20 תשובות
בהגדרה היבשה כן
אבל לרוב כשאנחנו מדברים על "פילוסופיה" אנחנו מתכוונים לרמה גבוהה של כתיבה, תזות, דיאלקטיקה ולא מחשבות סתמיות של כל אחד
אבל לסיכום כן כל מחשבה היא פילוסופית במידה מסוימת פשוט כשמציינים פילוסופיה לרוב מדברים על פילוסופיה מורכבת
אבל לרוב כשאנחנו מדברים על "פילוסופיה" אנחנו מתכוונים לרמה גבוהה של כתיבה, תזות, דיאלקטיקה ולא מחשבות סתמיות של כל אחד
אבל לסיכום כן כל מחשבה היא פילוסופית במידה מסוימת פשוט כשמציינים פילוסופיה לרוב מדברים על פילוסופיה מורכבת
שואל השאלה:
ולמה אי אפשר אף פעם להוכיח פילוסופיה? למה יש את הפילוסופיה אם אי אפשר להגדיר אותה?
ולמה אי אפשר אף פעם להוכיח פילוסופיה? למה יש את הפילוסופיה אם אי אפשר להגדיר אותה?
אנונימית
פילוסופיה נועדה לשאול שאלות בעיקרה, לא לענות תשובות זה תפקיד המדע, למרות שזה גם לא נכון כי יש פילוסופיות שמציגות את הדעה שלהם כעובדה קיימת
אם הוא מקורי
לא, לא כל אחד שרוצה הוא פילוסוף,
פילוסוף זה אוהב חוכמה מיונית, וההגדרה של הפילוסופים היתה שליטה ברמה גבוהה ברטוריקה במדע פילוסופיה, כלומר פילוסוף היה רק אדם משכיל בעל היכולת לחקור את העולם ולנאום בפאתוס, אך זה יותר מזה, פילוסופים הם מדענים, החוקרים של העולם העתיק היו פילוסופים, הם גילו את האטום, צורת כדור הארץ פיזיקה אסטרונומיה לוגיקה ועוד, בשביל לבנות פילוסוף לא מספיק לחשוב מחשבות עמוקות אלא צריך להתמקצע ב3 התחומים המוזכרים ובנוסף לשקוד על זה שנים במסירות ללא הפסקה, זאת לא עבודה או תואר, זה דרך חיים לכל דבר, פילוסופיה נולדה כדי לענות על השאלה הגדולה מכל, מה?
מה העולם, מה האדם, מה אנחנו, ומה לא אנחנו
זה בסיס הפילוסופיה,
שאלת השאלות ותשובת התשובות,
פילוסופיה היא הדבר המוכח ביותר, אבי אבות ההוכחה,
מדע הגיון והטענה נולד מפילוסופיה, אז לומר שפילוסופיה לא מוכח שווה ערך ללומר שאנחנו חושבים משמע גלידה בשחקים,
החרבת כל משמעות למושג
פילוסוף זה אוהב חוכמה מיונית, וההגדרה של הפילוסופים היתה שליטה ברמה גבוהה ברטוריקה במדע פילוסופיה, כלומר פילוסוף היה רק אדם משכיל בעל היכולת לחקור את העולם ולנאום בפאתוס, אך זה יותר מזה, פילוסופים הם מדענים, החוקרים של העולם העתיק היו פילוסופים, הם גילו את האטום, צורת כדור הארץ פיזיקה אסטרונומיה לוגיקה ועוד, בשביל לבנות פילוסוף לא מספיק לחשוב מחשבות עמוקות אלא צריך להתמקצע ב3 התחומים המוזכרים ובנוסף לשקוד על זה שנים במסירות ללא הפסקה, זאת לא עבודה או תואר, זה דרך חיים לכל דבר, פילוסופיה נולדה כדי לענות על השאלה הגדולה מכל, מה?
מה העולם, מה האדם, מה אנחנו, ומה לא אנחנו
זה בסיס הפילוסופיה,
שאלת השאלות ותשובת התשובות,
פילוסופיה היא הדבר המוכח ביותר, אבי אבות ההוכחה,
מדע הגיון והטענה נולד מפילוסופיה, אז לומר שפילוסופיה לא מוכח שווה ערך ללומר שאנחנו חושבים משמע גלידה בשחקים,
החרבת כל משמעות למושג
ואותם אנשים מוכרים שאליהם אתה מדבר היו אלטיות גאונות, פילוסופים פורצי דרך שיצרו דרך חדשה בפילוסופיה על ידי תזה או אנטי תזה או סינתזה
שואל השאלה:
הלחם הקדוש חייבת לציין שאתה כותב מדהים ותודה על ההסבר
הלחם הקדוש חייבת לציין שאתה כותב מדהים ותודה על ההסבר
אנונימית
קודם כל תודה רבה,
דבר שני ממש שמחתי לעזור
דבר שני ממש שמחתי לעזור
פילוסופיה זה בהחלט מדע, זה לא סתם לשאול שאלות זה גם לדעת איך לשאול וגם לדעת למצוא תשובות.
יש בסוף חוקים של לוגיקה ושל אמת והמטרה בפילוסופיה היא למצוא אותם ולהשתמש בהם כדי להגיע לידע נשגב יותר.
וכמו כל מדע המטרה בסוף היא לעשות שימוש בידע שנרכש וזה בדרך כלל בא לידי ביטוי באתיקה.
יש בסוף חוקים של לוגיקה ושל אמת והמטרה בפילוסופיה היא למצוא אותם ולהשתמש בהם כדי להגיע לידע נשגב יותר.
וכמו כל מדע המטרה בסוף היא לעשות שימוש בידע שנרכש וזה בדרך כלל בא לידי ביטוי באתיקה.
כע אחינו כבר הכל נכתב
חייב לציין שאתה כותב מדהים ותודה על כך שכתבת את הכל לפני
תודה אחי מחמם את הלב לשמוע)אמוג'י מחייך(
הו וואו אתה וותיק פה רצח
שואל השאלה:
בהמשך למה שכתבת סטלין- ולמרות כל חוקי הלוגיקה פילוסופיה בחיים לא יכולה להיות המדע כי זה לא מוכח
בהמשך למה שכתבת סטלין- ולמרות כל חוקי הלוגיקה פילוסופיה בחיים לא יכולה להיות המדע כי זה לא מוכח
אנונימית
ובכל זאת, המדע התפתח בזכות הפילוסופים
אני רק אומר,
פילוסופיה היא מדע יותר נכון אב המדע, והיא בהחלט מוכחת, אתם מדברים על התפלספות
פילוסופיה היא מדע יותר נכון אב המדע, והיא בהחלט מוכחת, אתם מדברים על התפלספות
שואל השאלה:
אז אין ערך לפילוסופיה אם היא מוכחת- זו ערכה של הפילוסופיה בעצם עצם ההתבוססות שלה כלא פתירה, כי אם היא כן פתירה אז זה לא שונה מהמדע, אך בעצם יש מקרים כמו שאמרת שפילוסופים הגיעו לתובנות פילוסופיות ושרק אחרי זה התגלו כמוכחות במדע
אז אין ערך לפילוסופיה אם היא מוכחת- זו ערכה של הפילוסופיה בעצם עצם ההתבוססות שלה כלא פתירה, כי אם היא כן פתירה אז זה לא שונה מהמדע, אך בעצם יש מקרים כמו שאמרת שפילוסופים הגיעו לתובנות פילוסופיות ושרק אחרי זה התגלו כמוכחות במדע
אנונימית
לפי דעתי כל אדם ששואל שאלות שגורמות לי לתהות על החיים הוא פילוסוף
כל אדם שבוחר לגעת בעובי הקורה של החיים ולהשאיר שאלות פתוחות הוא פילוסוף (
לא כל בן אדם שמתנסח יפה הוא פילוסוף
השאלות הכי גדולות אתה יכול לשאול גם ילד בן 8 (דעה שלי כמובן)
אפשר להתווכח על הגדרות אבל זו התפיסה שלי
כל אדם שבוחר לגעת בעובי הקורה של החיים ולהשאיר שאלות פתוחות הוא פילוסוף (
לא כל בן אדם שמתנסח יפה הוא פילוסוף
השאלות הכי גדולות אתה יכול לשאול גם ילד בן 8 (דעה שלי כמובן)
אפשר להתווכח על הגדרות אבל זו התפיסה שלי
יש את מערכת היחסים שלך עם הפילוסופיה. אתה יכול לצלול עמוק לתוכה, לאמץ אותה כדרך חיים , מה שמוציא אותך מהאוטומטים של החיים
או לפלרטט איתה כשתרצה.
אמנות שאילת השאלות
חשוב לא להיאבד בתוך הפילוסופיה כאשר צוללים עמוק, צריכים עוגנים והיאחזות בחוויה ישירה של החיים.
וכן, לפעמים מדברים באוויר. ולפעמים זה הכי רלוונטי שיש.
או לפלרטט איתה כשתרצה.
אמנות שאילת השאלות
חשוב לא להיאבד בתוך הפילוסופיה כאשר צוללים עמוק, צריכים עוגנים והיאחזות בחוויה ישירה של החיים.
וכן, לפעמים מדברים באוויר. ולפעמים זה הכי רלוונטי שיש.
כל אחד גם יכול להיות מדען ולעשות ניסויים בגינה. זה לא החלק הקשה, החלק הקשה זה להיות טוב בלחשוב.