30 תשובות
כי שונאים אותנו שנאת חינם.
כי הגרמנים (הנאצים) היו בטוחים שהם גזע עליון משאר בני האדם והחליטו שכל מי שלא נכלל בגזע העליון הזה צריך להיעלם! דרך אגב לא רק יהודים הושמדו בשואה. מאוד כואב.
כי היטלר חשב שאנחנו עם נחוט (אימח שמו ושם זכרו)
חוץ מזה היטלר היה בנאדם מסכן שאת כל הצרות שלו שם על היהודים! חברה שלו ניסתה להתאבד פעמיים סתם עובדה... זה רק מוכיח... אבא שלו מת שהוא היה בן 3... והכומר שהציל אותו אמר שהוא התחרט שהוא הציל אותו כי כל רצח היהודים לא היה קורה... קיצר בנאדם מסכן ועלוב שלא היה לו חיים ורק חיפש איך להרוג אנשים!
חוץ מזה היטלר היה בנאדם מסכן שאת כל הצרות שלו שם על היהודים! חברה שלו ניסתה להתאבד פעמיים סתם עובדה... זה רק מוכיח... אבא שלו מת שהוא היה בן 3... והכומר שהציל אותו אמר שהוא התחרט שהוא הציל אותו כי כל רצח היהודים לא היה קורה... קיצר בנאדם מסכן ועלוב שלא היה לו חיים ורק חיפש איך להרוג אנשים!
בואו תסבירו לי מה הקשר בין חטאים ובין נאציזם ואנטישמיות -,-
האמת שאם נלך ע"פ היהדות על השואה יש נבואה עתיקה, שכחתי איפה..
בסופו של דבר זה היה הדבר היחיד שהביא לתקומה. אז עם כל הכאב שבדבר, לכל דבר יש סיבה. ככה אני מאמינה.
בסופו של דבר זה היה הדבר היחיד שהביא לתקומה. אז עם כל הכאב שבדבר, לכל דבר יש סיבה. ככה אני מאמינה.
השואה קרתה כי הגרמנים שנאו את היהודים, מה הקשר שהם חטאו.?
אנונימית
לא הבנתי למה עשו מינוסים לתגובה הראשונה חח
exist -
כל זה לא קשור לה׳
מדובר באדם עם בעיות נפשיות שחיפש את מי להרוג הוא מצא את היהודים וחשב מכיוון שאנחנו המיעוט ושלפי טענתם כל הצרות קורות בגללנו הם ניסו להרוג אותנו
כל זה לא קשור לה׳
מדובר באדם עם בעיות נפשיות שחיפש את מי להרוג הוא מצא את היהודים וחשב מכיוון שאנחנו המיעוט ושלפי טענתם כל הצרות קורות בגללנו הם ניסו להרוג אותנו
שמעתי מספר דעות שטוענות שחלק גדול מהאנשים שנרצחו בשואה (אם לא כולם) נרצחו כעונש מידי שמים על פשעים שהם ביצעו בחייהם, למשל חיים בגלות. כאשר שאלתי מה בנוגע לתינוקות שלא הספיקו לחטוא, קיבלתי את התשובה שהם נענשו על חטאי אבותיהם.
האם ייתכן ששישה מיליון יהודים נהרגו בגלל חטאיהם? האין זה עונש מוגזם?
ובנוסף-האם אנו באמת נענשים על חטאי אבותינו?
תודה מראש על התשובה.
כשאני שומע אמירות מעין אלו אני מתמלא בזעם גדול!
האם יש מי מאתנו שיודע מהי דעת עליון כדי לומר שמעשה מסויים נעשה בגלל דרכי התנהגותם של בני האדם?
מי יודע מה הוא, המחירון" לכל עונש?
אין לי ספק שהקב"ה מנהל את עולמו במידת הדין והרחמים. אין לי ספק שהקב"ה לא עושה עוולה.
למה? איך? כמה? מתי?
האם ייתכן ששישה מיליון יהודים נהרגו בגלל חטאיהם? האין זה עונש מוגזם?
ובנוסף-האם אנו באמת נענשים על חטאי אבותינו?
תודה מראש על התשובה.
כשאני שומע אמירות מעין אלו אני מתמלא בזעם גדול!
האם יש מי מאתנו שיודע מהי דעת עליון כדי לומר שמעשה מסויים נעשה בגלל דרכי התנהגותם של בני האדם?
מי יודע מה הוא, המחירון" לכל עונש?
אין לי ספק שהקב"ה מנהל את עולמו במידת הדין והרחמים. אין לי ספק שהקב"ה לא עושה עוולה.
למה? איך? כמה? מתי?
אנונימי
כי לא שמרו מצוות ולא שמעו לתורה.
הנה הנבואה על השואה בתנך; דברים פרק כ"ח. פרשת כי תבוא.
, אִם-לֹא תִשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֹתָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַקְּלָלוֹת הָאֵלֶּה, וְהִשִּׂיגוּךָ. טז אָרוּר אַתָּה, בָּעִיר; וְאָרוּר אַתָּה, בַּשָּׂדֶה. יז אָרוּר טַנְאֲךָ, וּמִשְׁאַרְתֶּךָ. יח אָרוּר פְּרִי-בִטְנְךָ, וּפְרִי אַדְמָתֶךָ--שְׁגַר אֲלָפֶיךָ, וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ. יטאָרוּר אַתָּה, בְּבֹאֶךָ; וְאָרוּר אַתָּה, בְּצֵאתֶךָ. כ יְשַׁלַּח יְהוָה בְּךָ אֶת-הַמְּאֵרָה אֶת-הַמְּהוּמָה, וְאֶת-הַמִּגְעֶרֶת, בְּכָל-מִשְׁלַח יָדְךָ, אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה--עַד הִשָּׁמֶדְךָ וְעַד-אֲבָדְךָ מַהֵר, מִפְּנֵי רֹעַ מַעֲלָלֶיךָ אֲשֶׁר עֲזַבְתָּנִי. כא יַדְבֵּק יְהוָה בְּךָ, אֶת-הַדָּבֶר--עַד, כַּלֹּתוֹ אֹתְךָ, מֵעַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר-אַתָּה בָא-שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. כב יַכְּכָה יְהוָה בַּשַּׁחֶפֶת וּבַקַּדַּחַת וּבַדַּלֶּקֶת, וּבַחַרְחֻר וּבַחֶרֶב, וּבַשִּׁדָּפוֹן, וּבַיֵּרָקוֹן; וּרְדָפוּךָ, עַד אָבְדֶךָ. כג וְהָיוּ שָׁמֶיךָ אֲשֶׁר עַל-רֹאשְׁךָ, נְחֹשֶׁת; וְהָאָרֶץ אֲשֶׁר-תַּחְתֶּיךָ, בַּרְזֶל. כד יִתֵּן יְהוָה אֶת-מְטַר אַרְצְךָ, אָבָק וְעָפָר: מִן-הַשָּׁמַיִם יֵרֵד עָלֶיךָ, עַד הִשָּׁמְדָךְ. כה יִתֶּנְךָ יְהוָה נִגָּף, לִפְנֵי אֹיְבֶיךָ--בְּדֶרֶךְ אֶחָד תֵּצֵא אֵלָיו, וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים תָּנוּס לְפָנָיו; וְהָיִיתָ לְזַעֲוָה, לְכֹל מַמְלְכוֹת הָאָרֶץ. כו וְהָיְתָה נִבְלָתְךָ לְמַאֲכָל, לְכָל-עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְבֶהֱמַת הָאָרֶץ; וְאֵין, מַחֲרִיד. כז יַכְּכָה יְהוָה בִּשְׁחִין מִצְרַיִם, ובעפלים (וּבַטְּחֹרִים), וּבַגָּרָב, וּבֶחָרֶס--אֲשֶׁר לֹא-תוּכַל, לְהֵרָפֵא. כח יַכְּכָה יְהוָה, בְּשִׁגָּעוֹן וּבְעִוָּרוֹן; וּבְתִמְהוֹן, לֵבָב. כט וְהָיִיתָ מְמַשֵּׁשׁ בַּצָּהֳרַיִם, כַּאֲשֶׁר יְמַשֵּׁשׁ הָעִוֵּר בָּאֲפֵלָה, וְלֹא תַצְלִיחַ, אֶת-דְּרָכֶיךָ; וְהָיִיתָ אַךְ עָשׁוּק וְגָזוּל, כָּל-הַיָּמִים--וְאֵין מוֹשִׁיעַ. ל אִשָּׁה תְאָרֵשׂ, וְאִישׁ אַחֵר ישגלנה (יִשְׁכָּבֶנָּה)--בַּיִת תִּבְנֶה, וְלֹא-תֵשֵׁב בּוֹ; כֶּרֶם תִּטַּע, וְלֹא תְחַלְּלֶנּוּ. לא שׁוֹרְךָ טָבוּחַ לְעֵינֶיךָ, וְלֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ--חֲמֹרְךָ גָּזוּל מִלְּפָנֶיךָ, וְלֹא יָשׁוּב לָךְ; צֹאנְךָ נְתֻנוֹת לְאֹיְבֶיךָ, וְאֵין לְךָ מוֹשִׁיעַ. לבבָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ נְתֻנִים לְעַם אַחֵר, וְעֵינֶיךָ רֹאוֹת, וְכָלוֹת אֲלֵיהֶם, כָּל-הַיּוֹם; וְאֵין לְאֵל, יָדֶךָ. לג פְּרִי אַדְמָתְךָ וְכָל-יְגִיעֲךָ, יֹאכַל עַם אֲשֶׁר לֹא-יָדָעְתָּ; וְהָיִיתָ, רַק עָשׁוּק וְרָצוּץ--כָּל-הַיָּמִים. לד וְהָיִיתָ, מְשֻׁגָּע, מִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ, אֲשֶׁר תִּרְאֶה. לה יַכְּכָה יְהוָה בִּשְׁחִין רָע, עַל-הַבִּרְכַּיִם וְעַל-הַשֹּׁקַיִם, אֲשֶׁר לֹא-תוּכַל, לְהֵרָפֵא--מִכַּף רַגְלְךָ, וְעַד קָדְקֳדֶךָ. לו יוֹלֵךְ יְהוָה אֹתְךָ, וְאֶת-מַלְכְּךָ אֲשֶׁר תָּקִים עָלֶיךָ, אֶל-גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ; וְעָבַדְתָּ שָּׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, עֵץ וָאָבֶן. לז וְהָיִיתָ לְשַׁמָּה, לְמָשָׁל וְלִשְׁנִינָה--בְּכֹל, הָעַמִּים, אֲשֶׁר-יְנַהֶגְךָ יְהוָה, שָׁמָּה. לח זֶרַע רַב, תּוֹצִיא הַשָּׂדֶה; וּמְעַט תֶּאֱסֹף, כִּי יַחְסְלֶנּוּ הָאַרְבֶּה. לט כְּרָמִים תִּטַּע, וְעָבָדְתָּ; וְיַיִן לֹא-תִשְׁתֶּה וְלֹא תֶאֱגֹר, כִּי תֹאכְלֶנּוּ הַתֹּלָעַת. מ זֵיתִים יִהְיוּ לְךָ, בְּכָל-גְּבוּלֶךָ; וְשֶׁמֶן לֹא תָסוּךְ, כִּי יִשַּׁל זֵיתֶךָ. מא בָּנִים וּבָנוֹת, תּוֹלִיד; וְלֹא-יִהְיוּ לָךְ, כִּי יֵלְכוּ בַּשֶּׁבִי. מב כָּל-עֵצְךָ, וּפְרִי אַדְמָתֶךָ, יְיָרֵשׁ, הַצְּלָצַל. מג הַגֵּר אֲשֶׁר בְּקִרְבְּךָ, יַעֲלֶה עָלֶיךָ מַעְלָה מָּעְלָה; וְאַתָּה תֵרֵד, מַטָּה מָּטָּה. מד הוּא יַלְוְךָ, וְאַתָּה לֹא תַלְוֶנּוּ; הוּא יִהְיֶה לְרֹאשׁ, וְאַתָּה תִּהְיֶה לְזָנָב. מה וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַקְּלָלוֹת הָאֵלֶּה, וּרְדָפוּךָ וְהִשִּׂיגוּךָ, עַד, הִשָּׁמְדָךְ: כִּי-לֹא שָׁמַעְתָּ, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--לִשְׁמֹר מִצְוֹתָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר צִוָּךְ. מו וְהָיוּ בְךָ, לְאוֹת וּלְמוֹפֵת; וּבְזַרְעֲךָ, עַד-עוֹלָם. מז תַּחַת, אֲשֶׁר לֹא-עָבַדְתָּ אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּשִׂמְחָה, וּבְטוּב לֵבָב--מֵרֹב, כֹּל. מח וְעָבַדְתָּ אֶת-אֹיְבֶיךָ, אֲשֶׁר יְשַׁלְּחֶנּוּ יְהוָה בָּךְ, בְּרָעָב וּבְצָמָא וּבְעֵירֹם, וּבְחֹסֶר כֹּל; וְנָתַן עֹל בַּרְזֶל, עַל-צַוָּארֶךָ, עַד הִשְׁמִידוֹ, אֹתָךְ. מט יִשָּׂא יְהוָה עָלֶיךָ גּוֹי מֵרָחֹק מִקְצֵה הָאָרֶץ, כַּאֲשֶׁר יִדְאֶה הַנָּשֶׁר: גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-תִשְׁמַע לְשֹׁנוֹ. נ גּוֹי, עַז פָּנִים, אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים לְזָקֵן, וְנַעַר לֹא יָחֹן. נאוְאָכַל פְּרִי בְהֶמְתְּךָ וּפְרִי-אַדְמָתְךָ, עַד הִשָּׁמְדָךְ, אֲשֶׁר לֹא-יַשְׁאִיר לְךָ דָּגָן תִּירוֹשׁ וְיִצְהָר, שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ--עַד הַאֲבִידוֹ, אֹתָךְ. נב וְהֵצַר לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, עַד רֶדֶת חֹמֹתֶיךָ הַגְּבֹהֹת וְהַבְּצֻרוֹת, אֲשֶׁר אַתָּה בֹּטֵחַ בָּהֵן, בְּכָל-אַרְצֶךָ; וְהֵצַר לְךָ, בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, בְּכָל-אַרְצְךָ, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָךְ. נג וְאָכַלְתָּ פְרִי-בִטְנְךָ, בְּשַׂר בָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--בְּמָצוֹר, וּבְמָצוֹק, אֲשֶׁר-יָצִיק לְךָ, אֹיְבֶךָ. נד הָאִישׁ הָרַךְ בְּךָ, וְהֶעָנֹג מְאֹד--תֵּרַע עֵינוֹ בְאָחִיו וּבְאֵשֶׁת חֵיקוֹ, וּבְיֶתֶר בָּנָיו אֲשֶׁר יוֹתִיר. נה מִתֵּת לְאַחַד מֵהֶם, מִבְּשַׂר בָּנָיו אֲשֶׁר יֹאכֵל,
וזה רק ההתחלה של מה שכתוב
...
הנה הנבואה על השואה בתנך; דברים פרק כ"ח. פרשת כי תבוא.
, אִם-לֹא תִשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֹתָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַקְּלָלוֹת הָאֵלֶּה, וְהִשִּׂיגוּךָ. טז אָרוּר אַתָּה, בָּעִיר; וְאָרוּר אַתָּה, בַּשָּׂדֶה. יז אָרוּר טַנְאֲךָ, וּמִשְׁאַרְתֶּךָ. יח אָרוּר פְּרִי-בִטְנְךָ, וּפְרִי אַדְמָתֶךָ--שְׁגַר אֲלָפֶיךָ, וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ. יטאָרוּר אַתָּה, בְּבֹאֶךָ; וְאָרוּר אַתָּה, בְּצֵאתֶךָ. כ יְשַׁלַּח יְהוָה בְּךָ אֶת-הַמְּאֵרָה אֶת-הַמְּהוּמָה, וְאֶת-הַמִּגְעֶרֶת, בְּכָל-מִשְׁלַח יָדְךָ, אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה--עַד הִשָּׁמֶדְךָ וְעַד-אֲבָדְךָ מַהֵר, מִפְּנֵי רֹעַ מַעֲלָלֶיךָ אֲשֶׁר עֲזַבְתָּנִי. כא יַדְבֵּק יְהוָה בְּךָ, אֶת-הַדָּבֶר--עַד, כַּלֹּתוֹ אֹתְךָ, מֵעַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר-אַתָּה בָא-שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. כב יַכְּכָה יְהוָה בַּשַּׁחֶפֶת וּבַקַּדַּחַת וּבַדַּלֶּקֶת, וּבַחַרְחֻר וּבַחֶרֶב, וּבַשִּׁדָּפוֹן, וּבַיֵּרָקוֹן; וּרְדָפוּךָ, עַד אָבְדֶךָ. כג וְהָיוּ שָׁמֶיךָ אֲשֶׁר עַל-רֹאשְׁךָ, נְחֹשֶׁת; וְהָאָרֶץ אֲשֶׁר-תַּחְתֶּיךָ, בַּרְזֶל. כד יִתֵּן יְהוָה אֶת-מְטַר אַרְצְךָ, אָבָק וְעָפָר: מִן-הַשָּׁמַיִם יֵרֵד עָלֶיךָ, עַד הִשָּׁמְדָךְ. כה יִתֶּנְךָ יְהוָה נִגָּף, לִפְנֵי אֹיְבֶיךָ--בְּדֶרֶךְ אֶחָד תֵּצֵא אֵלָיו, וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים תָּנוּס לְפָנָיו; וְהָיִיתָ לְזַעֲוָה, לְכֹל מַמְלְכוֹת הָאָרֶץ. כו וְהָיְתָה נִבְלָתְךָ לְמַאֲכָל, לְכָל-עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְבֶהֱמַת הָאָרֶץ; וְאֵין, מַחֲרִיד. כז יַכְּכָה יְהוָה בִּשְׁחִין מִצְרַיִם, ובעפלים (וּבַטְּחֹרִים), וּבַגָּרָב, וּבֶחָרֶס--אֲשֶׁר לֹא-תוּכַל, לְהֵרָפֵא. כח יַכְּכָה יְהוָה, בְּשִׁגָּעוֹן וּבְעִוָּרוֹן; וּבְתִמְהוֹן, לֵבָב. כט וְהָיִיתָ מְמַשֵּׁשׁ בַּצָּהֳרַיִם, כַּאֲשֶׁר יְמַשֵּׁשׁ הָעִוֵּר בָּאֲפֵלָה, וְלֹא תַצְלִיחַ, אֶת-דְּרָכֶיךָ; וְהָיִיתָ אַךְ עָשׁוּק וְגָזוּל, כָּל-הַיָּמִים--וְאֵין מוֹשִׁיעַ. ל אִשָּׁה תְאָרֵשׂ, וְאִישׁ אַחֵר ישגלנה (יִשְׁכָּבֶנָּה)--בַּיִת תִּבְנֶה, וְלֹא-תֵשֵׁב בּוֹ; כֶּרֶם תִּטַּע, וְלֹא תְחַלְּלֶנּוּ. לא שׁוֹרְךָ טָבוּחַ לְעֵינֶיךָ, וְלֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ--חֲמֹרְךָ גָּזוּל מִלְּפָנֶיךָ, וְלֹא יָשׁוּב לָךְ; צֹאנְךָ נְתֻנוֹת לְאֹיְבֶיךָ, וְאֵין לְךָ מוֹשִׁיעַ. לבבָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ נְתֻנִים לְעַם אַחֵר, וְעֵינֶיךָ רֹאוֹת, וְכָלוֹת אֲלֵיהֶם, כָּל-הַיּוֹם; וְאֵין לְאֵל, יָדֶךָ. לג פְּרִי אַדְמָתְךָ וְכָל-יְגִיעֲךָ, יֹאכַל עַם אֲשֶׁר לֹא-יָדָעְתָּ; וְהָיִיתָ, רַק עָשׁוּק וְרָצוּץ--כָּל-הַיָּמִים. לד וְהָיִיתָ, מְשֻׁגָּע, מִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ, אֲשֶׁר תִּרְאֶה. לה יַכְּכָה יְהוָה בִּשְׁחִין רָע, עַל-הַבִּרְכַּיִם וְעַל-הַשֹּׁקַיִם, אֲשֶׁר לֹא-תוּכַל, לְהֵרָפֵא--מִכַּף רַגְלְךָ, וְעַד קָדְקֳדֶךָ. לו יוֹלֵךְ יְהוָה אֹתְךָ, וְאֶת-מַלְכְּךָ אֲשֶׁר תָּקִים עָלֶיךָ, אֶל-גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ; וְעָבַדְתָּ שָּׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, עֵץ וָאָבֶן. לז וְהָיִיתָ לְשַׁמָּה, לְמָשָׁל וְלִשְׁנִינָה--בְּכֹל, הָעַמִּים, אֲשֶׁר-יְנַהֶגְךָ יְהוָה, שָׁמָּה. לח זֶרַע רַב, תּוֹצִיא הַשָּׂדֶה; וּמְעַט תֶּאֱסֹף, כִּי יַחְסְלֶנּוּ הָאַרְבֶּה. לט כְּרָמִים תִּטַּע, וְעָבָדְתָּ; וְיַיִן לֹא-תִשְׁתֶּה וְלֹא תֶאֱגֹר, כִּי תֹאכְלֶנּוּ הַתֹּלָעַת. מ זֵיתִים יִהְיוּ לְךָ, בְּכָל-גְּבוּלֶךָ; וְשֶׁמֶן לֹא תָסוּךְ, כִּי יִשַּׁל זֵיתֶךָ. מא בָּנִים וּבָנוֹת, תּוֹלִיד; וְלֹא-יִהְיוּ לָךְ, כִּי יֵלְכוּ בַּשֶּׁבִי. מב כָּל-עֵצְךָ, וּפְרִי אַדְמָתֶךָ, יְיָרֵשׁ, הַצְּלָצַל. מג הַגֵּר אֲשֶׁר בְּקִרְבְּךָ, יַעֲלֶה עָלֶיךָ מַעְלָה מָּעְלָה; וְאַתָּה תֵרֵד, מַטָּה מָּטָּה. מד הוּא יַלְוְךָ, וְאַתָּה לֹא תַלְוֶנּוּ; הוּא יִהְיֶה לְרֹאשׁ, וְאַתָּה תִּהְיֶה לְזָנָב. מה וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַקְּלָלוֹת הָאֵלֶּה, וּרְדָפוּךָ וְהִשִּׂיגוּךָ, עַד, הִשָּׁמְדָךְ: כִּי-לֹא שָׁמַעְתָּ, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--לִשְׁמֹר מִצְוֹתָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר צִוָּךְ. מו וְהָיוּ בְךָ, לְאוֹת וּלְמוֹפֵת; וּבְזַרְעֲךָ, עַד-עוֹלָם. מז תַּחַת, אֲשֶׁר לֹא-עָבַדְתָּ אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּשִׂמְחָה, וּבְטוּב לֵבָב--מֵרֹב, כֹּל. מח וְעָבַדְתָּ אֶת-אֹיְבֶיךָ, אֲשֶׁר יְשַׁלְּחֶנּוּ יְהוָה בָּךְ, בְּרָעָב וּבְצָמָא וּבְעֵירֹם, וּבְחֹסֶר כֹּל; וְנָתַן עֹל בַּרְזֶל, עַל-צַוָּארֶךָ, עַד הִשְׁמִידוֹ, אֹתָךְ. מט יִשָּׂא יְהוָה עָלֶיךָ גּוֹי מֵרָחֹק מִקְצֵה הָאָרֶץ, כַּאֲשֶׁר יִדְאֶה הַנָּשֶׁר: גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-תִשְׁמַע לְשֹׁנוֹ. נ גּוֹי, עַז פָּנִים, אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים לְזָקֵן, וְנַעַר לֹא יָחֹן. נאוְאָכַל פְּרִי בְהֶמְתְּךָ וּפְרִי-אַדְמָתְךָ, עַד הִשָּׁמְדָךְ, אֲשֶׁר לֹא-יַשְׁאִיר לְךָ דָּגָן תִּירוֹשׁ וְיִצְהָר, שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ--עַד הַאֲבִידוֹ, אֹתָךְ. נב וְהֵצַר לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, עַד רֶדֶת חֹמֹתֶיךָ הַגְּבֹהֹת וְהַבְּצֻרוֹת, אֲשֶׁר אַתָּה בֹּטֵחַ בָּהֵן, בְּכָל-אַרְצֶךָ; וְהֵצַר לְךָ, בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, בְּכָל-אַרְצְךָ, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָךְ. נג וְאָכַלְתָּ פְרִי-בִטְנְךָ, בְּשַׂר בָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--בְּמָצוֹר, וּבְמָצוֹק, אֲשֶׁר-יָצִיק לְךָ, אֹיְבֶךָ. נד הָאִישׁ הָרַךְ בְּךָ, וְהֶעָנֹג מְאֹד--תֵּרַע עֵינוֹ בְאָחִיו וּבְאֵשֶׁת חֵיקוֹ, וּבְיֶתֶר בָּנָיו אֲשֶׁר יוֹתִיר. נה מִתֵּת לְאַחַד מֵהֶם, מִבְּשַׂר בָּנָיו אֲשֶׁר יֹאכֵל,
וזה רק ההתחלה של מה שכתוב
...
אני חושבת שזה נורא שלא שומעים בקול אלוקים, אבל לעשות דבר כזה? שואה?! זה עוד יותר איום ונורא בעיניי
אנונימית
נכוןן שם הייתה הנבואה חח אני שכחתי איפה
אוהבת אתכם חבריי המאמינים ♥ ומסכימה איתכם
אוהבת אתכם חבריי המאמינים ♥ ומסכימה איתכם
השואה קרתה בגלל שיש אנשים רעים בעולם
כי אין אלוהים
לולרית לשירותך
כן זה מזעזע
אבל יש הרבה "סיבות"
אחת מהן זה שזה בגלל שיהודים חטאו ועוד אחת כדי שיעלו יהודים לארץ ישראל
אבל יש הרבה "סיבות"
אחת מהן זה שזה בגלל שיהודים חטאו ועוד אחת כדי שיעלו יהודים לארץ ישראל
בגלל שהיהודים היו יותר טובים מהם -אני לא יהודייה-
כי יש שנאת חינם, אומרים שזה בגלל ההתבוללות אבל אני מאמינה שעונש כזה אכזרי לא יינתן על התבוללות..
זה בגלל שנאת חינם ואם תשאלי אותי גם אף שנמצא בשמיים.. מה זה הגזע העליון? מה עבר לו בראש מה הוא נורמלי? (שאלה רטורית.)
זה בגלל שנאת חינם ואם תשאלי אותי גם אף שנמצא בשמיים.. מה זה הגזע העליון? מה עבר לו בראש מה הוא נורמלי? (שאלה רטורית.)
למעשה היהודים לא היו המרכז בכול הדבר הזה
מספר המתים של היהודים הוא גדול מאודד מכלל המתים
אבל השמדת היהודים לא היתה כול המטרה..
המטרה הייתה להשמיד כול גזע שהוא לא נחשב ל"עליון"
לא רק את היהודים... גם המון עמים אחרים
מספר המתים של היהודים הוא גדול מאודד מכלל המתים
אבל השמדת היהודים לא היתה כול המטרה..
המטרה הייתה להשמיד כול גזע שהוא לא נחשב ל"עליון"
לא רק את היהודים... גם המון עמים אחרים
אז בגלל שלפני 2000 שנה אנשים חטאו, זאת אומרת שצריך להטפל לאותם נספים?
אשכרה ילד בן שנה יכל לחטוא? נו באמת זה דבר כל כך מגוחך להגיד.
דברים כאלה מוציאים אותו יותר רע מאשר טוב.
אשכרה ילד בן שנה יכל לחטוא? נו באמת זה דבר כל כך מגוחך להגיד.
דברים כאלה מוציאים אותו יותר רע מאשר טוב.
אנונימי
זה מה שהדוסים חושבים.. -,-
פשוט היטלר הוא בן אדם חולה נפש שהחליט שצריך לרצוח עמים נחותים שסתם מפריעים להשתלטות הנאצים כמו היהודים והצוענים
הוא הצליח לסחוף אנשים שילכו בדרכו ויעשו מה שהוא רוצה
וככה קרתה השואה
פשוט היטלר הוא בן אדם חולה נפש שהחליט שצריך לרצוח עמים נחותים שסתם מפריעים להשתלטות הנאצים כמו היהודים והצוענים
הוא הצליח לסחוף אנשים שילכו בדרכו ויעשו מה שהוא רוצה
וככה קרתה השואה
כאשר המצב הכלכלי/מדיני/חברתי קשה העם מחפש פתרונות קסם ושעירים לעזאזל, זה הזמן שבוא המפלגות הקיצוניות (מימין ומשמאל) פורחות, זאת מכיוון שהן מבטיחות פתרונות קסם שלטענתן יפתרו את כל הבעיות, בגרמניה היה מצב כלכלי מאוד קשה ממשלות התחלפו בלי הפסקה ולא היה יציבות, ולכן המפלגות הקיצוניות, הנאצית והקומוניסטית מאוד התחזקו שם, המפלגה הנצאית שימשה בתור זו שמפסקת את פתרון הקסמים, והיהודים היו השעירים לעזאזל שהאשימו אותם בגרימת כל הבעיות..
רוב מה שכתוב פה לא ממש נכון כשתגיעו לכתה יא תלמדו ותעמיקו על השואה והכל יתברר לכם!
אנונימי
אם אלוהים באמת אחראי לשואה רק בגלל שיהודים התרחקו מהדת.. איך זה הופך אותו ליותר טוב מהיטלר?
רק כי לא עושים את מה שהוא ציווה הוא מענה והורג אותם?
תחשבו על זה ואל תשללו ישר.
רק כי לא עושים את מה שהוא ציווה הוא מענה והורג אותם?
תחשבו על זה ואל תשללו ישר.
מחשבה
אם אלוהים היה רוצה שנעשה את מה שהוא מצווה הוא היה מוכיח לנו את קיומו.
הוא היה יודע שאנחנו בתור בני אדם מהטבע שלנו רוצים לראות דברים בעיניים שלנו לפני שאנחנו מאמינים להם.
אז הוא היה מוצא דרך להוכיח את קיומו ואז חופשי אני אעשה את מה שהוא מבקש.
אבל 5000 שנה ולא ראינו זכר ממנו.
אלוהים? חחח בדיחה טובה.
הוא היה יודע שאנחנו בתור בני אדם מהטבע שלנו רוצים לראות דברים בעיניים שלנו לפני שאנחנו מאמינים להם.
אז הוא היה מוצא דרך להוכיח את קיומו ואז חופשי אני אעשה את מה שהוא מבקש.
אבל 5000 שנה ולא ראינו זכר ממנו.
אלוהים? חחח בדיחה טובה.
I don't give a F*ck
אוי נו תעזבו את אלוהים...
חלק מהיהודים לא רצו להגיע לארץ כי עוד לא הייתה לנו ארץ,
היו שם הרבה ערבים ומלחמות קטנות או גדולות בין ישובים וכל מיני כאלה...
והארץ הייתה בשלטון המנדט הבריטי.
אז אנשים נשארו איפה שהם נולדו או איפה שהם היגרו.
היהודים לא חטאו, היו 2 סיבות עיקריות:
1. לא היינו בגזע הארי, הם האמינו שהם הגזע העליון והגזע השמי (אנחנו) הוא גזע נחות.
2. היהודים היו בכירים, הם היו דווקא במקומות עבודה מכובדים והיטלר אמר שזה על חשבון גרמנים אחרים ושאין להם עבודות טובות... אם להגיד בכנות אז זה נכון,
זה לא חטא אבל זה באמת קרה.
חלק מהיהודים לא רצו להגיע לארץ כי עוד לא הייתה לנו ארץ,
היו שם הרבה ערבים ומלחמות קטנות או גדולות בין ישובים וכל מיני כאלה...
והארץ הייתה בשלטון המנדט הבריטי.
אז אנשים נשארו איפה שהם נולדו או איפה שהם היגרו.
היהודים לא חטאו, היו 2 סיבות עיקריות:
1. לא היינו בגזע הארי, הם האמינו שהם הגזע העליון והגזע השמי (אנחנו) הוא גזע נחות.
2. היהודים היו בכירים, הם היו דווקא במקומות עבודה מכובדים והיטלר אמר שזה על חשבון גרמנים אחרים ושאין להם עבודות טובות... אם להגיד בכנות אז זה נכון,
זה לא חטא אבל זה באמת קרה.
היו נבואות על הגלות ועל השואה בתורה ואחת הסיבות שהיהודים ברחו מהארץ שלהם בגלל חטאים וחלקם מאמינים שהשואה הייתה באירופה ולא הגיעה למרוקו ולעדות המזרח ורק נעצרה בגלל ששמרו שלא לדבר בבית הכנסת שהיו נוהגים האשכנזים
אמו של היטלר מתה אצל רופא יהודי ובכך שמר טינה היטלר ליהודים וקיים את נקמתו
ממש לא^
אמא שלו טופלה על ידי רופא יהודי זה נכון, אבל בגלל שלא היה להם כסף היהודי וויתר להם ולכן היטלר חס רק על חייו וקרא לו "יהודי אציל"
אמא שלו טופלה על ידי רופא יהודי זה נכון, אבל בגלל שלא היה להם כסף היהודי וויתר להם ולכן היטלר חס רק על חייו וקרא לו "יהודי אציל"
אנונימי
זה מצחיק שעושים לי מינוסים,
כי כל מה שאמרתי זה נכון.
תתעוררו
כי כל מה שאמרתי זה נכון.
תתעוררו
תגידו שכחתם ש"כל ישראל ערבים זה לזה"?!
מה הקשר- אם מישהו מת זה לא בהכרח בגלל שהוא חטא בעצמו. במקרים מסויימים אבות על אבות על אבות חוטאים- אבל "לא משלמים". למשל בפרשת בחקתי נאמר "והתודו את עונם ואת עון אבתם" ועיינו בפירוש האור החיים בפסוק.
להזכירכם- על החטא הראשון של אדם הראשון אנחנו עד היום נענשים, והוא "הכי קטן" שיש...
מה הקשר- אם מישהו מת זה לא בהכרח בגלל שהוא חטא בעצמו. במקרים מסויימים אבות על אבות על אבות חוטאים- אבל "לא משלמים". למשל בפרשת בחקתי נאמר "והתודו את עונם ואת עון אבתם" ועיינו בפירוש האור החיים בפסוק.
להזכירכם- על החטא הראשון של אדם הראשון אנחנו עד היום נענשים, והוא "הכי קטן" שיש...