71 תשובות
איפה החלק המטריד
חחח וואו i like it
שואל השאלה:
סתיוית, אני חושש לאפשרות שלא הצלחת להבין את השיר. על מה הוא מדבר לדעתך?
אנונימי
הייתי מחליף את השטן פעמים לשתלטן באחד מהם או משהו
בכללי קונספט מגניב
שואל השאלה:
תודה שוב tt
אנונימי
המילה שטן אמורה להטריד?
שואל השאלה:
הכפילות של המילה היא מכוונת, אבל תודה על הביקורת אנונימוס!
אנונימי
שואל השאלה:
כלל לא סתיוית
אנונימי
אה אוקיי עכשיו קלטתי את הקטע
לוקח זמן להבין את המילים
מגניב ממש
סתוית, השיר מלא בשנאה עצמית והמון רמיזות אובדניות

"תמיד נשאר אני
רק החבל ואני
החבל ואני
חבל להיות אני"
- רמיזה להתאבדות


"אבל
אני!
תמיד נשאר אני
שום דבר הוא לא שלי
העולם הזה זמני"

"אבל
אני!
פוחד גם בשנתי
כי גופי הוא לא שלי
והם אומרים לי מי אני
אני צייתן או נוראי"
- רמיזות לאיבוד תקווה, אי שלמות עצמית


(אגב אלה גם החלקים האהובים עלי)
שואל השאלה:
זה נחמד ממש לשמוע, אשמח לשמוע מה השתנה בהבנה שלך סתיוית.
אנונימי
כן הבנתי את זה. לא התעמקתי במילים בהתחלה. כשקראתי לעומק הבנתי.
אהבתי את הקטע של לקחת שיר ילדים ולהפוך אותו ל"אפל" יותר, קצת מזכיר לי את אביתר בנאי
^כן בול הוויב שאני קיבלתי!! אין על אביתר
מסכימה:)
שואל השאלה:
יפה מאוד אנונימוס, בנוסף השיר מדבר על יותר מזה. כלומר מה שציינת הם התסמינים בהחלט, אבל גם הסיבה להם מופיעה בשיר. האם שמת לב אליה?
אנונימי
מאמין שהבנתי את הרוב, ציינתי את אלו כי אלו היו החלקים שהכי אהבתי d:
שואל השאלה:
אביתר בנאי הוא באמת זמר משובח מאוד!
אנונימי
השיר מדבר גם על זוגיות רעילה, נכון?
נשמע כאילו הוא מרגיש שהגוף שלו לא בשליטתו?
או אם לדייק, מערכת יחסים כזו או אחרת - לא בהכרח זוגיות

מאין.. קונפליקט? יכול להיות גם פנימי
שואל השאלה:
אני לא חולק עלייך, אתה באמת הבנת את הרוב. הגרעין של השיר מדבר על התעללות פיזית ורגשית על ידי דמות הורה( לא בהכרח הורה ביולוגי, אלא דמות אחראית ומבוגרת ביחס לדמות בשיר) שמחריבה את התפיסה העצמית והאגו שאמור להתפתח, במקום זאת מפנה את מקומו למען אותה דמות הורית.
אנונימי
שואל השאלה:
זאת גם אפשרות אנונימוס, דמות "הורית" היא לא בהכרח אמא או אבא, אלא דמות שאנו סומכים עליה ונשענים עליה רגשית. השיר מתייחס פה לילד( כמו בגרסא המקורית) אבל עם מעט שינוים יכול להיות ממוקבל לזוגיות זהה בדינמיקה
אנונימי
שואל השאלה:
נכון סתיוית, זו אחת הנקודות המשמעותיות בשיר.
אנונימי
שואל השאלה:
נכון אנונימוס, הקונפליקט הוא גם פנימי.
משוואה רגשית היא דו צדדית.
אנונימי
בנקודה מסויימת הסתכלתי על זה כמישהו שכבול לדת, דת שהוא לא מאמין בה

לאלוהים שהוא לא אוהב. למשהו שהוא לא מאמין בו, מאין מערכת יחסים כזו - ופה הקונפליקט הפנימי גם נכנס.
כמובן, זה רק פירוש

בהתחלה חשבתי על זוגיות, ואז יחס עם בן אדם לאמונה שלו, ואז הגעתי למסקנה שזה לא מערכת יחסים ספציפית
שואל השאלה:
קונפליקט דתי הוא מרתק, אך הוא קונפליקט מסוג אחר אנונימוס.
אנונימי
החלק הדתי בעיקר נבע אצלי מהקטעים האלו;

"לפעמים אני שלך
ולפעמים עוזב

אבל
אני!
תמיד נשאר אני
שום דבר הוא לא שלי
העולם הזה זמני"

- עוזב את האמונה, הקונפליקט הפנימי - לא בטוח אם להאמין
שום דבר הוא לא שלי העולם הזה זמני - עוד חלק מהכפייה של הדת, ועל חוסר ההשפעה על העולם כשהוא הולך על פיה.


"לפעמים אני צייתן
ולפעמים שטן

לפעמים אני חופשי
לפעמים מבודד

לפעמים אני אשם
לפעמים שטן"

בעצם בן אדם שמציית לחוקים של הדת או מפר אותם (שטן, צייתן)
חופשי - כשכופר
מבודד - כשנעול במסורת
שואל השאלה:
יפהייפה אנונימוס, העלת על פניי חיוך רחב. אתה צודק, הקטע הראשון מדבר על אמונה. הוא מדבר על האמונה שרוחשת הדמות בשיר לאדם שעליו מספרת בהמשך, כמו במסע הגיבור, כל קונפליקט מתחיל במצב שממנו אפשר ליפול, האמונה הזאת היא אותו דימוי ארס שמחריב אותו ואת ה"עצמי" שלו לטובת הדמות ההורית. ואותה "התלבטות" היא הניגוד הפנימי של הדמות. מצד אחד זה פוגע בה, מצד שני היא תופסת את הדמות הפוגעת, גם כדמות השומרת...
אנונימי
שואל השאלה:
אני חושש שאתה לא הבנת את מטרת השיר.
אנונימי
רק שתדע שואל השאלה שיש לך יד מהממת בכתיבה (:
שואל השאלה:
תודה אנונימוס, זאת מחמאה נוגעת ללב. אני משתדל להשתפר ולהתקדם אחרי הכל אומנות היא חיי! ואני שמח לשמוע שהמאמץ נושא פירות
אנונימי
לא יודעת למה קראתי את זה באותו הקצב של השיר המקורי
אנונימית
שואל השאלה:
חח זה חלק מהמטרה!
אנונימי
מטורף אין כמו להפוך שיר ילדים לאפל, ועשית את זה לא רע
וואו
אני אהבתי
יש לך כישרון בזה, ברצינות
שואל השאלה:
חחח תודה על זה, כן זה דבר נחמד לעשות^^
אנונימי
שואל השאלה:
היי, זה כיף לשמוע המלך בנג'י החמישי
אני מעריך את זה, ושמח לשמוע שנהנת
האם היורש הרביעי הוא אבא שלך?
אנונימי
אחי ווטפאק
שואל השאלה:
אהבת נורא נורא?
אנונימי
^^^אהה
אבי הוא המלך הרביעי, ועכשיו אני יורש העצר. החמישי.
אם יש לך עוד שירים בסגנון זה יהיה מגניב לשמוע:)
שואל השאלה:
אז מדוע קוראים לו יורש?
כן בהחלט יש לי, אשלח לך אם תרצה.
אנונימי
אני מאוד אשמח
אבי נקרא היורש עוד מאז שהוא באמת היה... היורש
בלבלת אותי...
שואל השאלה:
הוגן, אשלח לך.
אנונימי
בייחס לשואה זה מקסים
שואל השאלה:
וביחס ללאבקארפט?
אנונימי
כל דבר מקסים ביחס למישל וולבק
שואל השאלה:
לאבקראפט הוא לעניות דעתי אדם אחר...
אנונימי
עניות?
שואל השאלה:
אני לא מכיר את עולמו המרתק מספיק.
אנונימי
יש לי תאוריה שלא משנה כמה טרנספורמציות תעבור בחיים שלך מול ההורים שלך אתה תמיד תחזור לדפוסי התנהגות של ילד קקי בן 12 עם חצ'קונים והפרעת אוננות כפייתית ותסביכי קורבן מהגיהנום
שואל השאלה:
הו וואו, מי פגע בך? אסטרואיד? דוד ראובן? זה קודר כמעט כמו שופנהאוהר
אבל מסכים עם התאוריה. להורים יש מגבלת גיל, שמעתי שילדים יחידים מקבלים חבילת פרימיום.
אנונימי
שואל השאלה:
זה בכוונה על בסיס שיר ילדים
אנונימי
היי לך,

התחושות אותן אתה מבטא מתוך מילות השיר שבחלקו תואם לשיר הילדים ובחלקו מבטא את מה שאתה מרגיש יכול לעורר מעין הרגשה של כאב עמוק ופגיעה עמוקה המתבטאים בהמון נקודות לאורך השיר. כאשר יחד עם התגיות אותן הוספת ניתן לשער כי האובדנות מהווה מעטפת ותוכן לשיר שהמנגינה שלו באופן אינטואיטיבי מתנגנת כניגוד הגמור למילים, כשמחה ושירית.

אך למרות המילים המתבטאות כלפי חוץ באופן מובהק כשטן, זמניותו של העולם או השיח על החבל נראה כי מתחבאת לה שאלה לאורך השיר ומתגלה בסוף לגבי האני ונסגרת בשאלה אם לא אני מי יודע מי אני. אותה שאלה ייתכן ומבטאת את החיפוש לאורך השיר החיפוש העצמי אולי שלך כותב השיר אחרי משמעות או סיבה להתקיים במציאות.

לפעמים בתקופות בחיים מתוך קושי או איבוד אמון המשמעות נשחקת ואפילו נעלמת והחיפוש אחר העצמי מתכסה בהמון שכבות של כאב ועצב, אך אולי מתוך הכתיבה או מתוך השיח ניתן לאט לאט לקלף את השכבות האלו ולגלות מי אתה. משער שגם בפניה לאדם קרוב שאפשר לסמוך עליו או בעל מקצוע המתמחה בנושא תוכל למצוא סיוע בחיפוש או בדרכים למצוא את המשמעות והאני האלו ההולכים לאיבוד בתוך השיר אותו כתבת.

אולי גם ללמוד על נושא האובדנות או להעמיק בתחושות החיפוש האלו יוכל לסייע לך במעט גם לפגוש יותר את האני הנעלם הזה מתוך השיר ואפילו לחבר קטעי כתיבה שלמים יותר בעתיד בהם החיפוש הוא חלק בדרך אל התוצאה השלמה הנקראת "אני" לפי מילותייך. תוכל גם להיכנס לאתר שלנו של עמותת סה"ר, שם ניתן למצוא פודקאסט שנוצר בשיתוף עם תאגיד השידור הציבורי "כאן". הפרק העשירי בפודקאסט נוגע באובדנות ואולי יוכל לסייע במציאת חלק מהתשובות או לפחות בלמידה על חווית האובדנות.

בנוסף אנחנו זמינים בצ'אט שלנו במידה ותרצה לשתף בדברים נוספים, לכתוב, לחלוק מחשבות ורגשות. תוכל לפנות אלינו בצ'אט שלנו, עמותת סה"ר סיוע והקשבה ברשת, דרך הלינק המצורף.

שלך,
מתנדב סה"ר
הנה תראה מתנדבי סהר הגיעו להצלה!! שמחה שאתה מסכים.
שואל השאלה:
תודה על התגובה הדואגת סהר
אבל המצב הנפשי שלי תקין לשמחתי. אני לא מבטא את הרגש שלי באופן ישיר כאומנות. כלומר, הסאבטקסט הוא מכוון. ולא פריקה רגשית. עברתי על זה לאורך התגובות בנוסף.
אנונימי
מדובר באדם שביחסית לשואה במצב מדהים !!
שואל השאלה:
הו וואו
אנונימי
רוצה סיפור? בוא לפרטי !!!
שואל השאלה:
בטח שארצה! איזה סוגת סיפורת?
אנונימי
שום קקי קונפי
שואל השאלה:
זה לא נשמע כמו סיפורת......
אנונימי
זה כן.
שלח לי הודעה!
שואל השאלה:
את צריכה לשכנע אותי טוב יותר
אנונימי
ל..לשלוח לי הודעה בפרטי בסטיפס כדיי שאספר לך את סיפור השום קקי קונפי?
שואל השאלה:
אממ, אני חש הרבה רגש ביצירה הזאת.
סיפור חיים טרגי מצד אחד, שמץ של עגבניות עגלגלות ועסיסיות מצד שני..
אבל מה מספר השום קקי קונפי? לא מה את מספרת.. מה מספר הקקי קונפי?
אנונימי
זה סיפוריי החיים
שואל השאלה:
לא מרשים
אנונימי
בחירה שלך וזה
שואל השאלה:
אין חופש בחירה אמיתי
אנונימי
אם אתה רוצה לנהל דיון הגון רק בפרטי. כרגע שיחתנו הסתיימה.