17 תשובות
שזה סבבה והכל עד שמחר הערבים הופכים להיות כאן רוב אז מה? תהפוך את זה לפלסטין פתאום?
בצרפת היום יש כמעט רוב מוסלמי - המדינה עדיין אינה נחשבת מדינה מוסלמית.
בסוף יש להתייחס למדינה על בסיס היסטוריה גם, כי בלי היסטוריה העם היהודי יכול מחר לטוס לארצות הברית להתרבות להפוך לרוב ולקרוא לארצות הברית ישראל - זה לא עובד ככה.
יש עניין של זיקה למדינה בעקבות השתייכות להיסטוריה, שורשים, ותרבות מקומית.
שואל השאלה:
אם לא נספח את הערבים לא יהיה כאן רוב מוסלמי
זה כזה פשוט
מאז 2020 יהודים רשמית מביאים יותר ילדים ממוסלמים
זה בדיוק המחשבה מאחורי הדבר הזה, חיו ותנו לחיות (באידיאל לפחות)
אנונימי
40% מתושבי ירושלים הם ערבים. נגיד שמחר באים עוד 11% של ערבים אנחנו צריכים לתת להם את ירושלים?
זאת דעה נוראית אני מצטערת. פלוס ההתחלה נשמע כאילו את תומכת בלסטין דיי כבר אם מישהו היה פה קודם הוא צריך לקבל את הארץ
אנונימית
מאוד לגיטימי לחשוב ככה
היום בדיעבד זה לא מאוד קריטי כי זאת כבר מדינה יהודית ורוב של פלסטינים בארץ לא יהפוך אותה למדינה פלסטינית
בסופו של דבר אי אפשר לנתק את העבר מהאדמה הזאת
יש סיבה למה אנשים נלחמים על השטח הזה בין אם בגלל דת ובין אם בגלל אהבה באופן כללי למקום הזה
בקיצור זאת דעה לגיטימית אבל אין ספק שהעובדה שהעם היהודי נמצא במקום שבו אבות אבותיו היו בו מקשר אותנו מאוד חזק למקום הזה
שואל השאלה:
ירושלים היא מקרה בעיתי כי יש לה רקע דתי
היא יוצאת מכלל כנל לעוד הרבה מקומות בעולם
ואני לא תומך פלסטין בשום צורה,אני לא נאיבי ויודע שזה בחיים לא יקרה כי הם רוצים מהנהר עד הים, אני פשוט מדבר על אידיאל ב"עולם מושלם" חיו ותנו לחיות
אנונימי
אוקי אבל נגיד יש מדינות באירופה שלאט לאט המוסלמים הופכים להיות הרוב
אין שום סיבה שבגלל שהם "הרוב" זאת תהפוך להיות המדינה שלהם
^^ בעולם מושלם אין מדינות ערים או עמים. רעיון אוטופי אחד גדול.

^ בדיוקק, לצערי קצת מאוחר מידי כי זה מה שקורה
אנונימית
שואל השאלה:
נכון, אבל האמת זה מה שמגיע לאירופאים המטומטמים שהכניסו אותם מלכתחילה
עכשיו כבר מאוחר מדי בשבילהם והיסטורית בסוף תמיד הרוב הוא זה ששולט על שטח
אז כנראה רוב אירופה באמת תהיה מוסלמית בסוף, זה לא עניין של מוסר אפילו זה נטו ברירה טבעית
אנונימי
אין כזה דבר "עולם מושלם" ברגע שיש הבדלים מהותיים בין בני אדם ולא רק כלפי חוץ
כן אבל מאוד בקלות דבר כזה יכול לקרות פה בארץ עובדה שמישהו פה כתב ש40% מירושלים ערבים, איך אתה מונע מאוכלוסיה שגדלה לא להיות הרוב?
שואל השאלה:
אני לא מסכים
אני חושב שבעולם אידאלי עדיין נצטרך מדינות ערים וקבוצות כי בני אדם צריכים מטבעם שיכות וקהילה
בנוסף חלוקה של כוח בין מדינות מונעת מצב שבו ממשלה אחת בינלאומית רודה ברוב העם ואין מי שהתנגד בה
אנונימי
שואל השאלה:
פשוט מאוד, אתה לא
במקומות מאוד חשובים דתית והיסטורית מוצאים באמת איזה פיתרון ביניים של שלטון מעורב כי אין ברירה
מקומות כמו ירושלים,וותיקן ,מכה , וכאלה
אבל במקומות שהם נטו מגורים אין סיבה לשטויות האלה
אנונימי
בני האדם צריכים מטבעם שיכות וקהילה אבל כל הקטע זה שזה למה עולם מושלם לא קיים ולא יוכל להתקיים כי כל דבר בטבע האדם הוא לא מושלם. בעולם מושלם לדעתי כל הבני אדם יחייו בהרמוניה בקהילה אחת גדולה. אבל זה לא קשור בכלל לשאלה אני סתם אוהבת את הנושא הזה
אנונימית
^^השאלה זה האם באמת אפשר לחלוק את המקומות שיש להם חשיבות דתית כזאת
מן הסתם שאתה לא תראה חרדי שיש לו שכן ערבי אבל באותה מידה אתה לא תראה יהודי מתפלל בהר הבית לצד ערבי
שואל השאלה:
כשמדברים על עולם מושלם אני מעדיף לדבר על עולם מושלם עבור בני אדם
אם היינו חייזרים ללא נטיות לאלימות ולקהילתיות אז זה היה נחמד
חבל שאנחנו לא
אז בעיני ליצור עולם אידיאלי זה ליצור מודל שהוא מצד אחד כמה שיותר טוב מצד שני שעדיין תואם לנטיות הטבעיות האנושיות
אנונימי
שואל השאלה:
היסטורית הרבה מאוד ערים נשלטו ככה
אבל זה כן ידרוש דה רדיקליזציה של עשרות שנים בין שני הצדדים
אנונימי
^^דרך נחמדה לשים את זה לא חשבתי על זה ככה
אנונימית