7 תשובות
שאלון כדי לבקש לעשות מיונים לעתודה
עתודה אקדמית (לא טכנולוגית של יג-יד) זה כשעושים תואר לפני הצבא
מה זה אומר? זה אומר שעושים שרשרת חיול (כל בדיקות הדם וצילומים שעושים ביום הראשון בצבא) ואז ישר חותמים על דח"ש - דחיית שירות, לאורך התואר
לרוב מקבלים מענק מהצבא שהולך על לכסות חלקית את הוצאות התואר
הרעיון הוא שאח"כ את מתגייסת לתפקיד שקשור לנושא התואר ואת מקבלת ניסיון שלא תקבלי בתעשייה על אזרחי
מה החסרונות? את חותמת קבע של עוד 3 שנים לרוב בנוסף לשירות רגיל ודין אישה כגבר
כלומר כולל התואר, את נשארת במערכת הצה"לית עד גיל 26-28 ולעיתים גם יותר עבור מילואים
כעקרון השאלון זה השלב הראשוני
אחרי זה דורשים גם ציון פסיכומטרי (ואם את מבקשת, ויש לך ציונים גבוהים בבגרויות, את יכולה לבקש לחלק מהתארים גם להתקבל על סמך ממוצע בגרויות בלבד) ועושים מיונים בסיסיים כתלות בתואר
אם זאת עתודה עילית, אז חותמים יותר, מקבלים יותר מימון, המיונים קשים יותר ומקבלים *לרוב* (לא תמיד) תפקידים מעניים יותר
עתודה אקדמית (לא טכנולוגית של יג-יד) זה כשעושים תואר לפני הצבא
מה זה אומר? זה אומר שעושים שרשרת חיול (כל בדיקות הדם וצילומים שעושים ביום הראשון בצבא) ואז ישר חותמים על דח"ש - דחיית שירות, לאורך התואר
לרוב מקבלים מענק מהצבא שהולך על לכסות חלקית את הוצאות התואר
הרעיון הוא שאח"כ את מתגייסת לתפקיד שקשור לנושא התואר ואת מקבלת ניסיון שלא תקבלי בתעשייה על אזרחי
מה החסרונות? את חותמת קבע של עוד 3 שנים לרוב בנוסף לשירות רגיל ודין אישה כגבר
כלומר כולל התואר, את נשארת במערכת הצה"לית עד גיל 26-28 ולעיתים גם יותר עבור מילואים
כעקרון השאלון זה השלב הראשוני
אחרי זה דורשים גם ציון פסיכומטרי (ואם את מבקשת, ויש לך ציונים גבוהים בבגרויות, את יכולה לבקש לחלק מהתארים גם להתקבל על סמך ממוצע בגרויות בלבד) ועושים מיונים בסיסיים כתלות בתואר
אם זאת עתודה עילית, אז חותמים יותר, מקבלים יותר מימון, המיונים קשים יותר ומקבלים *לרוב* (לא תמיד) תפקידים מעניים יותר
זה אומר שיש לך את התנאים המספיקים למסלול עתודה אקדמית בצבא, ובשאלון את מדרגת אילו תארים הכי תרצי.אם את מעוניינת במסלול, כמובן.
שואל השאלה:
כן אבל איך אני יכולה להתחיל אוניברסיטה וגם צבא ולהיות בטירונות והכל כשאני 18? לא מציעים את זה לכאלה שבקבע או משהו ?
כן אבל איך אני יכולה להתחיל אוניברסיטה וגם צבא ולהיות בטירונות והכל כשאני 18? לא מציעים את זה לכאלה שבקבע או משהו ?
אנונימית
את עושה טירונות בין שנה א' לשנה ב' של התואר
ואם זה נופל על החגים, אז לעיתים הטירונות כמה ימים בודדים
את מתחילה את השירות הצבאי שלך בגיל מאוחר יותר, בגיל 22 בערך
ואם זה נופל על החגים, אז לעיתים הטירונות כמה ימים בודדים
את מתחילה את השירות הצבאי שלך בגיל מאוחר יותר, בגיל 22 בערך
שואל השאלה:
זה אומר שאני עושה טירונות בגיל 22?
זה אומר שאני עושה טירונות בגיל 22?
אנונימית
שואל השאלה:
ובאוניברסיטה ב18?
ובאוניברסיטה ב18?
אנונימית
כן, אבל אל תדאגי, לוקחים בחשבון שאת "זקנה"
על שניהם כן
על שניהם כן
באותו הנושא: