6 תשובות
כן.
כן
לא די עם ערוץ 14
הבעיה היא פחות הענישה, אלא יותר האכיפה.
מחקרים שנעשו בנושא הראו כי הגברת הענישה, גם באופן קיצוני, לא עוזרת להפחתת הפשיעה, לעומת הגברת האכיפה.
הסיבה היא:
פושעים לא חושבים "אני אחטוף חמש שנים או עשר", אלא "אני אתפס או לא?", וגם כי הפשעים נעשים מתוך מצבים קיצוניים, בהם חישוב של גודל העונש הוא לא רלוונטי, לעומת קבלת העונש.
מחקרים שנעשו בנושא הראו כי הגברת הענישה, גם באופן קיצוני, לא עוזרת להפחתת הפשיעה, לעומת הגברת האכיפה.
הסיבה היא:
פושעים לא חושבים "אני אחטוף חמש שנים או עשר", אלא "אני אתפס או לא?", וגם כי הפשעים נעשים מתוך מצבים קיצוניים, בהם חישוב של גודל העונש הוא לא רלוונטי, לעומת קבלת העונש.
^בסדר, למה אתה חושב שאנחנו טועים?
^^^
צירפתי מאמר מפורסם מאוד בנושא, (אך עליך להירשם כדי לקרוא אותו, ההרשמה חינמית וקלילה.)
(בנוסף, הנושא לא קשור לשמאל - ימין, או לשמרנות - רדיקליות)
צירפתי מאמר מפורסם מאוד בנושא, (אך עליך להירשם כדי לקרוא אותו, ההרשמה חינמית וקלילה.)
(בנוסף, הנושא לא קשור לשמאל - ימין, או לשמרנות - רדיקליות)
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: