5 תשובות
אני חושבת שזה אומר שאין בנאדם שהוא חיי והוא לא חושב.. כולם חושבים..
אם אני חושב - אני קיים
זה משפט פילוסופי, חפשתי בגוגל את המשפט ותוצאה ראשונה של ויקיפדיה...
זה אומר, בצורה מתוחכמת, שההוכחה שאני קיים, היא היכולת שלי לחשוב.
אם לא הייתי יכול לחשוב, אז סימן שאני לא אדם.
כי אדם תמיד חושב. ומתי? כשהוא בחיים. מסובך?
אם לא הייתי יכול לחשוב, אז סימן שאני לא אדם.
כי אדם תמיד חושב. ומתי? כשהוא בחיים. מסובך?
זה פילוסוף שנקרא רנה דאקרט אמר, משפט זה מבטא את טענתו של דקארט שמכיוון שהחושים יכולים לתעתע את האדם, העדות האמינה היחידה לקיומו של האדם היא העובדה שהוא חושב, שכן אם אדם חושב, חייבת להיות ישות שהיא "אני שחושב את המחשבה". כלומר שאם אנחנו חושבים ואנחנו יכולים להטיל ספק בשברים זה מראה על זה שאנחנו "קיימים"
באותו הנושא: