169 תשובות
מה אכפת לך
שכל אחד יאכל מה שבאלו
שכל אחד יאכל מה שבאלו
שכל הנקודה בחופש דת וחופש מדת היא שיש לכל אדם את הזכות להחליט אם להאמין בדת אחת או אחרת, או לא להאמין בכלל, ואת הזכות לבחור איזה מנהגים וחוקים לקיים ואיזה לא
כי לצערינו הרבה עזבו את הדרך
בע"ה יחזרו בתשובה בעתיד ואם לא הם אז הצאצאים שלהם בע"ה
בע"ה יחזרו בתשובה בעתיד ואם לא הם אז הצאצאים שלהם בע"ה
למה שזה לא יהיה לגיטימי. זה כמו תשאל למה זה הפך ללגיטימי החילונים יחללו שבת. כל הקטע בחופש הדת זה גם חופש מדת
כי ככה בא להם שחררי
שואל השאלה:
מה הקשר דת אה?
בלי קשר לדת אמרתי
למה מסורות אחרות אתם מוכנים לקיים ואת זה לא?
כי את המסורות האחרות כיף לכם לעשות?
כי את המסורות האחרות קל לכם?
בושות
מה הקשר דת אה?
בלי קשר לדת אמרתי
למה מסורות אחרות אתם מוכנים לקיים ואת זה לא?
כי את המסורות האחרות כיף לכם לעשות?
כי את המסורות האחרות קל לכם?
בושות
אנונימית
שואל השאלה:
לא אמרתי לשמור שבת
דיברתי על לא לאכול פיזית דברים לא כשרים ברמה של שרימפס וצ'יזבורגר
וזה גם לא כזה קשה היום יש בישראל מלא כשר
גם אם לא מהודר עדיין כשר
לא אמרתי לשמור שבת
דיברתי על לא לאכול פיזית דברים לא כשרים ברמה של שרימפס וצ'יזבורגר
וזה גם לא כזה קשה היום יש בישראל מלא כשר
גם אם לא מהודר עדיין כשר
אנונימית
שואל השאלה:
לא קיללתי אתכם חלילה
פשוט אני מזועזעת
לא קיללתי אתכם חלילה
פשוט אני מזועזעת
אנונימית
ליטרלי למה אכפת לך מה אחרים עושים
את רוצה לקיים מצוות, תקיימי איזה מצוות שאת רק רוצה אבל פה זה מדינה דמוקרטית
לכל אחד יש את החופש לעשות מה שהוא רוצה כל עוד הוא לא פוגע באנשים אחרים ועצם העובדה שמישהו אוכל בייקון לא פוגע בך בכלל
את רוצה לקיים מצוות, תקיימי איזה מצוות שאת רק רוצה אבל פה זה מדינה דמוקרטית
לכל אחד יש את החופש לעשות מה שהוא רוצה כל עוד הוא לא פוגע באנשים אחרים ועצם העובדה שמישהו אוכל בייקון לא פוגע בך בכלל
כי זה לא מעניין אותי
כמו שאני לא דוחף לדתיים או מי ששומר כשר לאכול שרימפסים וכולי' גם הם לא צריכים לדחוף לי את העניין של הכשרות
כמו שאני לא דוחף לדתיים או מי ששומר כשר לאכול שרימפסים וכולי' גם הם לא צריכים לדחוף לי את העניין של הכשרות
שואל השאלה:
אני מדברת יפה במידת האפשר לא אמרתי לאף אחד ספציפי משהו לא מכובד
אני דיברתי על התנהגות כללית שהוא לא לגיטימית שמתנהגים כאילו היא כן
שכל אחד יעשה מה שבא לו אני לא כופה שום דבר על אף אחד אבל לפחות אל תעמידו פנים שזה בסדר
אני מדברת יפה במידת האפשר לא אמרתי לאף אחד ספציפי משהו לא מכובד
אני דיברתי על התנהגות כללית שהוא לא לגיטימית שמתנהגים כאילו היא כן
שכל אחד יעשה מה שבא לו אני לא כופה שום דבר על אף אחד אבל לפחות אל תעמידו פנים שזה בסדר
אנונימית
זה כן בסדר, זה בסדר גמור
זאת כל הנקודה ברעיון של חירות
שכל אחד יעשה מה שהוא אישית רוצה לעשות
זאת כל הנקודה ברעיון של חירות
שכל אחד יעשה מה שהוא אישית רוצה לעשות
שואל השאלה:
לא הכרחתי אף אחד לעשות משהו שהוא לא רוצה
רק מפריע לי שזה הופך לדבר שהוא סבבה ובקטנה
לא הכרחתי אף אחד לעשות משהו שהוא לא רוצה
רק מפריע לי שזה הופך לדבר שהוא סבבה ובקטנה
אנונימית
שואל השאלה:
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה
זה לא הייתה השאלה שלי
שאלתי למה זה נהיה לג'יט לא למה אנשים אוכלים לא כשר
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה
זה לא הייתה השאלה שלי
שאלתי למה זה נהיה לג'יט לא למה אנשים אוכלים לא כשר
אנונימית
כי זה באמת סבבה, אז את מוזמנת לאכול כשר אם את רוצה אבל אל תגידי לאף אחד איך לחיות את החיים שלו או שאיך שהוא חי את החיים שלו הזה לא בסדר
אנחנו מנהלים דו שיח
את באה ואומרת שאורח החיים של מישהו שלא משפיע עלייך הוא לא בסדר, ואנחנו אומרים לך שעם כל הכבוד תתעסקי בעניינים שלך
את באה ואומרת שאורח החיים של מישהו שלא משפיע עלייך הוא לא בסדר, ואנחנו אומרים לך שעם כל הכבוד תתעסקי בעניינים שלך
רוצה תשובה לעניין? קחי תשובה לעניין.
טעים לנו, מותר לנו לאכול מה שבא לנו כי אנחנו לא חיים במדינה דיקטטורית.
מובן?
טעים לנו, מותר לנו לאכול מה שבא לנו כי אנחנו לא חיים במדינה דיקטטורית.
מובן?
כשמנהלים דו שיח אז לא מתעלמים ממה שאחרים רושמים
אחזור לשאלה שלי, את שומרת את כל תריג המצוות?
אחזור לשאלה שלי, את שומרת את כל תריג המצוות?
שואל השאלה:
מתי ראית שאמרתי למישהו לאכול כשר?
אני אעודד את מי שהולך לשם אבל אני בחיים לא אגיד משהו למישהו שאפילו יאכל לידי לובסטר
אני אגעל (מהלןבסטר לא ממנו) אבל אני לא אגיד כלום כי אלוקים נתן בידינו את הבחירה בטוב או ברע אבל קשה לי עם זה שזה נהיה דבר רגיל
מתי ראית שאמרתי למישהו לאכול כשר?
אני אעודד את מי שהולך לשם אבל אני בחיים לא אגיד משהו למישהו שאפילו יאכל לידי לובסטר
אני אגעל (מהלןבסטר לא ממנו) אבל אני לא אגיד כלום כי אלוקים נתן בידינו את הבחירה בטוב או ברע אבל קשה לי עם זה שזה נהיה דבר רגיל
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מחוייבת בתריג מצוות
אני לא מחוייבת בתריג מצוות
אנונימית
את אומרת שזה לא מפריע לך ושזה כן מפריע לך באותו המשפט
הdelusion קשה
הdelusion קשה
שואל השאלה:
שוני תירגעי למה את כועסת
לא שאלתי למה את אוכלת לא כשר
זה לא עניין שלי
שאלתי למה זה הפך לעניין של מה בכך
שוני תירגעי למה את כועסת
לא שאלתי למה את אוכלת לא כשר
זה לא עניין שלי
שאלתי למה זה הפך לעניין של מה בכך
אנונימית
למה בדיוק את לא מחוייבת בכל תריג המצוות?
שואל השאלה:
אני לא רבה עם אף אחד אני שואלת שאלה לגיטימית
קשה לך עם השאלה את לא חייבת להיכנס אליה את יכולה אפילו לדווח
אני לא רבה עם אף אחד אני שואלת שאלה לגיטימית
קשה לך עם השאלה את לא חייבת להיכנס אליה את יכולה אפילו לדווח
אנונימית
שואל השאלה:
כי יש מצוות שקשורות רק לגבר ויש מצוות שאי אפשר לקיים במצבים מסויימים
ויש מצוות שהם רק אחרי חתונה וכו'...
כי יש מצוות שקשורות רק לגבר ויש מצוות שאי אפשר לקיים במצבים מסויימים
ויש מצוות שהם רק אחרי חתונה וכו'...
אנונימית
את התחלת לכעוס עלינו אז הגבתי לך באותו מטבע.
נתנו לך פה אלף תשובות שמסבירות אבל את בוחרת להמשיך להתווכח ואז בוכה שמגיבים לך בתוקפנות.
ואת כן מחוייבת בתרי'ג מצוות.
נתנו לך פה אלף תשובות שמסבירות אבל את בוחרת להמשיך להתווכח ואז בוכה שמגיבים לך בתוקפנות.
ואת כן מחוייבת בתרי'ג מצוות.
שואל השאלה:
הבוחש בשוקו
זה מאוד מפריע לי והבהרתי את זה זה ממש מציק לי כמו שאתה יכול להבחין בעצמך אבל אני חד משמעית לא אעיר למישהו על זה
בן אדם לחברו לפני הכל מבחינתי
אני שואלת שאלה לגיטימית על משהו שמעיק עלי
לא מעניין אותי מי מכם שומר ומי לא מבחינתי אתם כולם אהובים (אלא אם כן אתם אנסים או רוצחים ואני מאמינה שאתם לא )
כך מה שאני מנסה להבין זה למה זה הפך לעניין של מה בכך
ולמה אנשים שומרים רק מסורת שכיפית להם
הבוחש בשוקו
זה מאוד מפריע לי והבהרתי את זה זה ממש מציק לי כמו שאתה יכול להבחין בעצמך אבל אני חד משמעית לא אעיר למישהו על זה
בן אדם לחברו לפני הכל מבחינתי
אני שואלת שאלה לגיטימית על משהו שמעיק עלי
לא מעניין אותי מי מכם שומר ומי לא מבחינתי אתם כולם אהובים (אלא אם כן אתם אנסים או רוצחים ואני מאמינה שאתם לא )
כך מה שאני מנסה להבין זה למה זה הפך לעניין של מה בכך
ולמה אנשים שומרים רק מסורת שכיפית להם
אנונימית
כל מה שעשית פה היה להעיר לנו על זה חסרת מודעות בהגזמה
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מחוייבת בתריג מצוות
אני יכולה לתת לך גם מצוות שאני לא מחוייבת בהם אבל לא נראלי שבאמת אכפת לך
ואני מתנצלת אם היה נראה שה- סו קולד - כעס שלי היה מופנה למישהו ספציפי
אני לא מחוייבת בתריג מצוות
אני יכולה לתת לך גם מצוות שאני לא מחוייבת בהם אבל לא נראלי שבאמת אכפת לך
ואני מתנצלת אם היה נראה שה- סו קולד - כעס שלי היה מופנה למישהו ספציפי
אנונימית
את הערת לנו על זה במשך כל השאלה שלך וכשמביאים לך תשובות את עוד ממשיכה להתווכח למי את מספרת סיפורים...
שואל השאלה:
תגיד אדון אנונימי הנחמד בן אהוב של ה' יתברך
אני פניתי למישהו ספציפי פה ואמרתי לו "אל תאכל לא כשר תאכל רק כשרויות מהודרות?"
או ששאלתי שוב ושוב "למה לאכול לא כשר הפך לעניין של מה בכך"?
אני שואלת עכשיו שאלה לא רטורית
תגיד אדון אנונימי הנחמד בן אהוב של ה' יתברך
אני פניתי למישהו ספציפי פה ואמרתי לו "אל תאכל לא כשר תאכל רק כשרויות מהודרות?"
או ששאלתי שוב ושוב "למה לאכול לא כשר הפך לעניין של מה בכך"?
אני שואלת עכשיו שאלה לא רטורית
אנונימית
את לא שמה לב שאת רק מתווכחת?
אנונימית
שואל השאלה:
גם אם אני לא תמיד מצליחה הכל כי אני בנאדם ויש לי נפילות
לפחות אני מתחרטת על זה ומנסה ומשתדלת ככל יכולתי שזה לא יקרה שוב
ורק לפרוטוקול אני שומרת שבת שומרת נגיעה (נידה זה קשור לאישה נשואה לפני חתונה אסור מגע בכלל אם אף גבר חוץ מאבא, סבא וכו..)
אבל זה לא העניין עכשיו
אני לא מדברת כרגע על אף אחד ספציפי אלא רק על לגיטימציה כללית
גם אם אני לא תמיד מצליחה הכל כי אני בנאדם ויש לי נפילות
לפחות אני מתחרטת על זה ומנסה ומשתדלת ככל יכולתי שזה לא יקרה שוב
ורק לפרוטוקול אני שומרת שבת שומרת נגיעה (נידה זה קשור לאישה נשואה לפני חתונה אסור מגע בכלל אם אף גבר חוץ מאבא, סבא וכו..)
אבל זה לא העניין עכשיו
אני לא מדברת כרגע על אף אחד ספציפי אלא רק על לגיטימציה כללית
אנונימית
נידה זה לא רק לפני חתונה, אסור חל לגעת בשום גבר בזמן נידה גם לא אבא.
יופי, שמח שאת מודה שאת לא שומרת את כל המצוות שאת אמורה לשמור. זה רק אומר שאת בכלל לא במקום לשאול שאלות כאלה.
יופי, שמח שאת מודה שאת לא שומרת את כל המצוות שאת אמורה לשמור. זה רק אומר שאת בכלל לא במקום לשאול שאלות כאלה.
שואל השאלה:
יש הבדל בין וויכוח לניהול דיון אני באמת נסה לנהל דיון אבל אתם לוקחים את זה אישי ממש לצערי לא התכוונתי שזה יהיה ככה
לא רוצה שאף אחד יפגע ממני
סליחה אם לקחתם אם זה אישית אבל זה בחירה של כל אחד בסוף
אבל ברגע שמישהו לקח את זה אישית ופנה אלי בצורה ספציפית אני לא אתעלם כי זה לא נחמד אני אענה אישית ואשתדל לכבד
יש הבדל בין וויכוח לניהול דיון אני באמת נסה לנהל דיון אבל אתם לוקחים את זה אישי ממש לצערי לא התכוונתי שזה יהיה ככה
לא רוצה שאף אחד יפגע ממני
סליחה אם לקחתם אם זה אישית אבל זה בחירה של כל אחד בסוף
אבל ברגע שמישהו לקח את זה אישית ופנה אלי בצורה ספציפית אני לא אתעלם כי זה לא נחמד אני אענה אישית ואשתדל לכבד
אנונימית
לוקחים אישי? נתנו לך מלא תשובות ומלא הסברים ואת רק בוכה ולא מכבדת.
מההתחלה התחלת להתבטא לא יפה ואת בכלל לא שומרת מצוות כמו שאת צריכה.
מההתחלה התחלת להתבטא לא יפה ואת בכלל לא שומרת מצוות כמו שאת צריכה.
כל מה שעשינו פה זה להסביר לך אבל את רק באת לריב
אנונימית
שואל השאלה:
לפני חתונה אסור לגעת באף גבר חוץ מאנשים ספציפיים כמו אבא וסבא למשל ונידה אסור לבעלך לגעת בך
אבל זה לא קשור
אל תבייש את עצמך ותברר את ההלכה לפני שאתה מנסה להוכיח שאני לא במקום לשאול שאלות כאלה
אני לא פניתי לאף אחד ואמרתי לו "למה אתה לא שומר כשרות" כי לדעתי בשונה מדעתם של הרבה שומרי תורה ומצוות
אני לא במקום להעיר לאנשים אחרים כשאני בעצמי סטרגלינג
אבלזה לא אומר שאסור לי לשאול מה השתנה בשנים האחרונות שמרגיש שנהייתה לזה יותר לגיטימציה
מה גרם לשינוי
לא חושבת שזה קשור בכלל לרמה רוחנית
השאלה מה גרם לשינוי בשנים האחרונות היא שאלה עניינית ולגיטימית בלי קשר לרמה הרוחנית שלי
לפני חתונה אסור לגעת באף גבר חוץ מאנשים ספציפיים כמו אבא וסבא למשל ונידה אסור לבעלך לגעת בך
אבל זה לא קשור
אל תבייש את עצמך ותברר את ההלכה לפני שאתה מנסה להוכיח שאני לא במקום לשאול שאלות כאלה
אני לא פניתי לאף אחד ואמרתי לו "למה אתה לא שומר כשרות" כי לדעתי בשונה מדעתם של הרבה שומרי תורה ומצוות
אני לא במקום להעיר לאנשים אחרים כשאני בעצמי סטרגלינג
אבלזה לא אומר שאסור לי לשאול מה השתנה בשנים האחרונות שמרגיש שנהייתה לזה יותר לגיטימציה
מה גרם לשינוי
לא חושבת שזה קשור בכלל לרמה רוחנית
השאלה מה גרם לשינוי בשנים האחרונות היא שאלה עניינית ולגיטימית בלי קשר לרמה הרוחנית שלי
אנונימית
את אמרת "מה זה החרא הזה ולמה שתשמרו מסורת כזאת ומסורת אחרת לא ובטח אתם שומרים נובי גוד" ובלה בלה בלה.
את רק מביכה את עצמך יותר בכל תגובה שלך ואת באת לעורר פרובוקציות בואי לא ניתמם.
את רק מביכה את עצמך יותר בכל תגובה שלך ואת באת לעורר פרובוקציות בואי לא ניתמם.
שואל השאלה:
תראו לי תשובה אחת שהסברתם לי בה למה בשנים האחרונות זה נהיה לגיטימי יותר
ובמילים אחרות מה השתנה מה גרם לשינוי שהפך את הדבר הזה ליותר לגיטימי
אחת
אני מבטיחה לכם שאני לא באה להעיר לאף אחד באופן ספציפי
תראו לי תשובה אחת שהסברתם לי בה למה בשנים האחרונות זה נהיה לגיטימי יותר
ובמילים אחרות מה השתנה מה גרם לשינוי שהפך את הדבר הזה ליותר לגיטימי
אחת
אני מבטיחה לכם שאני לא באה להעיר לאף אחד באופן ספציפי
אנונימית
שוב אני אגיד, אחלה שאסור לגעת בשום גבר חוץ מבודדים לפני החתונה. לא אמרתי משהו אחר. אמרתי שבזמן נידה אסור גם לגעת באבא שלך. הייתי ממליץ לך לעבוד על הבנת הנקרא.
דבר שני, את לא באמת שואלת, את תוקפת כל מי שלא עונה את התשובה שאת רוצה לשמוע. זה לא דיון וזאת לא שאלה, את פשוט מתווכחת פה עם כולם.
דבר שני, את לא באמת שואלת, את תוקפת כל מי שלא עונה את התשובה שאת רוצה לשמוע. זה לא דיון וזאת לא שאלה, את פשוט מתווכחת פה עם כולם.
את יכולה לראות את התגובות שעליהן דיברת הן ממש פה בשאלה שלך.
זה שאת מסרבת לקבל דעות אחרות משלך וממשיכנ לריב על משהו שלא רלוונטי אליך זה כבר פגם שלך.
זה שאת מסרבת לקבל דעות אחרות משלך וממשיכנ לריב על משהו שלא רלוונטי אליך זה כבר פגם שלך.
שואל השאלה:
אני באמת שואלת למה אנשים שומרים מסורת שקלה להם ומסורת אחרת לא
ולא אמרתי שאתם שומרים נובי גוד בכלל אלא נתתי את נובי גוד כדוגמא יחידה למסורת שאנשים שומרים חוץ מהמסורת היהודית
אני באמת שואלת למה אנשים שומרים מסורת שקלה להם ומסורת אחרת לא
ולא אמרתי שאתם שומרים נובי גוד בכלל אלא נתתי את נובי גוד כדוגמא יחידה למסורת שאנשים שומרים חוץ מהמסורת היהודית
אנונימית
את התבטאת לא יפה.
להגיד 'מה זה החרא הזה' זאת לא התבטאות תקינה.
את לא מודעת לעצמך ואת מחפשת להתקרבן בלי סיבה. תהיי אחראית למעשיך.
להגיד 'מה זה החרא הזה' זאת לא התבטאות תקינה.
את לא מודעת לעצמך ואת מחפשת להתקרבן בלי סיבה. תהיי אחראית למעשיך.
שואל השאלה:
מותר לגעת באבא שלי
ויודע מה אני באמת אבדוק את זה לעצמי כי אם אסור זה חשוב אני צריכה לדעת
מותר לגעת באבא שלי
ויודע מה אני באמת אבדוק את זה לעצמי כי אם אסור זה חשוב אני צריכה לדעת
אנונימית
שואל השאלה:
את צודקת אני אשנה את זה זה התבטאות לא סבבה אני מתנצלת
את צודקת אני אשנה את זה זה התבטאות לא סבבה אני מתנצלת
אנונימית
את לא שומרת אבל בעצמך מצוות אז איך את מטיפה פה לאחרים לא הבנתי
אנונימית
שואל השאלה:
מאיפה הסקת שאני לא שומרת מצוות? ומה הקשר בכלל תפסיקו לנסות להפוך את זה לאישי
מאיפה הסקת שאני לא שומרת מצוות? ומה הקשר בכלל תפסיקו לנסות להפוך את זה לאישי
אנונימית
מה את מפחדת פתאום כששואלים אותך את אותה השאלה? את בעצמך אמרת פה שאת לא שומרת על כל מיני מצוות
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מפחדת
אני משתדלת לשמור את על המצוות שאני מחוייבת בהם
וזה לא קשור תפסיקו להיתפס על זה
אם אין לכם תשובה לשאלה שלי זה בסדר זה שאלה קשה
אני לא מפחדת
אני משתדלת לשמור את על המצוות שאני מחוייבת בהם
וזה לא קשור תפסיקו להיתפס על זה
אם אין לכם תשובה לשאלה שלי זה בסדר זה שאלה קשה
אנונימית
כל התגובות פה זה תגובות לשאלה שלך את פשוט מתחמקת כי את יודעת שאת לא שונה בעצמך
אנונימית
שואל השאלה:
אני אעתיק עכשיו את אחת התשובות שלי /שאלה שוב כי לא ענו לי עליה עדיין
אני אעתיק עכשיו את אחת התשובות שלי /שאלה שוב כי לא ענו לי עליה עדיין
אנונימית
שואל השאלה:
תראו לי תשובה אחת שהסברתם לי בה למה בשנים האחרונות זה נהיה לגיטימי יותר
ובמילים אחרות מה השתנה מה גרם לשינוי שהפך את הדבר הזה ליותר לגיטימי
אחת
אני מבטיחה לכם שאני לא באה להעיר לאף אחד באופן ספציפי
תראו לי תשובה אחת שהסברתם לי בה למה בשנים האחרונות זה נהיה לגיטימי יותר
ובמילים אחרות מה השתנה מה גרם לשינוי שהפך את הדבר הזה ליותר לגיטימי
אחת
אני מבטיחה לכם שאני לא באה להעיר לאף אחד באופן ספציפי
אנונימית
מה יש להעתיק? אומרים לך כל אחד יכול לאכול מה שבא לו זה מה ששאלת לא? דיי להתקטנן את פשוט לא מסוגלת לקבל את העובדה שאת סתם מציקה
אנונימית
את הערת לנו על זה בלי סוף וכששואלים אותך את אותו הדבר על המצוות שלך את מתחמקת
אנונימית
כי לא כשר טעים רצח
אנונימית
אתה כועס כי אתה לא אוהב להתמודד עם העובדה שלא כשר זה טעים
אנונימית
שואל השאלה:
תאכלו מה שבא לכם
חופש הדת זה חופש מדת או וואטאבר
אבל בחייאת שמישהו יענה לי על השאלה הפשוטה
מה
גרם
לשינוי
בגישה
????
תאכלו מה שבא לכם
חופש הדת זה חופש מדת או וואטאבר
אבל בחייאת שמישהו יענה לי על השאלה הפשוטה
מה
גרם
לשינוי
בגישה
????
אנונימית
חיים בסרט כאילו חוקים של ריבונו של עולם הם המצלה ולא חובה וכאילו שאין בגלל זה השפעה על אחרים גם שזה לא נכון בכלל כי מעשה של כל אחד משפיע לטובה ולרעה כי הקדוש ברוך הוא שופט את עם ישראל כמשהו אחד מעבר למשפט אישי של כל אחד
תגידי אנחנו צריכים לאיית לך את זה?
בגלל חופש הדת
בגלל חופש הדת
סתם אתם נתפלים לשואלת השאלה היא לא כופה על אף אחד שום דבר
לפי התגובות אצלה בשאלה ולפי השאלה עצמה רואים שהיא לא שאלה את השאלה ממניעים טהורים מה שנקרא וגם לפי ההתבטאות שלה בכל מיני תגובות פה והעובדה שהיא לא מוכנה להבין את התשובות שאמרנו לה אלף פעם
בתור טבעונית שכל אחד יאכל מה שבאלו יהודי לא שווה דתי
למה זה כל כך לגיטימי שלאנשים אכפת מה כל אחד אוכל נו באמת, אני אוהב חזיר אז אני אפסיק לאכול כי לא טוב לך? ממש לא, למה יש פה כל כך הרבה אנשים הזויים במדינה הזאת
באמא לא הייתי נותן לאנשים פה לשמור על סיר אורז לא יודעים לרדת לדקויות של שאלה
אנונימי
היא פאק***ג שאלה למה אנשים מאמצים מסורות של אחרים אבל זונחים את המסורת שלנו?
היא לא אמרה לך לשמור היא שאלה שאלה כללית!!!
היא לא אמרה לך לשמור היא שאלה שאלה כללית!!!
אנונימי
שואל השאלה:
הוצאתם רבינו תם?
תדבר מכובד אנונימי
הוצאתם רבינו תם?
תדבר מכובד אנונימי
אנונימית
שואל השאלה:
ומה הקשר חופש דת גם קודם היה חופש דת
מה גרם לשינוי בגישה פתאום
ומה הקשר חופש דת גם קודם היה חופש דת
מה גרם לשינוי בגישה פתאום
אנונימית
כי הם מעצבנים אותי ולא מדבר הדתי הכי גדול פה
אנונימי
אני אפריד בין מה שאמרת בתשובות לבין מה שאני חושב על הנושא.
א קול אני מסכים איתך שיש מצבים שבהם אם אנחנו רוצים לעשות לעצמינו חיים "קלים יותר" זה לא תמיד הבחירות הטובות או מכבדות את עצמינו תלוי גם מה זאת הבחירה הזאת שאת עושה
ב קול כשרות ולא כשרות זה עניין מסורתי לכל דבר שאין בה באמת משהו בעייתי נכון שיש עניין של בריאות בשילובים של מאכלים מסויים והכל, אבל ספציפית פה זה לא כזה ביג דיל כמו שזה נשמע לפחות בשבילי, אני אוכל לא כשר אבל אני מקבל כל אחד שמפריד כמוך גם אני מכבד, אם את מרגישה שאת רוצה לשמור את המסורת של כשרות אז רק שזה יעשה לך טוב וכל השאר זה בונוס ואני כן מכיר מלא ששומרים אז זה לא עניין של שינוי בנורמה זה פשוט עניין של מי ששומר מסורת ומי שלא
א קול אני מסכים איתך שיש מצבים שבהם אם אנחנו רוצים לעשות לעצמינו חיים "קלים יותר" זה לא תמיד הבחירות הטובות או מכבדות את עצמינו תלוי גם מה זאת הבחירה הזאת שאת עושה
ב קול כשרות ולא כשרות זה עניין מסורתי לכל דבר שאין בה באמת משהו בעייתי נכון שיש עניין של בריאות בשילובים של מאכלים מסויים והכל, אבל ספציפית פה זה לא כזה ביג דיל כמו שזה נשמע לפחות בשבילי, אני אוכל לא כשר אבל אני מקבל כל אחד שמפריד כמוך גם אני מכבד, אם את מרגישה שאת רוצה לשמור את המסורת של כשרות אז רק שזה יעשה לך טוב וכל השאר זה בונוס ואני כן מכיר מלא ששומרים אז זה לא עניין של שינוי בנורמה זה פשוט עניין של מי ששומר מסורת ומי שלא
כי לא אכפת להם, לא מתחברים לזה, לא בראש שלהם, ולא תורם להם בכלום
אני אחת מהם אגב, מעולם לא שמרתי כשרות
אני אחת מהם אגב, מעולם לא שמרתי כשרות
שואל השאלה, יותר ויותר יהודים התחילו בעשרות שנים האחרונות לאכול לא כשר, בעיקר בגלל שהם התחילו להבין שמסורת זה בסך הכול "לעשות מה שאבותינו עשו", אבל זה לא בהכרח אומר שזה נכון או מוסרי.
אם למשל מישהו היה נכד של פושע כמו אל-קפונה (מאפיונר אמריקאי), ברור שלא יהיה מוצדק להמשיך את דרכו רק כי זה "המסורת". אותו דבר גם לגבי דת או פולחן, הטיעון "ככה אבותינו נהגו" לא באמת מוכיח שצריך להמשיך בזה היום.
אם למשל מישהו היה נכד של פושע כמו אל-קפונה (מאפיונר אמריקאי), ברור שלא יהיה מוצדק להמשיך את דרכו רק כי זה "המסורת". אותו דבר גם לגבי דת או פולחן, הטיעון "ככה אבותינו נהגו" לא באמת מוכיח שצריך להמשיך בזה היום.
אנונימי
וואי איזה חיה בסרט
איש באמונתו יחיה למה להיכנס לאנשים לצחלת כי אחרי זה שאני אומר לך שזה ממש מוזר לי שאת לא אוכל חזיר כי במסורת שלי אוכלים הרבה חזיר אל תבכי לי
כי זה בול אותו דבר
אני לא מאמינה באלוהים אז למה שאני אגביל את עצמי בשביל משהו שאני לא מאמינה שקיים
איש באמונתו יחיה למה להיכנס לאנשים לצחלת כי אחרי זה שאני אומר לך שזה ממש מוזר לי שאת לא אוכל חזיר כי במסורת שלי אוכלים הרבה חזיר אל תבכי לי
כי זה בול אותו דבר
אני לא מאמינה באלוהים אז למה שאני אגביל את עצמי בשביל משהו שאני לא מאמינה שקיים
אל תבשל גדי בחלב אימו.
כפרה יש איזה מיליארד מהם אני לא חושב שזה רלוונטי כבר
כפרה יש איזה מיליארד מהם אני לא חושב שזה רלוונטי כבר
למה שמישהו לא מאמין ימנע מעצמו לאכול דברים בגלל "המסורת"
ובנוסף אני בטוח שאת עושה מלא דברים אסורים הלכתית
ובנוסף אני בטוח שאת עושה מלא דברים אסורים הלכתית
אנונימי
שכל אחד יאכל מה שהוא רוצה למה שתכנס לו לצלחת? בתור דתייה אני לא מבינה למה אנשים נכנסים לצלחת של אנשים יש כאלה שמאמינות שצריך לאוכל כשר ויש כאלה שלא
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה זה לא אמור להפריע לך איזה אוכל אנשים מכניסים לפה
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה זה לא אמור להפריע לך איזה אוכל אנשים מכניסים לפה
שואל השאלה:
אנונימי קודם כל תודה על התשובה זה מאוד מוערך בהתחשב במה שקרה פה עד עכשיו
אבל יש לי שאלה על התשובה שלך
אם אנשים הבינו לדבריך שהטיעון ככה אבותינו נהגו לא מוכיח שצריך להמשיך בזה היום
למה אנשים שהפסיקו לשמור את המסורת היהודית מהסיבות שציינת כן ממשיכים לשמור בהדיקות מסורות שונות כמו נובי גוד לצורך העניין
(שוב כי מקודם היה חוסר הבנה אני אסביר, אני לאדברת דווקא על נובי גוד אלא נותנת את נובי גוד כדוגמא למסורת שאינה המסורת היהודית)
אנונימי קודם כל תודה על התשובה זה מאוד מוערך בהתחשב במה שקרה פה עד עכשיו
אבל יש לי שאלה על התשובה שלך
אם אנשים הבינו לדבריך שהטיעון ככה אבותינו נהגו לא מוכיח שצריך להמשיך בזה היום
למה אנשים שהפסיקו לשמור את המסורת היהודית מהסיבות שציינת כן ממשיכים לשמור בהדיקות מסורות שונות כמו נובי גוד לצורך העניין
(שוב כי מקודם היה חוסר הבנה אני אסביר, אני לאדברת דווקא על נובי גוד אלא נותנת את נובי גוד כדוגמא למסורת שאינה המסורת היהודית)
אנונימית
הכל מתחיל באמונה או בחוסר בה
היום יותר אנשים בעמדה אתאיסטית אז מה הטעם להגביל את עצמך לפי משהו שאתה רואה אותו כחסר משמעות ומי שמאמין לא מאמין ככה סתם אלא חושב על זה יותר לעומק ובאה השאלה אם באמת משנה לישות עליונה כלשהי מה יש לו בצלחת המסקנה היא לא ברוב המקרים
היום יותר אנשים בעמדה אתאיסטית אז מה הטעם להגביל את עצמך לפי משהו שאתה רואה אותו כחסר משמעות ומי שמאמין לא מאמין ככה סתם אלא חושב על זה יותר לעומק ובאה השאלה אם באמת משנה לישות עליונה כלשהי מה יש לו בצלחת המסקנה היא לא ברוב המקרים
שואל השאלה:
לכל מי שאומר שוב ושוב דברים בסגנון של "תפסיקי להיכנס לאחרים לצלחת" אני מבקשת מכם להפסיק כי זה ממש לא מה שאני עושה ואם תעצרו ותחשבו רגע אני מניחה שתראו את זה גם בעצמכם (אני יוצאת בהנחה שכולכם פה בעלי איי קיו ממוצע ומעלה)
אז מספיק כי אין לי אנרגיות מיותרות להסביר שוב ושוב שאני לא נכנסת לצלחת של אף אחד
לכל מי שאומר שוב ושוב דברים בסגנון של "תפסיקי להיכנס לאחרים לצלחת" אני מבקשת מכם להפסיק כי זה ממש לא מה שאני עושה ואם תעצרו ותחשבו רגע אני מניחה שתראו את זה גם בעצמכם (אני יוצאת בהנחה שכולכם פה בעלי איי קיו ממוצע ומעלה)
אז מספיק כי אין לי אנרגיות מיותרות להסביר שוב ושוב שאני לא נכנסת לצלחת של אף אחד
אנונימית
שואל השאלה:
חתולה אריסטוקרטית תודה על התשובה העניינים זה מאוד מוערך
גם אותך אני אשאל את מה ששאלתי את אנונימי
אם תוכלי לקרוא את התשובה שלי ממש מעלייך אני אשמח כי אנשים פה כעסו מקודם שעשיתי העתק הדבק ואני לא אוהבת להכעיס אנשים כעס זה דבר שלילי עושה אנרגיות בהתאם
חתולה אריסטוקרטית תודה על התשובה העניינים זה מאוד מוערך
גם אותך אני אשאל את מה ששאלתי את אנונימי
אם תוכלי לקרוא את התשובה שלי ממש מעלייך אני אשמח כי אנשים פה כעסו מקודם שעשיתי העתק הדבק ואני לא אוהבת להכעיס אנשים כעס זה דבר שלילי עושה אנרגיות בהתאם
אנונימית
שואלת השרלה אני עדיין לא הייתי נותו להם לשמור על סיר אורז אבל אהבתי את הראייה החיובית
אנונימי
^^^למה לשאול שאלה מטומטמת אז
מין הסתם שאם לאחרונה הפסיקו זה כי לאחרונה התרחקו מהדת יותר וחזרו בשאלה
מין הסתם שאם לאחרונה הפסיקו זה כי לאחרונה התרחקו מהדת יותר וחזרו בשאלה
^^^^^^ התשובה שלו היא סתם כי אין משהו לא נכון ביהדות והיא התקבלה אצל כעם כי אלוקים השמיע את קולו בנוכחות של כולו שהוא נתן לנו את התורה
היא צודקת אל תצאו עלייה. היא מסבירה לכם שלא התכוונה לעניין של דת אלא של שאלה כללית למה זה קורה זהו .
שואל השאלה:
כל דאק אני די בטוחה שהשאלה שלי היא שאלה לגיטימית לחלוטין
ובבקשה תדבר בצורה מכובדת
כל דאק אני די בטוחה שהשאלה שלי היא שאלה לגיטימית לחלוטין
ובבקשה תדבר בצורה מכובדת
אנונימית
אין כמו הדת.
אין כמו המסורת היהודית.
לא מכיר משהו יותר וואו מזה.
אין כמו המסורת היהודית.
לא מכיר משהו יותר וואו מזה.
למה זה קורה? כי אנשים מתרחקים מהת בגלל שאנחנו בעידן טכנולוגי יותר ואנשים פחות הולכים לבית כנסת וכו'.
וגם היום מקבלים את כולם, אז אנשים מרשים לעצמם לעומת פעם שהיו מקניטים אותם על זה
וגם היום מקבלים את כולם, אז אנשים מרשים לעצמם לעומת פעם שהיו מקניטים אותם על זה
שואל השאלה:
כי הרבית טובות אלי אתה מוכן להסביר לי את התשובה שלך שוב
כי הרבית טובות אלי אתה מוכן להסביר לי את התשובה שלך שוב
אנונימית
בדיוק כמו שאמרת
כי מסורות אחרות כיף לקיים ואת זה לא
בלי קדר לאמונה או לא, אנחנו עושים את מה שטוב לנו, ואם לשמור משהו כיף עושה לנו טוב ומשמח אותנו אז ברור שנשמור את זה
בגלל שכשרות לא משמח אותנו ואנחנו לא רואים בזה טעם כי אנחנו לא מאמינים, ומסורות אחרות אנחנו גם לא מאמינים אבל עושות לנו טוב, אז אותן נקיים ואת זה לא
לא הכי הבנתי מה לא ברור אבל בסדר
כי מסורות אחרות כיף לקיים ואת זה לא
בלי קדר לאמונה או לא, אנחנו עושים את מה שטוב לנו, ואם לשמור משהו כיף עושה לנו טוב ומשמח אותנו אז ברור שנשמור את זה
בגלל שכשרות לא משמח אותנו ואנחנו לא רואים בזה טעם כי אנחנו לא מאמינים, ומסורות אחרות אנחנו גם לא מאמינים אבל עושות לנו טוב, אז אותן נקיים ואת זה לא
לא הכי הבנתי מה לא ברור אבל בסדר
כי הרבית טובה אליי הוא חרדי קיצוני שחושב שכולם חייבים להיות דתיים (לפחות ככה אני הבנתי מהתשובות שלו)
אני לא חושבת שדעתו רלוונטית לשאלה הספציפית הזו כי הוא לא מבין את הצד שלנו
אני לא חושבת שדעתו רלוונטית לשאלה הספציפית הזו כי הוא לא מבין את הצד שלנו
בכנות חגים זה בכל זאת סוג של דבר נוסטלגי ומחבר משפחתית וכעם גם ללא היבט דתי ואם זה גם עושה טוב על הדרך אז למה לא
בסופו של דבר בעיניי לפחות להנות מכל מה שאפשר זה חשוב בעיקר במדינה שלנו
אבל אם תשימי לב עם השנים פחות אנשים חוגגים חגים והרבה גם בכלל לא בארץ בזמן החגים
בגלל העומס בשגרה הרבה לוקחים את זה הזמן להנות לא משנה אם זה בלחגוג את החג או לטייל בעולם
בסופו של דבר בעיניי לפחות להנות מכל מה שאפשר זה חשוב בעיקר במדינה שלנו
אבל אם תשימי לב עם השנים פחות אנשים חוגגים חגים והרבה גם בכלל לא בארץ בזמן החגים
בגלל העומס בשגרה הרבה לוקחים את זה הזמן להנות לא משנה אם זה בלחגוג את החג או לטייל בעולם
כי דת זה מיתוס יותר מ סוציאליזם
אני לא מבין מה אכפת לך מה אני אוכל שכל אחד יחיה את החיים שלו ויעשה מה שהוא רוצה
^^^^ שתשובה של אנונימי לגבי מסורת רעה לא באמת אמורה לעזור לך בקשר לשאלתך ובטח שלא בקשר לכשרות
^ אז אם אני אומר דבר הכי פשוט והגיוני שיש: שחובה לשמור חוקים של ריבונו של עולם, זה אומר שתשובתי לא רלוונטית? העיקר שאת מאמינה למשל שכולם חייבים להתגייס. אז אולי תשובתך לא רלוונטית?
^ אז אם אני אומר דבר הכי פשוט והגיוני שיש: שחובה לשמור חוקים של ריבונו של עולם, זה אומר שתשובתי לא רלוונטית? העיקר שאת מאמינה למשל שכולם חייבים להתגייס. אז אולי תשובתך לא רלוונטית?
החובה של הגיוס לא קשור לשאלה
אמונה וקיום מצוות קשור קשר ישיר לשאלה
אמונה וקיום מצוות קשור קשר ישיר לשאלה
^^^ זה זה יגרום לקדוש ברוך הוא לשפוט אותנו לרעה וזה חלק מאכפתיות לכבודו ואפילו לאדם עצמו שלא יזיק לעצמו
^ אז אני מוזר רק בגלל שאני אומר שאמונה וקיום חוקי הדת הם חובה? וכל מה שאני אומר לא רלוונטי בגלל זה?
^ אז אני מוזר רק בגלל שאני אומר שאמונה וקיום חוקי הדת הם חובה? וכל מה שאני אומר לא רלוונטי בגלל זה?
ושוב, אתה *מאמין* שהוא בורא עולם
לא כולם מאמינים בזה ואין הוכחות חד משמעיות שזה נכון
לא כולם מאמינים בזה ואין הוכחות חד משמעיות שזה נכון
תפסיקו להיכנס לצלחות של אחרים, שכל אחד יאכל מה שבאלו זה לא מפריע לנו אז דיי
חחח מי ששומר כשרות ונתן מינןס עד כמה אתה ילדותי מ1 עד 10? אומרת בתור אחת ששומרת גם, שחררו ימציקים
חחח מי ששומר כשרות ונתן מינןס עד כמה אתה ילדותי מ1 עד 10? אומרת בתור אחת ששומרת גם, שחררו ימציקים
זה תמיד היה ותמיד יהיה לגיטימי לא כל היהודים צריך להיות מסורתיים או דתיים או חרדים כל אחד יכול להיות יהודי אבל לבחור לא לשמור כשרות כמו שכל אחד יכול להיות להיות יהודי אבל לבחור לא לשמור שבת
העולם השתגע
עוד מעט גאולה בע"ה
עוד מעט גאולה בע"ה
^^^^ יש הוכחות מאוד טובות בגלל להגיע למסקנה חד משמעית ברמה של ידיעה
^^ לא אתה קובע לגיטימית, אלא ריבונו של עולם ויש סיבה למה הוא אסר מאכלים מסוימים, משמע לא לגיטימי ליהודים לאכול את זה.
^^ לא אתה קובע לגיטימית, אלא ריבונו של עולם ויש סיבה למה הוא אסר מאכלים מסוימים, משמע לא לגיטימי ליהודים לאכול את זה.
כי אנחנו הפסקנו להאמין בדת ולהיות מסוגלים לפתח משמעת עצמית והתחלנו להאמין ב"אני אעשה מה שטוב לי".
אני בתור אתאיסטית (אני עדיין אוכלת כשר כי זו מסורת ) במידה והייתי מאמינה שאלוהים קיים והתורה נכונה היית רואה אותי לבושה צנועה לגמרי ואפס חשיפה ושומרת את עצמי לנישואים ושומרת נגיעה.
זה ממש חורה לי לראות אנשים שמאמינים באלוהים ולא מתנהגים ככה ואוכלים לא כשר
אני אישית מקפידה מאוד על לבוש צנוע כי אני רואה את ההיגיון מאחוריו במסורת אבל לא צניעות קיצונית.
לגבי שרימפס ובשר חזיר - לא רואה טעם לנסות ויש לי משפחה שמתה בשואה אז אני מכבדת את הדת שלהם אז אני לא אגע בזה
אני בתור אתאיסטית (אני עדיין אוכלת כשר כי זו מסורת ) במידה והייתי מאמינה שאלוהים קיים והתורה נכונה היית רואה אותי לבושה צנועה לגמרי ואפס חשיפה ושומרת את עצמי לנישואים ושומרת נגיעה.
זה ממש חורה לי לראות אנשים שמאמינים באלוהים ולא מתנהגים ככה ואוכלים לא כשר
אני אישית מקפידה מאוד על לבוש צנוע כי אני רואה את ההיגיון מאחוריו במסורת אבל לא צניעות קיצונית.
לגבי שרימפס ובשר חזיר - לא רואה טעם לנסות ויש לי משפחה שמתה בשואה אז אני מכבדת את הדת שלהם אז אני לא אגע בזה
יש חופש בחירה ואתה לא יכול לכפות כלום הרבית
אם זה מה שהם בחרו אז זה מה שיקרה
תדמיין אם הנוצרים היו כופים עלייך את הדת שלהם? או הנוצרים? זאת הסיבה שלא כופים דת
אם זה מה שהם בחרו אז זה מה שיקרה
תדמיין אם הנוצרים היו כופים עלייך את הדת שלהם? או הנוצרים? זאת הסיבה שלא כופים דת
מה למי ולמסורת?
אני לא מאמין
ההורים שלי לא
ההורים שלהם לא
ולא יפתיע אותי אם זה חוזר אחורה עוד
אני לא מאמין
ההורים שלי לא
ההורים שלהם לא
ולא יפתיע אותי אם זה חוזר אחורה עוד
גם הנוצרים הציגו לי הוכחות וגם המוסלמים וגם היהודים
אין הוכחות חד משמעיות לשום דת, אחרת כבר כולם היו בדת הזו
אין הוכחות חד משמעיות לשום דת, אחרת כבר כולם היו בדת הזו
פעם דת הייתה הרבה יותר מאשר לאכול כשר או לא כשר או בשר וחלב, היא הציעה (עדיין מציאה אבל בעת המודרנית מלא התנתקו ממנה) מסגרת בטוחה מאוד לאנשים שלא דורשת הרבה חשיבה, אבל החיסרון הוא אובדן חופש
כי הם לא מעוניינים לאכול כשר , במה זה מפריע לך מה אחרים בוחרים לעשות עם החיים שלהם?
גם הנוצרים הציגו לי הוכחות וגם המוסלמים וגם היהודים
אין הוכחות חד משמעיות לשום דת, אחרת כבר כולם היו בדת הזו
אני בעד לראות מה משותף בינהם ולקיים את זה.
אני יותר מתחברת לנצרות מאשר ליהדות בכנות
אין הוכחות חד משמעיות לשום דת, אחרת כבר כולם היו בדת הזו
אני בעד לראות מה משותף בינהם ולקיים את זה.
אני יותר מתחברת לנצרות מאשר ליהדות בכנות
^^^^ וגם גם לי יש בחירה אם לכבד אותך ואת הבחירות שלך או לא ואת יכולה לשער על פי התגובות שלך את הבחירה שלי בקשר ללכבד אותך ואת הבחירות שלך וזה לכל האנשים בכללי מהסוג שלך ולא רק אלייך ספציפית ואת לא יכולה לכפות עלי כלום ונוצרים לא קשורים אלינו
ברור שאני לא יכפה עלייך כלום ואתה לא חייב לכבד כלום
פשוט אף אחד לא יכול לכפות כלום על אף אחד
פשוט אף אחד לא יכול לכפות כלום על אף אחד
כי היום קשה לאנשים לרסן את עצמם ולהגביל את עצמם.
והם לא רואים סיבה לא לעשות משהו שהם נהנים ממנו..
במיוחד חילונים שלא מאמינים בשמירת כשרות.
וגם.. היום עושים מאוכל יותר ממה הוא באמת.
והם לא רואים סיבה לא לעשות משהו שהם נהנים ממנו..
במיוחד חילונים שלא מאמינים בשמירת כשרות.
וגם.. היום עושים מאוכל יותר ממה הוא באמת.
תכלת קליל, rainbow girl, למה כתבתן אותו דבר? לא שאני מסכים, אבל עדיין שואל.
אני הוספתי עצה על מה שתכלת קליל כתבה
אני בעד לראות מה משותף בינהם ולקיים את זה.
אני יותר מתחברת לנצרות מאשר ליהדות בכנות
אני בעד לראות מה משותף בינהם ולקיים את זה.
אני יותר מתחברת לנצרות מאשר ליהדות בכנות
היא הגיבה לי על זה^^
שואל השאלה:
כבר הסברתי בשאלה שהשאלה היא לא שאלה על אמונה אלא על מסורת ועל גישה ולגיטימציה לנוהג מסויים
כבר הסברתי בשאלה שהשאלה היא לא שאלה על אמונה אלא על מסורת ועל גישה ולגיטימציה לנוהג מסויים
אנונימית
שואל השאלה:
לכאן או לכאן מי שבעד הדת והקדוש ברוך הוא ומי שלא מאמין ומי שרוצה לאכול לא כשר ומי שרוצה לכפות על כולם לאכול כשר וכו'
אני פונה לכולכם
זה לא קשור לשאלה אתם סטיתם מהנושא זה לא שאלה שבאה לפלג חס וחלילה
רק להבין ולחקור את הסיבות לשינוי בגישה זה הכל בתמצות
לא נכנסתי לצלחת של אף אחד אבל כן ניסיתי בהחלט להיכנס למוח ולדרך חשיבה וכו' של הרבה אנשים אז אתם מוזמנים לצעוק עלי על זה במקום להגיד לי תפסיקי להיכנס לצלחת של אחרים כי זה לא קשור
לכאן או לכאן מי שבעד הדת והקדוש ברוך הוא ומי שלא מאמין ומי שרוצה לאכול לא כשר ומי שרוצה לכפות על כולם לאכול כשר וכו'
אני פונה לכולכם
זה לא קשור לשאלה אתם סטיתם מהנושא זה לא שאלה שבאה לפלג חס וחלילה
רק להבין ולחקור את הסיבות לשינוי בגישה זה הכל בתמצות
לא נכנסתי לצלחת של אף אחד אבל כן ניסיתי בהחלט להיכנס למוח ולדרך חשיבה וכו' של הרבה אנשים אז אתם מוזמנים לצעוק עלי על זה במקום להגיד לי תפסיקי להיכנס לצלחת של אחרים כי זה לא קשור
אנונימית
הפרח ניתן על זה: אני חושבת שהבעיה היא שכולם קצת יותר מדי מושקעים רגשית בנושא הזה.
לגבי הסיבות לשינוי בגישה - אותה סיבה שאנשים מתלבשים הרבה פחות צנוע, אפשר לעשות את זה עם פחות השלכות, ויש התרופפות בדת.
גם כל הפמיניזם הוא חלק מנארטיב של קרישת המסורת ויש סוג של דמוניזציה עליה
אני חושבת שזו סיבה ממש דומה לזה שיש טראנסגנדרים
(זו הוספה של תגובה שכתבתי קודם)
כי אנחנו הפסקנו להאמין בדת ולהיות מסוגלים לפתח משמעת עצמית והתחלנו להאמין ב"אני אעשה מה שטוב לי".
אני בתור אתאיסטית, במידה והייתי מאמינה שאלוהים קיים והתורה נכונה היית רואה אותי לבושה צנועה לגמרי ואפס חשיפה ושומרת את עצמי לנישואים ושומרת נגיעה.
זה ממש חורה לי לראות אנשים שמאמינים באלוהים ולא מתנהגים ככה ואוכלים לא כשר ועושים את זה בחצי קלאץ. זה מעיד על לוזריות.
לגבי הסיבות לשינוי בגישה - אותה סיבה שאנשים מתלבשים הרבה פחות צנוע, אפשר לעשות את זה עם פחות השלכות, ויש התרופפות בדת.
גם כל הפמיניזם הוא חלק מנארטיב של קרישת המסורת ויש סוג של דמוניזציה עליה
אני חושבת שזו סיבה ממש דומה לזה שיש טראנסגנדרים
(זו הוספה של תגובה שכתבתי קודם)
כי אנחנו הפסקנו להאמין בדת ולהיות מסוגלים לפתח משמעת עצמית והתחלנו להאמין ב"אני אעשה מה שטוב לי".
אני בתור אתאיסטית, במידה והייתי מאמינה שאלוהים קיים והתורה נכונה היית רואה אותי לבושה צנועה לגמרי ואפס חשיפה ושומרת את עצמי לנישואים ושומרת נגיעה.
זה ממש חורה לי לראות אנשים שמאמינים באלוהים ולא מתנהגים ככה ואוכלים לא כשר ועושים את זה בחצי קלאץ. זה מעיד על לוזריות.
וגם יש כאלה שאין להם ערך למסורת
(ברור שלא כולם)
(ברור שלא כולם)
את לא צריכה להיכנס לאף אחד לצלחת ולאמונה, ואני אומר את זה בתור שומר כשרות
אני חושב שזה בגלל שלפני עליה צריכה לבוא ירידה
כל אחד והצלחת שלו תאכל כשר אם באלך אף אחד לא מכריח אותך שלא אז אל תכריח אחרים שכן..
כי אנשים הבינו אוכל לא כשר זה ממש טעים ושהמעלות שלך כבן אדם נמדדות בערכים, התנהגות, השקפת עולם ותכונות אופי ולא באם אתה אוכל כשר או לא.
די להיכנס לאנשים לצלחת, חיה ותן לחיות
די להיכנס לאנשים לצלחת, חיה ותן לחיות
היהודים אף פעם לא שמרו את כל ההגזמות והתוספות שעוברות על חוקי התורה של הרבנים,
תותים לא כשר? פטל לא כשר? תעשו טובה ואל תעברו על חוקי התורה
גדי בחלב אימו בסדר אבל למה תרנגול בחמאה לא? איזה חלב יש לתרנגולת?
בל תוסיף ובל תגרע תלמדו תורה
תותים לא כשר? פטל לא כשר? תעשו טובה ואל תעברו על חוקי התורה
גדי בחלב אימו בסדר אבל למה תרנגול בחמאה לא? איזה חלב יש לתרנגולת?
בל תוסיף ובל תגרע תלמדו תורה
^ ושמרתם את משמרתי
אנונימי
כי אוכל לא כשר זה פאקינג עדיין אוכל, למה אני צריך להגביל פי איזה 3 את כמות השילובים והמאכלים שיש בגלל שיש כמה אנשים שלא יודעים לא לדחוף את האף? אני אתאיסט ואין לי שום סיבה למנוע מעצמי אוכל שאני אוהב בגלל שזה לא לפי המסורת שלך. אגב אל תחשבי שאת צדיקה גדולה ראיתי איך את מדברת פשוט גועל נפש
אנונימי
^מסכימה
לא לכולם חשוב לשמר מסורת
ולכל אחד יש בחירה לעשות את מה שמתאים לו
ולכל אחד יש בחירה לעשות את מה שמתאים לו
שואל השאלה:
לא שאלתי למה אתה אוכל לא כשר באמת שלא עד כדי כך אכפת לי מה אתה מחליט לעשות בחיים שלך
אתה סתם מחמיא לעצמך ולוקח את זה אישי
וליטרלי הסברתי בשאלה שאני לא שואלת מבחינת דת אלא מבחינת מסורת שמסורת בייסיקלי זה דבר שהוא עובר מדור לדור בלי קשר לדת אמונה או לאום פשוט רצף כזה לכן שאתה אתאיסט לא רלוונטי לשאלה
ולפחות תנסה לדבר בצורה מכובדת בבקשה אני בנאדם שאתה לא מכיר
לא שאלתי למה אתה אוכל לא כשר באמת שלא עד כדי כך אכפת לי מה אתה מחליט לעשות בחיים שלך
אתה סתם מחמיא לעצמך ולוקח את זה אישי
וליטרלי הסברתי בשאלה שאני לא שואלת מבחינת דת אלא מבחינת מסורת שמסורת בייסיקלי זה דבר שהוא עובר מדור לדור בלי קשר לדת אמונה או לאום פשוט רצף כזה לכן שאתה אתאיסט לא רלוונטי לשאלה
ולפחות תנסה לדבר בצורה מכובדת בבקשה אני בנאדם שאתה לא מכיר
אנונימית
שואל השאלה:
לא אמרתי שכולם חייבים לשמור מסורת לא עניין שלי אם אתם שומרים או לא
כבר הסברתי שוב ושוב שהשאלה שלי הייתה אם אני אסביר אותה בצורה פשוטה יותר
מה גרם לשינוי בגישה בנושא...
לא אמרתי שכולם חייבים לשמור מסורת לא עניין שלי אם אתם שומרים או לא
כבר הסברתי שוב ושוב שהשאלה שלי הייתה אם אני אסביר אותה בצורה פשוטה יותר
מה גרם לשינוי בגישה בנושא...
אנונימית
^לאנשים לא אכפת מה אחרים אוכלים
שואל השאלה:
ופעם היה לאנשים אכפת?
ופעם היה לאנשים אכפת?
אנונימית
פעם לא לאכול כשר היה מוביל לסוג של חרם חברתי ואנשים חשבו שזה הרבה יותר מסוכן.
גם פעם אנשים חפשו על מה לרדת באנשים אחרים כי הם חשבו שזה יעלה אותם - גם היום זה קורה אבל לא בצורת אוכל
גם פעם אנשים חפשו על מה לרדת באנשים אחרים כי הם חשבו שזה יעלה אותם - גם היום זה קורה אבל לא בצורת אוכל
שואל השאלה:
כן אני יודעת
אני יודעת מה היה פעם ומה היום
מה שאני שואלת הוא
*מה הגורם/גורמים* לשינוי הזה
כן אני יודעת
אני יודעת מה היה פעם ומה היום
מה שאני שואלת הוא
*מה הגורם/גורמים* לשינוי הזה
אנונימית
כי לא מנהלים את החיים על פי מסורת, מסורת זה סיבה לחגוג חגים, או דברים מהסגנון, (ואני לא מתכוון לשמירת החג על פי ההלכה)
אבל לא לעשות דברים כמו כשרות שכוללים ניהול של התנהגות כללית בנושאים מסוימים, לא כשרות או שבת או משהו כזה, אני לא אגביל את עצמי לפי הדת בגלל מסורת בדיוק כמו שיווני לא יקריב קורבנות לזאוס בגלל מסורת.
(למעשה לשמור כשרות זה הרבה יותר קיצוני מאשר להקריב חיה פעם בשנה)
ברגע שלא מדברים רק על דברים סימליים אז מסורת זה לא סיבה מספיקה, הסיבה העקרית שאנשים שומרים על כשרות זה כי הם מאמינים בדת (או לא סגורים על עצמם לגבי זה)
אבל לא לעשות דברים כמו כשרות שכוללים ניהול של התנהגות כללית בנושאים מסוימים, לא כשרות או שבת או משהו כזה, אני לא אגביל את עצמי לפי הדת בגלל מסורת בדיוק כמו שיווני לא יקריב קורבנות לזאוס בגלל מסורת.
(למעשה לשמור כשרות זה הרבה יותר קיצוני מאשר להקריב חיה פעם בשנה)
ברגע שלא מדברים רק על דברים סימליים אז מסורת זה לא סיבה מספיקה, הסיבה העקרית שאנשים שומרים על כשרות זה כי הם מאמינים בדת (או לא סגורים על עצמם לגבי זה)
^^יש לי שאלה
כנראה ששאלת את זה מתוך משהו שמפריע לך בזה האם מפריע לך שזה עכשיו יותר לגיטימי
ולמה?
תודה אשמח לתשובה
כנראה ששאלת את זה מתוך משהו שמפריע לך בזה האם מפריע לך שזה עכשיו יותר לגיטימי
ולמה?
תודה אשמח לתשובה
אני חושבת שהמניע העקיף הוא כלכלי בכנות, כל התהליכים של קידום הטראנסגנדרים והכנסת נשים לכוח העבודה שגרמו למתירנות ולהתרופפות של הדת ולשבירת המסורת
אנונימית
^^ לא שאלתי - עניתי, והסברתי למה מסורת זה לא סיבה לשמור כשרות, ושרוב שומרי הכשרות בארץ לא עושים את זה רק בגלל מסורת (כמה אחוז ממי שלא מאמין בכלל ביהדות שומר כשרות?)
זה לא מפריע לי כי אני לא מאמין בדת, אבל גם אם הייתי מאמין הייתי עונה (בסגנון אחר) שהסיבה לשמור או לא לשמור כשרות היא לא המסורת, אלא הדת (או אי האמונה בדת)
זה לא מפריע לי כי אני לא מאמין בדת, אבל גם אם הייתי מאמין הייתי עונה (בסגנון אחר) שהסיבה לשמור או לא לשמור כשרות היא לא המסורת, אלא הדת (או אי האמונה בדת)
שואל השאלה:
אקס משהו אני לא יודעת אם זה בן או בת אז אני אדבר ברבים
אתם יכולים להסביר לי את התשובה בתמצות כי קצת התערבב לי
אקס משהו אני לא יודעת אם זה בן או בת אז אני אדבר ברבים
אתם יכולים להסביר לי את התשובה בתמצות כי קצת התערבב לי
אנונימית
^^דיברת אל שואלת השאלה הכל בסדר
שואל השאלה:
אוקיי עכשיו ראיתי את התשובה השניה למרות שזה לא הסביר לי במאה אחוז אבל תודה בכל זאת
אז זאת אומרת שאנשים בעצם בוחרים את מה שנוח להם לקחת מהמסורת?
אבל לא משנה
כאילו כן משנה אבל פחות חשוב מהשאלה העיקרית
מה גרם לשינוי?
כבר קצת התייאשתי מלחפש וזה לא עד כדי כך חשוב לי כמו שזה יצא אבל אם אנחנו כבר פה אז למה לא לחפש
אוקיי עכשיו ראיתי את התשובה השניה למרות שזה לא הסביר לי במאה אחוז אבל תודה בכל זאת
אז זאת אומרת שאנשים בעצם בוחרים את מה שנוח להם לקחת מהמסורת?
אבל לא משנה
כאילו כן משנה אבל פחות חשוב מהשאלה העיקרית
מה גרם לשינוי?
כבר קצת התייאשתי מלחפש וזה לא עד כדי כך חשוב לי כמו שזה יצא אבל אם אנחנו כבר פה אז למה לא לחפש
אנונימית
שואל השאלה:
השאלה האם מפריע לי או לא מפריע לי שהגישה השתנתה היא שאלה אישית ולא עניינית ולכן היא לא רלוונטית לדיון שאני מנסה לערוך פה
השאלה האם מפריע לי או לא מפריע לי שהגישה השתנתה היא שאלה אישית ולא עניינית ולכן היא לא רלוונטית לדיון שאני מנסה לערוך פה
אנונימית
^להגיד לך את האמת פעם ראשונה ששמעתי את המילה מסורת הייתה בשיעור תנך בכיתה ג
יש בעיה במסורת מתי שהיא מצמצת זכויות אדם.
^^^ ^^^התשובה (הראשונה) היא לא קשורה להאם אני מאמין בדת או לא.
אם מישהו מאמין בדת אז ברור למה הוא ישמור כשרות, אבל השאלה הייתה למה מי שלא מאמין לא שומר בגלל המסורת.
אז מסורת זה לא סיבה לקבוע התנהגות, עם פעם סבא שלי לא אכל משהו בגלל סיבה שאני לא מאמין בה או הקריב קרבן לאל שאני לא מאמין בו, או עשה כל דבר אחר על פי אמונה שאני לא מאמין בה אני לא אמשיך את זה בגלל המסורת, מה שאני כן יכול לעשות זה לשמר דברים סימליים שהם חלק מהתרבות כמו חגים וכדומה, אבל לא לנהל את החיים (גם לא בדברים קטנים) על פי זה, זה לא התנהגות נכונה (היא לא תגרום לבני אדם להתקדם יותר אלא ההפך)
כל זה זה בלי קשר להאם אני מאמין או לא, כי זה לא האם לשמור כשרות אלא האם מסורת (בלי תלות בדת) זה סיבה לשמור כשרות.
אם מישהו מאמין בדת אז ברור למה הוא ישמור כשרות, אבל השאלה הייתה למה מי שלא מאמין לא שומר בגלל המסורת.
אז מסורת זה לא סיבה לקבוע התנהגות, עם פעם סבא שלי לא אכל משהו בגלל סיבה שאני לא מאמין בה או הקריב קרבן לאל שאני לא מאמין בו, או עשה כל דבר אחר על פי אמונה שאני לא מאמין בה אני לא אמשיך את זה בגלל המסורת, מה שאני כן יכול לעשות זה לשמר דברים סימליים שהם חלק מהתרבות כמו חגים וכדומה, אבל לא לנהל את החיים (גם לא בדברים קטנים) על פי זה, זה לא התנהגות נכונה (היא לא תגרום לבני אדם להתקדם יותר אלא ההפך)
כל זה זה בלי קשר להאם אני מאמין או לא, כי זה לא האם לשמור כשרות אלא האם מסורת (בלי תלות בדת) זה סיבה לשמור כשרות.
^כן מסכימה
נגיד אני כן חוגגת חגים יהודיים אבל כשה מגיע לדברים שקשורים לדת ולא למסורת אז זה לא מעניין אותי ואני לא מאמינה בזה
נגיד אני כן חוגגת חגים יהודיים אבל כשה מגיע לדברים שקשורים לדת ולא למסורת אז זה לא מעניין אותי ואני לא מאמינה בזה
שואל השאלה:
וואו תודה רבה תשובה מעולה
לא חושבת שזה עניין של אם אני מסכימה עם התשובה או לא
תודה רבה על התשובה העניינית על מה שבאמת שאלתי
וואו תודה רבה תשובה מעולה
לא חושבת שזה עניין של אם אני מסכימה עם התשובה או לא
תודה רבה על התשובה העניינית על מה שבאמת שאלתי
אנונימית
^^^ ^^^ ^ בדיוק - ברגע שאנשים עושים לא מתוך אמונה אלא בגלל מסורת נטו אז זה לא ערך (אין פרט שהוא ערך, יש עניין לזכור את העבר אבל אין מנהג ספיציפי שהוא ערך בפני עצמו)
ובוחרים דברים סמליים נוחים.
ברגע שיש מערכת ערכית מסוימת אז אם מישהו בוחר מה שנוח אז זה התנהגות מעוותת, אבל כשזה נוסטלגיה ?
ובוחרים דברים סמליים נוחים.
ברגע שיש מערכת ערכית מסוימת אז אם מישהו בוחר מה שנוח אז זה התנהגות מעוותת, אבל כשזה נוסטלגיה ?
למה זה נהיה כל כך לגיטימי לחשוב שאנשים כמוך יכולים להחליט לאחרים מה הם יאכלו
כי אני לא מאמינה במסורת? אני מאמינה בקדמה וביכולת הבחירה של אדם לנתיב הדתי שלו ולסגנונות
יאללה גם כן
יאללה גם כן
שואל השאלה:
לא שאלתי למה את עושה את מה שאת עושה
נראה לי קצת קראת לא נכון אהובה
שאלתי מה גרם לשינוי בגישה בנושא הזה
זה לא אישי אלייך זה שאלה כללית ועניינית
לא שאלתי למה את עושה את מה שאת עושה
נראה לי קצת קראת לא נכון אהובה
שאלתי מה גרם לשינוי בגישה בנושא הזה
זה לא אישי אלייך זה שאלה כללית ועניינית
אנונימית
שואל השאלה:
לא החלטתי בשביל אף אחד מה לאכול אתם מוזמנים לקרוא את התשובות שלי בעיון אם מספיק אכפת לכם
לא החלטתי בשביל אף אחד מה לאכול אתם מוזמנים לקרוא את התשובות שלי בעיון אם מספיק אכפת לכם
אנונימית
אז אל תשאלי שאלה מטופשת
שואל השאלה:
אני כבר אמרתי את זה ואני אגיד שוב
דבר ראשון אני לא חושבת שזה שאלה מטופשת אני חושבת שזאת שאלה עניינית ולגיטימית לחלוטין
דבר שני אני לא נפגעת מצורת הדיבור הזאת אבל בשביל הכבוד העצמי שלך כדאי לשמור על דיבור מכובד במיוחד כשמדובר באדם זר שאת/ה לא מכיר/ה
אני כבר אמרתי את זה ואני אגיד שוב
דבר ראשון אני לא חושבת שזה שאלה מטופשת אני חושבת שזאת שאלה עניינית ולגיטימית לחלוטין
דבר שני אני לא נפגעת מצורת הדיבור הזאת אבל בשביל הכבוד העצמי שלך כדאי לשמור על דיבור מכובד במיוחד כשמדובר באדם זר שאת/ה לא מכיר/ה
אנונימית
כשתיהיה שבוי או אסיר אף אחד לא ישאל אותך כשר לא כשר הם גם יתנו לך לשתות את השתן ביחד עם הרוק ואף גרוע מזה.
מה קרה? אוכלוסיות לאט לאט מתחברים לתרבות המערב
זה לא קשור להיכנס לאוכל של כל אחד זה פיזית הדת ואשכרה בזמן האחרון הרבה יהודים עושים הרבה פחות מצוות מדתות אחרות.
אשכרה כשרות שזה משהו שגם דתיים, מסורתיים, וחילונים עושים. אז לחזק את הקשר שלך עם בורא עולם. כמה מצוות שתעשה אותם כל יום. לא צריך עכשיו שמירת שבת וכו' מצוות פשוטות.
שמירת כשרות, טלית קטן, לברך כשאוכלים, מודה אני בבוקר.
כדאי להשתדל לעשות את זה.
אתם יודעים איזה שמחה אתם עושים בשמיים לאבותינו כל פעם שאתם עושים מצוות? כשאתם מתחזקים? תקחו את עצמכם בידיים.
אתם יהודים.
אשכרה כשרות שזה משהו שגם דתיים, מסורתיים, וחילונים עושים. אז לחזק את הקשר שלך עם בורא עולם. כמה מצוות שתעשה אותם כל יום. לא צריך עכשיו שמירת שבת וכו' מצוות פשוטות.
שמירת כשרות, טלית קטן, לברך כשאוכלים, מודה אני בבוקר.
כדאי להשתדל לעשות את זה.
אתם יודעים איזה שמחה אתם עושים בשמיים לאבותינו כל פעם שאתם עושים מצוות? כשאתם מתחזקים? תקחו את עצמכם בידיים.
אתם יהודים.
אוקיי אז נראה לי לא הבנת את הקונספט...
שמירת כשרות זה לא מסורת , זה סוג של איסור על אכילה של דברים מסויימים- משהו שבא מהדת, ולא הלאום.
יהדות זה גם דת וגם לאום- מי שבוחר לא "להקשיב" לדת לא אומר שהוא לא יהודי בלאום שלו, הוא פשוט יותר מנותק בקטע הדתי.
אז כן , שמירת כשרות זה לא מסורת ולכן לא מאמינים לא ישמרו כשרות.
מאוד הגיוני סה"כ לא כזה קשה להבין..
שמירת כשרות זה לא מסורת , זה סוג של איסור על אכילה של דברים מסויימים- משהו שבא מהדת, ולא הלאום.
יהדות זה גם דת וגם לאום- מי שבוחר לא "להקשיב" לדת לא אומר שהוא לא יהודי בלאום שלו, הוא פשוט יותר מנותק בקטע הדתי.
אז כן , שמירת כשרות זה לא מסורת ולכן לא מאמינים לא ישמרו כשרות.
מאוד הגיוני סה"כ לא כזה קשה להבין..
השאלה הזאת יצאה ממקום שלא מבין מה זו מסורת
"למה כי זה לא קל? בחיים לא עושים רק מה שקל ונוח" המשפט הזה מראה על תפיסה ערכית נורמטיבית כלפי מסורת, כביכול צריך לגיטימיות כדי לא לעשות את כל מה שעבר במסורת
מסורת זה מה שהדורות הקודמים עשו, זה הכל, אין במסורת משהו מחייב או אפילו משהו טוב, זה רק נתון עובדתי, לא משהו ערכי
אז ברור שאם לא מאמינים בדת לוקחים מהמסורת את מה שנוח, חוגגים נוביגוד וחנוכה כי זה נחמד ופולקלור חביב, לא כי זה ערך, ולא שומרים כשרות כי למה שאדם יגביל את עצמו בלי שום מטרה רק בגלל שאמא של סבתא שלו עשתה את זה
"למה כי זה לא קל? בחיים לא עושים רק מה שקל ונוח" המשפט הזה מראה על תפיסה ערכית נורמטיבית כלפי מסורת, כביכול צריך לגיטימיות כדי לא לעשות את כל מה שעבר במסורת
מסורת זה מה שהדורות הקודמים עשו, זה הכל, אין במסורת משהו מחייב או אפילו משהו טוב, זה רק נתון עובדתי, לא משהו ערכי
אז ברור שאם לא מאמינים בדת לוקחים מהמסורת את מה שנוח, חוגגים נוביגוד וחנוכה כי זה נחמד ופולקלור חביב, לא כי זה ערך, ולא שומרים כשרות כי למה שאדם יגביל את עצמו בלי שום מטרה רק בגלל שאמא של סבתא שלו עשתה את זה
שיעשו מה שטוב לכל אחד
שואל השאלה:
לה פאונד לא הבנתי
לה פאונד לא הבנתי
אנונימית
שואל השאלה:
מסורת זה כמו שכבר הסברתי זה בייסיקליאיזשהו משהו שעובר מדור לדור *במסורת* בלי קשר לדת או לאום בהכרח לכן שמירת כשרות יכולה להתבטא כמשהו הלכתי שהוא חלק הדת היהודית כמו כן היא יכולה להתבטא כחלק ממסורת
עריכה : עניתי לזה או זאת עם השם הארוך משהו עם ביזנס לאידעת
אבל בכל מקרה זה לא מאה אחוז קשור למה ששאלתי
מסורת זה כמו שכבר הסברתי זה בייסיקליאיזשהו משהו שעובר מדור לדור *במסורת* בלי קשר לדת או לאום בהכרח לכן שמירת כשרות יכולה להתבטא כמשהו הלכתי שהוא חלק הדת היהודית כמו כן היא יכולה להתבטא כחלק ממסורת
עריכה : עניתי לזה או זאת עם השם הארוך משהו עם ביזנס לאידעת
אבל בכל מקרה זה לא מאה אחוז קשור למה ששאלתי
אנונימית
חבל בשבילם
השמדת ערכים מוחלטת בהשפעת התקשורת ומשרד החינוך בישראל
את חושבת שאני לא אוכל את רוב האוכל בעולם בגלל שכואב לך לגבי המסורת? יש הרבה מסורות, אפשר לבנות סוכה בסוכות, אולי לצום בכיפור, אבל לא מסורת שתשפיע לי משמעותית על החיים למשך כל החיים.
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא חושבת כלום בשביל אף אחד לא ביקשתי שום דבר מאף אחד אבל הבנתי שכמעט אף אחד פה לא הבין או לא ממש ניסה להבין את השאלה אז עזבו
אני לא חושבת כלום בשביל אף אחד לא ביקשתי שום דבר מאף אחד אבל הבנתי שכמעט אף אחד פה לא הבין או לא ממש ניסה להבין את השאלה אז עזבו
אנונימית
אוי אל תנסי לצאת כאילו לא הבינו אותך נכון, הבינו אותך טוב מאוד ואת מדברת בזלזול. סתם מביכה
אנונימי
שואל השאלה:
לא הבינו אותי נכון
רוב האנשים שהגיבו לא הבינו אותי נכון
זאת עובדה
לא הבינו אותי נכון
רוב האנשים שהגיבו לא הבינו אותי נכון
זאת עובדה
אנונימית
קחי טיפ, כשאת מביעה זעזוע מאנשים שבסך הכל חיים את חייהם ומערערת על הלגיטימיות שלהם ומכנה את המצב "בושות" אל תתפלאי שלא מנסים להבין את העומק הנסתר (לא מצאתי אותו) מאחורי השאלה שלך
גישה אחרת הייתה עוזרת לך יותר
גישה אחרת הייתה עוזרת לך יותר
תראי, הרבה דווקא ענו משהו נכון: שאם מסורת מבוססת על משהו שהוא לא נכון, אין סיבה לציית לה. הבעיה שהם שינו משמעות מקורית של המילה "מסורת" שזה בא מהמילה "מסירה", כמו "משה קבל תורה מסיני ומסרה ליהושע" (אבות א, א), אז אצלנו זה לא אוסף של טקסים בלי שום בסיס אמיתי, אלא משהו שמסור לנו מהקדוש ברוך הוא שמסר אותו בנוכחות של כל עם ישראל. הטעות שלהם שאת זה בדיוק הם מכחישים וזה רק מוכיח עד כמה המצב שלהם חמור (לא בגלל שהם לא עוקבים על טקסים שלא מבוססים על משהו אמיתי, כמו מתנות מסנטה קלאוס או כל "מסורת" אחרת שהיא מהסוג הזה).