7 תשובות
לא, אבל עדיף שיהיה לך כיוון ראשוני
אני בת 20 (חודש הבא 21) ועדיין מתלבטת
ככה שזה בסדר
יש גם אבחונים תעסוקתיים שמאוד עוזרים בזה, למרות שאי אפשר באמת להסתמך עליהם
אבל כן הם עוזרים למצוא כיוון
לא
לא
יש אנשים בני 20 ו
שלא יודעים מה הם רוצים לעשות
ממש ממש לא.
ואל תרגישי בלחץ להחליט סתם כי בגיל 18 עושים צעדים גדולים כמו להתגייס או פסיכומטרי וכו.
בגיל שלך אמורים לעשות היכרות עם עצמך, לבנות לעצמך זהות, להכיר את החוזקות והחולשות שלך, מהם תחומי העניין שלך.
מתוך ההיכרות הזאת תבוא הבנה היכן את רוצה להיות בהמשך חייך ולפי ההבנה הזו בוחרים תעסוקה.
לפעמים לוקח עד אמצע גילאי ה20 כדי להחליט סופית על כיוון, לפעמים זה גם משתנה בגלל התנסויות מסוימות או אירועי חיים כאלו ואחרים.
תמיד אפשר ללכת לייעוץ תעסוקתי כשיש התלבטות, אבל העיקרון הוא שמסקנות באות מתוך התנסויות בשטח.
אז תחיי את החיים ותהני מהם, תוך כדי תלמדי על עצמך המון!
לא בהכרח
אנונימית
לא.
גם בדרך כלל מה שחושבים עליו בגיל הזה ישתנה כמה וכמה פעמים.
נדירים האנשים בכבר מצאו באמת מה הם רוצים לעשות בעתיד כבר בגיל שלנו. לחלק מהאנשים כבר יש כיוון, ואפילו לפעמים כבר כיוון חזק אבל הרוב עוד מנסים ומגלים. זה נורמלי לגמרי שאת עוד לא סגורה על זה ואין מה להילחץ מזה. אם את רוצה מציע לך לנסות לעשות דברים חדשים כל הזמן ככה שבסוף את בטוח תמצאי משהו שאת מעוניינת בו. הרבה אנשים גם מגלים ממה הם נהנים בצבא אז לכי תדעי, אולי זה מה שחסר. כרגע, קחי את הזמן, תחיי את החיים, תיפגשי עם חברות ואולי גם תרוויחי קצת כסף בהמשך זה יבוא