10 תשובות
שואל השאלה:
ייתכן וזה גם קשור לזה שאני לבד ולא בחברותא
אבל אין לי איפה למצוא חברותא
אני כרגע גם גורס מסכתות בגמרא (סיימתי לגרוס את המשניות) ומנסה גם עוד נושאים מרתקים
ייתכן וזה גם קשור לזה שאני לבד ולא בחברותא
אבל אין לי איפה למצוא חברותא
אני כרגע גם גורס מסכתות בגמרא (סיימתי לגרוס את המשניות) ומנסה גם עוד נושאים מרתקים
אנונימי
א.תותח אחי תצליח
ב.לך לכל ישיבה או בית כנסת יש שיעור יומי
אני מכיר המון אנשים שמצעו שם מישהו ללמוד איתו
ב.לך לכל ישיבה או בית כנסת יש שיעור יומי
אני מכיר המון אנשים שמצעו שם מישהו ללמוד איתו
תמצא חבורתא ובינתיים תוכל להקל על עצמך עם שמיעת שיעורים
כי זה סגנון דיונים שונה מהרגיל שמסודר באופן אסוציאטיבי שנבנה על ידי אנשים שלמדו בקבוצות, ולכן הגיוני יותר שיהיה נוח יותר ללמוד את זה בסגנון שבו זה פותח.
אולי אתה לא לומד מה שאתה אוהב ללמוד במקצועות התורה
כי זה דבר קשה
גם מדענים שלא מאמינים ביהדות לומדים גמרה
זה יותר קשה ממתמטיקה לפי מחקרים
לכן רוב החרדים עם אייקיו ממש גבוהה ומבינים מהר דברים
גם מדענים שלא מאמינים ביהדות לומדים גמרה
זה יותר קשה ממתמטיקה לפי מחקרים
לכן רוב החרדים עם אייקיו ממש גבוהה ומבינים מהר דברים
זה קשה פשוט מאמץ לשכל
דרך הטלפון יש אירגון שמשדך חברותא
ולכן אם לבך מתאוה ללמוד מקרא יותר ממשנה או בהפך וכן אם תאות נפשך ללמוד תלמוד יותר מקבלה או קבלה יותר מתלמוד ממה שתאוה נפשך דע שעל זו באת ואחוז בה לעשת עיקר לימודך שם ואפשר דעל זה רמזו רז"ל באומרכי אין אדם לומד תורה אלא במקום שלבו חפץ שנאמר כי אם בתורת ה' חפצו ירצה באיזה חלק בתורה שתאווה נפשו יותר שם ילמוד כגון במקרא או במשנה או תלמוד או קבלה או אגדה משום שבודאי החלק הזה בא לקיים בפעם הזאת וכמו שראיתי בכתבי האר"י זלה"ה שמוהר"מ אלשיך ז"ל רצה ללמוד קבלה ואמר לו שבגלגול שעבר היה חכם בחכמת הקבלה ולא בא בגלגול זה כי אם להשלים עצמו בדרוש כי מקבלה אין לו צורך כי כבר השלים. וכפי זה נמצא שאף על פי שתראה דברים רבים לקיים כנ"ל וכדומה אל תפחד מהריבוי לומר איך אני יכול לקיים כל זה שאפשר שרוב ככלם נשלמת בהן בגלגול שעבר ועכשיו באת על קיום קצם או כמה מהם והן אותם שתאוה נפשך בהם וגם שתראה הרבה מונעים לך עליה מלקיימה דכיון שעליהם באתה לעולם הזמין לך סמאל הרשע מונעים כדי שלא תשלים עצמך כמדובר לכן החזק עצמך במוסרי זו אל תרף נצרה כי היא חייך. וכל אדם שחושק ומתאוה נפשו לקבלה ולא לתלמוד או באגדה ולא לקבלה או תלמוד ויש לו דוחק ומצער לו על זה עתיד ליתן את הדין שגורם לנשמה זאת שלא יעשה שליחותה כדי להשלים חלק מן התורה שחיסר בפעם ראשו' שבא לעולם וכן ראיתי בחכמי האמת.
(הכי חשוב שיהיה לך סדר בשולחן ערוך ובספרי רבי נחמן ורבי נתן ובעיקר בסיפורי מעשיות ובליקוטי תפילות ככה תגיע למה שאתה רוצה באמת)
(הכי חשוב שיהיה לך סדר בשולחן ערוך ובספרי רבי נחמן ורבי נתן ובעיקר בסיפורי מעשיות ובליקוטי תפילות ככה תגיע למה שאתה רוצה באמת)
כי זה משעמם..........
באותו הנושא: