8 תשובות
זה מאוד נכון אבל לנו כבני אדם זה קשה להבין ולקלוט בראש שהכל לטובה
לדוגמא מישהוא אמור לעלות לטיסה ושעתיים לפני נשבר לו הרגל ולא יכול לטוס כרגע זה רע לו
אבל אם אחר כך מתברר לו שהטיסה הזאת ניכנסה במיגדלי התאומים אז זה טוב לו (סיפור אמיתי) אנחנו צריכים להאמין שגם כשקורה רע ה ישמור אז ה מכוון לטובה
אמת הכול לטובה אם לא בעולם הזה אז כנראה לעולם הבאה
אנונימי
הכל מלמעלה הכל זה לטובה.
בסהך הכל זהעניין של אמונה
או גישה
"האם חייבים להאמין שהכל לטובה, האם זו הלכה?"
תשובה: אכן כן. בשולחן ערוך סימן נ"ט סעיף ד': "לעולם יהא אדם רגיל לומר: כל מה דעביד רחמנא לטב עביד." (תרגום: כל מה שעושה הקב"ה, לטובה הוא עושה) כידוע השולחן ערוך התקבל בצורה רחבה בכל בית ישראל.
בשבילי יש רגעים שקשה לי להאמין שהכל לטובה...
אבל מאמין שיש בזה משהו לשם האופטימיות
אנונימי לא שואל השאלה
כן. אנחנו כבני אדם מוגבלים מבחינה הראייה והקליטה שלנו.
אנחנו יכולים לראות רק דברים באופן כללי וישיר. אנחנו רואים רק חלק של הפאזל הגדול של החיים.
אירוע שיכול להיראות כטרגדיה נוראית מכל בחינה ברגע מסוים, יכול להתברר שנים אחרי זה כאירוע מציל חיים בסדר גודל שעולה על אותה טרגדיה.
בסופו של דבר כל מה שקורה בעולם, קורה מסיבה. אם אנחנו לא רואים מהי ולא מבינים איך אותו המקרה יכול להתברר כבעל סיבה טובה זה רק כי אנו בני אנוש ותו לא. כי אנחנו לא אמורים או יכולים לראות זאת.
אני דתי. אני לא "חרדי" או צדיק גדול, אבל דבר אחד אני מאמין בו בחיי - גם כשקשה אפילו לי להבין איך ולמה - וזה שלכל שבריר של תנועה יש סיבה, ושהקב"ה מזיז את האירועים בצורה שרק הוא יכול להבין!
אנו לא יכולים לראות מדוע כל פעולה מתרחשת או איך קורה דבר, אך אם היינו יכולים לראות "מבעד לעיניו", אני משוכנע שהדברים היו מתבררים לנו והיינו מבינים שזו הייתה הדרך הכי טובה - הדרך היחידה!
HHH
לא הכל נעים אבל התוצאה היא טובה,
למה היא טובה? את זה אף אחד בעולם שלנו לא יודע כי זה לא מושג גשמי,
למשל כשאדם נרצח זה כואב ולא נעים בלשון הכי מעטה אבל מי יכול להגיד לך שהוא יודע למה זה טוב, הרי מי שיגיד לך למה אז הוא בפוטנציאל להיות רוצח בעצמו,
מה שכן עושים ושהיהדות מציעה היא (לפשפש) לחפור במעשים שלנו ולתקן ועצם החיפוש הוא הדבר הרצוי ולא אם מצאת למה,
ואם הכל לטובה למה צריך לפשפש? אלא בגלל שלצרה יש שימוש נוסף חוץ מהטוב שיוצא מזה שאנחנו לא יודעים ממנו, השימוש הנוסף הוא לתקן את מעשינו,
לכן כתוב אם לא עשית רע תתלה בביטול תורה רק תתלה כי תמיד אנחנו מחפשים היגיון ובמי ובמה להיתלות, כך בני האדם
כמו שאני רואה את זה - כל מה שקורה לנו קורה מסיבה. אנחנו לא תמיד מבינים למה אבל בסופו של דבר זה יוצא לטובה
בקצרה - הכל בא מלמעלה (מה') ומה שקורה קורה אך ורק לטובתנו, תחשבי על זה ככה:)