35 תשובות
אפשר לצחוק על כולם פשוט צריך להפעיל שיקול דעת איך ואיפה והאם זה מתאים לסיטואציה והאוכלוסייה העכשווית שאני נמצא בה
שואל השאלה:
^ לא מסכים
אסור לצחוק על אף אחד
^ לא מסכים
אסור לצחוק על אף אחד
שואל השאלה:
יש מספיק אפשרויות לצחוק גם בלי לצחוק על עדה של אנשים
יש מספיק אפשרויות לצחוק גם בלי לצחוק על עדה של אנשים
אני צוחקת על כולם
שואל השאלה:
^ זה לא עניין של מזרחים לדעתי
זה פשוט אפריקה מול אירופה
^ זה לא עניין של מזרחים לדעתי
זה פשוט אפריקה מול אירופה
זאת התשובה שאתה מחפש? כי אתה לא תקבל אותה פה.
כן, אני הבנתי לאן אתה חותר.
לרוב זה יותר מצחיק
אנונימית
זה לא בסדר לצחוק על אף עדה
אני לא חושבת שזה לגיטימי לצחוק על עדות. אבל בתור שניהם לצחוק על אשכנזים זה יותר מצחיק
שואל השאלה:
^ כי אנחנו מגיבים אחרת?
^ כי אנחנו מגיבים אחרת?
אני לא מסכים שאסור לצחוק על שום עדה. לדעתי אם אתה מספיק קרוב לבן אדם אתה כבר חלק מהעדה שלו ולכן יכול לצחוק עליה.
זה כמו שאם יהיה לכם חבר בכסא גלגלים אתם לא לא תצחקו עליו כי הוא בכסא גלגלים. הדבר השיוויוני לעשות זה לצחוק עליו על זה ואז הוא יצחק על אלף דברים עליכם אחר כך. אם אתה צוחק על מישהו זה מראה שאתה מספיק קרוב אליו ולכן יכול לצחוק עליו.
זה כמו שאם יהיה לכם חבר בכסא גלגלים אתם לא לא תצחקו עליו כי הוא בכסא גלגלים. הדבר השיוויוני לעשות זה לצחוק עליו על זה ואז הוא יצחק על אלף דברים עליכם אחר כך. אם אתה צוחק על מישהו זה מראה שאתה מספיק קרוב אליו ולכן יכול לצחוק עליו.
אני לא מבינה למה אתה תמיד שואל שאלות כאלה? אתה יכול לצחוק על מזרחים פשוט אל תצפה שלא יגידו לך משהו. גם לדעתי לא צריך לצחוק על עדות
על מה יש לך לצחןק עלינו ? אין לך אוכל בשישי
כי מזרחים יותר גאים בעדות שלהם, בניגוד לאשכנזים שלרוב היו מתים לא להיות אשכנזים
^ממש לא עוד לא פגשתי אשכנזים שלא אוהבים להיות אשכנזים
מר עכבר
יש המון אשכנזים שגאים בעדות שלהם.. יש פשוט המון סטיגמות על אשכנזים
יש המון אשכנזים שגאים בעדות שלהם.. יש פשוט המון סטיגמות על אשכנזים
אנונימית
נכון, זה סטיגמות
שלפעמים נכונות
הרבה אשכנזים פשוט לא גאים בזה שהם כאלה, גם אם לא רוצים להיות מזרחים
שלפעמים נכונות
הרבה אשכנזים פשוט לא גאים בזה שהם כאלה, גם אם לא רוצים להיות מזרחים
שואל השאלה:
^ מר עכבר
אני אישית גאה להיות אירופאי ולא אפריקאי
אבל מה זה קשור? זה לא אומר שמותר לצחוק על אנשים
צחוק זה השפלה, זה לגרום לבנאדם לחשוב שמה שהוא עושה זה לא בסדר כי צחקו על זה
^ מר עכבר
אני אישית גאה להיות אירופאי ולא אפריקאי
אבל מה זה קשור? זה לא אומר שמותר לצחוק על אנשים
צחוק זה השפלה, זה לגרום לבנאדם לחשוב שמה שהוא עושה זה לא בסדר כי צחקו על זה
שואל השאלה אתה אומר את זה כאילו אשכנזים גם לא צוחקים על מזרחים. ואין מה לעשות תמיד היו סטיגמות על כל עדות וגם לי יש מוצא אירופאי ולרדת אליו זה כן מצחיק אותי
שואל השאלה:
^ אוקיי
הבנתי את הנקודה
אז גם אני אצחק על מזרחים
והבעיה היא שהמזרחים כועסים על זה שצוחקים עליהם בזמן שהם צוחקים על אשכנזים
אין בעיה
^ אוקיי
הבנתי את הנקודה
אז גם אני אצחק על מזרחים
והבעיה היא שהמזרחים כועסים על זה שצוחקים עליהם בזמן שהם צוחקים על אשכנזים
אין בעיה
ואשכנזים לא כועסים? כולם יכעסו ברגע שירדו עליהם. וזה גם תלוי איך אתה עושה את זה אתה לא יכול פשוט להגיד סתם ככה דברים פוגעניים
שואל השאלה:
כשאני כועס על מזרחים שצחקו עליי הם אומרים לי "יאללה נו מה אתה לוקח ללב"
אז גם למזרחים שיכעסו עליי אני אגיד אותו דבר
כשאני כועס על מזרחים שצחקו עליי הם אומרים לי "יאללה נו מה אתה לוקח ללב"
אז גם למזרחים שיכעסו עליי אני אגיד אותו דבר
אני רואה שמזרחים ממש פגעו בך.. אבל תזכור שלא כולם כאלה ויש אנשים שלא אכפת להם בכלל מעדות
מותר לצחוק
אם לא נצחק אז נבכה
כל עוד לא צוחקים ויורדים על בן אדם ספציפית אז מותר לצחוק, הכל בסדר זה לא פוגע באף אחד
אם לא נצחק אז נבכה
כל עוד לא צוחקים ויורדים על בן אדם ספציפית אז מותר לצחוק, הכל בסדר זה לא פוגע באף אחד
מר עכבר אשכנזים גאים בעדה שלהם פשוט לא מחצינים את זה כמו מזרחים.. שאומרים כל יום ברוך עשני מרוקאית וכל מיני שיט כזה כדי להרגיש טוב עם עצמם, זה חינוך שהם מקבלים, כמו שהם תמיד אומרים שהכל מקנאה וכל מיני דברים כאלה
וכן לצחוק על אשכנזים זה מנורמל בארץ ועל כל סרטון שני אני רואה תגובה של "זה אשכנזי לי מדי" עם 2000 לייקים
וכן לצחוק על אשכנזים זה מנורמל בארץ ועל כל סרטון שני אני רואה תגובה של "זה אשכנזי לי מדי" עם 2000 לייקים
וואלה אני כל כך מסכים איתך נמאס ממזרחים כבר כוסעמק
emily120
אם גם אני הייתי מרוקאית אז הייתי גאה בזה. יש להם תרבות ממש יפה והם אנשים ממש יפים ואף אחד לא אומר שזה בסדר לצחוק על אשכנזים אין מה לעשות שתמיד עושים בדיחות על כל העדות כאן
אם גם אני הייתי מרוקאית אז הייתי גאה בזה. יש להם תרבות ממש יפה והם אנשים ממש יפים ואף אחד לא אומר שזה בסדר לצחוק על אשכנזים אין מה לעשות שתמיד עושים בדיחות על כל העדות כאן
אנונימית
שואל השאלה:
^ לא כל תרבות היא יפה
לעשות חאפלה עם תרבושים בעיניי זה לא יפה
^ לא כל תרבות היא יפה
לעשות חאפלה עם תרבושים בעיניי זה לא יפה
ומה רע בזה שאנשים עושים שמח?
אנונימית
אנשים מפגרים גם אני לא מבין את זה
בקרב בני עדות המזרח רווחת תודעת חסך עמוקה ורגשי נחיתות מושרשים, פרי היעדרם של עושר, השכלה ותבונה יתירה. מכאן שכל הלצה מפיו של בן אשכנז (העשיר, המשכיל והחכם), אינה מתפרשת אצלם כליצנות גרידא, אלא כעלבון צורב וכחטא בל ייסלח.
תקשיב יש למזרחים טראומה.
הייתה פה אפליה רצינית...
אם תשאל אותי עם הזמן זה יעבור וכולם יצחקו על כולם
הייתה פה אפליה רצינית...
אם תשאל אותי עם הזמן זה יעבור וכולם יצחקו על כולם
אמלה כן כאילו להגיד על מישהו "אשכנזי מת" (כלומר "אשכנזי רצח") זה בסדר אבל להגיד על מזרחים זה אסור. לא יכולה לסבול אנשים כאלה, תודה שאני אשכנזיה שלמה
אה חח ואגב , ממקרים אישיים שקרו לי זה כי "מזרחים יודעים לקחת בדיחה" (סקופ הם לא) ואשכנזים כשאתה יורד עליהם הם מסמיקים (כי צבע עור בהיר) אז בגלל שהם מסמיקים זה "מצחיק"
באותו הנושא: