2 תשובות
קצת קשה להסביר כי יש בזה גם הרבה אינטרסים של רשויות מקומויות ואזוריות כי once הוכרז לא ניתן לשנות ייעוד לעולם כי לא ניתן לבטל הכרזה על שמורה
בגדול יש חוק שנקרא חוק גנים לאומיים שמורות טבע ואתרי הנצחה שקובע כל מיני נהלים בגדול יש לבחון לאחר סקרים שונים מה מצב המקומי האם יש ערכי טבע שיש להגן עליהם או שלא, הגבולות נקבעים על ידי ועדה שבוחנת עפי הסקרים.
למשל נחל אלכסנד אביא לך אותו כדוגמא: מצבו כשמורה לקח המון זמן עד שהוסדר העניין אבל יש פרצות שעוד לא נסגרו הוא שמורת טבע אין גבולות
המעמד החוקי של נחל אלכסנדר ופארק השרון משתרע עד לתחנת הרכבת של חדרה. המעמד נקבע כתוצאה מחזיון האימים של החברה להגנת הטבע-בדו"ח של האיומים המרכזים על השטחים הפתוחים בניהם הייתה מערכת מסועפת של כבישים-חזון כביש 9 - כביש 9 העתידי שיחבר בין כביש 2 מצפון למכמורת ועד לכביש 6 באזור באקה אל גרבייה, שיפגע בנוף ובשטחים החקלאיים שבין הכבישים 4 ו-6. כביש נוסף שמהווה איום לדעת החברה להגנת הטבע, הוא כביש 20, שמתוכנן לחצות את מרחב פולג ואת מרחב נחל אלכסנדר ופארק השרון, מרחב פארק פולג מאוים גם כן, על ידי כביש הרוחב המתוכנן 551, לדברי החברה להגנת הטבע. "מרחב פארק פולג משתרע ממרגלות הרי השומרון ממזרח ועד הים במערב, בין הגוש העירוני של רעננה - כפר סבא בדרום לבין הגוש העירוני של נתניה בצפון", מצוין בדוח. "כביש רוחב 551 המיועד לחבר בין הדרכים 6, 4 ו-2 תוך חציית אגן נחל פולג והשטחים הפתוחים האחרונים שנותרו בין נתניה לרעננה. החברה להגנת הטבע יחד עם יוסי שריד ובאמצעות פלקט הציגו לרבין. מעולם לא נקבע גבולה וקווי המתאר של הגן הלאומי-יש מעמד אין גבולות, מצב זה הוא נזיל ויכול לתת לגיטימציה לעתיד להוציא את התוכנית לפועל.
תעשה לעצמך טובה ותפנה לעורך דין מקצועי בעניין הזה.
לא פשוט בכלל.
אביאל