56 תשובות
שואל השאלה:
כאילו אני יודעת שחרדים לא שומרים מאחותם נגיעה אפילו אז למה הוא
כאילו אני יודעת שחרדים לא שומרים מאחותם נגיעה אפילו אז למה הוא
אנונימית
אולי הוא מקפיד יותר וזה בסדר תביני אותו
ויפה שאת מכבדת אותו
ויפה שאת מכבדת אותו
שואל השאלה:
אבל זה לא נעים לי
אבל זה לא נעים לי
אנונימית
שמירת נגיעה היא לא מאמא ואחות
אנונימי
תסבירי לו את זה, יפה שהוא 'מקפיד' אבל לא על חשבונך
אין שמירת נגיעה מאחיות
בכללי אני לא שומר נגיעה במשפחה בכלל
בכללי אני לא שומר נגיעה במשפחה בכלל
אנונימי
אין טעם לשמור נגיעה מאחות, ולדעתי זה אפילו לא טוב.
לא בטוחה לגמרי, אבל שלא יחמיר על עצמו סתם
ואם הוא מחליט בכל מקרה שכן, אין לך כל כך מה לעשות עם זה
לא בטוחה לגמרי, אבל שלא יחמיר על עצמו סתם
ואם הוא מחליט בכל מקרה שכן, אין לך כל כך מה לעשות עם זה
שואל השאלה:
אבל אם גם לו זה לא נעים לחבק אותי אז אני לא אכריח אותו גם אם זה בא על חשבוני
אבל אם גם לו זה לא נעים לחבק אותי אז אני לא אכריח אותו גם אם זה בא על חשבוני
אנונימית
זה לא בדיוק נכון לומר שזה יד וחל לא זה תלוי בגילאים שלכם
שואל השאלה:
אני בת 18 הוא 21
אני בת 18 הוא 21
אנונימית
נו אז זה כבר גילאים שזה מתחיל להיות לא מקובל בחלק משפחות....
אצלי במשפחה זה לא בעייתי
שואל השאלה:
מה לא מקובל מה
אנחנו דתיים לאומיים
מה לא מקובל מה
אנחנו דתיים לאומיים
אנונימית
זה שזה "מקובל" או "לא מקובל" במשפחות לא תקף
אין איסור לגעת באחות בכל מקרה
לא משנה באיזה גיל
אין איסור לגעת באחות בכל מקרה
לא משנה באיזה גיל
לא יודע לומר לך
אבל אני מבין את העצב שלך אבל כמו שאת לא רוצה שיכפה עליך את לא יכולה לכפות עליו
אבל אני מבין את העצב שלך אבל כמו שאת לא רוצה שיכפה עליך את לא יכולה לכפות עליו
אין איסור נגיעה מאחות..
קצת מוזר כי אין איסור שמירת נגיעה מאחות
אולי פשוט לא נעים לא כי הוא כבר לא ילד קטן, אבל זה קצת תמוה.
בחירה שלו, תכבדי ואולי בהמשך הוא יבין שזה היה קצת מוגזם
אולי פשוט לא נעים לא כי הוא כבר לא ילד קטן, אבל זה קצת תמוה.
בחירה שלו, תכבדי ואולי בהמשך הוא יבין שזה היה קצת מוגזם
פשוט תכבדי את הגבול שלו, זה לא אמור להראות מוזר זה בחירה שלו וגם אם זה נשמע קיצוני או מיותר זה מה שהוא בוחר לעשות
למה כולם מתנהגים כאילו זה לא מוזר
זה ממש ממש כן למה שאח יימנע מלגעת באחותו, זה ישר מוביל לכך שהאח חושב על כל הנשים אפילו על אחותו בצורה מינית
הזוי, מקווה שאת בסדר
זה ממש ממש כן למה שאח יימנע מלגעת באחותו, זה ישר מוביל לכך שהאח חושב על כל הנשים אפילו על אחותו בצורה מינית
הזוי, מקווה שאת בסדר
שואל השאלה:
שמעו גם לי עולה מחשבה לרגע אם הם עוברים לידי בבוקסר וזה בולט אבל אני ישר מעבירה את המחשבה וזהו לא עושה מזה עניין
שמעו גם לי עולה מחשבה לרגע אם הם עוברים לידי בבוקסר וזה בולט אבל אני ישר מעבירה את המחשבה וזהו לא עושה מזה עניין
אנונימית
הוא כנראה לא יודע, אבל אין הלכה של שמירת נגיעה מאחות.
אנונימי
אין שמירת נגיעה אצל קרובי משפחה
שואל השאלה:
ברור שהוא יודע הבן אדם היה בישיבה מגיל 14
ברור שהוא יודע הבן אדם היה בישיבה מגיל 14
אנונימית
סתם מוזר לשמור נגיעה מאחותך, כל הקטע בשמירת נגיעה זה לא להתפתות אבל את אחותו.
אולי הוא לא מבין את ההלכה עד הסוף אז אולי כדאי שתחקרי ותוכיחי לו אחרת
אולי הוא לא מבין את ההלכה עד הסוף אז אולי כדאי שתחקרי ותוכיחי לו אחרת
אנונימי
אין הלכה שצריך לשמור נגיעה מאחיות, ולדעתי זו הגזמה קצת מגעילה, כי שומרים נגיעה בגלל נגיעה אסורה...
^ שזה גם מאחיות ...
^לא נכון, ואיכס
יש שמירת נגיעה מאחות גדולה.מי שמחמיר.
את יותר גדולה ממנו ?
את יותר גדולה ממנו ?
יש על זה ציווי מיוחד בתורה...
היא 18 הוא 21
אולי תביאי חבר לבית וממש תגעי בו מול אח שלך סתם בשביל לעשות לו ragebaiting
ולפני שכל החולי דת בוכים לי שאני סוטה אני מדברת על החזקת ידיים (חוץ מזה שאם ישר חשבתם על מין "הבעיה" בכם כנראה עדיין נוכחת)
ולפני שכל החולי דת בוכים לי שאני סוטה אני מדברת על החזקת ידיים (חוץ מזה שאם ישר חשבתם על מין "הבעיה" בכם כנראה עדיין נוכחת)
שואל השאלה:
איכס יא מגעילה למה שאעשה את זה
איכס יא מגעילה למה שאעשה את זה
אנונימית
could be funny
שואל השאלה:
לא זה לא
לא זה לא
אנונימית
שואל השאלה:
בלי קשר לנושא יש לי מספיק כבוד עצמי לא להתמזמז עם חבר שלי מול אנשים ובטח לא משפחה
בלי קשר לנושא יש לי מספיק כבוד עצמי לא להתמזמז עם חבר שלי מול אנשים ובטח לא משפחה
אנונימית
זה מוזר האמת. כי מי שמחמיר זה רק על אחות גדולה.
אבל סתכלי על הצד שהוא צדיק אחותי.
יש לך אח צדיק.
אבל סתכלי על הצד שהוא צדיק אחותי.
יש לך אח צדיק.
אמרתי החזקת ידיים
אולי את מתפללת חזק מספיק אם את חושבת על מזמוזים
אולי את מתפללת חזק מספיק אם את חושבת על מזמוזים
סתם! אני סתם מציקה לך בכוונה אל תקחי אישי.
תכלס אין לך מה לעשות לגבי זה
אבל אני לא מבינה מה הקטע, לא צריך לשמור נגיעה מאחיות
אבל אני לא מבינה מה הקטע, לא צריך לשמור נגיעה מאחיות
שמירת נגיעה זה לא קשור לאחות אמא או סבתא
תבדקי את ההלכה, שמירת נגיעה זה מכל בחורה שהיא לא אמא או סבתא.
אנונימי
האמת שעדיף גם לשמור נגיעה מאחות כמובן שאני מדבר בעיקר על מגע מכוון להנאה וחיבה במיוחד אם יש מזה משיכה כי לטווח ארוך זה מזיק כפי שאסביר איך שמירת נגיעה זה לא עונש אלא מתנה:
כשאנו מדברים על אלוקים אנו מדברים על שורש חיינו - אנו אומרים על אלוקים שהוא "ה' אחד ושמו אחד" אז כך גם בנו יש אחדות וזה מתבטא בכך שאנו רוצים לאהוב.
יש 2 דרכים איך להופיע את האחדות - אחדות פרטית ואחדות כללית:
בחור שאומר לבחורה לפני החתונה שהוא אוהב אותה אבל לא מוכן להתחייב לה - הוא אוהב את עצמו כי הוא לא מוכן להתחייב כלומר כשאין התחייבות אין אהבה - כל אהבה לפני החתונה היא חסרת התחייבות וממילא כל גילוי האהבה לפני החתונה וכמובן גם מגע הוא גילוי חסר התחייבות כלומר הוא גילוי של אהבה עצמית של אחדות פרטית.
אחדות פרטית זה חטא(מחטיא את מטרת האחדות) כי מטרת האחדות זה להיות כללית ולאהוב את האחר ולא את עצמי.
שמירת נגיעה זה בעצם להופיע את האחדות הכללית ולא הפרטית כי לפני החתונה אין התחייבות ולכן המגע אסור שם.
מי שיחטיא את מטרת האחדות ויחדיר בעצמו אחדות פרטית לפני החתונה אז יש לו עונש אבל זה לא מיסטיקה אלא סיבה ותוצאה ומה שיקרה זה שכיוון שהוא מחדיר בעצמו אחדות פרטית לפני החתונה יהיה לו מאוד קשה לעבור לאחדות כללית - אהבת האחר ולכן יהיה לו מאוד קשה לאהוב את אשתו כי הוא רגיל לאהוב את עצמו ואז גם אחרי החתונה הוא ימשיך לחפש קשר של אהבה פרטית קשר שהוא לא מחייב כי כיוון שהוא אוהב את עצמו אז הוא לא רוצה להתחייב..אם מה שאני אומר נכון אז תרבות שתקח על עצמה לא לשמור נגיעה יהיה לה מאוד קשה לאהוב אחרי החתונה והיא תחפש קשר לא מחייב כלומר בגידה - אחוזי הבגידות במגזר החילוני שדוגלים בלא לשמור נגיעה הוא 85% זה אומר שמה שאמרתי נכון ושהתורה לא באה להרוס לנו אלא רוצה שנבנה חיים אמיתיים חיים של אחדות אלוקית כללית ושתתרבה האהבה והנצח בעולם ושהעולם ימשיך הרי כשיש אחדות פרטית ניתן לראות שגם לא רוצים להביא ילדים וניתן לראות את זה בעולם כולו וגם בציבור החילוני שאנשים הרבה פחות רוצים להביא ילדים וזה כי האחדות היא פרטית ברגע שאדם אוהב את עצמו אז למה שהוא יביא ילדים הרי זה דורש המון.
לפני המלחמה התקשר נציג ממשלת איטליה לבן של הרב שמואל אליהו ואמר שהוא צריך את העזרה שלנו כי הילודה באיטליה היא נוראית - אנשים לא מביאים ילדים כי חושבים רק על עצמם והאיסלאם עולה על גדותיו והוא חושש שעוד 20 שנה יהיה שם ארץ מוסלמית והוא אמר שבעם ישראל(אצלנו) הפיתרון כי אצלנו יש ערכים שבזכותם אנו מביאים ילדים והוא שאל מה הערכים שלנו שבזכותם אנו מביאים ילדים והוא אמר גם שאם מה שיעזור לנו זה שישיבו לנו את כלי המקדש מקריית הותיקן מרומא שבאיטליה נעשה את זה - כלומר מבינים מכאן שכדי שעם ישראל יצליח לקיים את תפקידו בעולם שזה להשפיע על אומות העולם חייבים לשמור נגיעה וכדי שתהיה אהבה בין איש לאשתו ושהאחדות והנצח האלוקיים יופיעו ושעם ישראל יבנה בתים ועוד בתים וכו' וילמד את המציאות לאהוב - שמירת נגיעה הוא מוכרחת אבל זה לא עונש אלא מתנה וכדי להרגיש את זה באמת אז צריך להתכונן לקראת בניית בית ואז הצדדים האנוכיים של אי רצון לשמור נגיעה יזוזו מהר וכדי לסייע לכך כבר עכשיו צריך להכין את עצמי בעבודת המידות , ללמוד ספרים על זוגיות כדי שכשאתחתן אבוא בצורה אמיתית וכללית ואלוקית.
בהצלחה רבה
כשאנו מדברים על אלוקים אנו מדברים על שורש חיינו - אנו אומרים על אלוקים שהוא "ה' אחד ושמו אחד" אז כך גם בנו יש אחדות וזה מתבטא בכך שאנו רוצים לאהוב.
יש 2 דרכים איך להופיע את האחדות - אחדות פרטית ואחדות כללית:
בחור שאומר לבחורה לפני החתונה שהוא אוהב אותה אבל לא מוכן להתחייב לה - הוא אוהב את עצמו כי הוא לא מוכן להתחייב כלומר כשאין התחייבות אין אהבה - כל אהבה לפני החתונה היא חסרת התחייבות וממילא כל גילוי האהבה לפני החתונה וכמובן גם מגע הוא גילוי חסר התחייבות כלומר הוא גילוי של אהבה עצמית של אחדות פרטית.
אחדות פרטית זה חטא(מחטיא את מטרת האחדות) כי מטרת האחדות זה להיות כללית ולאהוב את האחר ולא את עצמי.
שמירת נגיעה זה בעצם להופיע את האחדות הכללית ולא הפרטית כי לפני החתונה אין התחייבות ולכן המגע אסור שם.
מי שיחטיא את מטרת האחדות ויחדיר בעצמו אחדות פרטית לפני החתונה אז יש לו עונש אבל זה לא מיסטיקה אלא סיבה ותוצאה ומה שיקרה זה שכיוון שהוא מחדיר בעצמו אחדות פרטית לפני החתונה יהיה לו מאוד קשה לעבור לאחדות כללית - אהבת האחר ולכן יהיה לו מאוד קשה לאהוב את אשתו כי הוא רגיל לאהוב את עצמו ואז גם אחרי החתונה הוא ימשיך לחפש קשר של אהבה פרטית קשר שהוא לא מחייב כי כיוון שהוא אוהב את עצמו אז הוא לא רוצה להתחייב..אם מה שאני אומר נכון אז תרבות שתקח על עצמה לא לשמור נגיעה יהיה לה מאוד קשה לאהוב אחרי החתונה והיא תחפש קשר לא מחייב כלומר בגידה - אחוזי הבגידות במגזר החילוני שדוגלים בלא לשמור נגיעה הוא 85% זה אומר שמה שאמרתי נכון ושהתורה לא באה להרוס לנו אלא רוצה שנבנה חיים אמיתיים חיים של אחדות אלוקית כללית ושתתרבה האהבה והנצח בעולם ושהעולם ימשיך הרי כשיש אחדות פרטית ניתן לראות שגם לא רוצים להביא ילדים וניתן לראות את זה בעולם כולו וגם בציבור החילוני שאנשים הרבה פחות רוצים להביא ילדים וזה כי האחדות היא פרטית ברגע שאדם אוהב את עצמו אז למה שהוא יביא ילדים הרי זה דורש המון.
לפני המלחמה התקשר נציג ממשלת איטליה לבן של הרב שמואל אליהו ואמר שהוא צריך את העזרה שלנו כי הילודה באיטליה היא נוראית - אנשים לא מביאים ילדים כי חושבים רק על עצמם והאיסלאם עולה על גדותיו והוא חושש שעוד 20 שנה יהיה שם ארץ מוסלמית והוא אמר שבעם ישראל(אצלנו) הפיתרון כי אצלנו יש ערכים שבזכותם אנו מביאים ילדים והוא שאל מה הערכים שלנו שבזכותם אנו מביאים ילדים והוא אמר גם שאם מה שיעזור לנו זה שישיבו לנו את כלי המקדש מקריית הותיקן מרומא שבאיטליה נעשה את זה - כלומר מבינים מכאן שכדי שעם ישראל יצליח לקיים את תפקידו בעולם שזה להשפיע על אומות העולם חייבים לשמור נגיעה וכדי שתהיה אהבה בין איש לאשתו ושהאחדות והנצח האלוקיים יופיעו ושעם ישראל יבנה בתים ועוד בתים וכו' וילמד את המציאות לאהוב - שמירת נגיעה הוא מוכרחת אבל זה לא עונש אלא מתנה וכדי להרגיש את זה באמת אז צריך להתכונן לקראת בניית בית ואז הצדדים האנוכיים של אי רצון לשמור נגיעה יזוזו מהר וכדי לסייע לכך כבר עכשיו צריך להכין את עצמי בעבודת המידות , ללמוד ספרים על זוגיות כדי שכשאתחתן אבוא בצורה אמיתית וכללית ואלוקית.
בהצלחה רבה
תגידי לו שממליצים לא להחמיר שמתחזקים צריך לעשות דברים בהדרגה
בכללי אין טעם להחמיר
בכללי אין טעם להחמיר
אנונימית
זה נשמע קיצוני, תגידי לו את זה ושזה לא נעים לך
אני היה לי תקופה מאוד התחזקתי נהייתי קיצוני במלא דברים לא לדבר בבית כנסת ולא לשון הרע וכזה ובסוף צריך לראות אם זה מגיע מערכים או מסתם חסך אצלי זה היה מחסך בדרך כלל שזה מאפס למאה אז זה מחסך
אני היה לי תקופה מאוד התחזקתי נהייתי קיצוני במלא דברים לא לדבר בבית כנסת ולא לשון הרע וכזה ובסוף צריך לראות אם זה מגיע מערכים או מסתם חסך אצלי זה היה מחסך בדרך כלל שזה מאפס למאה אז זה מחסך
אני גם חושב שיכול להיות מחשבות מיניות לפעמים זה טבעי אבל לא לגעת זה נראלי טו מאץ' זה כאילו בגלל שאתה מנסה בכוח לא לחשוב על זה אז אתה חושב על זה כזה
להסביר לו שהוא נהיה קיצוני..
אף בן אדם לא אמור לשמור נגיעה מאחותו
חיבוקים אני עוד מבינה כי לגבי זה באמת יש מחלוקת, אבל סתם מגע? נן באמת
אם כבר יש מלא רבנים שמזהירים מלהחמיר כלכך לגבי דברים שלא צריך להחמיר איתם
אף בן אדם לא אמור לשמור נגיעה מאחותו
חיבוקים אני עוד מבינה כי לגבי זה באמת יש מחלוקת, אבל סתם מגע? נן באמת
אם כבר יש מלא רבנים שמזהירים מלהחמיר כלכך לגבי דברים שלא צריך להחמיר איתם
אני חרדי ולא שומר נגיעה ממשפחה בדרגה ראשונה
אנונימי
אבל זה דבר שקורה הרבה אצל אנשים שמתחזקים שבהתחלה הם לא מבינים בדיוק והם מחמירים לעצמם תדברי עם הרב שלו וזה יסתדר
למה שמישהו ישמור נגיעה מאחותו ווטפ
לא שומרים נגיעה מאחיות, הוא סתם מחמיר.
אח שלי דתי ממרכז הרב והוא לא שומר ממני נגיעה
לא צריך לשמור נגיעה בין אחים, זה חולני
לא צריך לשמור נגיעה בין אחים, זה חולני
אנונימית
שואל השאלה:
מה לומר לו?
מה לומר לו?
אנונימית
תראי לו את התשובות כאן
אנונימית
בכללי שומרים נגיעה ממי שיכולים להימשך עליו אז זה מוזר אבל בכללי זה אחיות אמא וסבתא לא אמורים לשמור
אנונימי
לא הבנתי מה הבעיה
גם אחים שלי לא נוגעים בי
לגיטימי לחלוטין
גם אחים שלי לא נוגעים בי
לגיטימי לחלוטין
זה ממש לא הזוי איזה מגזימים
וזה לא אומר שהוא ישר חושב על דברים מיניים מה הקשר...
אני לא יודעת מה הסיבות של כל אחד ואחד אבל לפעמים זה גם פשוט מצב הדדי ששני הצדדים פשוט לא מגיעים למצב שזה קורה
אולי בחיבוק משפחתי או איזו תמונה אז זה קורה וזה הכי לגיטימי שיש
אבל ככה סתם זה לגיטימי שהוא לא ייגע בך לא הבנתי את הבעיתיות
וזה לא אומר שהוא ישר חושב על דברים מיניים מה הקשר...
אני לא יודעת מה הסיבות של כל אחד ואחד אבל לפעמים זה גם פשוט מצב הדדי ששני הצדדים פשוט לא מגיעים למצב שזה קורה
אולי בחיבוק משפחתי או איזו תמונה אז זה קורה וזה הכי לגיטימי שיש
אבל ככה סתם זה לגיטימי שהוא לא ייגע בך לא הבנתי את הבעיתיות
באותו הנושא: