35 תשובות
לא
שואל השאלה:
אבל לא מגיע לאחותי "יום כיף" שאמא שלי תבזבז עליה כסף..
אנונימית
לא מה
זה בסך הכל עגיל
בלי קשר לשאלה, להגיד לבן אדם בדיכאון עם התסמינים שתיארת שלא מגיע לו הטוב של אמא שלו בגלל עגיל זה קו אדום.
תדברי אותה שתוריד אותו או שתספר בעצמה.
אנונימית
לא
זה סתם יכניס אותה לעוד ריב, שכנראה גם ממנו היא לא תלמד לקח
אמנם אני לא תומכת בלעשות דברים מאחורי הגב של ההורים אבל זה לא יעזור
אולי מגיע לה יום כיף על דברים טובים שהיא עושה, כולנו עושים שטויות
לא לצאת מלשנית, כל עוד היא לא פוגעת בעצמה אין לך סיבה לספר, אם היא תרצה היא תספר מיוזמתה
מה זה עניינך מזה מאוכזבת ממנה דבר ראשון זה כולה עגיל אפשר להוריד תמיד
דבר שני זה לא מקומך למתוח עליה ביקורת
אנונימית
לא, זה לא עסק שלך, זה בינה לבין אמא שלך.
ומגיע לה מה שאמא שלך רואה לנכון, היחס אלייה לא אמור להשתנות בגלל שהיא עושה דברים בניגוד לרצונה.
היא עדיין הבת שלה והיא תאהב אותה לא משנה מה.

תשארי מחוץ לזה, במיוחד אם חשוב לך האמון של אחותך בך.
שואל השאלה:
זה עגיל בפופיק, זה לא סתם להוריד
זה חתיכת צלקת
אנונימית
היא בת 17 הגבולות של אמא שלך לא ממש רלוונטיים בגיל הזה ובטח לא שלך אחות
בלי קשר לזה, אם את בוגדת באמון שהיא נתנה בך עכשיו שום דבר טוב לא הולך לצאת מזה בדוק
שואל השאלה:
אמא שלי עושה בשבלינו מעל ומעבר
אין לנו אבא
ואין לאחותי מינימום כבוד
אתם לא יכולים לשפוט משלוש מילים שכתבתי על הסיטואציה
הילדה לא עוזרת בבית, מדברת באופן מזלזל בכולנו
כן, לפעמים לא מגיע לה "יום כיף"

אמא שלי כבר ויתרה על לדרוש ממנה דברים, אז הכל נופל עליי בבית
אם אני אומרת שלא מגיע לה אני יודעת מה אני אומרת
אנונימית
לא לספר, לא צריך לצאת מלשנית. זה סך הכל עגיל וזה הגוף שלה בסוף, עדיף להיות שם בשבילה בגלל הדיכאון מאשר להלשין עליה לאמא שלכן.
DCC
אל תספרי
מה יותר חשוב לך הקשר שלך עם אחותך והמילה שלך
או ש"לא מגיע" לאחותך לדעתך יום כיף? ואללה זה לא עניינך מה הולך בינה לבין אמא שלך זה שלהן
אם היא בחרה להסתיר ממנה אבל סמכה עלייך לשמור את הסוד שלה למה שככה תשברי את האמון שלה בך?
באמת שווה לך להיות השטינקרית לאמא שלך יותר מאשר הקשר עם אחותך?
גם מי את שתחליטי אם מגיע לה יום כיף או לא? זה הכסף של אמא שלך והחלטה של אמא שלך מה לעשות ואם היא חושבת שמגיע לה יום כיף אז מגיע לה
למה שתהרסי גם את הקשר שלה עם אמא שלכן? נטו כי לא יכולת לשמור על הפה שלך סגור
זה גם לא הסוד שלך לספר
למה שתספרי
אל תספרי
מה יש לך מוזרה תני לאחותך להנות זה הגוף שלה
אני אומרת אל תיכנסי בינה לבן אמא שלכן זה לא קשור אלייך ולא צריך להידחף לזה ולהיות חלק מהסכסוך.
האם את תגלה כשהיא תגלה ומה אכפת לך תפרגני לאחותך מגיע לה
את אחותה
א ח ו ת ה
לא אמא לא מחנכת
זה מאוד יפה שאת מתחשבת באמא שלך זה נפלא ויש לך לב זהב אבל את אחות שלה תאהבי אותה כי היא אחות שלך כמו שהיא ואל תתערבי לה בכלום תחשבי מה ההיית עושה אם חברה טובה שלך הייתה מספרת לך דבר כזה..היית אומרת לה ואוו זה מהמם לא היית אומרת לה זה מפריע לאמא שלך היא אחות שלך ולא מגיע לה פחות בגלל זה
לא,,היא סומכת עליך ואל תהרסי לה את זה
אני יודעת שאני אקבל המון מינוסים אבל אני כן הייתי מספרת כי מסכנה אמא שלך שהבת שלה עושה מאחורי הגב שלה דברים שהיא לא מסכימה להם ועוד לא יודעת את זה ואז מפנקת אותה ביום כיף אז אני אישית הייתי מספרת
זה לא מקומך ולא עניינך.
שואל השאלה:
תודה חברים
מבינה ת'תגובות
אני לא מספרת

אבל כן אמרתי לאחותי שעדיף שתושיב את אמא שלי לשיחה ותספר לה בעצמה
במקום שיפצוץ ריב
טנקס לכולם
אנונימית
את תמיד יכולה להציע לה בעדינות, (אם זה באמת הכרחי) אבל לא יותר מזה.
זה כולה עגיל וזה סתם יגרום לה להמשיך ולהסתיר את זה גם ממך אל תשחקי עם האמון שהיא נותנת בך..
את לא אמורה לחנך אותה תכילי אותי ותנסי להבין מאיזה מקום היא עושה את זה..
זה בינה לבין אמא שלך לא אחריות שלך
אנונימית
את לא ההורה. אולי את יותר גדולה, או יותר אחראית, או במצב נפשי יותר טוב, אבל את לא ההורה. הדברים האלה הם לא על אחריותך, ובדיוק בגלל זה אחותך ניסתה לפנות אלייך כדי להתבטא. אומרת בתור בכורה, לא פעם ולא פעמיים שמרתי דברים לעצמי כדי לשמור על סדר בבית. כל עוד הדבר חוקי, ולא מסכן אף אחד, אין סיבה להתערב.

תשמרי על הגבולות של הקשרים שלכן, את אחותה. לדעתי הדבר האחרון שהיא צריכה עכשיו היא שגם הגורם שהיא הרגישה בנוח לספר לו דברים, ינזוף בה ויעשה בדיוק את מה שהוא הבטיח לא לעשות (לספר לאימא). זה עגיל. אני מבינה אותך, ואני מבינה את אימא שלך, אבל בסופו של דבר זה עגיל. אחותך מנסה לעשות דברים שמביאים לה כיף, שעוזרים לה להתמודד, שמבטאים אותה. להגיד לה שלא מגיע לה את טוב הלב האימהי בגלל עגיל? לא נראה לי מתאים בשום מצב (בעיקר אם היא בדיכאון).

אתייחס גם למה שרשמת לאחר מכן, קודם כל אין לנו איך לשפוט את כל החיים שלה ושלך, ה"שלוש מילים שכתבת" זה כל מה שמופיע לנו. בנוסף לזה, לא צריך להיות גאונים כדי לחבר אחד ועוד אחד ולהבין שהמצב הנפשי שלה כרגע משפיע על הצורה בה היא מתנהגת ופועלת או לא פועלת. אני חווה דיכאון ובעיות נפשיות אחרות, אני יכולה להבין מאיפה את באה כשדברים נופלים עלייך. נשמע שזה מה שמתסכל אותך בכל העניין. אולי אותך רואים פחות, וזה באמת לא פייר. אולי לדבר עם אימא שלך על זה במקום, ישנה דברים בבית. רק בריאות.
מה זה לא מגיע לאחותך? כי היא עשתה עגיל, שנשמע לי שמעלה לה ביטחון כשנשמע שממש אין לה?
קשה לאחותך, ואותך רק מעניין אם היא עשתה עגיל מאחורי הגב שלך?
מגיע לה את היום כיף הזה, אפילו יותר ממך. אם לאחת מכן לא מגיע זה לך, לא לה.
להזכירך, העגיל נמצא בגוף שלה, לא בגוף שלך.
למה שתספרי לה? תקשיבי את הורסת את הקשר שלך עם אחותך מה זאת אומרת לא מגיע לה כל הטוב הזה? היא אחותך חיים שלי היא לא עשתה איזה פשע רק עגיל מגניב בבטן וזהו למה את רוצה לצאת אחות רעה?
אני חושבת שחינוך לא עובד ככה.
אין לא מגיע, לילד מגיע הכל
ואם היא אובדנית עוד יותר אתן צריכות לנסות לבוא לקראתה ולקבל ולאהוב אותה כמה שיותר, להעניש אותה לא יעזור בכלום ורק יזיק מאוד לבריאות שלה ולקשר ביניכן.
היא תרגיש שאתן אוהבות אותה על תנאי שהיא מתנהגת לפי חוקי הבית ואם לא תזרקו אותה.
להגיד שאת מאוכזבת ממנה גם לא יעיל
אם היא סיפרה לך היא צפתה כנראה לשתף מישהו כדי לקבל תגובה טובה ומשתתפת אבל את גם אכזבת אותה, היא סמכה עליך וחשבה שתתלהבי היחד איתה או תחמיאי לה כאחות אבל במקום זה היא קבלה ביקורת.

הטוב לב של אמא תמיד מגיע לילדים שלה כי הם הילדים שלה, לאהבת הורים לא אמור להיות תנאי
וזה *שאת* אמרת לה שהיא לא ראויה לטוב לב של אמא ולא מגיע לה יום כיף יגרום הרבה נזק,
את לא אמא שלה (אני מנחשת שאת אחותה הגדולה) כאחות היא לא תהנה לקבל ממך ביקורת ואת לא אמורה לחנך אותה
אלא אמא שלך, היא כנראה לא נהנת לשמוע את זה ממך, אם אמא שלך רוצה לתת לה כנראה שהיא לא חושבת כמוך שלא מגיע לה.
אם את באמת אוהבת את אחותך תשחררי ממנה את הבקורת, תגיעי רק ממקום של מישהי שרוצה בטובתה, בלי ביקורת ובלי לשבור את האמון ולספר לאמא דברים מאחורי הגב. לקבל אותה ואת המעשים שלה יכול לעזור לה הרבה יותר ולהועיל לה, את יכטלה אפילו לנסות להחמיא לה (לא לזייף התנהגות כי היא תרגיש אם זה מזוייף, פשוט בטבעי שלך כי את אוהבת אותה)
לתת לה ביקורת לה יגרום לה להפסיק ורק להתנגד יותר, היא מחליטה לבד כרגע את כל מה שהיא עושה והיא גם בגיל שעושים הרבה דברים מתוך שובבות הגיל והכביכול "טפשות" שבגיל הזה, עכשיו היא בונה אישיות וזה גורם לה לרצות לבדוק הרבה דברים, סגנונות חיים, טרנדים, עגילים. כל מיני שטויות של הגיל
היא תגדל ואולי זה יעבוד ואת התובנות שלה היא תבין לבד, אבל הכי חשוב זה לקבל רותה בלי לצפות ממנה לכלום.

לדעתי אל תספרי לאמא שלך, זה לא שזה יועיל לאחותך, זה לא מצב נפשי שהיא מסתירה ולא יקרה שום נזק אם לא תגידי.
אחותך בטחה בך וחבל לך לשבור את האמון שלה בך כי אחר כך היא לא תוכל לחזור לסמוך עליך ויהיה קשה לתקן את המשבר אמון הזה.

אני מאחלת לכן שמי מבניכן שצריכה שמחה
שתהיה שמחה ושיהיה לכן רק טוב
ותהנו ביציאה שלכן עם אמא ❤

(כמובן אני רק מציעה דברים מהניסיון שלי אבל את לא חייבת לקבל את הדברים שאמרתי, אני פשוט מנסה לעזור לאחותך כמישהי שהייתה ועדיין במקום אמנם הרבה פחות חמור אבל דומה לשל אחותך)
בהצלחה לכן (:
זה כולה עגיל זה לא כזה דרמטי זה הגוף שלה וגם זה משהו שאפשר להוציא והיא עוד שנייה בת 18 מה שאמא שלכן רוצה שהיא תעשה עם הגוף שלה לא כזה רלוונטי ואין לך מה להלשין זה לא עניינך
ואם מפריע לך שנופלים עלייך דברים תדברי על זה ולא על העגיל כי זה באמת ככ לא רלוונטי
כולה עגיל גוף שלה
זה רק עגיל מה היא כבר עשתה שלא מגיע לה , זה הגוף שלה זה ההחלטות שלה וזו בחירה שלה אם היא תרצה היא תספר אין לך למה להשטנקר עליה ונסי להיות נחמדה אליה יותר היא רק רצתה לשתף אותך למה לבאס אותה מסכנה
זה לא "גיל ההתבגרות נורמלי"
היא בדיכאון
קחו אותה לפכיאטרית
זה לא העסק שלך...
אנונימית