6 תשובות
לא מותק הוא צריך חשים את עצמו לפניך, אם יש לו את האפשרות לעזור לך הוא יעזור אבל אם זה או הוא או אתה זה הוא, או שתשנו כפיות וסגרתם לעצמכם פינה
^כן היא צודקת זה שהוא עשה לך טובה מלכתחילה אתה צריך לסתום ולהגיד תודה
לא חושבת שיש נכון או לא נכון.
זה תלוי בו.
אם הוא מוכן להקריב את עצמו קצת בשבילך, זה בסדר
אם הוא רוצה לקחת את השמיכה לעצמו, זה גם בסדר, אפשר באמת להצדיק את זה.

אם נעלבת, זה גם הגיוני. לא משנה אם זה היה נכון מוסרית או לא, ציפית שהוא כן יביא לך את השמיכה וזה ביאס אותך, וזה הגיוני.
לדעתי צריך לעמוד מאחורי הנתינה
אם הוא השאיל לך את השמיכה, הוא לקח בחשבון שאולי הוא יצטרך אותה, ובכל זאת נתן.
אני רואה את פעולת ההשאלה כך שלאורך תקופת ההשאלה הפריט המושאל כביכול שייך לשואל.
האמת שאני לא רואה את זה כנכון בכלל להביא משהו ואז לקחת אותו.. אם החלטת להביא לאדם משהו אתה תעמוד מאחורי זה, אתה לא יכול להתחרט פתאום אחרי שהבאת..
אני לא אומרת שהוא היה צריך לסבול כשאתה זה שלא חשב להביא מלכתחילה אבל כן לחשוב על פיתרון
זאת השמיכה שלו והוא יכול לעשות איתה מה שהוא רוצה, לרבות לתת לך אותה או לדרוש אותה בחזרה. ברור שאם מישהו צריך להנות מהעובדה שקורן הגיע מוכן לטיול הוא קודם כל קורן ורק אח"כ מטיילים אחרים. בהתחלה כשהוא הביא לך את השמיכה זה היה מתוך "זה נהנה וזה לא חסר". כלומר הוא חשב שהוא לא צריך את השמיכה ולכן אין סיבה שלך יהיה קר לחינם. אחרי זה הוא גילה את טעותו והבין שהוא זקוק לשמיכה ולכן לקח אותה ממך. בכל מקרה העובדה שהיה לך קר בלילה היא תחת אחריותך בלבד - אתה הוא זה ששכח להביא שמיכה.

אפשר להציע זווית הסתכלות נוספת. אם הוא לא היה מציע לך את השמיכה מלכתחילה והיית רואה שהוא הולך לישון בלעדיה אז היית כועס כי הוא אנוכי. אם גם הוא לא היה מגיע עם שמיכה היית באותו מצב בו קר לך בלילה ולא היית מייחס לו איזשהי רשעות.
התחברות ל