3 תשובות
תפני/ה לסטיפס מבוגרים
תלוי איך את מתייחסת לזה, הפלה יכולה להיות הפלה טבעית. אבל אם את לא מדברת על הפלה טבעית, אז לא, הפסקת הריון זה הפלה. אי אפשר להפסיק הריון בלי להרוג את העובר.
אנונימית
ישנו הבדל ברור בין השניים:

1. הפלה היא משהו יזום שעושים לתהליך הריון בריא, כלומר נגיד אם הבחורה נאנסה או שהיא צעירה מידי והלחיטה שהיא לא רוצה את התינוק הזה, כי היא לא מסוגלת לגדול אותו, אז עושים תהליך מסודר של הפלה, בה העובד מומת בתוך הגוף ואז יוצא החוצה. הפלה היא בחירה לסיים הריון בריא, במקביל ישנו מצב של הפלה טבעית שבה העובר מתפתח לא טוב ומת בגוף באופן טבעי ואז הולכים להוציא את העובר המת.

2. הפסקת הריון לעומת זאת, היא החלטה רפואית שקשורה לכל מיני עניינים. ההחלטה להפסיק הריון, יכולה להיות קשורה לזה שבבדיקות גנטיות ובבדיקות סקירה נתגלה שהעובר לא מתפתח טוב, שיש לו פיגור קשה, עיוותים גוםניים חריפים, מחלות קשות, תסמונת דאון ותסמונות קשות מאוד. במקרים כאלו ממליצים על הפסקת הריון, בעיקר בגלל שלעובר יש סיכויים קטנים לחיים איכותיים וסביר להניח שהוא לא יחיה לאורך זמן או שיהיה חולה מאוד כל חיו. ההחלטה הזו גם נתונה ביידי האמא - אבל ההמלצות הרפואיות הן לסיים הריון. לא מזמן נפטר תינוק שלאמא המליצו להפסיק תא ההריון איתו - כי נולד בלי מוח. הוא חי שנתיים ונפטר.