27 תשובות
לא שמעתי על מקרה שמישהי המציאה על כך, יש לך דוגמא?
יש חוק כזה
איך בדיוק תגלה מי משקרת לשווא
אנונימי
שואל השאלה:
שמשקרות שאנסו אותן
שמשקרות שאנסו אותן
אנונימי
ואיך מוכיחים שהן משקרות
אנונימי
ואיך אתה יודע שזה שקר?
היית שם?
היית שם?
רק על מה שקרה עם אייל גולן אז כן
זה אבא לילדים
שחטו לו ולילדים שלו את הנפש
הוציאו ממנו את כל המיץ
ובסוף מה ?
נשמעת הקלטה של הגברת טאיסיה אומרת שיצא לה מזה המון המון כסף
זה אבא לילדים
שחטו לו ולילדים שלו את הנפש
הוציאו ממנו את כל המיץ
ובסוף מה ?
נשמעת הקלטה של הגברת טאיסיה אומרת שיצא לה מזה המון המון כסף
בגדול הטרדות מיניות זה כל כל נפוץ שאי אפשר להוציא חוק כזה כי אי אפשר לאכוף אותו
אנונימי
עדיף שבנים יפסיקו להטריד
אנונימי
הבעיה היא שאם מישהי רק טוענת שעשו לה משהו אז ישר יש מלא אירגוני נשים שמגבות אותה גם ללא שום ראיות ואפילו כשיש ראיות כנגד.
שמעתי על כמה מקרים כאלה אכן מקרים עצובים
שמעתי על כמה מקרים כאלה אכן מקרים עצובים
ואגב בכל מצב חוק העונשין בישראל כבר כולל כלים משפטיים להתמודדות עם תלונות שווא, לפי סעיף 243 לחוק העונשין, הגשת תלונה כוזבת במשטרה על ביצוע עבירה (כולל עבירות מין) מהווה עבירה פלילית שהעונש המרבי עליה הוא 5 שנות מאסר. בנוסף, סעיף 244 לחוק העוסק ב"העלמת ראיות" ושיבוש הליכי משפט נושא עונש של עד 3 שנות מאסר
אז תהיה רגוע
אז תהיה רגוע
^^הבעיה האמיתית היא שסוגרים את רוב התיקים של אונס ועבירות מין מחוסר ראיות וזאת הסיבה שהרבה נשים לא טורחות בכלל להגיש כתב אישום
אם באמת אין ראיות אז אין מה לעשות. גם אם זה באמת קרה, אם אין איך להוכיח את זה מבחינת בית המשפט זה לא קרה, וסה"כ זה דיי הגיוני
הם לא טורחים למצוא ראיות
ומילה שלו מול מילה שלה מנצחת
ומילה שלו מול מילה שלה מנצחת
הגיוני,
המשפט במדינת ישראל יוצא מנקודת הנחה שכולם חפים מפשע, אז אם הוא טוען לחפותו הוא לא צריך להוכיח שהוא לא עשה כלום, וגם זה קצת בלתי אפשרי, הרבה יותר הגיוני לדרוש ממנה הוכחות שהוא באמת עשה משהו, אבל אם אין הוכחות אז עם כל הבאסה לא יהיה מה לעשות
המשפט במדינת ישראל יוצא מנקודת הנחה שכולם חפים מפשע, אז אם הוא טוען לחפותו הוא לא צריך להוכיח שהוא לא עשה כלום, וגם זה קצת בלתי אפשרי, הרבה יותר הגיוני לדרוש ממנה הוכחות שהוא באמת עשה משהו, אבל אם אין הוכחות אז עם כל הבאסה לא יהיה מה לעשות
^גם נכון, אבל באותה מידה התפקיד שלהם הוא למצוא הוכחות והרבה פעמים לא מספיק טורחים למצוא כאלה
יכול להיות, אני לא מכיר מספיק את המציאות.
אבל באופן כללי לטעון שמישהו לא ניסה מספיק כל עוד הוא לא מצא זה קצת יומרני, יכול להיות שאת באמת צודקת, אבל זה נשמע לי מוזר
אבל באופן כללי לטעון שמישהו לא ניסה מספיק כל עוד הוא לא מצא זה קצת יומרני, יכול להיות שאת באמת צודקת, אבל זה נשמע לי מוזר
בסופו של דבר אונס זה לא משהו שעושים בפומבי... כן יש ראיות מדעיות שאפשר לבדוק (שאריות זרע וכו') ישר אחרי האונס, אבל לאור המצב רוב הנפגעות לא ניגשות לעשות את זה ונכנסות בהתחלה להלם, פחד וחוסר ידיעה של מה לעשות עכשיו והאם מישהו יאמין לי בכלל ושלא נדבר חלילה על מצב שזה מישהו מהמשפחה ואז הן בטוחות שיגידו שהן משקרות ולא עושות עם זה כלום מהחשש והפחד
העולם היום כל כך טכנולוגי שיש כל כך הרבה דרכים לדעת מי היה איפה למה כמה ומתי
תתפלא אבל זה לא ככ עוזר
אוקיי הייתם באותו מקום ו? זה עדיין לא מעיד שהוא אשם, אולי הוא פשוט "עבר במקום" וגם צריך צו כדי לעבור על המיקום שלו והפרטים בטלפון ואם אין ראיות ממשיות נגדו, בית המשפט לא יוציא צו וחזרנו לנקודת ההתחלה
אוקיי הייתם באותו מקום ו? זה עדיין לא מעיד שהוא אשם, אולי הוא פשוט "עבר במקום" וגם צריך צו כדי לעבור על המיקום שלו והפרטים בטלפון ואם אין ראיות ממשיות נגדו, בית המשפט לא יוציא צו וחזרנו לנקודת ההתחלה
הגיוני,
לא הגיוני שיוציאו צו מעקב וחדירה לפרטיות על כל תלונה שהיא, צריך בסיס מסוים כדי שבאמת תהיה עילה לקחת לאדם את הזכות הבסיסית שלו לפרטיות.
אני מבין שבאמת יש קושי ספציפי עם נשים שנאנסו, אבל מה אפשר לעשות בלי לגרום לנשים אחרות לנצל את זה לפגוע בגברים שלא עשו כלום?
לא הגיוני שיוציאו צו מעקב וחדירה לפרטיות על כל תלונה שהיא, צריך בסיס מסוים כדי שבאמת תהיה עילה לקחת לאדם את הזכות הבסיסית שלו לפרטיות.
אני מבין שבאמת יש קושי ספציפי עם נשים שנאנסו, אבל מה אפשר לעשות בלי לגרום לנשים אחרות לנצל את זה לפגוע בגברים שלא עשו כלום?
קיים חוק כזה, אבל נשמע שאצלך ההנחות השגויות מגיעות ממיזוגניה.
שיעור תלונות השווא בישראל על אונס נע בין 1%-2%, זאת בעיה שולית, לא שבדקת כמובן
שיעור תלונות השווא בישראל על אונס נע בין 1%-2%, זאת בעיה שולית, לא שבדקת כמובן
מאיפה הנתון הזה? לא ראיתי אותו
מאיפה אתה יודע ששי לי עטרי המציאה?
@winter is coming. עשיתי קצת שיעורי בית בשבילך.
"יותר ממחצית (53%)מ-2,707התיקים שנפתחו ב-2019ונסגרו עד אוגוסט2021 נסגרו עקב חוסר ראיות" חוסר ראיות זה אומר שאין דרך להוכיח אם אכן קרה או לא קרה לכן ייתכן שיש פה תלונת שווא(אמנם ייתכן שלא, אבל סביר להניח שכן)
חוץ מזה, "מנתוני פרקליטות המדינה על תוצאות הליכים משפטיים שהסתיימו(הליכים שנפתחו באותה השנה או קודם לכן, ואינם בהכרח תיקי המשטרה שמוצגים במסמך) עולה כי ...ו-5%
מהנאשמים זוכו", זוכו כלומר הייתה תלונת שווא.
אני יכול להמשיך להביא נתונים, או שתבדקי את הנתונים בעצמך.
מוזמנת להתחיל פה: https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/mmm/58442d04-69ef-eb11-8114-00155d0aee38/2_58442d04-69ef-eb11-8114-00155d0aee38_11_18269.pdf
"יותר ממחצית (53%)מ-2,707התיקים שנפתחו ב-2019ונסגרו עד אוגוסט2021 נסגרו עקב חוסר ראיות" חוסר ראיות זה אומר שאין דרך להוכיח אם אכן קרה או לא קרה לכן ייתכן שיש פה תלונת שווא(אמנם ייתכן שלא, אבל סביר להניח שכן)
חוץ מזה, "מנתוני פרקליטות המדינה על תוצאות הליכים משפטיים שהסתיימו(הליכים שנפתחו באותה השנה או קודם לכן, ואינם בהכרח תיקי המשטרה שמוצגים במסמך) עולה כי ...ו-5%
מהנאשמים זוכו", זוכו כלומר הייתה תלונת שווא.
אני יכול להמשיך להביא נתונים, או שתבדקי את הנתונים בעצמך.
מוזמנת להתחיל פה: https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/mmm/58442d04-69ef-eb11-8114-00155d0aee38/2_58442d04-69ef-eb11-8114-00155d0aee38_11_18269.pdf
שי לי ממש לא המציאה הוא אנס אותה אותה ועוד מישהי אז זה ממש לא בסדר להגיד שהיא ממציאה
@midas המשפט "יותר ממחצית (53%) מ2,707 התיקים שנפתחו ב2019 ונסגרו עד אוגוסט 2021 נסגרו עקב חוסר ראיות" הוא משפט המפתח. תיקים נסגרים כי עפ"י הפרקליטות אין הוכחות מספקות להעמדה לדין. בישראל תיקים נסגרים באופן מסחרר, ואני אפילו לא מדברת על עבירות מין. סף ההוכחה גבוה על גבול הבלתי אפשרי, לא סתם אומרים שהמדינה היא גן עדן לפושעים.
עפ"י ההערכות של גורמי מקצוע ואכיפת החוק בארץ, האחוזים שדיברתי עליהם הם האחוזים מכלל תלונות האונס המוגשות במשטרה, ללא שום קשר לכמות התיקים שנסגרו מחוסר ראיות או הובאו לדין.
לצערנו בישראל אין דו"ח רשמי בנושא, אלו מחקרים של אנשי מקצוע בתחומי המשפטים והקרימינולוגיה. מוזמן להסתכל על הנתונים של מדינות אחרות לצורך השוואה, ההשערה היא שבישראל האחוזים אפילו נמוכים יותר.
"מחקרים ומעקבים משפטיים מקומיים מעריכים את שיעור תלונות השווא בטווח דומה, כאשר במקרים רבים נתונים רשמיים מצביעים על כך שמספר התיקים שנסגרים מחוסר אשמה עומד על אחוזים בודדים בלבד"
שיהיה לילה טוב
עפ"י ההערכות של גורמי מקצוע ואכיפת החוק בארץ, האחוזים שדיברתי עליהם הם האחוזים מכלל תלונות האונס המוגשות במשטרה, ללא שום קשר לכמות התיקים שנסגרו מחוסר ראיות או הובאו לדין.
לצערנו בישראל אין דו"ח רשמי בנושא, אלו מחקרים של אנשי מקצוע בתחומי המשפטים והקרימינולוגיה. מוזמן להסתכל על הנתונים של מדינות אחרות לצורך השוואה, ההשערה היא שבישראל האחוזים אפילו נמוכים יותר.
"מחקרים ומעקבים משפטיים מקומיים מעריכים את שיעור תלונות השווא בטווח דומה, כאשר במקרים רבים נתונים רשמיים מצביעים על כך שמספר התיקים שנסגרים מחוסר אשמה עומד על אחוזים בודדים בלבד"
שיהיה לילה טוב