32 תשובות
בתור מישהי מבית חרדי
לא להמציא
אין סיכוי שחרדים זה המגזר שעובד הכי הרבה
ואני מניחה שאומרים בגלל שהם לא מתגייסים, בתירוץ שהם לומדים תורה- אז אם הם לומדים- לא עובדים
כי הם לא עובדים
תספקי לנו בבקשה נתונים שמוכיחים אתזה כי זה הדבר הכי מנותק ששמעתי
איך בדיוק עובדים
האבא לומד בישיבה ואמא מגדלת 10 ילדים ואולי היא כן גם עובדת אבל לרוב הם חיים על קצבאות הטבות וסלי מזון וקופסות אוכל
אנונימית
למה את חושבת שהם עובדים?
אני בא מבית חרדי אמא שלי עובדת אבא שלי לא אבל יש הרבה חרדים שכן עובדים חצי מהדודים שלי שהם גם חרדים עובדים אני לא חושב שהם הציבור שעובד הכי הרבה וגם לא הציבור שעובר כמו כל שאר המגזרים אבל יש אחוז גדול מאוד של חרדים שעובדים
אנונימי
חלקם עובדים וחלקם לא
זה תלוי
זה כמו שאומרים שחרדים לא מתגייסים כשיש המון שכן... לא תמיד רואים הכל
בטח שהם לא המגזר שעובד הכי הרבה
אבל באמת אנשים מבחוץ מאוד סטיגמתים ובטוחים שאצל רוב החרדים האבא לומד בכולל והאמא רק אולי טיפה עובדת. זה פשוט לא המצב. רובם עובדים סבבה לגמרי. וכן, יש מקומות קיצוניים יותר שאולי יותר חיים בעיקר על דברים שנותנים להם, אבל זה פשוט גם לא החרדים שאתם פוגשים ביום יום אז מה זה רלוונטי? הציבור החרדי גדול ומגוון יותר ממה שנדמה מהצד שלא פגש יותר מדי חרדים, ולא צריך להכליל כל חרדי שרוב הסיכויים כן עובד, תבדקו, לא צריך להכליל אותו עם שורפי הפחים והקיצוניים שביניהם. אני יודע שיגידו "מה אבל באמת הרוב לא מתגייסים למשל" וזה נכון וזאת בעיה שחייב לפתור, אבל זה פשוט לא אומר שבגלל זה צריך להאשים את כולם בכל הכישלונות של חלקם, ותאמינו לי שלצעוק על מישהו שהוא פרזיט, שילך לעבוד ושיתגייס לא יעלה את הסיכויים שזה יקרה.
לא להמציא אהובה
אני אתן לך דוגמאות על המשפחה שלי (אבל הם חוצניקים אז זה שונה)
סבא וסבתא שלי שניהם עבדו אבל סבתא שלי בקטנה זה יותר סבא שפירנס (שחיטה, חזנות, מוהל, שיעורי בר מצווה)
דודים ודודות שלי שנשואים ועוד חרדים- דוד אחד עובד דוד אחד לא (אלא אם כן ראש כולל נחשב אבל אני לא חושבת שבאמת מקבלים על זה יותר מדי) ו3 הדודות עובדות (השאר לא חרדים)
בת דודה שלי חרדיה היא ובעלה עובדים (באנגליה)
בני דודים שחרדים נשואים ועלו לארץ רק האישה עובדת
אז לא.
אני גם מכיר מלא חרדים שעובדים
וחוץ מזה כול האירגונים כמו איחוד הצלה,זקא,יד שרה ,ידידים ועוד זה של החרדים אז די לשנאה
א. עבודה בשחור אינה נחשבת עבודה.
ב. 50% גברים עובדים זה פחות משאר המגזרים בארץ.
הם עובדים בשחור
כי מחפשים ליצור שנאת חינם, ממש חבל שזה ככה.
אנונימי
55% הגברים במגזר החרדי עובדים
למעלה מ85-88% הנשים במגזר החרדי עובדות

אלו נתונים יחסית יפים מאוד לציבור ששומר על הזהות שלנו כיהודים ועל התורה ורואה אותה כערך עליון.

שלא נדבר על זקא, יד שרה, וכל הארגונים של החרדים של התרומות והעזר שהם מתנדבים.

הם אומנם לא המגזר שעובד הכי הרבה, אבל אלו עדיין נתונים יפים.
^^^^ אבל 50 אחוזים בסהכ יכול להיות שבכל מקום אצל החרדים רק בערך חצי עובד
וזה יכול להיות שבמקומות יותר קיצוניים באמת הרוב לא עובדים ובחלקים הנורמלים יותר הרוב עובדים
מבין את ההבדל?
^^זה אומר 45-50% אבטלה, אלו לא מספרים יפים כלל ועיקר.
^נכון, אם באמת יפריטו את הציבור החרדי, יגלו שחלקים ממנו לא עובדים כמעט כלל וחלקים ממנו עובדים כרגיל, אבל זה גם אומר שלציבורים מסוימים יש אחוזי אבטלה גבוהים אפילו יותר.
(אני בעד ההפרטה הזו, אגב)
^ נכון וזה בעייתי ממש
הבעיה היא כשאנשים לא מתעצבנים על האלה עם האחוזי אבטלה הגבוהים יותר יותר, הם כועסים על כולם ביחד כחרדים, ובתכלס בגלל שלא ייצא להם כנראה לפגוש קיצונים ממאה שערים, זה יצא על האלה שדווקא כן עובדים הרבה יותר. וכשלא עושים את ההפרדה הזאת, וואלה זה באמת מובן גם למה שזה ייצור אנטי שזה בדיוק ההיפך מהמטרה
יוספוס פלביוס

אם תחליפם בלימוד התורה הקדושה שלנו ומגן הרוחני, הם יצאו לעבוד.
טיפה משוגעת

פחות מ10% מהחרדים מתגייסים זה לא ניתן להשוואה. חלק כן עובדים, בהשוואה לאוכלוסיות אחרות הם עובדים הרבה פחות.
כי רובם באמת לא עובדים. להיות אברך זה לא עבודה. בסוף גם הרבה מהם תקועים מחוץ לשוק העבודה, כי כשאין חינוך לזה הרבה יותר קשה להשתלב בשוק העבודה.
^ben, שמעת על יוחנן הסנדלר?
כמה ציטוטים:
"עֲשֵׂה שַׁבָּתְּךָ חוֹל, וְאַל תִּצְטָרֵךְ לַבְּרִיּוֹת"
"אַל תַּעֲשֵׂם עֲטָרָה לְהִתְגַּדֵּל בָּהֶם, וְלֹא קַרְדֹּם לַחְפֹּר בָּהֶם... הָא כָּל הַנֶּהֱנֶה מִדִּבְרֵי תוֹרָה, נוֹטֵל חַיָּיו מִן הָעוֹלָם." (מומלץ לקרוא את פירוש הרמב"ם)
"יָפֶה תַלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ, שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מַשְׁכַּחַת עָוֹן. וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה, סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.ה
אם כבר אתה מצטט
תצטט את הרב עובדיה, את החזון איש, את הרב צפי פרידמן, ועוד עשרות ומאות רבנים שהיו נגד הגיוס ובעד לימוד התורה והישיבות ואמרו שאסור לגעת בהם.

הזכרת את הרמב"ם, שהוא בעצמו היה מתפרנס בזכות אחיו.
בני 18 19 20 21 שצריכים להתגייס, אין להם עוד מה לעבוד, וכל תפקידם זה ללמוד תורה.
מעבר לכך, אדם שיש לו אישה ומשפחה, צריך לשלב עבודה ותורה ביחד.
כל עוד אין מקור הכנסה או פרנסה כדי לדאוג למשפחתו אז צריך שיהיה.
כל עוד יש, אפשר להפוך את התורה לתורתו אומנתו.

אם כבר ציטטת, אז הרשה לי גם, "אם אין תורה, אין דרך ארץ. אם אין דרך ארץ, אין תורה."

מתוך פרקי אבות.

שוק העבודה כיום הוא לא דבר קל לחרדי להשתלב, תלוי מה ואילו תפקידים. בעיקר שהרוב היום זה vibe חילוני וסביבה כזאת, והם ממש לא רוצים להתערבב בסביבה כזאת. אז עדיף שילמדו תורה.

לא יודע למה ציטטת לי אם אני לא טועה אתה אתאיסט.
והחרדים בדיוק אותו דבר, הם אתאיסטים לכל מה שנקרא "חילוני" או דברים שאתה מאמין בהם והם לא.
^btw הרב קנייבסקי התגייס, ותראה איזה רב גדול הוא נהיה
גם הרב דולב דוידוביץ היה אתאיסט גמור בצבא וחזר משם בתשובה. אז מה?

אם אני אלך למועדון ואחזור משם במקרה בתשובה זה אומר שהמקום כשר כהלכה?
הם לא המגזר שהכי עובד, לפחות לא הגברים (אולי הנשים כן הן המגזר שהכי עובדות)
אבל הם בהחלט עובדים
הם לא עובדים
הם חסרי תועלת בקיצור
כל מי שכותב פה שחרדים לא עובדים
אז דיי להשמיץ
בתור חרדי בחור ישיבה אני יודע בהחלט מה הולך במגזר
ובואו אני אספר לכם שהנשים קודם כל עובדות כהוגן בדיוק כמו חילונים ואפילו יותר
וגם הגברים יש הרבה שעובדים
יש מהם שעובדים גם במשרות תורניות
אז דיי להמציא ודיי לשנאה ההזויה הזו
אני לא אדם שכותב אגרסיבי אבל באמת מה נהיה בעולם??????
באמת שאני לא מסוגל יותר לראות את ההשמצות האלו זה נהיה ממש אנטישמיות
אנונימי
את יכולה לפתוח את הנתונים של הלמס ולראות מי פה עובד הכי הרבה ומי הוא סתם טפיל מגעיל
אצלי במשפחה כולם חרדים וכולם עובדים וגם מי שלומד עושה את זה חצי יום וחצי יום עובד
אנונימי
אני באה מבית חרדי ושני ההורים שלי עובדים
רק 54% מהגברים עובדים וזה עוד לרוב בעבודות זמניות או שחורות.. (גם אצל הנשים)