9 תשובות
טירונות 03
כמו 02 רק עם רימונים,
ותפקיד סבבה לגמרי, תעודת לוחם לדעתי מקבלים גם
כמו 02 רק עם רימונים,
ותפקיד סבבה לגמרי, תעודת לוחם לדעתי מקבלים גם
כמובן תפקיד מאוד חשוב, אבל אם עניין התנאים הוא חשוב לך, אז ממה ששמעתי, התש לא משהו בכלל.
בכל מקרה, תקראי קצת בגוגל על אופי התפקיד. אני בטוחה שיש אנשים עם ניסיון שהרחיבו או כאן או באתר שנקרא fxp שמפוצץ באנשים טובים שאוהבים לעזור, מוזמנת לשאול גם שם אם לא תמצאי תשובות.
תקראי על אופי התפקיד, על התנאים, על כל מה שחשוב בעניינך בתפקיד בצבא, ותראי אם מתאים לך או לא.
בכל מקרה, תקראי קצת בגוגל על אופי התפקיד. אני בטוחה שיש אנשים עם ניסיון שהרחיבו או כאן או באתר שנקרא fxp שמפוצץ באנשים טובים שאוהבים לעזור, מוזמנת לשאול גם שם אם לא תמצאי תשובות.
תקראי על אופי התפקיד, על התנאים, על כל מה שחשוב בעניינך בתפקיד בצבא, ותראי אם מתאים לך או לא.
שואל השאלה:
^מה זאת אומרת התנאים? מאיזה בחינה
^מה זאת אומרת התנאים? מאיזה בחינה
אנונימית
החדרים, המטבח, האוכל כל מה שקשור בתנאי השירות.
בכל לוחמה בגדול התש מעפן
אבל יש מצב שאם תשרת בפלמחים או בטייסת נגיד, התש שם מעולה
אבל יש מצב שאם תשרת בפלמחים או בטייסת נגיד, התש שם מעולה
בכל בסיס חיל האוויר התש פגז, אבל כשהגנא בפעילות הם בחורים הכי חורים בארץ והתנאים יותר גרועים מכל מקום אחר.
לא בכל בסיס אחי אל תגזים
לך לצריפין תראה מה זה בסיס של גמורים שבור לגמרי
לך לצריפין תראה מה זה בסיס של גמורים שבור לגמרי
אעשה לך קצת סדר
קודם כל ההבדל בין 02 ל-03 זה ממש לא "רק רימונים" בטח שלא בהגנ"א. הטירונות אם אני זוכר נכון היא 4 חודשים לפעמים 3 והיא מחולקת ל-2: הרובאי עצמו שזה בעצם הטירונות והחלק השני שזה חלק עיוני שזה כמו קורס בו לומדים על כל המערכות ולכן התפקיד דורש גם מעבר סיווג ביטחוני.
דבר שני לגבי בסיסים ומה שרשמו לך כאן - צריך לעשות הפרדה בין בסיס לסוללה. בהגנ"א משרתים בסוללות שזה ממש דומה למוצבים או גדודים בחיל ירוק, ויש שקוראים לזה במקום סוללה גדוד. כיפת ברזל יש לה נטייה לשנות מיקום אחת לכמה חודשים בהתאם למה שמתרחש בשטח, לכן אם תשרתי בכיפת ברזל גם המיקום שלך ישתנה בהתאם. קלע דוד, פטריוס וחץ בדרך כלל במקום קבוע אם פחות שינויי מיקום.
בסיסי חיל האוויר באמת נחשבים לטובים, אבל הסוללות עצמן כפי שציינתי הרבה פעמים מחליפות מיקום, ולכן הנתבעים בהתאמה - לא מדובר בבסיס קבע, אלא על סוג של מוצב. שם התנאים באמת פחות טובים - שינה במכולות, מקלחות במכלות, דיאותיים כימיים ושטח דיי קטן. כל זה בגלל שזה התנאים של סוללה. הרי צריך לשים סוללה במיקום אסטרטגי, גם אם באמצע שום מקום, ושם צריך להסתדר, לכן התנאים. יש סוללות עם ת"ש מדהים. מבחינת אוכל האוכל טוב ברוב המקומות וזה באמת נכון לרוב חיל האוויר אבל גם בחיל ירוק יש אוכל מעולה וגם בחיל הים.
לגבי התפקיד:
התפקיד משמעותי מאוד אבל הוא לא לחימה וזה חשוב שתביני את זה מראש. גם בהגנ"א וגם לוחמי מעבירים הם תפקידי תומך לחימה בהגדרתם, והסיבה שיש להם תקן לוחם והם נחשבים לוחמים זה בגלל שרצו לשפר את התנאים ולצ'פר אותם כי הם משמעותיים מאוד ועובדים קשה מאוד, רק חשוב שתדעי שזו לא לחימה.
אחרי הטירונות שלך את עולה לפלוגת של החדשים ואת הולכת להיטחן של החיים - שמירות בלי סוף ובזמנים לא הכי נוחים. ככה תעשי 4-8 חודשים לא שום דבר אחר, אך ורק שמירות על המתקן.
אחרי 4-8 חודשים את יכולה לצאת לקורסים או לעלות לפלוגה וותיקה. בפלוגה הוותיקה גם עושים שמירות אבל זה יותר מאוורר. לגבי הקורסים יש כמה אופציות:
-מיירט 02: קורסים מיירטים שכמעט כולם יכולים לצאת אליו. אחרי הקורס את יכולה להיכנס ליירוט, אבל גם שם יש נהלים ולא בטוח שאת ספציפית תיירטי כי יש היררכיה ברורה ונהלים ברורים, אבל יש מצב שעם הזמן יהיה יירוט שיקרה בזכותך.
-קורס יירוט 03: לא כולל עושים את זה וצריך להילחם על הקורס ולהראות ידע בחומר.
קורסים נוספים שלא נראה לי צריך לפרט יותר מידי: פיקוד, חובשים, מדריכת קרב מגע ועוד.
יציאות 11:3 ברזל
קודם כל ההבדל בין 02 ל-03 זה ממש לא "רק רימונים" בטח שלא בהגנ"א. הטירונות אם אני זוכר נכון היא 4 חודשים לפעמים 3 והיא מחולקת ל-2: הרובאי עצמו שזה בעצם הטירונות והחלק השני שזה חלק עיוני שזה כמו קורס בו לומדים על כל המערכות ולכן התפקיד דורש גם מעבר סיווג ביטחוני.
דבר שני לגבי בסיסים ומה שרשמו לך כאן - צריך לעשות הפרדה בין בסיס לסוללה. בהגנ"א משרתים בסוללות שזה ממש דומה למוצבים או גדודים בחיל ירוק, ויש שקוראים לזה במקום סוללה גדוד. כיפת ברזל יש לה נטייה לשנות מיקום אחת לכמה חודשים בהתאם למה שמתרחש בשטח, לכן אם תשרתי בכיפת ברזל גם המיקום שלך ישתנה בהתאם. קלע דוד, פטריוס וחץ בדרך כלל במקום קבוע אם פחות שינויי מיקום.
בסיסי חיל האוויר באמת נחשבים לטובים, אבל הסוללות עצמן כפי שציינתי הרבה פעמים מחליפות מיקום, ולכן הנתבעים בהתאמה - לא מדובר בבסיס קבע, אלא על סוג של מוצב. שם התנאים באמת פחות טובים - שינה במכולות, מקלחות במכלות, דיאותיים כימיים ושטח דיי קטן. כל זה בגלל שזה התנאים של סוללה. הרי צריך לשים סוללה במיקום אסטרטגי, גם אם באמצע שום מקום, ושם צריך להסתדר, לכן התנאים. יש סוללות עם ת"ש מדהים. מבחינת אוכל האוכל טוב ברוב המקומות וזה באמת נכון לרוב חיל האוויר אבל גם בחיל ירוק יש אוכל מעולה וגם בחיל הים.
לגבי התפקיד:
התפקיד משמעותי מאוד אבל הוא לא לחימה וזה חשוב שתביני את זה מראש. גם בהגנ"א וגם לוחמי מעבירים הם תפקידי תומך לחימה בהגדרתם, והסיבה שיש להם תקן לוחם והם נחשבים לוחמים זה בגלל שרצו לשפר את התנאים ולצ'פר אותם כי הם משמעותיים מאוד ועובדים קשה מאוד, רק חשוב שתדעי שזו לא לחימה.
אחרי הטירונות שלך את עולה לפלוגת של החדשים ואת הולכת להיטחן של החיים - שמירות בלי סוף ובזמנים לא הכי נוחים. ככה תעשי 4-8 חודשים לא שום דבר אחר, אך ורק שמירות על המתקן.
אחרי 4-8 חודשים את יכולה לצאת לקורסים או לעלות לפלוגה וותיקה. בפלוגה הוותיקה גם עושים שמירות אבל זה יותר מאוורר. לגבי הקורסים יש כמה אופציות:
-מיירט 02: קורסים מיירטים שכמעט כולם יכולים לצאת אליו. אחרי הקורס את יכולה להיכנס ליירוט, אבל גם שם יש נהלים ולא בטוח שאת ספציפית תיירטי כי יש היררכיה ברורה ונהלים ברורים, אבל יש מצב שעם הזמן יהיה יירוט שיקרה בזכותך.
-קורס יירוט 03: לא כולל עושים את זה וצריך להילחם על הקורס ולהראות ידע בחומר.
קורסים נוספים שלא נראה לי צריך לפרט יותר מידי: פיקוד, חובשים, מדריכת קרב מגע ועוד.
יציאות 11:3 ברזל
שואל השאלה:
תודההההה רבהה
תודההההה רבהה
אנונימית
באותו הנושא: