5 תשובות
^עובר הוא בקושי אדם עד החודשים האחרונים ששם אסור לעשות הפלה רק במקרים של סכנת חיים רוב ההפלות הן בשלושה חודשים הראשונים מתי שלעובר אין לב מתפקד אין לו מוח אין לו רואות מפותחות ודברים בסיסיים שצריך בשביל להיחשב בן אדם. עובר בשלב הזה הוא יותר קבוצת תאים מאשר בן אדם
שואל השאלה:
אני יודעת, אני מדברת על השלב שכבר יש לו מוח ומערכת עצבים והוא מרגיש כאב, זה קורה בערך בחודש חמישי
אני יודעת, אני מדברת על השלב שכבר יש לו מוח ומערכת עצבים והוא מרגיש כאב, זה קורה בערך בחודש חמישי
אנונימית
^עוברים יכולים להרגיש כאב בחודש השביעי לא החמישי ושוב כמו שאמרתי הפלות במקרים כאלה קורות רק כשהאמא בסכנה
שואל השאלה:
אני לא מבינה למה זה שהוא ברחם הופך אותו לפחות יצור אנושי ממה שאתה.
זאת אשמתו שהוא חסר אונים ותלוי באישה?
הרי זאת היא שיצרה אותו, הוא קיים בגללה.
לא מדברת על מקרי אונס:)
אני לא מבינה למה זה שהוא ברחם הופך אותו לפחות יצור אנושי ממה שאתה.
זאת אשמתו שהוא חסר אונים ותלוי באישה?
הרי זאת היא שיצרה אותו, הוא קיים בגללה.
לא מדברת על מקרי אונס:)
אנונימית
הלכתית שניהם אסורים
אבל כל זמן שעובר לא יצא מהרחם הוא אינו נחשב חי במובן מסוים ולכן החומרא פחותה
עם זאת ברור שיש איסור על הריגתו
אבל כל זמן שעובר לא יצא מהרחם הוא אינו נחשב חי במובן מסוים ולכן החומרא פחותה
עם זאת ברור שיש איסור על הריגתו
באותו הנושא: