8 תשובות
לא. כי אתה לא מאמין במנטרה. צריך במקרה של חרדה, ליווי של מטפל מקצועי שילמד אותך.
שואל השאלה:
אבל אמרו לי שהעניין זה תכנות המח כלומר שינוי אמונה, גם אם אני לא מאמין בשלב זה באופן מלא אני מתכנת ומשכנע. אני מדבר על "יש לי ביטחון בעצמי" ובסגנון הזה..
אנונימי
זה כן יכול לעזור אך לא תמיד זה מספיק תלוי איזה סוג חרדה יש לך, ממה נובעת, כמה זמן אתה חווה אותה וכדומה.
האם מדובר בחרדה כללית (אתה תמיד בלחץ ) או התקף של חרדה (זמן נתון)?

אם אתה בעיצומו של התקף חרדה עוזר לדבר על עצמך בגוף שלישי ולראות עצמך מבחוץ לדוג': יוסי עכשיו בהתקף, תכף הוא ירגע. זה עוזר להרגע כי אתה יוצר ריחוק ואתה פחות חווה את זה.

בנוסף כדאי לנשום לאט, לא לבלוע רוק כי הגוף במצב " fight or flight" והמוח מקבל פקודה של הלחם או ברח, הישרדות, והפה מתייבש והלב מאיץ, נושמים מהר, וע"י זה שאתה נושם לאט ולא בולע רוק המוח מקבל פקודה שהכל בסדר והתקף החרדה נשלט על ידך ומפסיק.
אל תסמוך על תשובות של אחרים. הכל אינדיבידואלי. עד שלא תנסה בכוחות עצמך להילחם בחרדות שלך ולא תנסה לראות מה עובד בשבילך יותר טוב ומה פחות - לא תתקדם הרבה. סמוך על החוש האישי שלך. היה סקרן ותחקור הכל.
אנונימי
זה שלעצמו לא יעזור כי אתה לא תאמין למשפטים הללו, מה גם שחרדה זה דבר עמוק שנערם עם השנים
סוגסטיה עצמית+דמיון מודרך+יוגה/הומאופתיה/nlp יכול לעשות את העבודה

בהצלחה
לצאת ממצב חרדה זה. קודם למצוא הסיבה לחרדה. אם טראומה שעברת או לחץ חזק
הטיפול היא לא לעלות הבטחון העצמי אלא למצוא דרכים להתגבר על ההתקפי החרדה
ככל שאתה תופס איך לשלוט על זה ההתקפים נחלשים. כי אתה בעצם יותר חזק מהם
רצוי שיהיה תמיכה בעת ההתקפה.
לא לנשום מהר
לא להלחץ
אלא להתעסק במשהו עד שזה עובר
אוטוסוגסטיה יכולה להיות טובה כשעורכים אותה נכון.
אוטוסוגסטיה שמנוגדת לאמונה הבסיסית ולתחושה שלך תדחה על ידי המוח.
לכן יש לשנן סוגסטיה שהמוח שלך מסוגל להאמין בה.
ויש עוד מספר כללים חשובים בהכנת אוטוסוגסטיה.

לדעתי כדי להיפטר מחרדה עדיפה אסטרטגיה אחרת:
1. הכיני דף ועט ורשמי, מה הדבר הגרועה ביותר שיכול לקרות עם מה שאני חושב יתקיים?
ואז מה? ואז מה? עד שתזה/י מהו הפחד הכי גדול שלך, תזה/י היכן הפחד נמצא בגוף.
תדמייני שאת/ה מוציא/ה את הפחד מהגוף עם היד שלך ועכשיו דמיין/י שאת/ה צובע/ת אותו בצבעים של ביטחון, של שלווה ושל רוגע.
החזיר/י את מה שיש לך ביד לאותו מקום שממנו הוצאת (הכל בדמיון) ותחושי כיצד התחושה משתנה בהתאם.

במקרה שמדובר בפוביה, יש תהליך מאוד אפקטיבי ב-nlp, רק שדרוש לכך מנחה מוסמך.

יהודה בנך- מומחה לשינוי דפוסי חשיבה, מאסטר nlp
במידה מסויימת זה כן יכול לעזור, אבל רק אם אתה פתוח לדברים כאלה... אם אתה עקשן או לא מאמין בזה רוב הסיכויים שזה לא יעזור (מנסיון, לי זה לא עוזר)
באותו הנושא: