11 תשובות
טיפול ארוך עם פסיכולוג.
לפעמים יש צורך בתרופה
היי, כדאי לנסות דמיון מודרך. גם שתי שיחות עם פסיכולוג מומחה, מאוד יעזרו לך. בהצלחה רבה רבה לך.
שיטות הטיפול הן מגוונות וכל אחד מתחבר למה שמתאים לו: פסיכולוג שיכול להפנות לטיפול תרופתי אצל פסיכיאטר. אני מאד בעד שיטת nlp.
תרשי לי לומר לך כאן דבר אחד שאולי על פניו הוא נראה מוזר והזוי, אבל יש בו המון אמת והיגיון...

אין לך אובססיה אני קובע כאן בביטחון, זה רק תוצאה ולא סיבה, מה שעומד מאחרי הכל זה חוסר סיפוק או הדחקת צרכים בסיסיים (אהבה והערכה או מסגרת ששם תבטאי את הכישורים שלך בצורה מצויינת למשל).

גם אם אדם מכור (אובססייה = התמכרות עד כדי איבוד האני הפנימי) לאיזה דבר ניקח את הסיטואיציה הקשה והכואבת של נגע הסמים, זה נובע בצורה חד משמעית מבריחה מן המציאות כי לאותו אחד שמשתמש לא טוב לו כאן, מבחינת מימוש עצמי או חוסר סיפוק צרכים בסיסיים כמו רגש האהבה, הכבוד (מעמד), והמין. כל זה מוביל אותו להתמכר לדבר, כנ"ל בהקשר של ההתמכרות לשוקולד בדרך כלל זה תוצאה של הרגשה רעה או מפח נפש, אני אישית מכיר בחורה שאחרי כל מבחן כושל זוללת חפיסות של שוקולדים ושוב מתחרטת ושוב זוללת, הכל מחוסר תיאום ומימוש ציפיות. חוסר מודעות עצמית במילה אחת.

לכן כשתתחברי למה שאת ויהיה לך סיפוק, או אהבה או הערכה חברתית הכל ינשור מאיליו. כי כפי שלימדו אותנו הפסיכולוגים הדחקת צרכים או משקעים תורמים את חלקם המכריע בשיבוש החיים של האדם שזה בא לכלל ביטוי אצלך באובססייה.

אובססיה הוא ביטוי המכלל המון התנהגויות, אבל אם הכוונה היא להתהגות או מחשבה אובססיבית טורדנית קומפולסיבית ocd, שכבר מתמשך שנים רבות, זה סימן לחוסר איזון כימי במוח ומצריך טיפול תרופתי בתוספת טיפול פסיכולוגי התנהגותי.

תפנה לרופא להפניה לאנשי מקצוע המתאימים, חבל על הסבל המתמשך כל כך הרבה שנים.
פסיכולוג. או שתנה לעבוד על עצמך לאט לאט להיגמל מהאובססיה
שלום, הדרך שנמצאה יעילה ביותר לטיפול במחשבות אובססיביות שחוזרות ומטרידות הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (cbt). הטיפול מכיל גם עבודה דרך בדיקת המחשבות (-קוגניציה) וגם עבודה דרך שינוי התנהגות. ראשית, המטפל יבדוק איתך מה היא בעצם החרדה המרכזית - מה אתה בעצם חושש שעלול לקרות אם לא תיזהר ותעסוק שוב ושוב בנושא. העבודה העיקרית היא דרך היחשפות מכוונת למחשבה המציקה, בלי שיבוא אחריה טקס מרגיע. המטפל יבנה איתך היררכיה של מצבים מאתגרים, מהקל אל הקשה, שבהם תתבקש להתמודד באופן אקטיבי ומכוון מול החרדה שמעסיקה אותך, בלי להרגיע את עצמך בדרכים הרגילות. בהדרגה תתקדמו במעלה ההיררכיה עד שתהיה מסוגל להתמודד מול המחשבה המלחיצה גם כשהיא בעוצמה גבוהה, בלי שיהיה צורך לברוח ממנה ולגרש אותה. המטרה היא שבסופו של דבר גם אם תעלה אותה מחשבה, יהיה אפשר לקבל אותה בלי להתעסק איתה יותר מדי, פשוט כעוד מחשבה שעוברת בראש.
בהצלחה רבה.
תהלה אלזס-רגב, פסיכולוגית בהתמחות קלינית, ירושלים.
שלום לך,

אני ממליץ בהמשך לתשובות הקודמות שקיבלת כאן לגשת לטיפול מקצועי.
הנה עצה פרקטית, כנס לאתר המצורף והתחל את התהליך.
בהצלחה..
ad1
קודם כל, השאלה היא מה אתה מגדיר כאובססיה. האם מדובר בהפרעה אובססיבית קומפולסיבית - ocd, או במצב אחר. מצרפת לינק לחומר על ocd והטיפול בו. במידה ומדובר בדבר אחר, תצטרך לפרט על מנת שיהיה אפשר להציע טיפול.
כפי שכבר אמרו קודמיי, הטיפול היעיל בהתנהגות אובססיבית הינו cbt -טיפול קוגנטיבי התנהגותי. לעיתים יש צורך בטיפול משולב בתרופה נוגדת חרדה המותאם על ידי רופא פסיכיאטר. בהצלחה.