14 תשובות
לא הבנתי? אתה מתכוון ל7.10? מה הקשר לשמאל?
תפנה את השאלה לשמאל. הם יודעים למה
כי השמאל לא היה בשלטון, זו הייתה אחריות ממשלת הימין על מלא. אם הכוונה לגופי הביטחון, כן היו התרעות אבל לא ידעו על סדר הגודל. עם זאת, שום מידע לא הוסתר מנתניהו.
אנונימית
5 מכתבי אזהרה מראש אמ"ן
אתה שואל אם אני יכול לומד בוודאות שאין שום סיכוי שהשמאל ''יקריב'' כמה יהודים על מנת להפיל את הממשלה?
לצערי לא אוכל לומר בוודאות שאני מאמין שאין סיכוי כזה, בהתחשב במאורעות השנים האחרונות.
לצערי לא אוכל לומר בוודאות שאני מאמין שאין סיכוי כזה, בהתחשב במאורעות השנים האחרונות.
^אני מכירה שהיו ארבעה מכתבים, כתבה מצורפת.
בנוסף לאזהרות האלו שהיו סודיות (סביר שהיו עוד שאנחנו לא מכירים), היו מספר פעמים בהם נתניהו באופן ציבורי התעלם מאזהרות של מערכת הביטחון. לדוגמה כשהרמטכ"ל ביקש לקיים איתו דיון דחוף אבל נתניהו החליט לדחות אותו ולקיים קודם הצבעה על חוק צמצום עילת הסבירות, או כשיואב שר הביטחון דאז גלנט אמר בנאום שהקרע בחברה הישראלית שנוצר מפעולות הממשלה מעלות את הסבירות שהאוייבים שלנו יתקפו אותנו ושיש לו מסמכים שמראים זאת מפורשות. בתגובה נתניהו החליט לפטר את שר הביטחון ולהתעלם מכל ההזהרות.
לא ידעו בדיוק את גודל הסיכון ושהוא יגיע ספציפית רק מרצועת עזה, אבל נתניהו בהחלט קיבל הרבה מאוד התרעות מקדימות והתעלם מהן.
בנוסף לאזהרות האלו שהיו סודיות (סביר שהיו עוד שאנחנו לא מכירים), היו מספר פעמים בהם נתניהו באופן ציבורי התעלם מאזהרות של מערכת הביטחון. לדוגמה כשהרמטכ"ל ביקש לקיים איתו דיון דחוף אבל נתניהו החליט לדחות אותו ולקיים קודם הצבעה על חוק צמצום עילת הסבירות, או כשיואב שר הביטחון דאז גלנט אמר בנאום שהקרע בחברה הישראלית שנוצר מפעולות הממשלה מעלות את הסבירות שהאוייבים שלנו יתקפו אותנו ושיש לו מסמכים שמראים זאת מפורשות. בתגובה נתניהו החליט לפטר את שר הביטחון ולהתעלם מכל ההזהרות.
לא ידעו בדיוק את גודל הסיכון ושהוא יגיע ספציפית רק מרצועת עזה, אבל נתניהו בהחלט קיבל הרבה מאוד התרעות מקדימות והתעלם מהן.
אנונימית
^ראש הממשלה לא משנה חוקים, זה התפקיד של הכנסת. למעשה נתניהו ספציפית מנוע מלעסוק בשינויים במערכת המשפט בגלל הסכם ניגוד העניינים שלו. לעומת זאת, למתנדבים בצה"ל כן מותר להפסיק את ההתנדבות שלהם, ולמשרתי מילואים מותר לפעול כדי לצמצם את השירות שלהם במסגרת החוק. לא הייתה שום תופעת סרבנות נרחבת בצה"ל (למעט חרדים) לפני תחילת המלחמה, ובטח שלא אחרי (עדיין, למעט חרדים).
שוב, לא היה ידוע שיקרה משהו גדול דווקא ספציפית ב7.10.2023, אבל היה ידוע למערכת הביטחון למשך תקופה שהסבירות שתהיה מתקפה כלשהי נגד ישראל גדולה. נתניהו בחר להתעלם מכל ההזהרות שלהם והם צדקו.
שוב, לא היה ידוע שיקרה משהו גדול דווקא ספציפית ב7.10.2023, אבל היה ידוע למערכת הביטחון למשך תקופה שהסבירות שתהיה מתקפה כלשהי נגד ישראל גדולה. נתניהו בחר להתעלם מכל ההזהרות שלהם והם צדקו.
אנונימית
^^כבר אמרתי ואגיד שוב, לא הייתה התרעה ספציפית דווקא על ה7.10.2023. אני מקווה שלא ציפית שראש אמ"ן לא ילך לישון בכלל עד שהכל יתברר.
^אותם טייסים שהכריזו שהם שוקלים את המשך ההתנדבות שלהם הם מתנדבים, ושמורה להם הזכות החוקית לבחור לסיים את התנדבותם. אתה יכול לא להסכים עם הבחירה שלהם, כמו שהם לא הסכימו עם הבחירות של חברי הקואליציה. הפסקת התנדבות בצורה חוקית היא ממש לא סרבנות. אם אתה מאמין שהפסקת ההתנדבות לא צריכה להיות זכות ששמורה להם, אתה צריך או להתלונן על חברי הקואליצה שלא משנים את החוק ככה שיהיה אפשר לכפות על אותם הטייסים שירות, או להתלונן על חברי הקואליציה שגרמו לאותם טייסים לשקול את הפסקת ההתנדבות שלהם. בכל מקרה אין שום סיבה הגיונית להתלונן על אותם טייסים שפעלו על פי חוק.
^אותם טייסים שהכריזו שהם שוקלים את המשך ההתנדבות שלהם הם מתנדבים, ושמורה להם הזכות החוקית לבחור לסיים את התנדבותם. אתה יכול לא להסכים עם הבחירה שלהם, כמו שהם לא הסכימו עם הבחירות של חברי הקואליציה. הפסקת התנדבות בצורה חוקית היא ממש לא סרבנות. אם אתה מאמין שהפסקת ההתנדבות לא צריכה להיות זכות ששמורה להם, אתה צריך או להתלונן על חברי הקואליצה שלא משנים את החוק ככה שיהיה אפשר לכפות על אותם הטייסים שירות, או להתלונן על חברי הקואליציה שגרמו לאותם טייסים לשקול את הפסקת ההתנדבות שלהם. בכל מקרה אין שום סיבה הגיונית להתלונן על אותם טייסים שפעלו על פי חוק.
אנונימית
^אני חוזרת על עצמי שוב. *לא* הייתה התרעה דווקא על התאריך 7.10.2023 באופן ספציפי. *כן* היו התרעות רבות באופן כללי על כך שכשירות הצבא יורדת והסיכוי למתקפה נגדינו עולה במהלך התקופה בה הקואליציה קידמה את הרפורמה המשפטית לפני המלחמה. אתה לא יכול לצפות מראש אמ"ן לא לישון במשך חודש או מספר חודשים ברצף.
הטייסים שלא בסדיר הם בהכרח מתנדבים על פי חוק, והם היו המסה העיקרית. גם מבין אלה שלא היו מתנדבים, הרוב המוחץ דיברו על הפסקת השירות באופן חוקי ומוסדר. שוב, אם יש לך בעיה עם זה שטייסים יכולים להפסיק את ההתנדבות שלהם אתה צריך להתלונן על חברי הכנסת ולא על הטייסים שגם ככה תרמו מעל ומעבר ורק מבקשים לממש את הזכויות שהחוק מקנה להם.
הטייסים שלא בסדיר הם בהכרח מתנדבים על פי חוק, והם היו המסה העיקרית. גם מבין אלה שלא היו מתנדבים, הרוב המוחץ דיברו על הפסקת השירות באופן חוקי ומוסדר. שוב, אם יש לך בעיה עם זה שטייסים יכולים להפסיק את ההתנדבות שלהם אתה צריך להתלונן על חברי הכנסת ולא על הטייסים שגם ככה תרמו מעל ומעבר ורק מבקשים לממש את הזכויות שהחוק מקנה להם.
אנונימית
שואל השאלה:
בכל טייס השקיעו מיליון דולר רק להכשרה
בכל טייס השקיעו מיליון דולר רק להכשרה
אנונימי
^אז אתה מוזמן להתלונן על נציגי הציבור שלך בכנסת שישנו את החוק ויאפשרו לצבא להכריח אנשים להטיס מטוסי קרב. אין שום הגיון בלהתלונן על הטייסים עצמם.
אנונימית
שואל השאלה:
טוסי לברלין דחוף
טוסי לברלין דחוף
אנונימי
^שוב, אתה אומר שלא הגיוני שהיו ארבעה מכתבי אזהרה ובכל זאת הוא הלך לישון בלילה של ה6.10.2023, מכך משתמע שאתה מאמין שבאותם מכתבים אוזכר ספציפית היום שלמחורת, ואני מנסה להסביר לך שהוא לא אוזכר שם.
לגבי שעות השינה של ראש השב"כ, אני לא יודעת מה אתך אבל אני מעדיפה את ראשי מערכת הביטחון בריאים. מן הסתם יש אנשים תחתם שיעירו אותם במידת הצורך.
לגבי שעות השינה של ראש השב"כ, אני לא יודעת מה אתך אבל אני מעדיפה את ראשי מערכת הביטחון בריאים. מן הסתם יש אנשים תחתם שיעירו אותם במידת הצורך.
אנונימית
^שלוש שעות שינה זה פחות מחצי מהכמות הממולצת, אבל אני לא מבינה את ההתעקשות דווקא לגבי שעות השינה. אם אתה מנסה לומר שהיה מחדל בטחוני אז זה מובן מאליו, ברור לכולם שבין השאר היה כשל אצל ראש אמ"ן. לכן הוא החליט לקחת אחריות ולהתפטר. כמו כן, ברור שהיה כשל ביטחוני אצל ראש הממשלה ששוב ושוב התעלם מההזהרות שקיבל, גם בפומבי וגם לא בפומבי. עיקר הבעיה לא הייתה נקודתית ביום הספציפי של ה7.10, הבעייה הייתה הערכה לא נכונה של רמת הסיכון. ההערכה הלא נכונה הזו משותפת גם לראש אמ"ן (שכנראה לא התעקש מספיק על ההתרעות שלו) וגם של ראש הממשלה (שהחליט להתעלם מהן שוב ושוב).
אנונימית