53 תשובות
כן
עכשיו זה יותר מכה אחרי שלא עברתי תיאוריה
כן
בערים חילוניות, כן.
לא.
אנחנו מדינה יהודית לפני דמוקרטיה.
לא
כן, בפריז
לא
לא.
מה שאנשים לא מבינים - כל אלו שאומרים שכן צריך - עושים ברית מילה לילד שלהם.
ואין הבדל בין נסיעה בשבת - לברית מילה.
^מה?.. יש אנשים שלא יכולים לנהוג וצריכים להגיע למקומות, ומונית זה יקר. תחבצ זה הפתרון הכי טוב ונגיש שיש.
אני אומר,כולם עושים ברית מילה לילד שלהם.
וחלק מהם רוצים תחבורה בשבת.
מה ההבדל כאן ?
שניהם זאת מסורת ישראל.^
לא יקרה. חמישה ימים בשבוע כולל שישי מחמש לפני השכמה עד 23:00 בלילה תחבצ חופשי, 25 שעות של שהיה ללא אוטובוסים לא יזיק.
א. לא כל מי שגר בישראל יהודי.
ב. גם אם יהיה תחבצ מי ששומר לא יעלה על זה, אז מה זה משנה? למה למנוע מאנשים דרך להתנייד רק בגלל קבוצה של אנשים שרוצים לשמור שבת?
כן
לדעתי לא
גם מבחינה דתית וגם מבחינה שזה לא הוגן לנהגים שיאלצו לעבוד בשבת, ולפי החוק כל אדם זכאי ליום שבתון אחד בשבוע
לא אנחנו מדינת היהודים לא יקרה כלום אם לא יהיה אוטובוסים יום אחד כדי לכבד
^^לא כל הנהגים עובדים באותו זמן יו נואו.
^ומה קשור לכבד לא הבנתי אנשים צריכים לנסוע ולא יכולים להתנייד ברכב תמיד.
מה גם שכנראה ישלמו יותר לנהגים שיעבדו בשבת ומי שרוצה יכול לקבל
^^אני יודעת שזה סוג של משמרות אבל עדיין
7^
א.זכור לי שזאת ארץ שחיים בה יהודים - ולא גוים.וגם אם יש גוים הם צריכים לקבל את החוקים שלנו.
ב. את סותרת את עצמך.
בואי תראי.
את אומרת שיש גוים בארץ - ולכן צריך תחבורה בשבת.
הגוים האלו,מה הם ? מיעוט.
הם מיעוט הקהל כאן .

מי ששומר שבת - הם גם מיעוט הקהל ,כך מראים האחוזים. 30-40 אחוז.

אז למה שתיהיה תחבורה בשבת בגלל מיעוט גוים,ולא תיהיה תחבורה ציבורית בשבת - בגלל מי ששומר ?
im just a woman.
א. אבל אתם גרים בארץ *הקודש* מילת מפתח, קודש, הארץ היחידה שבה יהודים יכולים לכבד את התורה ואת המצוות כראוי. הארץ היחידה בעולם.
ב. קבוצה של אנשים? מדובר כאן על עקרון הדת היהודית. ושום פעם כמו שאמרתי, אנחנו מדינה יהודית לפני דמוקרטיה. הזכויות קודם הולכות ליהודים ואחר כך לדתות האחרות.
אבל מה אם אנשים שלא שומרים שבת? הם גם חלק
ואם מי ששומר שבת הוא גם מיעוט זה אומר שמי שלא שומר זה הרוב, אז זה לא משנה כמה גוים יש
אז למה שלא תהיה תחבורה ציבורים בשבת בגלל שיש מיעוט ששומר שבת?
זאת מדינה דמוקרטית, לא צריך להיות פריבילגיות רק בגלל שיש אנשים שהם יהודים
ואפשר לשמור מצוות גם בלי לחפות את זה על אחרים, כמו שמותר לאנשים להיות עם טלפון או לנהוג בשבת ועדיין אנשים צריכים להגיע ממקום למקום ומדי פעם הם לא יכולים לנהוג אז למנוע תחבורה ציבורית זה לא בסדר
למה ?^^
כי סבא רבא של כל אחד ואחת כאן.
לא משנה אם הוא או היא אפילו אין בהם ניצוץ של יהדות - סבא רבא שלהם נשרף כדי לחיות כאן.
סבא שלהם נשרף כי הוא שמר שבת.
סבא שלהם נשרף כדי להניח תפילין.
סבתא שלהם נשרפה כיוון שזיהו אותה עם שמלה.
זה למה.
^לא של כולם
וזה עדיין לא מסביר לי למה למנוע מחלק מהציבור להתנייד בצורה נוחה וזולה
אם תהיינה תחבצ בשבת, אנחנו לא מובדלים משאר הארצות, אנחנו נהיה מדינה גויה.
לדעתך, אם יהודים יחיו ביפן, או שמא ארה"ב, הם יכלו לכבד את התורה כמו שצריך? לא.
באף מדינה בעולם יהודים לא יכולים לשמור על הדת חוץ מהארץ הזו. אדמת קודש.
אם זה כזה מפריע תמיד אפשר לרדת מהארץ.
כ ו ל ם.
אין כאן אחד ,אחת,שסבא רבא שלהם לא נשרף.נרצח. נהרג.
רק כי הוא יהודי.
כל אחד כאן מישהו מהמשפחה שלו נרצח כי הוא יהודי או יהודיה.
אין דבר כזה שלא.
כולם.^^
אבל עובדה שעושים את זה גם בחול
ועדיין, לא מסביר למה למנוע מקבוצה של אנשיםשלפי מה שמישהו אחר אמר )אני לא זוכרת את השם סליחה) הם הרוב את הדרך להתנייד
^^אני הכרתי שתי סבתות רבתות וסבא רבא ואני יכולה להבטיח שהם לא נשרפו או נרצחו אל תכליל כי זה לא כולם
יש לי שאלה אלייך.
למה יש מצעדי גאווה ?
הם מיעוט.
הרוב לא הומו.
אז אנחנו הרוב.
שיבטלו את המצעד שלהם.
פתאום אפשר להשאיר את המצעד ? למרות שהם מיעוט ?

ואת לא נותנת למסורת של 3000 שנה להישאר ?
מתנה שהקדוש ברוך נתן.
פשוט מתנה.
למה אנשים לא מבינים מה זאת שבת .^^
אבל גם ככה הרוב לא שומר שבת ומי ששומר שומר זה לא משנה אם אנשים אחרים שומרים
אם אתה שומר ואני לא איך זה מפריע לך לשמור בדיוק?
ואני ספציפית בתור לסבית פחות בעד מצעדי גאווה אבל אנשים עושים את זה בשביל מודעות ושיוויון או וואטאבר
"כל אחד כאן ,מישהו מהמשפחה שלו נרצח כי הוא יהודי או יהודיה"
זה מה שרשמתי אחר כך.^^^
נעלו אותי בשבת מחוץ לבית והייתי צריכה ללכת שלוש שעות לאבא שלי אז לפי דעתי כן
אנונימית
^^וזה עדיין לא נכון.
לא מפריע ?^^^^
בואי נראה סיטואציה:
את עכשיו מתחתנת.
באמצע החופה נכנס אוטובוס ישר לחופה.
כל החופה תיהרס.
וזה יהיה היום הכי קשוח שהיה לך בחיים.

אותו דבר השבת.
כל שבוע,יש חופה,בין עם ישראל לבין בורא עולם.
שזאת השבת.
ברגע שנכנס אוטו לחופה - הכל הולך.
למה לעזאזל שאוטובוס ייכנס לחופה?..
ואם שכחת או לא שמת לב, אני לסבית
גם אם אני אתחתן אני לא יכולה לעשות את זה פה
זה נכון מאוד מאוד מאוד .
לא תמצאי מישהו או מישהי - שמישהו מהמשפחה שלה,מהשורשים שלה - לא נרצח כי הוא יהודי.^^^
בדיוק .^^
את ענית לתשובה .
למה שאוטובוס ייכנס לחופה ?
אז למה שאוטובוס ייכנס לחופה של הקדוש ברוך הוא ?
(זאת הייתה דוגמא,שאמרתי עלייך.)
פסדר גם כן זאת התחכמות
אוי לא סבא רבא רבא רבא רבא רבא רבא רבא רבא של דודה של אחות של ההיא מההוא של הסבא רבא רבא רבא רבא- אתה מבין? זה לא חוכמה
לא אחי. השאלה היא איך לעזאזל ייכנס אוטובוס לחופה? הדרך היחידה זאת תאונת דרכים נראלי
באותה מידה יכול להיכנס מחבל/אקס פסיכי/סתם רוצח סדרתי/סתם בן אדם ששונא אותך ויבוא יירה בכמה אנשים וזה
וזה עדיין רוב.
וכמו שהבנתי ממך - הולכים לפי הרוב .^^
אחותי,תאורתית .
מה את נתפסת על הסיפור ?
זה משל.^^
אתה סתם שואל שאלות שעדיין לא עונות על השאלה שלי של איך זה מפריע, אתה סתם מתנגד ונותן סיבות הכי הזויות ולא הגיוניות שיש וזה עדיין לא עונה, ונמאס לי מלענות על התשובות החסרות הגיון פה
^^זה לא משל, זה טמטום
^^^זה לפי מה שמישהו אחר אמר אני לא זוכרת מי- אה רגע זה בכלל אתה שאמרת שמי ששומר שבת זה מיעוט, אתה התחלת את הקטע של הרוב ומיעוט
את לא שמה לב שאת מחוקקת חוקים.
והחוקים האלה גם הולכים לפי היהדות.
אבל שזה מגיע ליהדות - את מוציאה את החוקים שאמרת.^^
^אני אגיד לך את האמת אין לי מושג מה הכוונה שלך פה ונמאס לי לנסות כי סך הכל בתשובות שלך (בעיקר בשאלות שאתה שואל על מנת להתחמק מתשובה הגיונית) איו הגיון
בדיוק .
מה שאמרת על המשל - אותו דבר שבן אדם ידליק רכב ויסע בשבת.^^^

את התחלת את זה. אמרת שיש פה גוים בארץ. והם לא הרוב.^^^
אמרתי שיש פה גוים בארץ כי זה לא רק מדינה יהודית וצריך להתחשב גם בהם
אתה הכנסת רוב ומיעוט
ופה כבר נמאס לי אז ביוש
אבל הם לא הרוב.
את הכנסת אותם.
אבל הם לא רוב.^^

איזו שאלה,תשאלי. הנה תשאלי את השאלה אחותי.
השאלה הייתה: איך זה שאנשים יסעו באוטובוס יפריע לך פתאום לשמור שבת?
ואני בהתחלה לא דיברתי על רוב דיברתי על העובדה שגם בהם צריך להתחשב
לי ?
לי זה לא מפריע.
יש רק מישהו אחד שזה מפריע לו.
השם יתברך.
ואם מפריע לו - מפריע גם לי.^