15 תשובות
דופק נשימה ואז קוראים למדא ואז דפי
אנונימית
אחרי הבדיקה המילולית והפיזית מתקשרים למדא ואומרים למישהו שיביא דפי, ואז בודקים נשימה ודופק
אנונימית
בדיוק אתמול עשיתי את המבחן ועברתי.
כעקרון לפי הפרוטוקול קודם כל בודקים תגובה מילולית ופיזית, לאחר מכן עושים הערכת נשימה, ואז אחרי זה את מזעיקה עזרה ומבקשת להביא דפיברילטור.
תחשבי על זה גם בהיגיון, אם תבקשי ממישהו להביא דפיברילטור לפני ההערכת נשימה, ואז את בודקת ומגלה שהוא כן נושם פשוט לא בהכרה אז סתם יצא שאמרת למישהו להביא דפיברילטור, לכן קודם בודקים ורק אז מבקשים.
(כמובן לא לשכוח לפני זה לבדוק שגם את וגם הוא נמצאים במקום בטוח וכו'..)
מקווה שעזרתי (:
^בדיוק
^^למה סתם להטעות עם את לא יודעת?
אנונימית
שואל השאלה:
המדריכים שלי שלחו לי סכמה שכתוב קודם למדא ודפי?
אנונימית
^^אני יודעת, אני בעצמי מתנדבת לי אמרו דברים שונים
אנונימית
^^המדריכים שלך צודקים
אנונימית
יש כאלו שקודם עושים באמת את המדא ודפי, אני לא בטוח למה, אבל בסדר בגלל שמדובר בפעולה של 5 שניות בערך זה לא כזה משנה לרוב..
(כמובן שכל שניה חשובה אבל פעולות חשובות לא פחות)
ואגב כל עוד המטופל מחוסר הכרה תמיד עדיף לערב ישר את מדא לא משנה אם יש נשימה
אנונימית
קודם קוראים למד"א כי אם הוא לא מגיב אז משהו כבר לא בסדר
שואל השאלה:
^ומבקשים גם דפי לאחר מכן?
אנונימית
משיגים דפי הכי מהר שאפשר
אנונימית
שואל השאלה:
אוקיי תודה רבה
אנונימית
דופק ונשימה באתו זמן
קריאה למד"א
מטרונום
דפי
בטיחות
בדיקת הכרה
במידה ולא בהכרה- מחייגים 101 ומבקשים אטן , במתקן רפואי קוראים לצוות החייאה
בדיקת דופק ונשימה (אין)
פותחים מטרונום, משיגים דפי בהקדם האפשרי ללא הפרעה בעיסויים

זה לפי הפרוטוקול החדש של החייאה *בסיסית