3 תשובות
לא.

"בניגוד לדעה הרווחת, אם תסמנו רק תפקיד אחד בשאלון ההעדפות, גם אם בעדיפות הגבוהה ביותר יירדו הסיכויים שלכם לקבל אותו! מלש"בים רבים מאמינים שעל מנת לקבל תפקיד ספציפי עליהם לדרג אותו ורק אותו בשאלון. מדובר כמובן בהשערה לא נכונה. רצוי שתסמנו בשאלון ההעדפות מגוון רחב של תפקידים על מנת לפתוח אפשרויות שיבוץ שונות ומגוונות שמתאימות לכם."

עדיף לפזר את התפקידים לפי מה היית רוצה יותר ופחות (או מה סביל יותר ופחות), בצורה הגיונית ויחסית שווה. בלי קשר, לשאלון העדפות אולי יש משקל, אבל כדי לקבל מיונים לרוב צריך לעשות עבודה אישית נוספת. ככה שגם אם תגישי את השאלון, תוכלי ומומלץ לך לשלוח פניות בבקשה למיונים לתפקידים אליהם את רוצה, עם סיבות תומכות ומסמכים/מכתבי המלצה אם יש.
שואל השאלה:
אבל אני מפחדת שאם אני אדרג לפי סביל פחות סביל יביאו לי את התפקיד וממש לא בא לי
^בסופו של דבר אם לא תגישי את השאלון זה יפגע בך יותר. ואם תגישי את השאלון אבל הכל יסומן 1, הכל ייחשב ניטרלי כי אין להם העדפות שונות (כמו שאמורות להיות) ואז בכל מקרה ישבצו אותך בתפקיד רנדומלי שכנראה לא תאהבי כברירת מחדל. מן הסתם הצבא זה לא בדיוק תוכנית לפי הבקשות שלנו, לרוב הם די אטומים בנושאים האלו. ככה שעדיף ללכת לפי הספר במקרה הזה, אבל להגדיל ראש ולשלוח פניות נוספות, לחפור, ולהתעקש על מה שחשוב לך בנוסף.
התחברות ל
באותו הנושא: