17 תשובות
זה נראלי עניין של קנאה
אנונימית
זה לא סותר, לנשים יש העדפות, אם היא בוחרת שהיא לא רוצה שיהיו לו הרבה ידידות או אם בכלל זאת בחירה שלה ואגב זאת העדפה בריאה, זה בדיוק מה שפמיניזם אומר שאישה יכולה לבחור ולהעדיף מישהו מאוד ספציפי, זה חלק מהסטנדרטים, כמובן שאני גם בתור פמיניסטית מקשיבה לגבולות וציפיות של הבן זוג שלי וככה אנחנו עושים התאמה אחד עם השני, אז לא זה לא סותר
אנונימית
זה לא קשור לפמיניזם עניין הידידות, זה יותר קשור לבטחון עצמי ואמון, ובזוגיות בריאה כן אמור להיות ידידים
שואל השאלה:
^^ זה כן סותר ומה שאת אומרת ממש לא מיצג זוגיות בריאה אלה ההפך הוא הנכון
העובדה שאת אומרת שאת בוחרת אם יהיו לו ידידות או לא
רק מראה כמה ההסתכלות שלך שגויה לחלוטין
את מקבלת בן אדם מקבלת חבילה שלמה זה מה יש את מקבלת אותו עם המשפחה שלו עם החברים שלו עם הרצונות שלו ועם החלומות שלו
לך אין שום זכות להגיד לו או לכל בן אדם אחר אני בוחרת שלך לא יהיה ידידות מערכת יחסים בריאה שמבוססת על אהבה וכבוד ואמון הדדי לא עובדת ככה
ופמיניזם אם לא הבנת זה *שיוויון זכויות ושיוון נקודה*
זה שאת אומרת שלנשים יש זכות לבחור וסטנדרטים וזה את פשוט אומרת שנשים הן נעלות על גברים מה שלא נכון
אנחנו שווים ואת ממש סותרת את עצמך כי בראש שלך שאת אומרת דבר כזה את מסתכלת על זה שהוא יבגוד או יעשה דברים
מה שאומרת בדרך כזאת או אחרת שאת מסתכלת על ידידה שלו או על כל בחורה אחרת בתור אובייקט ולא אדם עם נשמה ודעה
אנונימי
אחינו
אין קשר בין פמיניזם לזה
פמיניזם אומר שנשים הן שוות לגברים
זתומרת
את שמה מכנס- את פמיניסטית
את נוהגת/ לומדת נהיגה- את פמיניסטית
את עובדת- את פמיניסטית
אתה מקשר בין דברים שלא קשורים
לרוב בנות שמנסות למנוע את העניין של ידידות זה או מטראומה או ששטפו להן את המוח
אנונימי
שואל השאלה:
עיניין הידידות היה דוגמא לסתירה
ויש לזה חלק במפיניזם
כי זו בדיוק ההסתכלות של פעם של נשית ככנועות וכאובייקט ולא משהו מהר
הן נטו גוף בלי נשמה בלי דעה ובלי משהו אמיתי להביא לשולחן
והתפיסה הזאת שגברים הם יצורים שאין להם גבולות ואין להם איפוק והם פרקטקלי חיות פרא
מה שגם לא נכון
אז להגיד שאין שום קשר יש קשר
מה שבטוח יש יותר קשר לפמיזם משעורי נהיגה..
אנונימי
אני חושבת שיש הבדל בין ידידה שנפגשים בחבורה למישהי שאתה נפגש איתה באינטימיות , גם לי אין ידידים שאני ממש קרובה עליהם אני לא מצפה שלך יהיה . זה סטנדרט שגם לי יש לעצמי
הרבה אנשים הם סתם דיבורים והם לא עושים את מה שהם באמת מאמינים בהם
אני חייבת להבין איך בעינייך זה שנשים לא רוצות שיהיה לבן הזוג שלהם ידידות סותר את עקרון הפמניזם
איך זה אומר - אפילו בצורה עקיפה - שהן אובייקט מיני? אני חייבת להבין איך הגעת למסקנה הזאת כי ממש איבדתי אותך בדרך
אנונימית
הבעיה האמיתית היא שאתה טועה לגביי הפמיניזם..
הפמיניזם כמו שהוא כיום וכל הנשים כיום שרואות עצמן פמיניסטיות הן בכלל לא מאמינות בשוויון, הם מאמינות בעליונות נשית שלהן הכל מותר ושהגברים הם אלימים סוטים ומטרידים, מה שאתה מדבר עליו בשאלתך זה פמיניזם שהיה לפני עשרות שנים אם לא לפני מאות שנים כשהמציאו אותו.
כיום על ידי השיוך של פירוש המילה במקור הן מסכימות להתנהג במציאות ההפך הגמור מהפירוש המקורי של פמיניזם, כי בחסות הפירוש של מקור המילה הן מרשות לעצמן בצורה חוקית להתנהג ההפך הגמור מזה ולטעון שהן מתנהגות ותומכות בפמיניזם בשביל להלבין את ההתנהגות הקיצונית ההפוכה שלהן שבעזרתה הן יוכלו להתעלל נפשית ורגשית בגברים ושכביכול מדכאים אותן שכל זה שקר גמור כמובן אבל בחסות הקרבנות זו הן עושות את ההפך הגמור ממה שהן טענות שגברים מדכאים אותם כשלמעשה הן אלו שמדכאות את הגברים רק בצורה שמתאימה להן ונוחה להן.
אנונימי
הן רוצות שלא יהיה לך ידידות אבל רוצות להכריח אותך לקבל עובדה שלהן יהיו ידידים.
ככה בדיוק מתנהגות. הפמיניסטיות.
הן רוצות לעצמן כוח כמו של גברים
זכויות של נשים וגברים
וחובות של אפאחד מהם.
הן רוצות שיהיה להן ידיד ומה זה אומר בעצם ?

האישה ששומרת על החבר הכי טוב שלה כשהיא במערכת נישואין וזוגיות בסופו של דבר תשבור את אמונו של בעלה

בואו נגיד את האמת.

אישה נשואה לא צריכה חבר הכי טוב זכר.

כי ברגע שגבר אחר הופך לאיש סודה הקרוב ביותר, בעלה מפסיק להיות בן הברית הקרוב ביותר שלה.

וכאן מתחילה הבעיה.

לא עם רמאות.

לא עם סקס.

לא עם רומן.

עם אינטימיות שלא במקומה.

כי כל נישואים בריאים בנויים על רעיון אחד פשוט:

בן הזוג שלך לא צריך להתחרות בגבר אחר על הנאמנות הרגשית שלך.

בואו נפרק את זה.

---

1. חבר הכי טוב תופס תפקיד מיוחד

חבר הכי טוב הוא לא סתם מישהו שאתה מכיר.

זה מישהו שאתה בוטח בו.

מישהו שאתה בוטח בו.

מישהו שאתה רץ אליו כשהחיים נהיים קשים.

מישהו שמכיר את הפחדים שלך.

המאבקים שלך.

התסכולים שלך.

החלומות שלך.

השאלה פשוטה:

למה שגבר אחר יתפוס את התפקיד הזה כשיש לך בעל?

ברגע שגבר אחר הופך לבית הרגשי שלה, הנישואים מתחילים לאבד טריטוריה.

---

2. הוא יודע דברים שצריכים להיות בתוך הנישואים

היא מספרת לו על הויכוחים שלכם.

החולשות שלך.

הטעויות שלך.

המאבקים שלך.

הכישלונות שלך.

הוא יודע את הפרטים האישיים של הנישואים שלכם.

פרטים שצריך להגן עליהם

ובכל פעם שהיא רצה אליו במקום לעבוד על בעיות עם בעלה, היא מחזקת את הקשר הזה.

אינטימיות עוקבת אחרי גילוי נאות.

וגילוי נאות יוצר חיבור.

---

3. הבעל נאלץ להתחרות בפנטזיה

החבר הכי טוב הזכר מקבל את הגרסה הקלה שלה.

השיחות הכיפיות

הבדיחות.

החיבור הרגשי

האימות.

בינתיים הבעל מקבל:

חשבונות.

אחריות.

לחץ.

החלטות.

החיים האמיתיים.

ואז היא מתחילה להשוות בין השניים.

ההשוואה לא הוגנת מלכתחילה.

כי אדם אחד נושא באחריות.

האחר נהנה מגישה ללא אחריות.

---

4. עניינים רגשיים מתחילים בדיוק ככה

רוב הרומנים לא מתחילים בחדרי שינה.

הם מתחילים בשיחות

טקסטים מאוחרים בלילה.

בדיחות פרטיות.

תסכולים משותפים

תלות רגשית.

מערכת היחסים הגופנית בדרך כלל מגיעה מאוחר יותר.

מערכת היחסים הרגשית מגיעה ראשונה

עד שבעל מגלה את הבעיה, גבר אחר כבר חי במוחה של אשתו חודשים או שנים.

---

5. אם הוא באמת "רק חבר", למה היא מגנה עליו?

זה המקום שבו גברים רבים מבחינים באמת.

תזכיר את החברות.

הביעו דאגה.

תציב גבול.

פתאום היא מתגוננת.

היא מגנה עליו.

מסביר אותו.

מגן עליו.

נלחם למענו.

השאלה מתבררת מאליה:

מדוע הנוחות של גבר אחר חשובה יותר מהשקט הנפשי של בעלך?

כי במקום שבו קיימת נאמנות, סדרי עדיפויות הופכים גלויים.

---

6. הגבר שהיא אמרה לך לא לדאוג לו בדרך כלל מחכה

לא לכל חבר זכר יש כוונות רעות.

אבל הרבה גברים יודעים בדיוק מה הם עושים.

הם מקשיבים.

רגע, רגע, רגע.

שימו לב.

למקם את עצמם.

הם הופכים לכתף שהיא בוכה עליה.

האיש ש"מבין אותה. "

האיש ש"תמיד שם. "

וכשהזוגיות נאבקת?

הם כבר עומדים בעמדה.

מוכן להפוך למשהו יותר מזה.

---

7. אמון לא יכול לשגשג היכן שחסרים גבולות

הנישואים החזקים ביותר לא בנויים על כוונות טובות.

הם בנויים על גבולות חכמים.

אישה שמעריכה את נישואיה מגנה עליהם.

היא לא יוצרת קשרים רגשיים מיותרים.

היא לא נותנת לגבר אחר גישה ששייכת לבעלה.

היא לא בונה אינטימיות רגשית מחוץ למערכת היחסים בזמן שהיא מצפה שהאמון יישאר ללא פגע.

כי אמון הוא שביר.

ונאמנות רגשית היא אחד היסודות שמחזיקים את זה ביחד.

---

המילה האחרונה

האישה שמחזיקה חבר הכי טוב זכר לעתים קרובות מבקשת מבעלה לסבול משהו שהיא לעולם לא תסבול את עצמה.

לא בגלל שחברות זה דבר רע.

כי נאמנות רגשית חשובה.

נישואים עובדים כשבעל ואישה הופכים למקום הבטוח ביותר אחד של השני.

איש סודו של זה.

החבר הכי טוב אחד של השני.

ברגע שאדם אחר תופס את התפקיד הזה, האמון מתחיל להישחק.

וברגע שהאמון מתחיל לשחוק, מערכת היחסים מתחילה להישבר הרבה לפני שמישהו מבחין בסדקים.

כי המחליף המסוכן ביותר כמעט ולא מופיע בן לילה.

הוא מגיע שיחה אחת בכל פעם.
אנונימי
אני חצי מסכים. אני חושב שאנשים שלא מאמינים בידידים מהמין השני בשום צורה כן רואים את המין השני בעיקר כמשהו שיכול לספק רק משהו אחד ביחסים אישיים מולך.
מצד שני, לפעמים זה לא נובע מהמקום האינטלקטואלי השגוי הזה, לפעמים זה פשוט נובע מזה שאנשים מרגישים המון קנאה וחוסר בטחון, פועלים לפי זה ולא סומכים על הפרטנר. זה מאוד קשור לתפיסה חברתית של זוגיות- לגייז כמעט תמיד יש עוד חברים גייז למשל, וללסביות כמעט תמיד יש עוד חברות לסביות.
שואל השאלה:
אנונימית ^^^^
יש לזה קשר ישיר מאוד לפמיניזם
פמיניזם לפני שהוא היה מה שהוא היום בטיקטוק או כמו שאחת התשובות פה אמרה שיעורי נהיגה מכנסיים ועבודה
הוא היה התפיסה שנשים וגברים הם בני אדם שוויים עם דעות ורגשות ולא אובייקט
פמיניזם חלק ממנה זה שגברים ונשים יכולים לנהל קשר אפלטוני גם בלי אינטרסים ולמה?
כי כמו שאמרתי לפני נשים הן לא גוף
וגברים הם לא חיות טרף
גברים ונשים יכולים לנהל דיון ולעזור ולהעשיר את העולם אחד של השניה גם בלי שיהיה אינטרס כלשהו או משיכה
ושוב המחשבה שלך ממש ממש שגויה ואת רק מראה כמה את את ספציפית לא בריאה מבחינה רומנטית בהסתכלות שלך על מערכות יחסים
העובדה שאת בכלל אומרת שזה בחירה שלך ושוב אני אומר *שלך* שאם יהיו לו ידידות או לא
מראה על שליטה ועל זוגיות רעילה
את מקבלת בן אדם לא אובייקט ולא משהו בובה שאת יכולה לעצב לפי מה שמתאים לך
את מקבלת בן אדם שלם עם חבילה משלו שבה יש את המשפחה שלו את הרגשות שלו את החלומות שלו את החברים שלו וכמובן גם את הידידות שלו
לך אין שום זכות לשלוט או להחליט עם מי מותר ועם מי אסור לו לדבר או להיפגש ולהגיד לו בטל את הידידות שלו ולמה? כי הן המ*ן השני?
אנונימי
מחפשות שיווין רק איפה שנוח
אני חושב שאנשים פה מכלילים אבל הם לא טועים בנוגע לזה שיש כאלה
שואל השאלה:
מה יש כאלה?
אנשים שבוגדים עם ידידות?
אם זו הכוונה שלך
אתם בוגד הוא אדם בוגד אם יהיו לו ידידות או לא יהיו לו ידידות זה לא מה שישנה
אם הוא ירצה לבגוד הוא גם יכול לבגוד בתחנת דלק
אנונימי