3 תשובות
כי זה עומס שונה לגמרי

במשחקים רוב העבודה היא גרפיקה שהמחשב כבר יודע להריץ בצורה מאוד ממוטבת, הכל בנוי מראש כדי לרוץ חלק
ב-ai המחשב כל הזמן עושה חישובים כבדים מאוד כדי לייצר תשובה או תמונה, זה לא משהו קבוע אלא חישוב מחדש בכל רגע

בנוסף זה משתמש גם בכרטיס מסך, גם במעבד וגם בזיכרון בו זמנית
משחקים זה בעיקר ציור חכם ומהיר, ai זה חישובים מטורפים בזמן אמת
^מחילה, לא מדוייק.
דווקא המשחקים שצורכים gpu, הai צורך כמוהם, gpu.
זה מה שגרם לעליה הגדולה של אנבידיה אגב.
זה תלוי מה יש לך במחשב, ככל שהמודל ai גדול יותר כך הוא כבד יותר כנ"ל למשחקים.
Ion
זהו הבעיה בai של ווינדוס 11 (+22h2) שזה לוקח כ"כ הרבה צעדים לבטל את זה וגם מייקרוסופט עכשיו "מנסים" להחזיר לנו את האמונה אז יש סיכוי קלוש שהם יסרו את הai יש כרגע אופציות יותר טוב כמו windows 11 iot ltsc, windows 10 iot ltsc 2021 ולינוקס