15 תשובות
תלוי,אם קיימת יחסי מין
אז אולטרסאונד פנימי וחיצוני.
אם לא,אז רק חיצוני
הבדיקה הטובה ביותר היא פיזית, לכן חשוב לבחור רופא/ה שאת סומכת עליו ואת יודעת שיהיו רגישים ועדינים לסיטואציה.
מלספר לרופא לא יניב יותר מידי, הוא יכול לנחש מה באמת יש לך.

וכן, זה עלול לכאוב ולהיות לא נעים.
בגלל מכשיר הספקולום, מרגישים לחץ ותחושה לא נעימה שלנשים מסוימות יכולה להכאיב.
ויש את הסונר, שזה אולטרסאונד פנימי, זה לא כואב אבל זה גם לא נעים.

במידה והרופא עדין ומתחשב הוא יהיה איתך ויעצור ברגע שתבקשי.
אלו בדיקות יותר מהימנות מאשר לשבת מול הרופאה ולדבר
שואל השאלה:
מקיימת יחסי מין
אנונימית
אז בעקרון יכולים לעשות לך בדיקה של אולטרסאונד פנימי(לא תמיד,תלוי סיטואציה )
בעקרון אולטרסאונד חיצוני. הבדיקה לא כואבת
תקחי איתך מישהו שיהיה איתך
שואל השאלה:
אמורה להיות ערומה?
אנונימית
רק חלק תחתון. לא מעבר
שואל השאלה:
חוששת
אנונימית
תביאי איתך חברה.
זה יכול לעזור לך בהרגשה
זה לא נכון מה שנאמר מעליי, לא בכל בדיקה אצל רופא הנשים עושים סונר(אולטרסאונד פנימי)
הרופא מסתפק בבדיקה פנימית בעזרת ספקולופ
ומבט חיצוני על איבר המין.
במידת הצורך ונדרשת הסתכלות על השחלות, חצוצורןת, רחם, שלפוחית השתן וכו
הוא ישתמש בסונר.
או כמובן בהיריון מוקדם.
שואל השאלה:
לא בהריון עדין
אנונימית
אז בסדר, בדיקה רגילה תספיק לו, וכן את צריכה להיות ללא מכנסיים ותחתונים אבל את מקבלת שמיכה לכסות את עצמך וכמובן את יכולה לבחור רופאה אם זה נוח לך יותר
שואל השאלה:
ולמה צריך אץ הבדקה הזו
אנונימית
היי מותק, אני סטודנטית לרפואה
במהלך בדיקה גניקולוגית
תתושאלי על הסימפטומים לשמם פנית.
יתכן והרופא יסתפק בבדיקה חיצונית של השפתיים הפנימיות והחיצוניות כדי להבין על סמך תלונותייך (הפרשות, גרד, אדמומיות, נפיחות ונגעים)

ויתכן שתלונותייך ידרשו בדיקה פנימית בעזרת ספקולום- שזה מרחיב את הנרתיק ומאפשר לרופא לראות עד צוואר הרחם שלך.(וכן זו יכול להיות לא נעים תרגישי מעט לחץ ואולי כאב) בדיקה זו מאפשרת לרופא להסתכל ולראות דימומים, הפרשות, פטריות, נגעים מסוימים.
ודרך בדיקה זו גם ניתן לקחת תרביות לבדיקת מעבדה.


במידה ותלונותייך יהיו פנימיות כמו כאבי בטן, כאבי אגן,מעקב אחרי התקן תוך רחמי, כאבי מחזור חריגים ודימומים חריגים הרופא יציע לך אולטרסאונד פנימי המשקף בצורה הטובה ביותר את השחלות, הזקיקים, הרחם, והחצוצרות שלך. באם את בתולה או לא רוצה בדיקה פולשנית זו הרופא יציע לך אולטרסאונד רגיל us בטני.
הראות שלו פחות מדויקת מהפנימי אך תספק תשובה במידה ונדרש.


האולטרסאונד הפנימי לא אמור לכאוב, אך במידה ויש כאב ורגישות לשמם פנית, יתכן כאבים בעת הבדיקה.

הספקולום עלול להכאיב עד מאוד ולגרום לתחושת לחץ ואי נעימות בעת הבדיקה.

במהלך הבדיקה הרופא יבקש ממך להוריד חלק תחתון ויתן לך שמיכה להתכסות.

תזכרי!! יש לך זכויות, מותר לך להיכנס עם מלווה
שואל השאלה:
חוששת שיכאב לי ולא באלי שמשהו נוסף יגע לי באיבר מין
אנונימית
אז מותר לך לסרב לבדיקה פולשנית.
אבל
שתדעי שהיא המדויקת ביותר,ובעזרתה הרופא יוכל לסייע לך.
בעת האזנה לתלונותיך ושימוש באולטרסאונד בטני הדיוק לא תמיד 100% ולכן תמיד יומלץ לך בדיקה פיזית.

אבל שוב תזכרי שאת לא מחויבת!