7 תשובות
הגישה שלך נכונה במידה מסוימת
אבל לפעמים הילדים צעירים מכדי להבין
ויש דברים שאי אפשר לתת להם לקרות אפילו פעם אחת גם זה רק בשביל שהילד יבין את החומרה (לדוגמא: ילד שאין לו חסימה על הטלפון עלול להיחשף לתכנים פורנוגרפיים.)
אבל לפעמים הילדים צעירים מכדי להבין
ויש דברים שאי אפשר לתת להם לקרות אפילו פעם אחת גם זה רק בשביל שהילד יבין את החומרה (לדוגמא: ילד שאין לו חסימה על הטלפון עלול להיחשף לתכנים פורנוגרפיים.)
כי אז תלמדי בדרך הקשה
שואל השאלה:
אז מה, הוא ייבהל ויצא וידבר עם אמא והם ידברו על זה והיא תסביר לו
ככה זה בחיים ככה לומדים לא מתים מזה^^
וגם יסמיך את אמא כדמות חכמה וסמכותית
ואז אחרי שכבר עוזבים את ההורים כי הם היו "שתלטנים מדי" הם לא ידעו ואז יחוו טראומה גדולה יותר^
אז מה, הוא ייבהל ויצא וידבר עם אמא והם ידברו על זה והיא תסביר לו
ככה זה בחיים ככה לומדים לא מתים מזה^^
וגם יסמיך את אמא כדמות חכמה וסמכותית
ואז אחרי שכבר עוזבים את ההורים כי הם היו "שתלטנים מדי" הם לא ידעו ואז יחוו טראומה גדולה יותר^
כי הם אידיוטים, רוב ההורים מתנהגים באידיטיות כללית בחינוך, לא חושבים באופן מסודר על איך לחנך, לא תופסים צדק ברור כלפי הילדים שלהם, לא תופסים בכלל את החינוך כחובה אלא כזכות שליטה.
יש כאלו שעושים זאת, אבל העניין הוא שההורים אחראים על שלום הילד, נכון שלומדים מטעויות אבל לא מכל השלכה של טעות אפשר להשתקם ברגע. מה שהשאלה מציעה הוא שילד יגדל עם הורים שיספקו לו כסף בלבד וזב לא נקרא הורות.
שואל השאלה:
^התכוונתי שהילד יגדל פשוט עם הכוונה והסברה
ואז ההורה הוא דמות חזקה ובעלת סמכות כי הוא יודע מה טוב בעצם
^התכוונתי שהילד יגדל פשוט עם הכוונה והסברה
ואז ההורה הוא דמות חזקה ובעלת סמכות כי הוא יודע מה טוב בעצם
^ אי אפשר רק הסברה, ואין דרך להמנע לחלוטין מענישה, אבל כן אפשר להפחית בדרישות מיותרות, להיות הוגן כלפי הילדים, לבסס את רוב הציות על משמעת או הבנה (תלוי בגיל הילד, אבל צריך שחלק גדול יהיה בגלל משמעת עד לגיל בוגר, שהילד ידע שזה לא רק תלוי הבנה, וכשלא הורסים את המשמעת בידיים ובמאמץ עקבי ילדים נוטים להיות ממושמעים) וענישה משמעותית רק במקרי פריצת המסגרת שבדרך כלל הילד שומר.
הרבה לימוד בדרך חוויתית, הרבה חינוך מתוך הכוונה לעצמאות ולא לתלות (הורה שנים מחליש את הילד ואז מתפלא שהוא מורד בגיל ההתבגרות)
מתוך חינוך כזכות שמגיעה לילד ולא כזכות שמגיעה להורה.
ספיצפית על זהירות ברשת, במקום לברבר את המוח לילד אפשר ביחד איתו לשלוח סוטה ברשת לפגוש אותו בצד השני בארץ.
למה לחפור כשאפשר להדגים?
(ספיצפית החינוך למוגנות היום (בעיקר לילדות ) הוא לא בריא, זה סגנון של "מפלצת בארון" ולא של זהירות הגיונית ממקום של שליטה, אחרע זה כשהם גדלות זה "עובד" ככה - לדבר עם מישהו אנונימי באינטרנט ברשת לא בטוחה אבל בזהירות מתבקשת מכל סיכון ריאלי - לא, להכנס דייט שני לרכב של בחור לא מוכר- כן, כי זה לא מגיע בהגיון בריא.
הרבה לימוד בדרך חוויתית, הרבה חינוך מתוך הכוונה לעצמאות ולא לתלות (הורה שנים מחליש את הילד ואז מתפלא שהוא מורד בגיל ההתבגרות)
מתוך חינוך כזכות שמגיעה לילד ולא כזכות שמגיעה להורה.
ספיצפית על זהירות ברשת, במקום לברבר את המוח לילד אפשר ביחד איתו לשלוח סוטה ברשת לפגוש אותו בצד השני בארץ.
למה לחפור כשאפשר להדגים?
(ספיצפית החינוך למוגנות היום (בעיקר לילדות ) הוא לא בריא, זה סגנון של "מפלצת בארון" ולא של זהירות הגיונית ממקום של שליטה, אחרע זה כשהם גדלות זה "עובד" ככה - לדבר עם מישהו אנונימי באינטרנט ברשת לא בטוחה אבל בזהירות מתבקשת מכל סיכון ריאלי - לא, להכנס דייט שני לרכב של בחור לא מוכר- כן, כי זה לא מגיע בהגיון בריא.
באותו הנושא: