132 תשובות
זוועה אני גם צמחוני
דוחה
אין לי בעיה עם זה, זה נוצר בשבילנו
תסביך
לא יודע, לי זה טעים. זוהי שרשרת המזון
שואל השאלה:
^^זה נוצר בשבילנו? זה פיזית החיים שלהם מי נתן לכם זכות לקחת את זה בשביל אוכל? זה אכזרי לדעתי
^^זה נוצר בשבילנו? זה פיזית החיים שלהם מי נתן לכם זכות לקחת את זה בשביל אוכל? זה אכזרי לדעתי
אנונימית
מעגל החיים תאכל או שיאכלו אותך
אנונימית
קשה לראות את זה
אני אוכלת בשר אבל בכל זאת זו ההוראה שקיבלנו מהקבה וככה זה נועד להיות
אני אוכלת בשר אבל בכל זאת זו ההוראה שקיבלנו מהקבה וככה זה נועד להיות
שואל השאלה:
^^הכי קל להגיד שזאת שרשרת המזון.. מי שאוכל בשר פשוט לא אוהב חיות. רחוק מהעין רחוק מהלב
^^הכי קל להגיד שזאת שרשרת המזון.. מי שאוכל בשר פשוט לא אוהב חיות. רחוק מהעין רחוק מהלב
אנונימית
אני מסכימה איתך אני פסקטריאנית ואהיה צמחונית באיזשהו שלב
אם אני לא אוכל אז מישהו אחר יאכל אז למה שאני אצא פרייאר
שואל השאלה:
^^זאת לא ההוראה שקיבלנו מהקב"ה אבל בסדר. גם זה לא קשור. יש לכם אפשרות להיות טובים למה לבחור באכזריות?
^^זאת לא ההוראה שקיבלנו מהקב"ה אבל בסדר. גם זה לא קשור. יש לכם אפשרות להיות טובים למה לבחור באכזריות?
אנונימית
מזעזעת, אבל תעשיית החלב והביצים לא פחות.
בתנך לא הקריבו קורבן?
שואל השאלה:
זה לא עניין של פרייאר זה עניין של מוסר. באמת לא מגעיל אתכם לאכול גופות של חיות?
זה לא עניין של פרייאר זה עניין של מוסר. באמת לא מגעיל אתכם לאכול גופות של חיות?
אנונימית
"כָּל רֶמֶשׂ אֲשֶׁר הוּא חַי לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה; כְּיֶרֶק עֵשֶׂב נָתַתִּי לָכֶם אֶת כֹּל" ^
טבעונות זה נכון בעיניי.
אבל אני מעדיף להמשיך לחיות אורח חיים רגיל. בסופו של דבר אני לא יכול לעצור את תעשיית הבשר בעצמי ובהנחה שרוב העולם לא מערבי גם לא תפסיק תעשיית הבשר לעולם. למצוא אוכל טבעוני מסבך את החיים מאוד והעניין הפסיכולוגי לא מפריע לי עד כדי מעבר לאורח חיים טבעוני.
אבל אני מעדיף להמשיך לחיות אורח חיים רגיל. בסופו של דבר אני לא יכול לעצור את תעשיית הבשר בעצמי ובהנחה שרוב העולם לא מערבי גם לא תפסיק תעשיית הבשר לעולם. למצוא אוכל טבעוני מסבך את החיים מאוד והעניין הפסיכולוגי לא מפריע לי עד כדי מעבר לאורח חיים טבעוני.
אנונימי
מה זה משנה אם אני לא אוכל זה לא שכל העולם לא יוכל זה לא שפרה אחת לא תישחט בגלל שלא אכלתי
שואל השאלה:
^^עד כמה שזכור לי אנחנו לא בתקופת התנ"ך נכון?בתנ"ך היו כלכך הרבה דברים הזויים
^^עד כמה שזכור לי אנחנו לא בתקופת התנ"ך נכון?בתנ"ך היו כלכך הרבה דברים הזויים
אנונימית
^8
אין לנו אפשרות להיות טובים
לא במה שנוגע לאוכל למחיה שלנו לפחות
למה זה לא קשור? ה קובע שככה ייראה גלגל החיים
אנחנו אוכלים אותם במקום שהם יאכלו אותנו
אין לנו אפשרות להיות טובים
לא במה שנוגע לאוכל למחיה שלנו לפחות
למה זה לא קשור? ה קובע שככה ייראה גלגל החיים
אנחנו אוכלים אותם במקום שהם יאכלו אותנו
אני אוהבת פרה לא בצלחת
אז מוסר הוא לפי דעתך ואין לו בסיס. למה שרצח לא יהיה מוסרי?
^^^^^ככה עובדת הביולוגיה. כך עובד העולם. האם זה מוסרי? לא. אבל אין הרבה ברירה זה לא כאילו הטבע יהפוך למוסרי יותר אם נפסיק לאכול בשר. חיות אחרות ימשיכו לאכול אותו. ואנחנו צריכים אותו אחרי הכל, באופן מובהק
לדעתי הצמחונות זה דבר דיבלי
שואל השאלה:
אבל כלכך הרבה אנשים אומרים את זה.. אם כל אחד יגיד שהוא לא יכול לעשות שינוי באמת לא יהיה שינוי אבל אם כל אחד יקח את זה על עצמו באמת יהיה שינוי. זה גם עניין של מוסר ואכפתיות
אבל כלכך הרבה אנשים אומרים את זה.. אם כל אחד יגיד שהוא לא יכול לעשות שינוי באמת לא יהיה שינוי אבל אם כל אחד יקח את זה על עצמו באמת יהיה שינוי. זה גם עניין של מוסר ואכפתיות
אנונימית
תמיד אכלו בשר ותמיד יאכלו בשר
אתם סתם סובלים
אתם סתם סובלים
^^כן אבל אף אחד לא יעשה את זה
כמה אנשים או כמה עמותות קטנות שעושות את זה לא באמת עוזרות
ואנשים חולים על בשר מתים על בשר וניזונים מזה
כמה אנשים או כמה עמותות קטנות שעושות את זה לא באמת עוזרות
ואנשים חולים על בשר מתים על בשר וניזונים מזה
^^תסביך אבל ישבזה משו
שואל השאלה:
^^^צמחונות זה דבר דבילי? מה שבאמת דבילי זה לחשוב שלממן התעללות ורצח של חיות חפות מפשע בשביל חמש דקות של טעם בפה זה הגיוני או מוסרי. לבחור בחיים ולא לפגוע באחרים זו הבחירה הכי אינטליגנטית שיש. לקרוא לזה דבילי זו פשוט הדרך שלך להשקיט את המצפון כי אין לך שום טיעון הגיוני אחר.
^^^צמחונות זה דבר דבילי? מה שבאמת דבילי זה לחשוב שלממן התעללות ורצח של חיות חפות מפשע בשביל חמש דקות של טעם בפה זה הגיוני או מוסרי. לבחור בחיים ולא לפגוע באחרים זו הבחירה הכי אינטליגנטית שיש. לקרוא לזה דבילי זו פשוט הדרך שלך להשקיט את המצפון כי אין לך שום טיעון הגיוני אחר.
אנונימית
בשר זה חלק בלתי נפרד מהתזונה של בני אדם בכל העולם. אין שום תרחיש שכל אחד ייקח על עצמו אורח חיים טבעוני על מנת לעצור את תעשיית הבשר.
אנונימי
מדוייק
תעשי מה שאת רוצה. אבל אל תטעני שהפוזיציה שלך היא המוסרית כי הגדרתך למוסר היא אינדיבידואלית ואין לך על מה לבסס את זה
וזה ככה עם עוד הרבה נושאים
שואל השאלה:
באמת אני בחיים לא אבין איך לאכול גופות לרצוח חיות לענות אותם להביע אותם לגרום להם לנטו סבל כל רגע בחיים שלהם זה משהו שמנורמל אצלנו בעולם. אין כואב מזה
באמת אני בחיים לא אבין איך לאכול גופות לרצוח חיות לענות אותם להביע אותם לגרום להם לנטו סבל כל רגע בחיים שלהם זה משהו שמנורמל אצלנו בעולם. אין כואב מזה
אנונימית
אני חושבת שישר כח לכם
אני לא הייתי הופכת להיות צמחונית לא כי אני לא חושבת שזה לא נכון
זה כי גם לי קשה לראות חיות נרצחות אבל זה טעים לי כמו להרבה אנשים אחרים זה לא גופה בצלחת היא הייתה על הגריל והוסיפו לה מלח פלפל
אני מאמינה שאתם כן תורמים טיפה וכל הכבוד לכם
שכל אחד יעשה מה שטוב לו
אני לא הייתי הופכת להיות צמחונית לא כי אני לא חושבת שזה לא נכון
זה כי גם לי קשה לראות חיות נרצחות אבל זה טעים לי כמו להרבה אנשים אחרים זה לא גופה בצלחת היא הייתה על הגריל והוסיפו לה מלח פלפל
אני מאמינה שאתם כן תורמים טיפה וכל הכבוד לכם
שכל אחד יעשה מה שטוב לו
בשר זה הרבה מעבר לחמש דקות של טעם בפה.
זה חלבון הכי חשוב שיש
לא אוכלים זה כחטיף מאז ראשית האנושות.^^^^^^^
זה חלבון הכי חשוב שיש
לא אוכלים זה כחטיף מאז ראשית האנושות.^^^^^^^
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ מוסר הוא לא אינדיבידואלי ברגע שיש קורבן בצד השני. אם המוסר שלך אומר שמותר לך לפגוע, לענות ולרצוח מישהו חלש ממך רק בשביל התאבון שלך, אז המוסר שלך פשוט מעוות. אף אחד לא היה מקבל את הטיעון של מוסר אינדיבידואלי אם מישהו היה מתעלל בכלב ברחוב או פוגע בבן אדם. לקחת חיים של יצור חי ונושם שלא רוצה למות זו הגדרה אובייקטיבית לאכזריות, ואין שום דרך לייפות את זה.
^^^ מוסר הוא לא אינדיבידואלי ברגע שיש קורבן בצד השני. אם המוסר שלך אומר שמותר לך לפגוע, לענות ולרצוח מישהו חלש ממך רק בשביל התאבון שלך, אז המוסר שלך פשוט מעוות. אף אחד לא היה מקבל את הטיעון של מוסר אינדיבידואלי אם מישהו היה מתעלל בכלב ברחוב או פוגע בבן אדם. לקחת חיים של יצור חי ונושם שלא רוצה למות זו הגדרה אובייקטיבית לאכזריות, ואין שום דרך לייפות את זה.
אנונימית
^בטח שיש. צורך ביולוגי תזונתי
שואל השאלה:
^^^ התירוץ של ראשית האנושות פשוט מביך כי האנושות עשתה פעם המון דברים נוראיים שביום יום אתה בחיים לא היית מצדיק היום. אנחנו כבר לא חיים במערות ואנחנו לא צריכים להילחם על הישרדות. לגבי החלבון זה פשוט שקר תזונתי כי כל ארגוני הבריאות הגדולים בעולם כבר מזמן קבעו שאפשר לקבל את כל החלבון והערכים התזונתיים שצריך מהצומח בצורה מושלמת. בסופו של דבר עם כל המדע והשפע שיש היום בשר זה לגמרי חטיף בשבילך כי אתה בוחר לאכול אותו רק בגלל שטעים לך ולא כי אין לך ברירה אחרת.
^^^ התירוץ של ראשית האנושות פשוט מביך כי האנושות עשתה פעם המון דברים נוראיים שביום יום אתה בחיים לא היית מצדיק היום. אנחנו כבר לא חיים במערות ואנחנו לא צריכים להילחם על הישרדות. לגבי החלבון זה פשוט שקר תזונתי כי כל ארגוני הבריאות הגדולים בעולם כבר מזמן קבעו שאפשר לקבל את כל החלבון והערכים התזונתיים שצריך מהצומח בצורה מושלמת. בסופו של דבר עם כל המדע והשפע שיש היום בשר זה לגמרי חטיף בשבילך כי אתה בוחר לאכול אותו רק בגלל שטעים לך ולא כי אין לך ברירה אחרת.
אנונימית
אנונימי^
בשר זה לא מעבר לחמש דקות של הנאה, יש כלכך הרבה דרכים להשיג את החלבון הזה שלא כרוכות ברצח.
בשר זה לא מעבר לחמש דקות של הנאה, יש כלכך הרבה דרכים להשיג את החלבון הזה שלא כרוכות ברצח.
זה לא בן אדם
בסופו של דבר אולי לנו זה חמש דקות בפה בשביל פחות מדקה של סבל מצד החיה
בסופו של דבר אולי לנו זה חמש דקות בפה בשביל פחות מדקה של סבל מצד החיה
^^^אז לא, מעבר לזה שבשר הוא טעים ומזין, אין לי ברירה אחרת. אין לי כסף לשלם על תוספים יקרים מהצומח. אולי לך יש כסף לזה
לא הבנת את המהות של מה שאמרתי. אם את טוענת שהפוזציה שלך היא המוסרית, אז למה שאדם אחר לא יוכל לטעון שרצח אנשים לדוגמה זה מוסרי? מהו הבסיס שלך למוסר מלכתחילה? למה רצח הוא רע? לפי תפיסתך זה תלוי במה שאת מרגישה וזה הופך את זה לאינדיבידואלי
אפשר לקבל את כל הערכים הנהדרים האלה במחירים שאנחנו לא יכולים לעמוד בהם ובמצוד אינסופי בחנויות טבע מפונפנות.^^^^^
אנונימי
^בדיוק.
שואל השאלה:
^^^ אם המוסר שלך תלוי רק בהרגשה אינדיבידואלית אז לפי הלוגיקה שלך באמת אין שום בעיה שמישהו ירצח אותך מחר ברחוב אם הוא מרגיש שזה מוסרי. אבל שנינו יודעים שזה לא עובד ככה. רצח הוא רע כי יש קורבן בצד השני שחווה סבל, פחד ופגיעה פיזית אמיתית. בעלי חיים הם לא אבנים, הם יצורים חשים שצורחים ורועדים מפחד במשחטות בדיוק כמו שבן אדם היה רועד. הבסיס למוסר שלי הוא ההכרה האובייקטיבית בסבל של האחר, בזמן שהבסיס שלך הוא פשוט ניתוק כדי להצדיק את התיאבון שלך.
^^^ אם המוסר שלך תלוי רק בהרגשה אינדיבידואלית אז לפי הלוגיקה שלך באמת אין שום בעיה שמישהו ירצח אותך מחר ברחוב אם הוא מרגיש שזה מוסרי. אבל שנינו יודעים שזה לא עובד ככה. רצח הוא רע כי יש קורבן בצד השני שחווה סבל, פחד ופגיעה פיזית אמיתית. בעלי חיים הם לא אבנים, הם יצורים חשים שצורחים ורועדים מפחד במשחטות בדיוק כמו שבן אדם היה רועד. הבסיס למוסר שלי הוא ההכרה האובייקטיבית בסבל של האחר, בזמן שהבסיס שלך הוא פשוט ניתוק כדי להצדיק את התיאבון שלך.
אנונימית
גם אני אשמח^
זה לא פחות מדקה של סבל מצד החיה, הן נולדות לתוך סבל חיות בתוך סבל ומתות בתוך סבל.
אגב, אם נגיד הייתי לוקחת את הכלב שלי והורגת אותו על מנת לאכול (אני לא שומרת כשרות) זה היה בסדר? הרי אני יכולה להתחייב שהוא קיבל את החיים הכי טובים שאפשר, ואני רעבה... אז למה לא?
זה לא פחות מדקה של סבל מצד החיה, הן נולדות לתוך סבל חיות בתוך סבל ומתות בתוך סבל.
אגב, אם נגיד הייתי לוקחת את הכלב שלי והורגת אותו על מנת לאכול (אני לא שומרת כשרות) זה היה בסדר? הרי אני יכולה להתחייב שהוא קיבל את החיים הכי טובים שאפשר, ואני רעבה... אז למה לא?
וואו איך אני אוהב בשרר
שואל השאלה:
^^^ אין לך כסף לעדשים, אורז וסויה אבל יש לך כסף לבשר? תעשה לי טובה. האוכל של העניים בכל העולם לאורך כל ההיסטוריה תמיד היה מבוסס על הצומח כי בשר זה המוצר הכי יקר והכי בזבזני שיש. אתה פשוט מחפש תירוץ קל כדי להשקיט את המצפון שלך ולהמשיך לאכול מה שבא לך בלי להרגיש רע עם עצמך. אם באמת היה אכפת לך מהכיס שלך היית עובר לצומח כבר אתמול.
^^^ אין לך כסף לעדשים, אורז וסויה אבל יש לך כסף לבשר? תעשה לי טובה. האוכל של העניים בכל העולם לאורך כל ההיסטוריה תמיד היה מבוסס על הצומח כי בשר זה המוצר הכי יקר והכי בזבזני שיש. אתה פשוט מחפש תירוץ קל כדי להשקיט את המצפון שלך ולהמשיך לאכול מה שבא לך בלי להרגיש רע עם עצמך. אם באמת היה אכפת לך מהכיס שלך היית עובר לצומח כבר אתמול.
אנונימית
רק אתמול הכנתי סטייקים
את מבצעת האנשה של חייה מעלה גרה^^^^^
עם כל הכאב שבמשחטות פרות לא חיות איתנו בבית ולא עובדות ומתפרנסות
עם כל הכאב שבמשחטות פרות לא חיות איתנו בבית ולא עובדות ומתפרנסות
אנונימי
^^אחד הלא מכבדים שלך
אם אין לך מה לענות אל תענה כדי לעצבן אנשים
אם אין לך מה לענות אל תענה כדי לעצבן אנשים
שואל השאלה:
^^^ הניסיון שלך להקטין חיים שלמים של התעללות לפחות מדקה של סבל הוא פשוט מביך ומראה שלא חקרת שנייה אחת על התעשייה הזאת. החיות האלה עוברות שרשרת של ייסורים מהרגע שהן יוצאות לעולם ועד שהן נרצחות. וזה שהן לא בני אדם לא אומר שאין להן מערכת עצבים שמפרשת כאב, פחד ורצון לחיות בדיוק כמוך. לצמצם חיים שלמים וסבל בלתי נתפס של יצור חי בשביל ארוחה אחת שלך זה שיא האנוכיות.
^^^ הניסיון שלך להקטין חיים שלמים של התעללות לפחות מדקה של סבל הוא פשוט מביך ומראה שלא חקרת שנייה אחת על התעשייה הזאת. החיות האלה עוברות שרשרת של ייסורים מהרגע שהן יוצאות לעולם ועד שהן נרצחות. וזה שהן לא בני אדם לא אומר שאין להן מערכת עצבים שמפרשת כאב, פחד ורצון לחיות בדיוק כמוך. לצמצם חיים שלמים וסבל בלתי נתפס של יצור חי בשביל ארוחה אחת שלך זה שיא האנוכיות.
אנונימית
וואי צודקת
אם מישהו לא חי איתי ואין לי קשר רגשי אישי כלפיו אז זה מבטל את הזכות שלו לחיים
איך לא חשבתי על זה קודם?
אם מישהו לא חי איתי ואין לי קשר רגשי אישי כלפיו אז זה מבטל את הזכות שלו לחיים
איך לא חשבתי על זה קודם?
לא הבנתי את הקטע, השאלה לגיטימית ולכל אחד את הדעות שלו אבל למה את מנסה לגרום לאחרים לא לאכול בשר?
קשה לגדל מסה עם זה כמו שצריך, וחיות אוכלות אחד את השנייה גם אז למה לנו אסור? לא רק זה אנחנו גם עושים את זה בצורה תרבותית
קשה לגדל מסה עם זה כמו שצריך, וחיות אוכלות אחד את השנייה גם אז למה לנו אסור? לא רק זה אנחנו גם עושים את זה בצורה תרבותית
שואל השאלה:
^^^ פחד, כאב, סבל ורצון לחיות אלו לא תכונות אנושיות, אלו תכונות ביולוגיות של כל בעלי החיים. לקחת יצור חוש מרגיש, לכלוא אותו בגיהנום ולחתוך לו את הגרון רק בשביל שיהיה לך טעים בפה, זו אכזריות אובייקטיבית. להגיד שזה בסדר כי היא לא מתפרנסת זו פשוט הבדיחה הכי עצובה ששמעתי.
^^^ פחד, כאב, סבל ורצון לחיות אלו לא תכונות אנושיות, אלו תכונות ביולוגיות של כל בעלי החיים. לקחת יצור חוש מרגיש, לכלוא אותו בגיהנום ולחתוך לו את הגרון רק בשביל שיהיה לך טעים בפה, זו אכזריות אובייקטיבית. להגיד שזה בסדר כי היא לא מתפרנסת זו פשוט הבדיחה הכי עצובה ששמעתי.
אנונימית
צורה תרבותית...? תרבותית מבחינת מי?^^
עדשים אורז וסויה לא מתקרבים בערך התזונתי שלהם לבשר.
מדובר בקטניות שלא מחליפות חלבון באופן מספיק.
מדובר בקטניות שלא מחליפות חלבון באופן מספיק.
אנונימי
המוסר שלי ממש לא תלוי בהרגשה אינדיבידואלית את תוקפת איש קש, אני טוען שזוהי התפיסה שלך כי אין לך בסיס אחר לזה. לפי מה שרשמת עד עכשיו זה רק "איך אני מרגישה" "זה רע", אבל לא ציינת בסיס לשאלה עצמה של "למה זה רע" מלכתחילה. אז שוב, לא ענית לשאלה של למה אסור לרצוח? את ממשיכה להגיד כמה זה רע אבל למה זה רע?
שואל השאלה:
^^^ השאלה שלך לא לגיטימית כי המעשים שלך פוגעים באחרים. הדעה שלך נגמרת איפה שהסכין נוגעת בצוואר של החיה. להשוות את עצמך לחיה בטבע בזמן שאתה קונה גופה ארוזה בפלסטיק מהמקרר זו בדיחה. חיות בטבע פועלות לפי אינסטינקט הישרדותי מוחלט ואתה פועל לפי פינוק וטעם. יש מיליוני טבעונים שמגיעים למסת שריר מטורפת בלי לגעת בבשר ככה שחלבון זו ממש לא הבעיה שלך. הבעיה שלך היא שאתה מעדיף לקרוא לרצח המוני תרבותי כדי להצדיק את האנוכיות שלך.
^^^ השאלה שלך לא לגיטימית כי המעשים שלך פוגעים באחרים. הדעה שלך נגמרת איפה שהסכין נוגעת בצוואר של החיה. להשוות את עצמך לחיה בטבע בזמן שאתה קונה גופה ארוזה בפלסטיק מהמקרר זו בדיחה. חיות בטבע פועלות לפי אינסטינקט הישרדותי מוחלט ואתה פועל לפי פינוק וטעם. יש מיליוני טבעונים שמגיעים למסת שריר מטורפת בלי לגעת בבשר ככה שחלבון זו ממש לא הבעיה שלך. הבעיה שלך היא שאתה מעדיף לקרוא לרצח המוני תרבותי כדי להצדיק את האנוכיות שלך.
אנונימית
יעני שחיות אוכלות אחד את השניה הם לא עושות זה בנעימות אני מתכוון, אצלנו יריה אחת, במיוחד בכשרות, מביאים להם מוות קל. זוהי שרשרת המזון
שואל השאלה:
^^^^ ארגוני הבריאות והתזונה הגדולים בעולם כבר חתמו מזמן על כך שחלבון מהצומח הוא מלא, איכותי ומספק לחלוטין לכל שלבי החיים כולל לספורטאים מקצועיים. המחשבה שאי אפשר לקבל מספיק חלבון מעדשים, חומוס, סויה וטופו היא פשוט עצלנות מדעית. ההבדל היחיד בין חלבון מהצומח לחלבון מבשר הוא שבשביל החלבון מהצומח אף יצור חי לא היה צריך לצרוח מפחד ולדמם למוות במשחטה. אל תמציא עובדות תזונתיות רק כדי לכסות על חוסר המוסריות של הצלחת שלך.
^^^^ ארגוני הבריאות והתזונה הגדולים בעולם כבר חתמו מזמן על כך שחלבון מהצומח הוא מלא, איכותי ומספק לחלוטין לכל שלבי החיים כולל לספורטאים מקצועיים. המחשבה שאי אפשר לקבל מספיק חלבון מעדשים, חומוס, סויה וטופו היא פשוט עצלנות מדעית. ההבדל היחיד בין חלבון מהצומח לחלבון מבשר הוא שבשביל החלבון מהצומח אף יצור חי לא היה צריך לצרוח מפחד ולדמם למוות במשחטה. אל תמציא עובדות תזונתיות רק כדי לכסות על חוסר המוסריות של הצלחת שלך.
אנונימית
פלוס הבחור שאמר שלא מכבד שלי, מצטער פשוט אל תתעצבנו לכל אחד יש את חופש הביטוי
vanqover^
זה רע כי הזכות הבסיסית היא לחיות, להרוג זה לקחת ליצור חי את כל מה שיש לו.
כמו שאתה מבין שלרצוח אדם זה רע, אז על אותו הבסיס.
זה רע כי הזכות הבסיסית היא לחיות, להרוג זה לקחת ליצור חי את כל מה שיש לו.
כמו שאתה מבין שלרצוח אדם זה רע, אז על אותו הבסיס.
פרות לא חיות תחת חוקים או נורמות חברתיות. הן לא יודעות מה זה מוסר בכלל. כמובן שזה לא תירוץ אבל אני חושב שאת מאוד מגזימה עם התיאור שלך של הפחד התמידי שבו חיות פרות מפני בני אדם.
אנונימי
מי שלא רוצה לאכול בשר שלא יאכל, משאיר עוד לנו
שואל השאלה:
^^^^ שרשרת המזון היא מנגנון הישרדותי בטבע שבו לאריה אין ברירה אלא לצוד צבי כדי לא למות ברעב. לך יש ברירה מטורפת בסופרמרקט ואתה בוחר לשלם כסף כדי שישחטו חיה חסרת ישע בשביל הארוחה הבאה שלך. לקרוא לגרון חתוך ומדמם מוות קל זה פשוט ניתוק מוחלט מהמציאות המזעזעת של המשחטות. אם היית רואה בעיניים שלך פרה אחת שנשחטת בכשרות, היית מבין מיד שאין שם שום דבר תרבותי, שום דבר קל, ושום דבר מוסרי.
^^^^ שרשרת המזון היא מנגנון הישרדותי בטבע שבו לאריה אין ברירה אלא לצוד צבי כדי לא למות ברעב. לך יש ברירה מטורפת בסופרמרקט ואתה בוחר לשלם כסף כדי שישחטו חיה חסרת ישע בשביל הארוחה הבאה שלך. לקרוא לגרון חתוך ומדמם מוות קל זה פשוט ניתוק מוחלט מהמציאות המזעזעת של המשחטות. אם היית רואה בעיניים שלך פרה אחת שנשחטת בכשרות, היית מבין מיד שאין שם שום דבר תרבותי, שום דבר קל, ושום דבר מוסרי.
אנונימית
מה זה משנה אם היא כבר שחוטה? אני רק בא לקנות
גבראנונימי לא נעים לי לבשר לך אבל בני אדם עושים את זה בצורה נוראית, נכון שזה לא כמו אריה אבל ההבדל הוא שאריה לוקח טרף שחי את החיים שלו עד כה ולא הופך את זה לתעשייה נוראית שבה מתעללים באותו הבעל חיים מהרגע שבו הוא נולד ועד לרגע שהוא מת
בהחלט כנראה לא הכי כיף לשחוט פרה זה למה אני משאיר את זה למומחים
מאיפה זה מגיע? למה יש לך את הזכות הבסיסית לחיות? למה אסור לך לקחת את החיים של יצור חי? למה אנחנו מבינים שלרצוח אדם זה "רע". להגיד שזה אותו "בסיס" לא אומר מהו הבסיס, זו פשוט טענה. או בפשטות יותר, מאיפה התפיסה של "לרצוח זה רע" מגיעה?
שואל השאלה:
^^^ למה רצח הוא רע? כי הוא לוקח ביד רמה את החיים ומסיב כאב וסבל איומים ליצור חי שרוצה להמשיך לחיות. זו לא "הרגשה", זו עובדה ביולוגית ומציאותית של הקורבן. בעלי חיים חווים פחד, כאב ורצון לחיות בדיוק כמו בני אדם. ברגע שאתה פוגע בהם בלי שום צורך הישרדותי אלא רק בשביל הטעם שלך, המעשה שלך לא מוסרי. הבסיס הוא הסבל האמיתי של החיה, לא הרגש שלי.
^^^ למה רצח הוא רע? כי הוא לוקח ביד רמה את החיים ומסיב כאב וסבל איומים ליצור חי שרוצה להמשיך לחיות. זו לא "הרגשה", זו עובדה ביולוגית ומציאותית של הקורבן. בעלי חיים חווים פחד, כאב ורצון לחיות בדיוק כמו בני אדם. ברגע שאתה פוגע בהם בלי שום צורך הישרדותי אלא רק בשביל הטעם שלך, המעשה שלך לא מוסרי. הבסיס הוא הסבל האמיתי של החיה, לא הרגש שלי.
אנונימית
לא ממש מתעללים בהם נראלי, דווקא יש חיות שמאכילים אותם טוב כדי שיהיו עסיסיים ויקרים יותר ברגע השחיטה
יש הבדל בין רצח אדם לרצח של חיות. מצטער.
vanqover
זה כבר דיון אחר שלא קשור לנושא השאלה, אם אתה חושב שרצח זה בסדר אז סבבה אני מקבלת את היותך אוכל בשר.
זה כבר דיון אחר שלא קשור לנושא השאלה, אם אתה חושב שרצח זה בסדר אז סבבה אני מקבלת את היותך אוכל בשר.
שואל השאלה:
^^^גבראנונימי
המשפט משאיר עוד לנו מראה בדיוק כמה לא אכפת לך מסבל וממוות של יצורים חיים ונושמים. אתה מתנהג כאילו בשר זה מוצר שנוצר על המדף ולא חיה שצרחה מפחד על רצפת המשחטה בשבילך. הכסף שלך מניע את כל מכונת הרצח הזאת באופן ישיר. אל תתחבא מאחורי המילים חופש הביטוי כדי להצדיק אנוכיות ואטימות לב. חופש ביטוי זה לא חופש לממן אכזריות, וזכותנו המלאה להגיד לך את האמת הפרצוף בלי שתתבכיין שאנחנו מתעצבנים.
^^^גבראנונימי
המשפט משאיר עוד לנו מראה בדיוק כמה לא אכפת לך מסבל וממוות של יצורים חיים ונושמים. אתה מתנהג כאילו בשר זה מוצר שנוצר על המדף ולא חיה שצרחה מפחד על רצפת המשחטה בשבילך. הכסף שלך מניע את כל מכונת הרצח הזאת באופן ישיר. אל תתחבא מאחורי המילים חופש הביטוי כדי להצדיק אנוכיות ואטימות לב. חופש ביטוי זה לא חופש לממן אכזריות, וזכותנו המלאה להגיד לך את האמת הפרצוף בלי שתתבכיין שאנחנו מתעצבנים.
אנונימית
גבראנונימי^
ברור שמתעללים בהם... תכתוב לי בפרטי אשלח לך סרטון של מה באמת קורה בתעשייה הזאת.
ברור שמתעללים בהם... תכתוב לי בפרטי אשלח לך סרטון של מה באמת קורה בתעשייה הזאת.
אני לא חושב שרצח זה בסדר, אבל שחיטה של חיות מסויימות הם היו ותמיד יהיו חלק מהחיים לבני האדם. וזה מה שיש.
שואל השאלה:
רציני זה לא בסיס להבין שרצח זה רע? מה נסגר עם אנשים
רציני זה לא בסיס להבין שרצח זה רע? מה נסגר עם אנשים
אנונימית
בוודאי שזה קשור לשאלה, כי אם את טוענת שדבר אחד הוא מוסרי ודבר אחר או לא, צריך להביא את הבסיס לכך כי אם לא זו פשוט טענה כמו שאוכל לטעון שאני יכול לעוף
וואלה בתור צמחוני חייב להגיד שגם התעשייה של כל מה שקשור במוצרי חלב וביצים גם ממש נוראית. בכללי אנשים נראה לי "נגעלים" מאוכל טבעוני כי זה פשוט לא טבעי זה שילוב של המון מוצרים שאמורים להביא חלבון וויטמינים לטבעונים
מה שכן בשר זה לפחות משהו אמיתי וטבעי אז הגיוני שאנשים פחות נגעלים מזה גם אם זה חיות מתות
מה שכן בשר זה לפחות משהו אמיתי וטבעי אז הגיוני שאנשים פחות נגעלים מזה גם אם זה חיות מתות
על מה את מדברת? אני חושבת שאת מגזימה למען טיעון הדעה שלך.
החיות (לפחות אלו שנשחטות בהליך הראוי לכשרות) לא סובלות וממררות מדם כל חייהן.
הן מאבדות הכרה תוך כמה שניות, היהדות דואגת גם לשלום החיה תתפלאי.
החיות (לפחות אלו שנשחטות בהליך הראוי לכשרות) לא סובלות וממררות מדם כל חייהן.
הן מאבדות הכרה תוך כמה שניות, היהדות דואגת גם לשלום החיה תתפלאי.
אנונימית
אני טוענת שלאכול בשר זה לא מוסרי כמו שרצח הוא לא מוסרי, אם אתה חושב שרצח הוא מוסרי אז בהצלחה:)
כפי שאמרתי לפני, אתם לא רוצים לאכול בשר. אני לא אכריח אתכם לאכול בשר. אי אפשר לשכנע אדם לעשות משהו כנגד מרצונו. אבל זה לא אומר שאתם יכולים לגרום לכולם פתאום לא לאכול בשר.
אנונימית
האמת שזה ממש מעודן...
האמת שזה ממש מעודן...
אי אפשר להשוות את החיים של פרות או כל חיה אחרת ששימשה כאוכל לאדם במשך אלפי שנים לגוף האדם. ואם אתם חושבים שאיכשהו אנחנו שווים לפרה או תרנוגלת, אתם עם הבעיות כאן
אתה לא יכול להגיד שאי אפשר לשכנע מישהו לעשות משהו כנגד רצונו ואז לגזול את כל הזכויות כולל זכות הבחירה מבעלי חיים.
התייחסתי לשואלת השאלה.
אנונימית
אני לא חושבת שאנחנו שווים לפרה או תרנגולת, אני חושבת שהחיים שלהם שווים יותר משניצל.
אני חושב שעם כל הכבוד לטבעונות שלך הכפייה הזאת היא לא נאותה. את מציירת אותנו כאנשים נוראיים ולא מוסרים צמאי דם אוכלי גופות וזה מאוד לא נכון וקיצוני. בשר זה מזון בסיסי בכל העולם וכן, יש בעיה עם אוכל טבעוני. הוא מגביל את החופש לאכול ולא מספק את מה שאני צריך כדי לחיות כמו שצריך. וכן אני מודה שאני מעדיף את החופש שלי לאכול על חייה של פרה תמימה שנקטפה בטרם עת עבור תעשיית הבשר במקום לחיות חיים חסרי דאגות בזמן שאני חי את החיים המאתגרים של בני האדם. אני מכבד את הגישה שלך ומוצא בה היגיון ובאותה נשימה מבקש שתכבדי את הגישה שלי כי בהחלט יש בה היגיון. אני לא רוצח לא צמא דם ולא פסיכופת.
אנונימי
לחיות אין זכות בחירה יש הבדל
ואני התייחסתי אליך:)^^^
שואל השאלה:
^^^ גבראנונימי
אתה ההגדרה לאכזריות ובורות. זה כאילו לדבר עם קיר
^^^ גבראנונימי
אתה ההגדרה לאכזריות ובורות. זה כאילו לדבר עם קיר
אנונימית
מה שתגידי
אנונימי^
"כאנשים נוראיים צמאי דם ואוכלי גופות"
ממה אתה חושב שבשר עשוי אם לא מגופות ודם שנשפך?
"כאנשים נוראיים צמאי דם ואוכלי גופות"
ממה אתה חושב שבשר עשוי אם לא מגופות ודם שנשפך?
סליחה באמת שאני אוכל אוכל
שואל השאלה:
^^^אנונימי
אתה מבקש כבוד לגישה שלך, אבל הגישה שלך מבוססת על חוסר כבוד מוחלט לחיים של יצורים חיים אחרים. להגיד שאתה מעדיף את החופש שלך לאכול בשר על פני החיים של פרה תמימה, ואז להעלב כשקוראים לזה חוסר מוסריות, זו צביעות מטורפת. אתה אולי לא פסיכופת, אבל אתה בהחלט בוחר לקחת חלק אקטיבי ומודע במערכת אכזרית ורצחנית רק כי זה נוח וטעים לך. אוכל טבעוני לא מגביל שום חופש והוא מספק את כל מה שהגוף צריך, אתה פשוט מעדיף את התירוצים שלך על פני האמת.
^^^אנונימי
אתה מבקש כבוד לגישה שלך, אבל הגישה שלך מבוססת על חוסר כבוד מוחלט לחיים של יצורים חיים אחרים. להגיד שאתה מעדיף את החופש שלך לאכול בשר על פני החיים של פרה תמימה, ואז להעלב כשקוראים לזה חוסר מוסריות, זו צביעות מטורפת. אתה אולי לא פסיכופת, אבל אתה בהחלט בוחר לקחת חלק אקטיבי ומודע במערכת אכזרית ורצחנית רק כי זה נוח וטעים לך. אוכל טבעוני לא מגביל שום חופש והוא מספק את כל מה שהגוף צריך, אתה פשוט מעדיף את התירוצים שלך על פני האמת.
אנונימית
אתם קוראים לבערך 95 אחוז מהעולם צמאי דם ואוכלי גופות.
אולי אתם כאן המגזימים.
אולי אתם כאן המגזימים.
אנונימי
כמה תגובות יש פה?
אנונימית
אבל הם פיזית אוכלי גופות
בשר זה גופות, אתה מבין בכלל את משמעות המילים הללו? זה לא איזה קוד, זה מה שזה בצורה הכי מופשטת שיש.
בשר זה גופות, אתה מבין בכלל את משמעות המילים הללו? זה לא איזה קוד, זה מה שזה בצורה הכי מופשטת שיש.
שואל השאלה:
^^^אנונימי
בוא נסתכל על עובדות.. לאכול חיות זה לא גופות ודם?
^^^אנונימי
בוא נסתכל על עובדות.. לאכול חיות זה לא גופות ודם?
אנונימית
98
אני אפילו אכתוב את זה בצורה נאותה בשבילכם:
אני לא מזלזל בסבל של בעלי חיים, ואני בעד צמצום התעללות מיותרת איפה שאפשר. אבל בני אדם, מבחינה ביולוגית והיסטורית, הם אוכלי-כל. בשר הוא חלק טבעי ובסיסי מהתזונה האנושית ומהפיזיולוגיה שלנו. אני לא חושב שחיי אדם וחיי חיה שווים, כי לחיות אין את היכולת לקחת חלק במוסר ובחברה האנושית. אני מכבד את הבחירה שלכם לא לאכול בשר, אבל הניסיון להציג כל מי שחי על פי הטבע האנושי שלו כ'רוצח' הוא פשוט ניתוק מהמציאות שלנו.
אני לא מזלזל בסבל של בעלי חיים, ואני בעד צמצום התעללות מיותרת איפה שאפשר. אבל בני אדם, מבחינה ביולוגית והיסטורית, הם אוכלי-כל. בשר הוא חלק טבעי ובסיסי מהתזונה האנושית ומהפיזיולוגיה שלנו. אני לא חושב שחיי אדם וחיי חיה שווים, כי לחיות אין את היכולת לקחת חלק במוסר ובחברה האנושית. אני מכבד את הבחירה שלכם לא לאכול בשר, אבל הניסיון להציג כל מי שחי על פי הטבע האנושי שלו כ'רוצח' הוא פשוט ניתוק מהמציאות שלנו.
לא כי אנחנו לא אוכלים חיות
הם עברו כל כך הרבה תהליכים לפני זה לא תרנגולת עם כדור בחזה.
הם עברו כל כך הרבה תהליכים לפני זה לא תרנגולת עם כדור בחזה.
חבל להפיץ ככה את הדעה שלך.
זה לא מקרב אף אחד לאג'נדות שלך ורק גורם לאנשים להתרחק מהטבעונות מהסיבה שהם לא רוצים להראות כמוך.
אני הייתי ממליץ לך קצת כבוד לדעות לגיטימיות אחרות משלך ולא להטיח באנשים כאלה דברים נוראיים בגלל שהם בוחרים לאכול אוכל שעשוי מחיות.
זה לא מקרב אף אחד לאג'נדות שלך ורק גורם לאנשים להתרחק מהטבעונות מהסיבה שהם לא רוצים להראות כמוך.
אני הייתי ממליץ לך קצת כבוד לדעות לגיטימיות אחרות משלך ולא להטיח באנשים כאלה דברים נוראיים בגלל שהם בוחרים לאכול אוכל שעשוי מחיות.
אנונימי
לבקש כבוד כשלך אין את הכבוד לדבר הכי בסיסי שנקרא חיים זה אירוני בצורה מגוחכת
שואל השאלה:
^^^גבראנונימי
אתה משתמש במילים כמו טבע ואוכלי כל כדי לנקות את המצפון שלך, אבל תעשיית הבשר המודרנית רחוקה מהטבע בדיוק כמו שהטלפון שאתה כותב ממנו רחוק מתקופת המערות. זה שחיה לא יכולה לקחת חלק בחברה האנושית או לכתוב חוקים לא נותן לך שום זכות מוסרית לענות ולשחוט אותה. גם לתינוקות או לאנשים עם פגיעות מוחיות קשות אין יכולת לקחת חלק בשיח המוסרי, ועדיין לא היית מעולל להם את מה שאתה מעולל לפרה או תרנגולת . המציאות היא שאתה פשוט בוחר לפגוע בחלש ממך כי אתה יכול, וכל השאר זה סיפורים על ביולוגיה והיסטוריה.
^^^גבראנונימי
אתה משתמש במילים כמו טבע ואוכלי כל כדי לנקות את המצפון שלך, אבל תעשיית הבשר המודרנית רחוקה מהטבע בדיוק כמו שהטלפון שאתה כותב ממנו רחוק מתקופת המערות. זה שחיה לא יכולה לקחת חלק בחברה האנושית או לכתוב חוקים לא נותן לך שום זכות מוסרית לענות ולשחוט אותה. גם לתינוקות או לאנשים עם פגיעות מוחיות קשות אין יכולת לקחת חלק בשיח המוסרי, ועדיין לא היית מעולל להם את מה שאתה מעולל לפרה או תרנגולת . המציאות היא שאתה פשוט בוחר לפגוע בחלש ממך כי אתה יכול, וכל השאר זה סיפורים על ביולוגיה והיסטוריה.
אנונימית
אוכל שעשוי מגופות*
אם אתה בוחר בדרך הזאת לפחות תהיה שלם איתה
אם אתה בוחר בדרך הזאת לפחות תהיה שלם איתה
אני על סף להוריד עדכונים
אנונימית
מוכיחה את הטענה שלי.
בשום שלב לא טענתי שאין לי כבוד לחיים ושאני תומך בשחיטה של חיות אגב.^^^^
בשום שלב לא טענתי שאין לי כבוד לחיים ושאני תומך בשחיטה של חיות אגב.^^^^
אנונימי
^^לבקש כבוד?
אתם קוראים לי רוצח, אוכל גופות וצמא דם רק כי אני אוכל בשר ואז יש לכם את החוצפה לבקש כבוד?
האירוניה האמיתית היא שאתם מדברים על "כבוד לחיים" אבל אין לכם שום כבוד לטבע האנושי, לביולוגיה שלנו, או לאנשים נורמליים שחיים לפי המציאות.
אתם לא מכבדים חיים אתם פשוט עושים דת מהתחושות הרגשיות שלכם ומתנשאים על כולם. זה לא מוסר, זה רקב.
אתם קוראים לי רוצח, אוכל גופות וצמא דם רק כי אני אוכל בשר ואז יש לכם את החוצפה לבקש כבוד?
האירוניה האמיתית היא שאתם מדברים על "כבוד לחיים" אבל אין לכם שום כבוד לטבע האנושי, לביולוגיה שלנו, או לאנשים נורמליים שחיים לפי המציאות.
אתם לא מכבדים חיים אתם פשוט עושים דת מהתחושות הרגשיות שלכם ומתנשאים על כולם. זה לא מוסר, זה רקב.
שלחו הודעות שככתבתי זה מופנה לsnappycat
קונה בשר=ממן את תעשיית הבשר=תומך
שואל השאלה:
^^^ ממתי לענות ולאכול גופות זה דעה? אתה לא קולט שזה לא עניין של דעות פה? יש רק דעה אחת צודקת ומוסרית וזאת הדעה שלי. אתם באמת פשוט תגידו הכל כדי להשקיט את המצפון שלכם אבל עמוק בתוככם אתם יודעים שאני צודקת
^^^ ממתי לענות ולאכול גופות זה דעה? אתה לא קולט שזה לא עניין של דעות פה? יש רק דעה אחת צודקת ומוסרית וזאת הדעה שלי. אתם באמת פשוט תגידו הכל כדי להשקיט את המצפון שלכם אבל עמוק בתוככם אתם יודעים שאני צודקת
אנונימית
רגע, אז להיות הגורם לרצח של חפים מפשע ולאכול בשר שעשוי מאיברים פנימיים זה מוסרי...?
^^לא, את טועה לגמרי.
את זו שמשווה בין פרה לתינוק או לאדם עם פגיעה מוחית, וזה השוואה מעוותת ולא הוגנת. יש הבדל משמעותי וברור בין בן אדם (גם אם הוא תינוק או בעל מוגבלות) לבין חיה. לבני אדם יש תודעה, פוטנציאל וזהות אנושית שחיה פשוט לא נמצאת באותה קטגוריה. זה לא "סיפור", זה הבדל ביולוגי ומוסרי בסיסי.
ומה שיותר גרוע את טוענת שזה "לא עניין של דעות" ויש רק דעה אחת צודקת: שלך. את קוראת לזה "לאכול גופות" ועינויים, ואז אומרת שמי שלא מסכים איתך פשוט משקיט מצפון. זו לא טיעון, זו התנשאות והתעלמות מוחלטת מדעות אחרות.
אני לא צריך להשקיט שום מצפון. אני מקבל את זה שבני אדם הם אוכלי-כל, שההבדל בין אדם לחיה הוא אמיתי, ושאפשר לשפר את תעשיית הבשר בלי להפוך את זה לדת שבה רק את צודקת והשאר רוצחים.
הביטחון שלך ש"עמוק בתוכנו אנחנו יודעים שאת צודקת" מראה בדיוק כמה את מנותקת מהמציאות. רוב העולם לא חושב כמוך, ולא כי הם רעים אלא כי הם רואים את הדברים בצורה יותר מאוזנת.
את זו שמשווה בין פרה לתינוק או לאדם עם פגיעה מוחית, וזה השוואה מעוותת ולא הוגנת. יש הבדל משמעותי וברור בין בן אדם (גם אם הוא תינוק או בעל מוגבלות) לבין חיה. לבני אדם יש תודעה, פוטנציאל וזהות אנושית שחיה פשוט לא נמצאת באותה קטגוריה. זה לא "סיפור", זה הבדל ביולוגי ומוסרי בסיסי.
ומה שיותר גרוע את טוענת שזה "לא עניין של דעות" ויש רק דעה אחת צודקת: שלך. את קוראת לזה "לאכול גופות" ועינויים, ואז אומרת שמי שלא מסכים איתך פשוט משקיט מצפון. זו לא טיעון, זו התנשאות והתעלמות מוחלטת מדעות אחרות.
אני לא צריך להשקיט שום מצפון. אני מקבל את זה שבני אדם הם אוכלי-כל, שההבדל בין אדם לחיה הוא אמיתי, ושאפשר לשפר את תעשיית הבשר בלי להפוך את זה לדת שבה רק את צודקת והשאר רוצחים.
הביטחון שלך ש"עמוק בתוכנו אנחנו יודעים שאת צודקת" מראה בדיוק כמה את מנותקת מהמציאות. רוב העולם לא חושב כמוך, ולא כי הם רעים אלא כי הם רואים את הדברים בצורה יותר מאוזנת.
מודה את צודקת.
לא משכנע אותי לעבור לטבעונות או להפסיק לצרוך בשר.^^^
לא משכנע אותי לעבור לטבעונות או להפסיק לצרוך בשר.^^^
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ אתה נעלב מהמילים "רצח" ו"גופה", אבל זו פשוט האמת: חיה חסרת ישע שחטה ומתה רק בשביל כמה דקות של טעם בפה שלך. לדרוש שנכבד את הבחירה שלך לממן אכזריות וגיהנום זו צביעות, כי הבחירה הזו לא מכבדת את הזכות הכי בסיסית של הקורבן הזכות לחיות. מוסר הוא לא דת או רגש, אלא עיקרון פשוט אם אתה יכול לשגשג בלי לגרום סבל ומוות, לבחור באלימות בכל זאת זו פשוט אנוכיות, ואין שום סיבה שנכבד אותה.
^^^ אתה נעלב מהמילים "רצח" ו"גופה", אבל זו פשוט האמת: חיה חסרת ישע שחטה ומתה רק בשביל כמה דקות של טעם בפה שלך. לדרוש שנכבד את הבחירה שלך לממן אכזריות וגיהנום זו צביעות, כי הבחירה הזו לא מכבדת את הזכות הכי בסיסית של הקורבן הזכות לחיות. מוסר הוא לא דת או רגש, אלא עיקרון פשוט אם אתה יכול לשגשג בלי לגרום סבל ומוות, לבחור באלימות בכל זאת זו פשוט אנוכיות, ואין שום סיבה שנכבד אותה.
אנונימית
^^^
כן, זה מוסרי.
"רצח של חפים מפשע" זה ביטוי ששמור לבני אדם. לא לפרות ולתרנגולות.
את ממשיכה לעשות את אותה טעות: להאניש חיות ולקרוא לשחיטה "רצח". זה לא רצח, זה שחיטה של בעל חיים למאכל. הבדל גדול.
אני לא מתבייש בזה. בני אדם אוכלים בשר אלפי שנים, זה חלק מהביולוגיה וההיסטוריה שלנו. אפשר (וצריך) לשפר את התנאים בתעשייה ולהפחית סבל מיותר, אבל להפוך את זה ל"רצח חפים מפשע" זה מוגזם רצח
כן, זה מוסרי.
"רצח של חפים מפשע" זה ביטוי ששמור לבני אדם. לא לפרות ולתרנגולות.
את ממשיכה לעשות את אותה טעות: להאניש חיות ולקרוא לשחיטה "רצח". זה לא רצח, זה שחיטה של בעל חיים למאכל. הבדל גדול.
אני לא מתבייש בזה. בני אדם אוכלים בשר אלפי שנים, זה חלק מהביולוגיה וההיסטוריה שלנו. אפשר (וצריך) לשפר את התנאים בתעשייה ולהפחית סבל מיותר, אבל להפוך את זה ל"רצח חפים מפשע" זה מוגזם רצח
^^לא, זו לא האמת זו עיוות מכוון.
שחיטת חיה למאכל זה לא רצח ולא גיהנום. זה מזון. בני אדם אוכלי-כל כבר אלפי שנים. את ממשיכה להאניש חיות ולקרוא לזה "רצח של חפים מפשע" רק כדי להרגיש עליונה.
אני לא מבקש שתכבדי את הבחירה שלי. אני מבקש שתפסיקי לקרוא לאנשים רוצחים רק כי הם לא חלק מהדת הטבעונית שלך.
מוסר זה לא "אם אפשר בלי סבל אז אסור". זה יותר מורכב. ואת יודעת את זה.
שחיטת חיה למאכל זה לא רצח ולא גיהנום. זה מזון. בני אדם אוכלי-כל כבר אלפי שנים. את ממשיכה להאניש חיות ולקרוא לזה "רצח של חפים מפשע" רק כדי להרגיש עליונה.
אני לא מבקש שתכבדי את הבחירה שלי. אני מבקש שתפסיקי לקרוא לאנשים רוצחים רק כי הם לא חלק מהדת הטבעונית שלך.
מוסר זה לא "אם אפשר בלי סבל אז אסור". זה יותר מורכב. ואת יודעת את זה.
למה שמור לבני אדם?
פרה עשתה לך משהו רע? לא = חפה מפשע
נלקחים ממנה החיים שלה בצורה מכוונת? כן = רצח
פרה עשתה לך משהו רע? לא = חפה מפשע
נלקחים ממנה החיים שלה בצורה מכוונת? כן = רצח
בבקשה תצפה במה ששלחתי לך בפרטי, אני מתחייבת לכבד את דרך החיים שבה בחרת אם תצפה בכל הסרטון והדעות שלך עדיין לא ישתנו.
לא.
"רצח" ו"חפה מפשע" הם מושגים אנושיים. הם לא חלים על בעלי חיים.
פרה היא לא "חפה מפשע" כי היא לא חלק ממערכת מוסרית, אין לה תודעה מוסרית, ואין לה זכויות כמו לבן אדם. לקחת את חייה למאכל זה שחיטה, לא רצח.
אם נלך לפי הלוגיקה שלך אז גם אריה שטורף זברה הוא "רוצח". אבל אף אחד לא חושב ככה, כי כולנו מבינים שיש הבדל בין בני אדם לבין חיות.
"רצח" ו"חפה מפשע" הם מושגים אנושיים. הם לא חלים על בעלי חיים.
פרה היא לא "חפה מפשע" כי היא לא חלק ממערכת מוסרית, אין לה תודעה מוסרית, ואין לה זכויות כמו לבן אדם. לקחת את חייה למאכל זה שחיטה, לא רצח.
אם נלך לפי הלוגיקה שלך אז גם אריה שטורף זברה הוא "רוצח". אבל אף אחד לא חושב ככה, כי כולנו מבינים שיש הבדל בין בני אדם לבין חיות.
כל מושג הוא מושג אנושי כי מדובר פה בשפה אנושית, ולמרות זאת זה לא מבטל את זה.
שואל השאלה:
^^^אנונימי
לפחות אתה מודע לזה
^^^אנונימי
לפחות אתה מודע לזה
אנונימית
נכון, כל מושג הוא אנושי כי אנחנו מדברים בשפה אנושית.
אבל בדיוק בגלל זה יצרנו את המושג "רצח" כדי לתאר לקיחת חיים של בן אדם לא של חיה.
אם נמתח את המושג הזה על כל בעל חיים, אז כמו שאמרתי קודם, גם אריה שטורף זברה הוא "רוצח", וגם יתוש שמקבל סטירה. זה הופך את המילה לריקה ומאבדת משמעות.
יש הבדל מהותי בין אדם לחיה, גם אם את משתמשת במילים אנושיות כדי לטשטש אותו.
אבל בדיוק בגלל זה יצרנו את המושג "רצח" כדי לתאר לקיחת חיים של בן אדם לא של חיה.
אם נמתח את המושג הזה על כל בעל חיים, אז כמו שאמרתי קודם, גם אריה שטורף זברה הוא "רוצח", וגם יתוש שמקבל סטירה. זה הופך את המילה לריקה ומאבדת משמעות.
יש הבדל מהותי בין אדם לחיה, גם אם את משתמשת במילים אנושיות כדי לטשטש אותו.
אני מאוד מודע.^^
וגם מודע לעובדה שאני לא מתכנן להיות אקטיביסט או לשנות את הדרך חיים שלי. אני לא שוחט פרות במו ידי לא מעוניין לעשות את זה ולא מסוגל לעשות את זה.
ועדיין אני אמשיך להיות ניזון מאותו המזון בדיוק.
וגם מודע לעובדה שאני לא מתכנן להיות אקטיביסט או לשנות את הדרך חיים שלי. אני לא שוחט פרות במו ידי לא מעוניין לעשות את זה ולא מסוגל לעשות את זה.
ועדיין אני אמשיך להיות ניזון מאותו המזון בדיוק.
אנונימי
אם היית מזמין סטייק והטבח היה לוקח פרה מול העיניים שלך ורוצח אותה בזמן שאתה רואה את הפחד שלה ושומע את הצרחות שלה אבל הוא זה שרצח אותה ולא אתה, אתה רק שילמת.
האם היית בסדר עם זה? או שמה שהופך את זה לבסדר זאת ההכחשה?^
האם היית בסדר עם זה? או שמה שהופך את זה לבסדר זאת ההכחשה?^
נוראית אבל אני עדיין אוכל בשר
https://docs.google.com/forms/d/1kyqf1tgjbwueotdaz8dfqxlnyfabx5nyfjxnedy7oo0/edit?usp=sharing_eil&ts=69fc33cd
אני חושבת שזה מזעזע כל תעשיות המזון מן החי
אנשים פשוט רגילים (לרוב) לעשות את מה שכולם עושים, זאת הברירת מחדל , ולא עוצרים לחשוב, אם זה באמת תקין?
האם זה הוגן?
האם הנאה הריגעית הזאת שווה את כל הסבל?
עריכה: אגב, אני טבעונית
אנשים פשוט רגילים (לרוב) לעשות את מה שכולם עושים, זאת הברירת מחדל , ולא עוצרים לחשוב, אם זה באמת תקין?
האם זה הוגן?
האם הנאה הריגעית הזאת שווה את כל הסבל?
עריכה: אגב, אני טבעונית
לדעתי שמי שרוצה יאכל בשר ומי שלא שלא יאכל לא צריך להכתיב לאנשים מה לעשות