4 תשובות
יש לי שיטה שעוזרת לאנשים. אני שואל אותם שוב ושוב ושוב על אותה מילה עד שהם קולטים וזה ממש נכנס כאילו לתת מודע. אבל צריך לשאול מלא פעמים. ואז עוברים למילה הבאה עוד פעם ועוד פעם ומידי פעם משחילים את המילה הקודמת. ואז עוברים למילה הבאה ושואלים עוד פעם ועוד פעם ומידי פעם משחילים את 2 המילים הקודמות וכך הלאה. השיטה הוכחה:
ילדים שקיבלו בתעודה 70, קיבלו במבחן 100 ו-97.
עוזר מומחה סטיפס
תשובה ממורה לאנגלית: תכיני לפחות 10 עותקים של המילים כל פעם בסדר מילים שונה. הילד צריך להסתכל על המילים, לחזור עליהם, לעשות רשימה עם פרושים וכשהוא מרגיש בטוח להתחיל להיבחן כלומר - אז הוא מקבל ממך עותק ראשון של המילים, הוא מפרש מה שהוא יודע. כשהוא מסיים ולפני העותק הבא, הוא יכול שוב לעבור על המילים. וכן הלאה, כל עותק נראה קצת אחרת אבל עם אותן מילים - עד שזה נכנס. זה כמובן עובד גם למטרת ההיפך - כלומר כשצריך לא רק פירושים אלא גם איות. בהצלחה.
תנסו באתר ללימוד אנגלית אונליין www.vipteacher.co.il
מנסיון, ככל שהלמידה יותר אינטראקטיבית כך ההצלחה יותר טובה.
ניתן לכתוב את המילים על פתקים ולהדביק אותם בכל מיני מקומות בחדר, דלת, שולחן, צג מחשב, ארון וכו' כך שההכרות הויזואלית עם המילים גוברת.

אפשר לאלתר משחק קלפים - התאמה בין כרטיס עם ציור לבין כרטיס עם מילה כתובה וכך ניתן גם לפקח אילו מילים יותר ואילו פחות מוכרות ולפיכך לדעת על מה צריך לעבוד יותר (אילו שהוא כבר מכיר, ניתן להשאיר בצד ולהתמיד באלו שהוא פחות מכיר).

ללמידת הכתיבה, ניתן לשחק משחק השלמת אותיות חסרות (תמונה של בית ולאחר מכן המילה תופיע כ - h _ u _e), לעבוד על "אילו אותיות באנגלית את/ה שומע/ת במילה.. ולפיכך אם אתה שומע אז הן צריכות להופיע במילה ואני רואה/לא רואה אותן כתובות..." ועל מנת להוסיף אותיות ניקוד (a e i o u) ברגע שהילד טועה, פשוט לבקש ממנו לקרוא את המילה בעצמו, ואז לחזור אחריו ולומר "לפי הניקוד שלך המילה נשמעת.." ואז להקריא אותה בדיוק כפי שהמילה נכתבה - כך שאם המילה נכתבה בצורה שגוייה, המילה גם תשמע לילד שגוייה.

חיזוקים חיוביים מאוד מומלצים בשלב הזה, כמו כן מתן שבחים בעל פה מסייעים מאוד.

הואיל ומספר המילים הניתנות לבוחן בכיתה ד' הינן מועט, אפשר לחלק את מספר המילים פר יום או פה שעתיים - העיקר למנות קטנות על מנת שלא ליצור רושם של עומס ובכל פעם לעבוד על מה שאת/ה מגדיר/ה "קבוצה 1", "קבוצה 2" וכו'.

בכל שלב כשמסיימים ללמוד קבוצה אחת של מילים, לתת לילד קצת הפסקה, לתת לו להתעסק במשהו אחר (מומלץ שהוא אוהב כמו תוכנית טלויזיה אהובה או עשרים דקות משחק מחשב וכו') ולאחר מכן להמשיך בקבוצה 2, כך שכשמתחילים את קבוצה 2 עושים גם חזרה על קבוצה 1, ואז ממשיכים ללמוד את קבוצה 2, הפסקה ושוב חזרה על קבוצה 1+2 והמשך קבוצה 3.

ככל שהקבוצות קטנות יותר ונפרשות על פני זמן ממושך יותר, התוצאות טובות יותר.

בהצלחה
דניאל17