6 תשובות
הפיכת אנרגיית אור לאנרגיה כימית באמצעות תהליך הפוטוסינתזה.
הכלורופלסט נחשף לאנרגיית קרינה והאנרגיה הופכת לאנרגיה כימית ואז יש תהליך פוטוסינטזה שזה "נשימה" של הצמח.
כלורפלסט- באברון זה מתרחש תהליך ההזנה של צמח התהליך נקרא פוטוסינתזה (פוטו = אור, סינתזה = הרכבה כלומר הרכבה של חומרים אורגניים באמצעות אנרגיית אור)
הערה חשובה:
יש אנשים שמתבלבלים בין נשימה לפוטוסינטזה.
פוטוסינטזה זה כמעט פעולה הפוכה מהנשימה!
# בפוטוסינטזה הצמח קולט פד"ח ופולט חמצן.
# בפוטוסינטזה הצמח קולט חמצן ופולט פד"ח.
שימו לב!
יש אנשים שמתבלבלים בין נשימה לפוטוסינטזה.
פוטוסינטזה זה כמעט פעולה הפוכה מהנשימה!
# בפוטוסינטזה הצמח קולט פד"ח ופולט חמצן.
# בפוטוסינטזה הצמח קולט חמצן ופולט פד"ח.
שימו לב!
חסוי
אני בט' ואני יענה לך בדיוק מה שמדנו: בתוך הכלורופלבטים יש חומר הנקרא כלורופיל הקולט את אנרגיית האור!
:)
:)
בכלורופלסט. חומרים הקרוים כלורופילים הם דואגים לקליטת האור בצמח, לאחר הקליטה, אנרגיית האור הופכת בשינויים כימים לאנרגייה כימית (חומר אורגני) ואז לייצור של atp וכו'...
באותו הנושא: