5 תשובות
איך? הבגרות בכלל ב23.6!
ואני יכולה אני יודעת את זה מצוין! היה לי מתכונת על כל הנושא ממדינות המקדש לעם הספר ביום רביעי..
שואל השאלה:
סליחה מתכונת*** חחח
את יכולה לכתוב פה כל מה שאת יודעת (אם את יכולה חחח) על הצהרת כורש וגם על עזרא ונחמיה?
זה מאוד יעזור לי =)
אנונימית יפיפיה
-כורש-
ובואי לפרטי, אני יכולה למצוא לך סיכום או משהו...
יש לי מלא סיכומים ומצגות שהמורה שלחה בואי לפרטי אם באלך..
עזרא סבבה נחמיה לא כל כך..
אני יודעת שהיה לו 7 פעולות אבל אני יודעת את נחמיה בערך..
אמ נחמיה שמע על המצב בירושלים, וביקש סמכות מהמלך ארתחשסטרא (מלך פרס הנכד של כורש) הוא קיבל סמכות לעשות תיקונים בארץ (לא כמו עזרא) אבל רק ל12 שנה..
אמ, הוא קודם כל בנה את החומה מסביב לירושלים בשביל להפריד בין הנוכרים ליהודים, בשביל למנוע מסחורה להיכנס המנגדים היו הנשים הנוכריות, הסוחרים והעשירים,
פעולה שנייה להוציא את הנשים הנוכריות, עזרא הצליח רק 113 נשים משום שלא קיבל סמכות, 113 הנשים היו רובן הנשים של הכנהנים שהבינו את עזרא, אבל לעומת זאת נחמיה הצליח להוציא יותר כי קיבל סמכות מן המלך..
היו לו עוד פעילויות אך אני לא יודעת סורי,
עכשיו עזרא,
כל הפעולות של עזרא נתקלו בקשיים כי לא היה לו סמכויות.. למשל הנשים הנוכריות, לא הייתה לו סמכות להפריד בין המשפחות..
מינוי שופטים שישפטו את העם על פי התורה שוב לא הייתה לא סמכות לשפוט את העם על פי התורה אם העם לא יודע את התורה..
כינוס העם וקריאת התורה בציבור, לא היה לא סמכות לכנס את כל העם הוא לא היה יכול להכריח את האנשים לבוא לשמוע..
הוא תיקן תקנות בשביל להחזיר את כולם בתשובה.. לא הייתה לא סמכות להגיד לכולם מה לעשות...

-הצהרת כורש-
כורש פרסם את ההצהרה ב538 לפני הספירה, במטרה לקרוא ליהודים לחזור ליהודה, תוכן ההצהרה הוא:
1. הוא אומר שה׳ פקד עליו לבנות לו בית בירושלים אשר ביהודה
2. הוא קורא ליהודים לבוא לבנות את בית המקדש.
3. השיבה לציון היא זכות ולא חובה.
4. מי שנשאר צריך לעזור לשבי ציון בכך שיתרמו להם כסף לבנות את בית המקדש.

לפרסום ההצהרה יש מספר סיבות:
1. סיבה דתית - כורש הוא פולוטאיסת כלומר מאמין בריבוי אלילים ובינהם גם באלוהי ישראל..
2. סיבה צבאית - רצה שהיהודים יעזרו לו לכבוש את מצרים..
3. סיבה מדינית - רצה לזכות באהדתם של היהודים ולמנוע מרידות..

היהודים שחזרו לירושלים החלו לבנות מזבח בשביל בית המקדש ונתקלו בכמה קשיים:
1. צרי יהודה ובנימין - מרי יהודה ובנימין היו יהודים שנשארו בארץ ולא הוגלו, וגם הם רצו לעזור הבנתי בית המקדש, אבל שבי ציון התנגדו בטענה שלא עברו את הטיהור שהם עברו במשך כל המסע ולכן הם לא יהודים, ולכן לא יוכלו לעזור בבניית בית המקדש. צרי יהודי החלו לגנוב ציוד ולהפריע בבנייה והשלימו לפחות של המקום שרוצים להשתלט עליהם.
2. סיבה דתית - כתוב בתורה שהחזרה לציון ובניית בית המקדש אמורה לקחת 70 ולכן לא מיהרו לבנות..
3. סיבות מנהלתיות -
א. לא היה להם אישור בנייה ולכן נאלצו ללכת לחפש בגנזך המלך, ובגלל זה דרוויש הפסיק את הבנייה
ב.
4. סיבות כלכליות - לא הזרימו להם את הכסף שתרמו להם ולא היה להם איך לקנות כלים וחומרים חדשים..

השוואה בין הצהרת כורש לכתובת הגליל:
1. בהצהרת כורש הוא כותב שה׳ פקד עליו חבנות לו בית
בכתובת הגליל כתוב שכורש האמין באלוהי ישראל
2. בהצהרת כורש הוא כותב שירושלים נמצאת ביהודה למה הוא כותב זה כבר ברור לכולם..
בכתובת הגליל כתוב שככה כותבים השליטים הפרסיים
3. איך הוא כותב בעברית?
בכתובת הגליל כתוב שהוא פונה לכל עם בלשונו
4. הצהרת כורש כתובה בספר עזרא וחשבו שעזרא התחזה לכורש בשביל להשיג אישור,
אבל בכתובת הגליל כתוב שזה סגנון הכתיבה.
תצטרכי עוד משהו אני פה