99 תשובות
כן
כן
זה שהם לומדים תורה לא אומר שהם שונים ממי שמתגייס
זה שהם לומדים תורה לא אומר שהם שונים ממי שמתגייס
כן, הם גם צריכים לתרום למדינה בצורה כזו או אחרת
מפחיד אותי אם הם יתגייסו
זה לא נכון בעליל^( מאמינה באלוהים) כאילו גם אם כן זה לא תירוץ אפשר גם להתפלל וגם לשמור על המדינה
והחיילים פיזית מתים בשבילנו והם עוד אומרים "נמות ולא נתגייס" זה ממש קיצוני ומ*ומ*ם להגיד את זה(בלי להעליב)
ובכל זאת הם יוצאים להפגנות במקום ללמוד^^
וגם כאלה שלא לומדים, הרבנים לא מתירים להם להתגייס
וחוץ מזה שהחיילים עושים יותר קידוש ה' בכך שהם מוסרים לא רק את השכל אלא גם את הגוף, ואילו החרדים רק מוסרים את השכל
וגם כאלה שלא לומדים, הרבנים לא מתירים להם להתגייס
וחוץ מזה שהחיילים עושים יותר קידוש ה' בכך שהם מוסרים לא רק את השכל אלא גם את הגוף, ואילו החרדים רק מוסרים את השכל
אנונימי
חד משמעית כן
אנונימית
אף אחד לא צריך.
אי אפשר להכריח בנאדם ולתת לו נשק ולהגיד לו ללכת למות בשבילי.
זה לא עובד פשוט
מי שצריך להתגייס ללוחמה זה מי שרוצה להיות לוחם. דיי עם החארטות האלו בבקשה של לגייס אותם למקומות שהם לא לוחמה.
מי שלא לומד, אמור לקבל את האופציה של להתגייס כרלוונטית אבל אין מה להכריח אותו
אי אפשר להכריח בנאדם ולתת לו נשק ולהגיד לו ללכת למות בשבילי.
זה לא עובד פשוט
מי שצריך להתגייס ללוחמה זה מי שרוצה להיות לוחם. דיי עם החארטות האלו בבקשה של לגייס אותם למקומות שהם לא לוחמה.
מי שלא לומד, אמור לקבל את האופציה של להתגייס כרלוונטית אבל אין מה להכריח אותו
כולם צריכים להתגייס נקודה
לא, כי צריך ללמוד תורה, צריך הגנה רוחנית על עם ישראל, צריך זהות ולשמור על יהדותנו.
הצבא לא הולך לפי ההלכה ועל פי התורה וזה יוכל להרוס.
גם חיילים צריכים ללמוד תורה כמו החרדים.
הצבא לא הולך לפי ההלכה ועל פי התורה וזה יוכל להרוס.
גם חיילים צריכים ללמוד תורה כמו החרדים.
אי אפשר לגייס אנשים בכוח!
גם לי שהיו חיילים שניסיתי לפקד עליהם בכוח והיה חייל שלא הייתה לו מוטיבציה פנימית, זה פשוט לא הצליח.
אי אפשר לגרום לבן אדם לקום, להסתער, לירות בנשק, לא לעשות עבירות בטיחות, להגיע בזמן, ואם הוא מעדיף לשבת בכלא חודשיים מאשר לשרת שירות של 3 שנים אז זה מה שהוא יעשה.
ואם מישהו לא בא מהבית עם הרצון לשרת אז הוא יהיה חייל כל כך גרוע שלא כדאי בכלל לגייס אותו.
לא רק שהוא יהרוג את עצמו, יהרוג את חברים שלו או פשוט יעשה תקלות ואירועי בטיחות חמורים מאוד אלא זה יוריד את המורל של כל הפלוגה שלו.
בציבור הדתי הלאומי וגם החילוני, אם אתה לא מתגייס ואחר כך אתה תשב בעוד 10 שנים בריאיון מסוים לאיזו עבודה בהייטק וישאלו אותך איפה שירתת ואתה תגיד להם שלא שירתת (כי לא בא לך / כי יש לך בעיות חברתיות / כי קשה לך עם מסגרת), אתה תקבל כאלו מבטים שאתה תתחרט על היום שבו נולדת. לעומת זאת בחברה החרדית זה בדיוק ההפך! אם אתה כן מתגייס אתה תקבל את המבטים האלה. ואז לבחור החרדי יש את המשוואה הזאת, או להתגייס ולקבל משכורת רעב של 1,200 ש"ח בחודש, בנוסף לקבל את המבטים האלו, ובנוסף זה יהרוס כמובן את השידוכים לכל המשפחה ובמיוחד את השידוך שלו אז למה לו להתגייס בעצם?
זה בדיוק ההבדל בין החרדים לחילונים ולדתיים לאומים.
חייל לא מתגייס לצבא בשביל המשכורת או בשביל להיות גיבור בלי שאף אחד ידע עליו. חייל מתגייס כי יש לו אידיאולוגיה להילחם. חייל בא עם מוטיבציה בבית.
גם אם נצליח לגייס חרדים שום דבר מזה לא יעזור.
גם לי שהיו חיילים שניסיתי לפקד עליהם בכוח והיה חייל שלא הייתה לו מוטיבציה פנימית, זה פשוט לא הצליח.
אי אפשר לגרום לבן אדם לקום, להסתער, לירות בנשק, לא לעשות עבירות בטיחות, להגיע בזמן, ואם הוא מעדיף לשבת בכלא חודשיים מאשר לשרת שירות של 3 שנים אז זה מה שהוא יעשה.
ואם מישהו לא בא מהבית עם הרצון לשרת אז הוא יהיה חייל כל כך גרוע שלא כדאי בכלל לגייס אותו.
לא רק שהוא יהרוג את עצמו, יהרוג את חברים שלו או פשוט יעשה תקלות ואירועי בטיחות חמורים מאוד אלא זה יוריד את המורל של כל הפלוגה שלו.
בציבור הדתי הלאומי וגם החילוני, אם אתה לא מתגייס ואחר כך אתה תשב בעוד 10 שנים בריאיון מסוים לאיזו עבודה בהייטק וישאלו אותך איפה שירתת ואתה תגיד להם שלא שירתת (כי לא בא לך / כי יש לך בעיות חברתיות / כי קשה לך עם מסגרת), אתה תקבל כאלו מבטים שאתה תתחרט על היום שבו נולדת. לעומת זאת בחברה החרדית זה בדיוק ההפך! אם אתה כן מתגייס אתה תקבל את המבטים האלה. ואז לבחור החרדי יש את המשוואה הזאת, או להתגייס ולקבל משכורת רעב של 1,200 ש"ח בחודש, בנוסף לקבל את המבטים האלו, ובנוסף זה יהרוס כמובן את השידוכים לכל המשפחה ובמיוחד את השידוך שלו אז למה לו להתגייס בעצם?
זה בדיוק ההבדל בין החרדים לחילונים ולדתיים לאומים.
חייל לא מתגייס לצבא בשביל המשכורת או בשביל להיות גיבור בלי שאף אחד ידע עליו. חייל מתגייס כי יש לו אידיאולוגיה להילחם. חייל בא עם מוטיבציה בבית.
גם אם נצליח לגייס חרדים שום דבר מזה לא יעזור.
לחוק לא אכפת מה אתה מאמין, החוק אומר שצריך, אז צריך
כן
הם אזרחים במדינת ישראל בדיוק כמו החילונים
ממש לא אכפת לי שהם רוצים ללמוד תורה
זה בדיוק כמו שחייל חילוני רוצה ללמוד באוניברסיטה והוא עוצר את החיים שלו לכמה שנים לצבא
בדיוק ככה הם אמורים
הם לא שונים מכל חייל אחר
יש להם 80 שנה נגיד בחיים, הם יותר ממסוגלים להקדיש שנתיים שלוש למדינה שלהם
הם אזרחים במדינת ישראל בדיוק כמו החילונים
ממש לא אכפת לי שהם רוצים ללמוד תורה
זה בדיוק כמו שחייל חילוני רוצה ללמוד באוניברסיטה והוא עוצר את החיים שלו לכמה שנים לצבא
בדיוק ככה הם אמורים
הם לא שונים מכל חייל אחר
יש להם 80 שנה נגיד בחיים, הם יותר ממסוגלים להקדיש שנתיים שלוש למדינה שלהם
^^^^
זה שהמשפחה והשידוך שלו רואים את התרומה למדינה כמשהו רע זה כבר בעיה
ומי אמר לו להיות לוחם ומשהו שיסכן לו את החיים? יש מלא תפקידים בצהל רק שיבחר אחד
מצידי הכי פשוט שיש
שילך ילחץ על כפתור ויחזור הביתה מצידי
אבל שיעשה את תרומתו למדינה
גם יש שירות לאומי
יש פתרונות
זה שהמשפחה והשידוך שלו רואים את התרומה למדינה כמשהו רע זה כבר בעיה
ומי אמר לו להיות לוחם ומשהו שיסכן לו את החיים? יש מלא תפקידים בצהל רק שיבחר אחד
מצידי הכי פשוט שיש
שילך ילחץ על כפתור ויחזור הביתה מצידי
אבל שיעשה את תרומתו למדינה
גם יש שירות לאומי
יש פתרונות
דיי עם החארטה הזאת "העיקר שיהיו בצבא"
אז שילך גם ללהקה צבאית?
לא. פיזית כרגע חסרים לוחמים, זה שלא אכפת לך שהם רוצים ללמוד תורה אז אותם זה גם לא ממש אכפת שאת רוצה שנם יהיו בלהקה צבאית או ווטאבר.
ובלי קשר לא נדבר על זה שהצבא לא מותאם בכלל לגיוס חרדים
אז שילך גם ללהקה צבאית?
לא. פיזית כרגע חסרים לוחמים, זה שלא אכפת לך שהם רוצים ללמוד תורה אז אותם זה גם לא ממש אכפת שאת רוצה שנם יהיו בלהקה צבאית או ווטאבר.
ובלי קשר לא נדבר על זה שהצבא לא מותאם בכלל לגיוס חרדים
יש אופציות לחרדים שמשלבים גם את הצבא וגם את מה שהם רוצים
וזה באמת לא משנה מה הם עושים בצבא לא אמרתי שכולם חייבים ללכת ללוחמה
פשוט לתרום את חלקם למדינה
וזה באמת לא משנה מה הם עושים בצבא לא אמרתי שכולם חייבים ללכת ללוחמה
פשוט לתרום את חלקם למדינה
כן אם הם גרים במדינת ישראל הם חייבים לתת מעצמם למדינה כמו כל שאר האזרחים.
כן, צריך גם להתאים ולוהסיף חלק מהיחידות אליהם כדי שיוכלו לשלב לימוד תורה עם הצבא
נכון שאי אפשר לגייס אנשים בכוח אבל הם בחרו לגור במדינת ישראל, אלו חלק מההשלכות של להיות אזרח במדינה הזאת.
אם הם רוצים לא להשתלב עם שאר העם בצבא זה בסדר, אפשר לפתוח יחידות עבורם, אם הם רוצים לשלב את עם לימוד תורה אז אפשר גם למצוא דרך לזה. המדינה יכולה להתחשב באוכלוסיה ולפתוח יחידות מותאמות אליהם אבל פשוט שלא יתגייסו?
כן, צריך גם להתאים ולוהסיף חלק מהיחידות אליהם כדי שיוכלו לשלב לימוד תורה עם הצבא
נכון שאי אפשר לגייס אנשים בכוח אבל הם בחרו לגור במדינת ישראל, אלו חלק מההשלכות של להיות אזרח במדינה הזאת.
אם הם רוצים לא להשתלב עם שאר העם בצבא זה בסדר, אפשר לפתוח יחידות עבורם, אם הם רוצים לשלב את עם לימוד תורה אז אפשר גם למצוא דרך לזה. המדינה יכולה להתחשב באוכלוסיה ולפתוח יחידות מותאמות אליהם אבל פשוט שלא יתגייסו?
אז מבחינתם הם תורמים את חלקם בכך שהם שומרים על הגחלת היהודית בלימוד תורה בישיבות (שאגב, זה מה שעם ישראל עשה במשך 2000 שנות גלות)
אין באמת אופציות לחרדים יותר מדי, לימוד תורה זה לא להגיד יש להם זמן שעה ביום ויאללה זהו. how you doin
כשרות לא אותה כשרות, לא אותו לבוש, לא אותה סביבה.
כשרות לא אותה כשרות, לא אותו לבוש, לא אותה סביבה.
ובלי קשר, הצבא לא באמת רוצה לגייס חרדים.
הצבא מנסה להתאים את עצמו אליהם אבל בסופו של יום הוא לא יתן להם יותר מדי אופציות להתקדם.
בחיים לא יהיה פה רמטכל חרדי או מח"ט חרדי
הצבא מנסה להתאים את עצמו אליהם אבל בסופו של יום הוא לא יתן להם יותר מדי אופציות להתקדם.
בחיים לא יהיה פה רמטכל חרדי או מח"ט חרדי
נו ותראו לאן הגענו
לקרוא בתנך זה לא אותו דבר כמו פיזית להגן על המדינה וכל בן אדם עם טיפה היגיון יבין את זה
הם גם יכולים להמשיך להתפלל במקביל לצהל
הם לא יכולים ללכת לישיבה ללמוד בדיוק כמו שחיילים לא יכולים ללכת לאוניברסיטה ללמוד
זה אותו דבר
אין שום סיבה שהם יתחילו ללמוד תורה אחרי שהם מתגייסים
לקרוא בתנך זה לא אותו דבר כמו פיזית להגן על המדינה וכל בן אדם עם טיפה היגיון יבין את זה
הם גם יכולים להמשיך להתפלל במקביל לצהל
הם לא יכולים ללכת לישיבה ללמוד בדיוק כמו שחיילים לא יכולים ללכת לאוניברסיטה ללמוד
זה אותו דבר
אין שום סיבה שהם יתחילו ללמוד תורה אחרי שהם מתגייסים
קודם שחרדי יעשה מה שצריך בשביל להיות רמטכ"ל או מח"ט ואז תבדקו אם יכול להיות כזה
ואמרתם בעצמכם, הצבא מנסה להתאים את עצמו
הם לא צריכים להתקדם בתורה בזמן שהם מגייסים, הם יכולים לתרום שנתיים שלוש מהחיים שלהם לטובת המדינה
ואמרתם בעצמכם, הצבא מנסה להתאים את עצמו
הם לא צריכים להתקדם בתורה בזמן שהם מגייסים, הם יכולים לתרום שנתיים שלוש מהחיים שלהם לטובת המדינה
כן
דבר ראשון יש אלפי חילונים שהולכים לאוניברסיטה במקום להתגייס.
דבר שני, בתור בחור ישיבה לשעבר, ממש לא קוראים בתנך בישיבות חחח. תנך לא נפתח בישיבות בכלל
דבר שני, בתור בחור ישיבה לשעבר, ממש לא קוראים בתנך בישיבות חחח. תנך לא נפתח בישיבות בכלל
how you doin
"כל זמן שקולו של יעקב בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, אין ידים לעשיו" (מדרש רבה בראשית פרשה סה, כב. ומדרש איכה)
אלמלא דוד (עוסק בתורה), לא עשה יואב מלחמה.
ואלמלא יואב (עושה מלחמה) לא היה דוד עוסק בתורה". (תלמוד, סנהדרין מט,א)
"מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה ? שערי ירושלים שהיו עוסקים (בהם) בתורה". (תלמוד מכות י,א)
"מה אור מאיר לעולם, אף תורה מגינה על העולם". (תלמוד, סוטה כא,א)
בן תורה העוסק בתורה בזמן שחברו בן גילו מתגייס לצבא, על אף העובדה שדוקא התורה מחנכת את האדם להיות זהיר ומתחשב יותר בזולת, הרי זה משום שיודע הוא אמת מציאותית אשר חברו לא זכה לדעתה.
הוא יודע שהצלת והצלחת חברו המתגייס והעם כולו תלויים בחוסן הרוחני הנובע מלימוד תורת הבורא יתברך. משום כך הוא גם מוכן לספוג עלבונות והשמצות מהתקשורת ובעקבותיה מהחברה המכנה אותו כ"פרזיט" ו"משתמט". בלבו פנימה הוא בז למערכת התקשורתית - תשקורתית המזינה את העם במילים נבובות. הוא הרי יודע בוודאות גמורה סוד אמיתי וברור, אשר אין התקשורת מוכנה להניחנו ללמד את ההמון. הוא יודע את סוד גורם הנצחון של עם ישראל. לימוד התורה!
וכשם שאדם חכם ומשכיל לא יזלזל בתפקידם החשוב של אנשי המטכ"ל הנמצאים בעורף בעת הקרב ומתכננים את המערכה, ובודאי שאיש לא יבוא בטענה כנגד קניינים מחיל אספקה הנשלחים בעת הקרב לחו"ל לספק נשק ודלק שאזלו ללוחמים בחזית, אלא אדרבה, כל אזרח וחייל ישמח על שיש מבינים ומומחים היודעים כיצד לבצע משימות אלה על הצד הטוב ביותר וגם יודה להם על כך, כך לא יזלזל היהודי האינטלקט המאמין בה' ובתורתו, בתפקידם החשוב של חיל האנרגיה החיובית והחוסן הרוחני של העם, הנקראים בשם המפורסם יותר: "בני ישיבות". אלא אדרבה, ישמח מאד על שיש מבינים ומומחים אשר הקדישו את זמנם (ולא מעט מתוכם, את כל חייהם!) לעיסוק רוחני גבוה וחשוב זה, אשר בו תלוי סוד הקיום והשימור הנצחי של עמנו עם ישראל.
"כל זמן שקולו של יעקב בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, אין ידים לעשיו" (מדרש רבה בראשית פרשה סה, כב. ומדרש איכה)
אלמלא דוד (עוסק בתורה), לא עשה יואב מלחמה.
ואלמלא יואב (עושה מלחמה) לא היה דוד עוסק בתורה". (תלמוד, סנהדרין מט,א)
"מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה ? שערי ירושלים שהיו עוסקים (בהם) בתורה". (תלמוד מכות י,א)
"מה אור מאיר לעולם, אף תורה מגינה על העולם". (תלמוד, סוטה כא,א)
בן תורה העוסק בתורה בזמן שחברו בן גילו מתגייס לצבא, על אף העובדה שדוקא התורה מחנכת את האדם להיות זהיר ומתחשב יותר בזולת, הרי זה משום שיודע הוא אמת מציאותית אשר חברו לא זכה לדעתה.
הוא יודע שהצלת והצלחת חברו המתגייס והעם כולו תלויים בחוסן הרוחני הנובע מלימוד תורת הבורא יתברך. משום כך הוא גם מוכן לספוג עלבונות והשמצות מהתקשורת ובעקבותיה מהחברה המכנה אותו כ"פרזיט" ו"משתמט". בלבו פנימה הוא בז למערכת התקשורתית - תשקורתית המזינה את העם במילים נבובות. הוא הרי יודע בוודאות גמורה סוד אמיתי וברור, אשר אין התקשורת מוכנה להניחנו ללמד את ההמון. הוא יודע את סוד גורם הנצחון של עם ישראל. לימוד התורה!
וכשם שאדם חכם ומשכיל לא יזלזל בתפקידם החשוב של אנשי המטכ"ל הנמצאים בעורף בעת הקרב ומתכננים את המערכה, ובודאי שאיש לא יבוא בטענה כנגד קניינים מחיל אספקה הנשלחים בעת הקרב לחו"ל לספק נשק ודלק שאזלו ללוחמים בחזית, אלא אדרבה, כל אזרח וחייל ישמח על שיש מבינים ומומחים היודעים כיצד לבצע משימות אלה על הצד הטוב ביותר וגם יודה להם על כך, כך לא יזלזל היהודי האינטלקט המאמין בה' ובתורתו, בתפקידם החשוב של חיל האנרגיה החיובית והחוסן הרוחני של העם, הנקראים בשם המפורסם יותר: "בני ישיבות". אלא אדרבה, ישמח מאד על שיש מבינים ומומחים אשר הקדישו את זמנם (ולא מעט מתוכם, את כל חייהם!) לעיסוק רוחני גבוה וחשוב זה, אשר בו תלוי סוד הקיום והשימור הנצחי של עמנו עם ישראל.
מלא דתיים לאומיים ניסו להתקדם ללהיות רמטכלים וזה בחיים לא יקרה כי הצבא לא מעוניין בהם.
וזה אותו ציבור שמתגייס כבר עשרות שנים
וזה אותו ציבור שמתגייס כבר עשרות שנים
אני אישית משרת בחטיבה חרדית.
ואני אומר מניסיון, הצבא לא מעוניין בנו !
כרגע המח"ט שלנו מועף מצהל בגלל שלטענתם הוא משיחי וחרדי מידי. הצבא לא באמת מעוניין בחרדים, אין מה לעשות
ואני אומר מניסיון, הצבא לא מעוניין בנו !
כרגע המח"ט שלנו מועף מצהל בגלל שלטענתם הוא משיחי וחרדי מידי. הצבא לא באמת מעוניין בחרדים, אין מה לעשות
בכל מדינות העולם מקובל שאנשי הדת והרוח של האומה פטורים משירות צבאי, מתוך הבנה שהאינטרס הלאומי מחייב להניח לעוסקים בתחום הרוחני של הלאום להתפתח בתחומם, ולא לפגוע ברמת התפתחותם באמצעות הפעילות הצבאית שמטבעה איננה כל-כך עדינה. אין שום סיבה שדוקא אצל העם אשר הנחיל לאנושות את ספר הספרים, ואתו את ערכי הרוח האוניברסליים, יהיה המצב שונה. ואדרבה, מורכבות ועומק התורה האלקית אשר כל הדתות רק ניסו לחקותה, מחייבות ריכוז ורצף כידוע לכל מי שעוסק בה כראוי. הפסקות באמצעות שירות צבאי ימחקו כל אפשרות של צמיחת גדולי תורה בסדר גודל הראוי להנהיג על פי דעת תורה ופסיקה הלכתית.
שלטונות הצבא, והדרג המדיני הבכיר, פשוט מתנגדים לגיוס תלמידי הישיבות. ובהם, איש איש וסיבותיו: יש המתנגדים מחשש שמא צה"ל יהפוך למחנה ענק השוקק פעילות של חזרה בתשובה. שהרי אם כיום כאשר מרצה תורני אחד נכנס לצה"ל ומצליח לפקוח את עיניהם של בחורים - חיילים רבים והם חוזרים או בדרך לחזרה בתשובה, מה יהיה אם עשרות אלפים כאלה יכנסו וישהו במחנות עשרים וארבע שעות ביממה במשך שלש שנים? ויש המתנגדים מחמת העלות הגבוהה הכרוכה בתפעול מערכת כשרות מהודרת ושאר תנאים רוחניים כמקום תפילה ושעות תפילה וכו', הנדרשים לציבור המתגייס. יכולים היינו לומר: אם הם אינם מעוניינים לגייס אותנו מה הטענה נגדנו?!?
אך אם זו היתה הסיבה, היינו אנחנו, תלמידי הישיבות, נאבקים בכל תוקף על זכותינו לשרת בצבא ככל אזרחי הארץ.
הסיבה האמיתית והנכונה היא כאמור, על פי הדרכת תורת ישראל: כשם שכל צבא איננו יכול להיות מושלם ללא החילות השונים הכוללים חיל רגלים, חיל האויר, חיל הים, חיל תותחנים, חיל מודיעין, אנשי מטכ"ל וכו' וכו', כך אין צבא ישראל יכול להיות מושלם ללא חיל האנרגיה הרוחנית, החיל המעניק את החוסן והעוצמה למכלול חילות הצבא, הלא הוא: חיל בני הישיבות.
שלטונות הצבא, והדרג המדיני הבכיר, פשוט מתנגדים לגיוס תלמידי הישיבות. ובהם, איש איש וסיבותיו: יש המתנגדים מחשש שמא צה"ל יהפוך למחנה ענק השוקק פעילות של חזרה בתשובה. שהרי אם כיום כאשר מרצה תורני אחד נכנס לצה"ל ומצליח לפקוח את עיניהם של בחורים - חיילים רבים והם חוזרים או בדרך לחזרה בתשובה, מה יהיה אם עשרות אלפים כאלה יכנסו וישהו במחנות עשרים וארבע שעות ביממה במשך שלש שנים? ויש המתנגדים מחמת העלות הגבוהה הכרוכה בתפעול מערכת כשרות מהודרת ושאר תנאים רוחניים כמקום תפילה ושעות תפילה וכו', הנדרשים לציבור המתגייס. יכולים היינו לומר: אם הם אינם מעוניינים לגייס אותנו מה הטענה נגדנו?!?
אך אם זו היתה הסיבה, היינו אנחנו, תלמידי הישיבות, נאבקים בכל תוקף על זכותינו לשרת בצבא ככל אזרחי הארץ.
הסיבה האמיתית והנכונה היא כאמור, על פי הדרכת תורת ישראל: כשם שכל צבא איננו יכול להיות מושלם ללא החילות השונים הכוללים חיל רגלים, חיל האויר, חיל הים, חיל תותחנים, חיל מודיעין, אנשי מטכ"ל וכו' וכו', כך אין צבא ישראל יכול להיות מושלם ללא חיל האנרגיה הרוחנית, החיל המעניק את החוסן והעוצמה למכלול חילות הצבא, הלא הוא: חיל בני הישיבות.
^^^^מה הבאת לי עכשיו פירושים מהתנך או מה שזה לא יהיה
אומרים לך להתגייס לצהל זה חובה של כל אזרח בישראל
שום דבר שתרשמו לא ישנה את זה
אומרים לך להתגייס לצהל זה חובה של כל אזרח בישראל
שום דבר שתרשמו לא ישנה את זה
אז אתה מזלזל בהיסטוריה של העם שלנו, זה יותר גרוע מלא להתגייס לצבא.
הצבא לא יגיד לך אתה לא יכול להתגייס רק כי אתה חרדי וזאת עובדה
ומקסימום לא מסתדר לכם בצבא לכו תעשו שירות לאומי
ומקסימום לא מסתדר לכם בצבא לכו תעשו שירות לאומי
להגיד משפטים מפוצצים כמו "בחיים לא יהיה פה רמטכ"ל חרדי" ו "הצבא לא באמת רוצה לגייס חרדים" זה ממש בעייתי כי בסופו של דבר אנחנו צריכים עוד לוחמים, ואם פשוט נחליט שלא מגייסים 14% מהאוכלסיה כי זה לא מתאים להם אז מה נעשה לגביי כל השאר שזה לא מתאים להם? למה הסיבה של החרדים לא להתגייס היא לגיטימית מול סיבות אחרות לא להתגייס
^^^ מה הקשר בין מחת לתחת
זה חובה של כל אזרח? מעולה. מה יקרה אם אני לא אתגייס? כלום!
אז למה לי להתגייס?
את רוצה שאתגייס? תכריחי אותי
אז למה לי להתגייס?
את רוצה שאתגייס? תכריחי אותי
ממש נגמר לך מה לומר ben אה?
how you doin
אתה צריך לנסות להבין את הצד החרדי ולדעת להקשיב גם ולא לזרוק מה זה משנה?! אתם יכולים להתגייס תתגייסו!
יש סיבות, יש טענות, יש דברים שמפריעים, אתה לא יכול להתעלם מזה פשוט, אי אפשר להתעלם.
אתה צריך לנסות להבין את הצד החרדי ולדעת להקשיב גם ולא לזרוק מה זה משנה?! אתם יכולים להתגייס תתגייסו!
יש סיבות, יש טענות, יש דברים שמפריעים, אתה לא יכול להתעלם מזה פשוט, אי אפשר להתעלם.
קרואלה:)
אי אפשר לגרום לבן אדם לקום, להסתער, לירות בנשק, לא לעשות עבירות בטיחות, להגיע בזמן, ואם הוא מעדיף לשבת בכלא חודשיים מאשר לשרת שירות של 3 שנים אז זה מה שהוא יעשה.
ואם מישהו לא בא מהבית עם הרצון לשרת אז הוא יהיה חייל כל כך גרוע שלא כדאי בכלל לגייס אותו.
לא רק שהוא יהרוג את עצמו, יהרוג את חברים שלו או פשוט יעשה תקלות ואירועי בטיחות חמורים מאוד אלא זה יוריד את המורל של כל הפלוגה שלו.
אי אפשר לגרום לבן אדם לקום, להסתער, לירות בנשק, לא לעשות עבירות בטיחות, להגיע בזמן, ואם הוא מעדיף לשבת בכלא חודשיים מאשר לשרת שירות של 3 שנים אז זה מה שהוא יעשה.
ואם מישהו לא בא מהבית עם הרצון לשרת אז הוא יהיה חייל כל כך גרוע שלא כדאי בכלל לגייס אותו.
לא רק שהוא יהרוג את עצמו, יהרוג את חברים שלו או פשוט יעשה תקלות ואירועי בטיחות חמורים מאוד אלא זה יוריד את המורל של כל הפלוגה שלו.
זה כאילו יביאו לך 100 סיבות למה חרדים לא מתאימים לצבא ולא יתגייסו
ואתה.. לא תקרא, לא תקשיב
כל מה שאתה יודע לעשות זה:
'אתם יכולים להתגייס?! תתגייסו!'
ואתה.. לא תקרא, לא תקשיב
כל מה שאתה יודע לעשות זה:
'אתם יכולים להתגייס?! תתגייסו!'
מה זה למה לי להתגייס? זאת המדינה שלך
אם לא תגן עליה מי יגן עליה?
להתגייס זה אפילו לא חובה זה זכות
אני לא יכריח אותך להתגייס
אבל תתבייש לך
אם לא תגן עליה מי יגן עליה?
להתגייס זה אפילו לא חובה זה זכות
אני לא יכריח אותך להתגייס
אבל תתבייש לך
מיציתי את הדיון הזה
הייתי בשני העולמות.
למדתי בישיבות חרדיות והתגייסתי להיות לוחם ואף הגעתי לפיקוד
אין לי מה להתווכח עם מי שבחיים לא דרך באיזה בסיס או בישיבה כלשהי
הייתי בשני העולמות.
למדתי בישיבות חרדיות והתגייסתי להיות לוחם ואף הגעתי לפיקוד
אין לי מה להתווכח עם מי שבחיים לא דרך באיזה בסיס או בישיבה כלשהי
הדיון הסתיים, אין עם מי לדבר.
לצעוק אותם דברים שוב ושוב לא יעזרו לדיון כשאין אוזן קשבת לצד השני גם.
בת 14 אומרת לי 'תתבייש לך', בזמן שכבר הייתי בצבא.
תנסי להקשיב לצד השני פעם הבאה. המשך יום טוב.
לצעוק אותם דברים שוב ושוב לא יעזרו לדיון כשאין אוזן קשבת לצד השני גם.
בת 14 אומרת לי 'תתבייש לך', בזמן שכבר הייתי בצבא.
תנסי להקשיב לצד השני פעם הבאה. המשך יום טוב.
^^^ מה אתה רציני? אז תתאפסו על החיים שלכם לשלוש שנים ותתחייבו למדינה
מה הבעיות שלכם לשרת בצבא? אתם לא שונים מכל אזרח אחד
יש לכם גוף תקין? אתם בריאים? למה שלא תשרתו בצבא?
מה הבעיות שלכם לשרת בצבא? אתם לא שונים מכל אזרח אחד
יש לכם גוף תקין? אתם בריאים? למה שלא תשרתו בצבא?
מה אתם רבים איתי אז? הייתם בצבא
ואללה הוא צריך להתבייש על המילים האלה
ואללה הוא צריך להתבייש על המילים האלה
כי למה לי בתור חרדי להתגייס?
אני אנתק קשר עם המשפחה שלי, אף אחד לא ירצה להיות חבר שלי, המשכורת שלי תהיה פח בצבא, זה יפגע לי בשידוכים. אז למה לי לעשות את זה עם יש חיילים אחרים שיעשו את זה
אני אנתק קשר עם המשפחה שלי, אף אחד לא ירצה להיות חבר שלי, המשכורת שלי תהיה פח בצבא, זה יפגע לי בשידוכים. אז למה לי לעשות את זה עם יש חיילים אחרים שיעשו את זה
^^^ חרדים זה עדיין אזרחים
וזה שהמשפחה שלך לא תקבל את זה שאתה רוצה להגן על המדינה זה בעיה אחרת כבר
אתה תכיר בצבא חברים
ואתה תמצא שידוך ואם לא מקסימום תכיר מישהי בדרך אחרת למה מה קרה
וזה שהמשפחה שלך לא תקבל את זה שאתה רוצה להגן על המדינה זה בעיה אחרת כבר
אתה תכיר בצבא חברים
ואתה תמצא שידוך ואם לא מקסימום תכיר מישהי בדרך אחרת למה מה קרה
את אומרת למישהו שהוא חסר מוטיבציה בשיט, ללכת לצבא ולהתגייס וזה יפגע בו לכל החיים שלו ובמשפחה ובשידוכים שלו רק בשביל שאת תהיי מרוצה שהוא יתגייס ואת עוד מעיזה לתת לו פיתרונות לבעיות שלו.
איך את יכולה לשכנע מישהו חסר מוטיבציה להתגייס לקרבי ולהקריב את החיים שלו למען המדינה הזאת שהוא בכלל לא מעוניין להילחם למענה
איך את יכולה לשכנע מישהו חסר מוטיבציה להתגייס לקרבי ולהקריב את החיים שלו למען המדינה הזאת שהוא בכלל לא מעוניין להילחם למענה
קודם כל בבקשה אל תניח מאיזה מקום כל אחד בא, כי אני דתייה ויש לי בני דודים חרדיים ויש לי קרובי משפחה חילוניים.
עכשיו, אני מסכימה שאולי החרדיים לא בנויים לצבא או לפחות לקרבי, אבל האם הן מסוגלים לסייע? להיות טבחים צבאיים? האם אפשר לאמן אותם לתצפת? האם אפשר להכניס אותם לכושר?
זה שהחרדיים לא בנויים לצבא זה לא אומא שהם לא יכולים להיבנות.
כמובן אי אפשר להכריח אנשים לעשות משהו שהם לא רוצים, אבל לדעתי יש דרך לפתור את כל הסיבות שאתם טוענים למה שהחרדיים לא יתגייסו, והבעיה כאן היא לא במסגרת של הצבא או במדינה אלא בכוח רצון וברבניים שלא מעודדים.
עכשיו, אני מסכימה שאולי החרדיים לא בנויים לצבא או לפחות לקרבי, אבל האם הן מסוגלים לסייע? להיות טבחים צבאיים? האם אפשר לאמן אותם לתצפת? האם אפשר להכניס אותם לכושר?
זה שהחרדיים לא בנויים לצבא זה לא אומא שהם לא יכולים להיבנות.
כמובן אי אפשר להכריח אנשים לעשות משהו שהם לא רוצים, אבל לדעתי יש דרך לפתור את כל הסיבות שאתם טוענים למה שהחרדיים לא יתגייסו, והבעיה כאן היא לא במסגרת של הצבא או במדינה אלא בכוח רצון וברבניים שלא מעודדים.
אם החרדיים לא מעוניינים לקיים את החובות שלהם כאזרח לא מגיע להם להיות אזרחים במדינת ישראל
וברור שנעז שאזרחים ינסו לקיים את חובות האזרח שלהם.
אם אתה באת לחיות כאן כאזרח למה שלא תתנהל לפי חוקי המדינה? כי אין לך מוטיבציה? הכל בסדר אם אתה לא רוצה להתגייס, אבל אז לא מגיע לך להיות אזרח
ואותו דבר לגביי זה שזה יהרוס להם את החיים. אם הרבניים היו מעודדים את זה אז כל השידוכים וכל זה היו מתעכבים בשנתיים, כמו שזה קורה לכל שאר אזרחי מדינת ישראל שהם צריכים להתנהל לפי הצבא ורק לאחר מכן ללכת לעבודה ואוניברסיטת ולממש את החיים שלהם כפי שהם רוצים, למה שהחילוניים לא יעשו צבא כי זה הורס להם את החיים? למה הצבא הורס רק לחרדיים את החיים?
וברור שנעז שאזרחים ינסו לקיים את חובות האזרח שלהם.
אם אתה באת לחיות כאן כאזרח למה שלא תתנהל לפי חוקי המדינה? כי אין לך מוטיבציה? הכל בסדר אם אתה לא רוצה להתגייס, אבל אז לא מגיע לך להיות אזרח
ואותו דבר לגביי זה שזה יהרוס להם את החיים. אם הרבניים היו מעודדים את זה אז כל השידוכים וכל זה היו מתעכבים בשנתיים, כמו שזה קורה לכל שאר אזרחי מדינת ישראל שהם צריכים להתנהל לפי הצבא ורק לאחר מכן ללכת לעבודה ואוניברסיטת ולממש את החיים שלהם כפי שהם רוצים, למה שהחילוניים לא יעשו צבא כי זה הורס להם את החיים? למה הצבא הורס רק לחרדיים את החיים?
חרדים בנויים לכושר הקרבי
אני באתי להגיד שלצבא כרגע לא חסרים גובניקים.
אנחנו צריכים לוחמים. ואנחנו לא יכולים להכריח מישהו להיות לוחם אם הוא לא רוצה להיות לוחם.
בתור מפקד אני יכול לומר שכשניסיתי לפקד על חיילים ללא מוטיבציה זה פשוט לא עבד.
אני בא מבית חרדי, למדתי בישיבות במשך 4 שנים, אחים שלי לומדים בישיבות וכל שאר המשפחה המורחבת שלי הם חילונים. הכרתי את שתי העולמות
אני באתי להגיד שלצבא כרגע לא חסרים גובניקים.
אנחנו צריכים לוחמים. ואנחנו לא יכולים להכריח מישהו להיות לוחם אם הוא לא רוצה להיות לוחם.
בתור מפקד אני יכול לומר שכשניסיתי לפקד על חיילים ללא מוטיבציה זה פשוט לא עבד.
אני בא מבית חרדי, למדתי בישיבות במשך 4 שנים, אחים שלי לומדים בישיבות וכל שאר המשפחה המורחבת שלי הם חילונים. הכרתי את שתי העולמות
מעולה.
מסכים איתך!
אבל כל עוד החוק קובע שמי שלא מתגייס הוא עדיין אזרח אז הכל טוב ויפה.
ולדעתי זה יהיה אסון שהממשלה תקבע מי הוא אזרח ומי לא לפי השיקול הזה
מסכים איתך!
אבל כל עוד החוק קובע שמי שלא מתגייס הוא עדיין אזרח אז הכל טוב ויפה.
ולדעתי זה יהיה אסון שהממשלה תקבע מי הוא אזרח ומי לא לפי השיקול הזה
למה זה אסון?
הדרישות מאזרח במדינה היא להתגייס
אם אתה לא מקיים את הדרישות למה שיהיה לך מגיע להיות אזרח?
הדרישות מאזרח במדינה היא להתגייס
אם אתה לא מקיים את הדרישות למה שיהיה לך מגיע להיות אזרח?
למה לא היה להם מוטיבציה? להילחם?
רק רוצה להבין
רק רוצה להבין
כן.
בכללי ללהתגייס
זה כמו שאציע לך ללכת כרגע להישרדות אבל שאין פרס בסוף
בכללי ללהתגייס
זה כמו שאציע לך ללכת כרגע להישרדות אבל שאין פרס בסוף
אבל לא היה פתרון של שירות לאומי? לא בהכרח להתגייס פשוט משהו
ליטרלי כל דבר
יש גם שירותים לאומיים ממש קלים וקצרים
וזה לא אמור לפגוע להם בישיבה וזה
ליטרלי כל דבר
יש גם שירותים לאומיים ממש קלים וקצרים
וזה לא אמור לפגוע להם בישיבה וזה
שוב? למה לחרדי הקטן להתגייס?
את יכולה לנסות להכריח אותו כמובן אבל מה יוצא לו מזה?
(אני מדבר על החרדים שלא לומדים כי החרדים שלומדים באמת מאמינים שבזה הם תורמים)
שלא תביני לא נכון, אני בעד להקים מיזמים לגייס חרדים פשוט לא בשיטות שאתם חושבים
את יכולה לנסות להכריח אותו כמובן אבל מה יוצא לו מזה?
(אני מדבר על החרדים שלא לומדים כי החרדים שלומדים באמת מאמינים שבזה הם תורמים)
שלא תביני לא נכון, אני בעד להקים מיזמים לגייס חרדים פשוט לא בשיטות שאתם חושבים
אם הם היו רוצים לתרום הם היו מוצאים את הדרך אבל כמו שהיה אתמול בטלוויזיה שהם לא חלק מהמדינה ולכן הםלא מתגייסים
ואני בעד שמי שלא רוצה להיות אזרח ולקחת חלק לא יהיה אזרח
והבעיה היא שבעוד שאנחנו מורגלים בדם וכל ילד יודע שהוא יכול למות בהגנת המולדת הם יושבים לבטח ואולי גם קצת לומדים
ואני בעד שמי שלא רוצה להיות אזרח ולקחת חלק לא יהיה אזרח
והבעיה היא שבעוד שאנחנו מורגלים בדם וכל ילד יודע שהוא יכול למות בהגנת המולדת הם יושבים לבטח ואולי גם קצת לומדים
כן הטענה של אי אפשר לגייס את מי שלא רוצה זאת בעיה בכללי של גיוס חובה לא של גיוס חרדים אם אתם חושבים שכל החילונים רוצים להתגייס? ממש לא וגם לא שואלים אותם פותרים את זה עם חינוך לאהבת והגנת המולדת משמעת צבאית ועונשים למי שצריך
לגבי פסוקים שצריכים להישאר ללמוד יש גם פסוקים שאומרים שצריך ללכת להגן אז אפילו בתנ"ך לא אומרים לשבת בשילוב ידיים ולחכות שהאוייבים ישמידו אותך להפך להילחם ולהגן על המדינה שלך ומי שאתה אוהב
לגבי פסוקים שצריכים להישאר ללמוד יש גם פסוקים שאומרים שצריך ללכת להגן אז אפילו בתנ"ך לא אומרים לשבת בשילוב ידיים ולחכות שהאוייבים ישמידו אותך להפך להילחם ולהגן על המדינה שלך ומי שאתה אוהב
אבל אדם שאין לו מוטיבציה לתרום הוא פשוט לא יתרום. גם לא חסר חילונים כאלו דרך אגב
אני לא מכריחה אף אחד למה נראלך שעד כדי כך זה יושב עליי? אני מתכוונת להתגייס וזה המקום היחיד שהגיוס פוגש אותי
ואתה כל הזמן חוזר למשפט הזה
אני לא יודעת אם שמת לב אבל אני מציעה פתרונות אחרים במקום גיוס כי לפי הדברים שאתה אומר החרדים לא רוצים להתגייס כי לא אכפת להם שזה החובות שלהם בתור אזרחים
ואתה כל הזמן חוזר למשפט הזה
אני לא יודעת אם שמת לב אבל אני מציעה פתרונות אחרים במקום גיוס כי לפי הדברים שאתה אומר החרדים לא רוצים להתגייס כי לא אכפת להם שזה החובות שלהם בתור אזרחים
אבל הצבא צריך לוחמים.
לא באמת אכפת לי שמישהו יתגייס בדביל להיות בלהקה צבאית או טבח או נהג.
לא באמת אכפת לי שמישהו יתגייס בדביל להיות בלהקה צבאית או טבח או נהג.
אוקיי אז
אני חושבת שכולם צריכים לתרום למדינה, בעיקרון אני מאוד בעד גיוס חרדים, אבל מצד שני אני קצת לא סומכת עליהם ודי מפחדת לא אשקר אז שפשוט יעשו שירות לאומי
אני חושבת שכולם צריכים לתרום למדינה, בעיקרון אני מאוד בעד גיוס חרדים, אבל מצד שני אני קצת לא סומכת עליהם ודי מפחדת לא אשקר אז שפשוט יעשו שירות לאומי
ומה אתה חושב שאני בסדר עם זה שיש חילונים שלא מתגייסים? אני חושבת שכולם צריכים להתגייס
מי שפיזית לא מסוגל מבעיות רפואיות יכול לעשות שירות לאומי או משהו אחר
מי שפיזית לא מסוגל מבעיות רפואיות יכול לעשות שירות לאומי או משהו אחר
שיהיו בלהקה צבאית או טבח או נהג מצידי
רק שיתגייסו
רק שיתגייסו
למה את לא סומכת הם עדיין לא ערבים?
אף אחד לא צריך.
יש צריך ויש רוצה
אנחנו צריכים לוחמים ש*רוצים* להיות לוחמים.
יש צריך ויש רוצה
אנחנו צריכים לוחמים ש*רוצים* להיות לוחמים.
אז פה את נופלת
דיי עם החארטה של העיקר שיתגייסו.
אם הם לא יהיו לוחמים שישארו בבית ויעשו כסף לפחות
דיי עם החארטה של העיקר שיתגייסו.
אם הם לא יהיו לוחמים שישארו בבית ויעשו כסף לפחות
למה שהם יהנו משלוש שנים נוחות בבית ואתה תסבול בצבא
לא גאני בעד שהם יסבלו אבל זה לא שוויוני ונורמלי
לא גאני בעד שהם יסבלו אבל זה לא שוויוני ונורמלי
אני בעד שירות לאומי לחרדים ולערבים.
סורי לא סומכת על שניהם מספיק בשביל שישרתו בצבא. כמובן שאני הכי בעד שהם יתגייסו פשוט יש את הקיצוניים ומהם אני קצת מפחדת בעיקר מפחדת אם הם יהיו וישרתו בצה"ל
סורי לא סומכת על שניהם מספיק בשביל שישרתו בצבא. כמובן שאני הכי בעד שהם יתגייסו פשוט יש את הקיצוניים ומהם אני קצת מפחדת בעיקר מפחדת אם הם יהיו וישרתו בצה"ל
את מוזמנת לנסות גם
כי הם לא רוצים וככה באלהם
זה שלהם
את רוצה שהם התגייסו? תכריחי אותם
כי הם לא רוצים וככה באלהם
זה שלהם
את רוצה שהם התגייסו? תכריחי אותם
וזאת דעתך
אבל זה לא משנה באמת לאן הם יתגייסו כי כל עוד התפקיד קיים צריך חיילים שיבצעו אותו
כל אחד והתפקיד שלו
הכל תורם למדינה
זה שכרגע ספציפית אנחנו במלחמה כבר יותר מדי זמן והחיילים צריכים עזרה זה משהו אחד
אף אחד לא מצפה מכל החרדים ללכת לקרבי
אבל שיתרמו לפחות במשהו לצבא
גם יש הרבה יותר מרק לוחמים וגובניקים
יש גם מודיעין ותכנות וכל מיני כאלה
יש מלא תפקידים חשובים שלא כוללים את כל הלחימה עצמה
אבל זה לא משנה באמת לאן הם יתגייסו כי כל עוד התפקיד קיים צריך חיילים שיבצעו אותו
כל אחד והתפקיד שלו
הכל תורם למדינה
זה שכרגע ספציפית אנחנו במלחמה כבר יותר מדי זמן והחיילים צריכים עזרה זה משהו אחד
אף אחד לא מצפה מכל החרדים ללכת לקרבי
אבל שיתרמו לפחות במשהו לצבא
גם יש הרבה יותר מרק לוחמים וגובניקים
יש גם מודיעין ותכנות וכל מיני כאלה
יש מלא תפקידים חשובים שלא כוללים את כל הלחימה עצמה
לא
לצהל יש סינון, אם הם לא יסמכו על מישהו שיהיה ביחידות מובחרות הוא פשוט וקל לא יהיה שם
הם לא יקבלו כל אחד לתפקיד עם אחריות גדולה שבאמת תעשה נזק רציני למדינה
אז שהערבים ישראלים יתגייסו ושהחרדים יתגייסו וכל האזרחים בישראל יתגייסו כל עוד פיזית הם מסוגלים
הם לא יקבלו כל אחד לתפקיד עם אחריות גדולה שבאמת תעשה נזק רציני למדינה
אז שהערבים ישראלים יתגייסו ושהחרדים יתגייסו וכל האזרחים בישראל יתגייסו כל עוד פיזית הם מסוגלים
כן
גם לא כל חילוני אפשר לסמוך עליו צהל יודע לקחת את מי שהוא צריך
שאר היחידות לא מותאמות לאורח חיים החרדי.
בשום צורה
בשום צורה
ושוב, אני לא יכריח אף אחד זה לא שיש לי כבוד כלשהו אליהם אם הם לא רוצים להתגייס
אני לא יבזבז את הזמן שלי על אנשים כאלה
וסיימתי את השיחה פה באמת עלית לי על העצבים
כל המשפטים חוזרים על עצמם וזה משפטים בלי פואנטה
אני לא יבזבז את הזמן שלי על אנשים כאלה
וסיימתי את השיחה פה באמת עלית לי על העצבים
כל המשפטים חוזרים על עצמם וזה משפטים בלי פואנטה
למה רק צהל כל הזמן צריך להתאים את עצמו לאורח החיים שגם הם יתאימו את עצמם לא דיברתי על דת אבל יש המון דברים שהם יכולים עוד להתאים את עצמם ולשרת ביחידות הסדר
ברור שאי אפשר לסמוך על כל חילוני זה כמו שאי אפשר לסמוך על כל האנשים בכללי זה לא אפשרי
אבל יש הבדל בין חילוני לבין חרדי קיצוני שצורח נמות ולא נתגייס
אבל יש הבדל בין חילוני לבין חרדי קיצוני שצורח נמות ולא נתגייס
כמה הם אלף אלפיים
יש עוד 80 אלף שיכוליםלשרתעוד צבא
יש עוד 80 אלף שיכוליםלשרתעוד צבא
כן
כי גם ללמוד תורה לא מגן על העם, אין תרומה בזה לאף אחד חוץ מהנפש של החרדים
ודבר שני, הם האוכלוסייה שגודלת בקצב הכי מהיר, וזה אומר שעוד כמה עשורים הם יהיו הרוב ואם הרוב לא יתגייס המצב יהיה מאוד מאוד מאוד לא טוב
(הכלכלה בכל זאת תקרוס כי הם גם לא עובדים אז צריך גם להפסיק להביא להם קצבאות ולהוציא אותם לעבוד)
כי גם ללמוד תורה לא מגן על העם, אין תרומה בזה לאף אחד חוץ מהנפש של החרדים
ודבר שני, הם האוכלוסייה שגודלת בקצב הכי מהיר, וזה אומר שעוד כמה עשורים הם יהיו הרוב ואם הרוב לא יתגייס המצב יהיה מאוד מאוד מאוד לא טוב
(הכלכלה בכל זאת תקרוס כי הם גם לא עובדים אז צריך גם להפסיק להביא להם קצבאות ולהוציא אותם לעבוד)
אנונימי
זה לא אף אלפיים זנ מספרים טיפה יותר גדולים ואני מסכימה אני פשוט פחות סומכת על זה ועליהם וממילא הם לא מוכנים לעשות את זה אז לפחות שיעשו שירות לאומי קצת יעזרו במשהו
כן
הם לא אלף אלפיים, הם אלף כפול אלפיים
אנונימי
דיי עם השאלה הזאת די
היא חפרה
חפרה
היא חפרה
חפרה
מי שלומד תורה שילמד תורה אבל כל האלה (המונים) שיוצאים להפגנות ואשכרה לא לומדים תורה כן צריכים להתגייס כי להיות מהבוקר עד הלילה מתחת ללשכת גיוס ולצעוק נמות ולא נתגייס ביזיון
תני לי סיבה אחת שלא
ברור
זה לא יעבוד כמו כולם כך עוד זה לא יהיה על פי התורה שאין הרבה אנשים שלומדים אותה כל היום וצריכים אותם שם
תקשיבו אני לא יודע מי בילבל לכם את השכל אבל במשך כל ההיסטוריה של עם ישראל יהודים למדו תורה ובמשך כל ההיסטוריה יהודים נרצחו בהמוניהם , לימוד תורה לא עזר למיליוני היהודים החרדים של פולין בשואה,והוא לא יעזור לנו היום .
אני לא אומר שזה לא חשוב למסורת ולמורשת שלנו, אני אומר שאל תיתנו האויבים שלנו להשמיד את המדינה.
אני לא אומר שזה לא חשוב למסורת ולמורשת שלנו, אני אומר שאל תיתנו האויבים שלנו להשמיד את המדינה.
אנונימי
^מסכים
לימוד תורה דבר חשוב מאוד. אבל לא קשור לביטחון..
במשך כל ההיסטוריה של עם ישראל בארצו היה לנו צבא נורמלי שנלחם
לימוד תורה דבר חשוב מאוד. אבל לא קשור לביטחון..
במשך כל ההיסטוריה של עם ישראל בארצו היה לנו צבא נורמלי שנלחם
אף צבא לא אמור להיות "מותאם" לאזרחים כי צבא זה לא קייטנה ולא מתגייסים כי משעמם.
יש איומים קיומיים תמידיים על מדינת ישראל , וצריך צבא חזק ,כלכלה חזקה וחוסן לאומי חזק כדי להתמודד איתם
יש איומים קיומיים תמידיים על מדינת ישראל , וצריך צבא חזק ,כלכלה חזקה וחוסן לאומי חזק כדי להתמודד איתם
אנונימי
^כן ולא,
צבא לא אמור להיות מותאם באופן שפוגע בכשירות המבצעית שלו, אבל כן מותאם *עד* הנקודה הזו.
ובנקודה הזו לצה"ל יש הרבה מה להשתפר בנושא. אבל אתה צודק בזה שצה"ל לא אמור להיות מותאם על חשבון הכשירות שלו
צבא לא אמור להיות מותאם באופן שפוגע בכשירות המבצעית שלו, אבל כן מותאם *עד* הנקודה הזו.
ובנקודה הזו לצה"ל יש הרבה מה להשתפר בנושא. אבל אתה צודק בזה שצה"ל לא אמור להיות מותאם על חשבון הכשירות שלו
ברור יש להם 5 שעות להפגנות שילמדו תורה בבסיס והחמש שעות יכינו אוכל יסרגו בגדים או דברים כאלה הם סתם מתרצים
חד משמעית כן
הדם שלהם לא שווה יותר מהדם שלנו
הדם שלהם לא שווה יותר מהדם שלנו
אנונימי, איך אתה יודע? אז כל המקורות שאומרים אחרת הם אלה טועים ואתה זה שצודק? בשבילך זה רק עניין של מסורת ולא עניין של אמת אלוקית? ואין קשר לקייטנה כי לא מדובר כאן בפינוק שמדובר בחובותינו לבוראנו.
באותו הנושא: