3 תשובות
סבלנות, רגישות לסביבה (חשוב להבנת הצרכים), רגוע.
למי שרגיש לצורכי השני ומודע לשוני בהבנה ובהתפחות בין ילדים. זה תחום נרחב מאוד ויש בו סיפוק רב. מניסיון.
אנונימית
היי וצהרים טובים.
תודה על השאלה המאתגרת!
בעיני ה"דלק הפנימי", המשיכה והתשוקה לעסוק בתחום הם מרכיב מרכזי בכל מקצוע שאנחנו בוחרים.
מכאן שמלאכת החינוך בכלל, והחינוך המיוחד בפרט, מחייבים בראש וראשונה תשוקה והנאה מהמפגש עם ילדים.
האם הדבר "בוער בעצמותייך" האם יש בך תחושה של שליחות על אף החסרונות והעיסוקים הנלווים כמו התמודדות עם מדיניות של מערכת החינוך, מפקחים / מנהלים, תקשורת עם הורים, עמיתים וכ"ו.
כל אלה הם חלק בלתי נפרד מהתפקיד וחשוב להיות נכונים להתמודד גם איתם.
מה עוד נדרש?
אמונה באדם, קבלת השונה באשר הוא, פתיחות, גמישות, התמדה, סבלנות, יכולת לכבד קצב וסגנון שונה, יכולת לאתגר ולקדם את הילד ובה בעת גם יכולת להכיל וליהנות מ"הצלחות קטנות" שלעיתים סמויות מן העין.
לכל אלה רצוי מאד להוסיף גם את הרצון שלנו ללמוד, להתפתח ולשכלל את הכלים שלנו.
אחרי הכל - זה אחד התפקידים המרתקים והמאתגרים ביותר.
שאלה אליך: האם אני מזהה נכון שיש לך איזו התלבטות ביחס לתחום?
אם כן - מזמינה אותך להמשיך ולדבר על זה גם בטלפון 0774300230.
בהצלחה!
כרמית אלון
יועצת חינוכית, משפחתית והתפתחותית
כרמית אלון
באותו הנושא: