34 תשובות
החרדים מקשיבים לרבני הקהילה שלהם. הם אומרים לא להתגייס כי יש סכנה להתחלן ולעבור עבירות. לכן הם פוסלים את הכתוב בתורה ופוסקים שאין להתגייס.
זה כן סותר
פשוט יש את התירוץ הזה שהמסגרת לא מתאימה והיא ממש עלולה לפגום בערכים שלהם וזה בתכלס לא לגמרי מומצא.. המסגרת מאוד חילונית
פשוט יש את התירוץ הזה שהמסגרת לא מתאימה והיא ממש עלולה לפגום בערכים שלהם וזה בתכלס לא לגמרי מומצא.. המסגרת מאוד חילונית
זה אכן סותר.
הם לא מתגייסים כי הם מפחדים להתקלקל בצבא. יש לי הרבה מה להרחיב על למה לדעתי הם טועים, אבל נסתפק בזה כרגע
הם לא מתגייסים כי הם מפחדים להתקלקל בצבא. יש לי הרבה מה להרחיב על למה לדעתי הם טועים, אבל נסתפק בזה כרגע
בזמן דוד המלך היה על כל חייל שיצא לקרב היה מישהו תלמיד חכם. אבל אפילו לזה הם לא מקשיבים ...
שואל השאלה:
אבל צו מהתורה זה לא יותר חשוב? זו הסיבה היחידה? ותודה לעונים
אבל צו מהתורה זה לא יותר חשוב? זו הסיבה היחידה? ותודה לעונים
אנונימית
יש המון פעמים שיש צו מהתורה אבל מתחשבים בנסיבות ולא מקיימים אותו.
למשל פעם שהיו מיתות בית דין- 99% מהפעמים שבכלל לא המיתו את הבן אדם למרות שהיו צריכים להמית אותו לפי ציווי ה'- אבל מצאו כל מני סיבות כדי להקל ולא להמית את האדם
אפילו במקרים של עבודה זרה
ואנשים לפני שאתם עושים לי מינוסים תחקרו קצת
למשל פעם שהיו מיתות בית דין- 99% מהפעמים שבכלל לא המיתו את הבן אדם למרות שהיו צריכים להמית אותו לפי ציווי ה'- אבל מצאו כל מני סיבות כדי להקל ולא להמית את האדם
אפילו במקרים של עבודה זרה
ואנשים לפני שאתם עושים לי מינוסים תחקרו קצת
^^אני לא יודעת. אני באה מסביבה דתיה ואף אחד כבר לא מצדיק אותם. אפילו דתיים לאומיים כבר ממש כועסים עליהם
אני דתיה לאומית ואני לא כועסת על כל החרדים שמשתמטים
רק על אלו שעושים את זה כדי להתחמק ממחוייבות ובכלל לא לומדים כמו שצריך
אבל יש כאלה שבאמת לומדים יומם ולילה למען ישראל וזו תרומה גדולה ואני מבינה את השיקולים שלהם ולמה הם חוששים מהמסגרת
רק על אלו שעושים את זה כדי להתחמק ממחוייבות ובכלל לא לומדים כמו שצריך
אבל יש כאלה שבאמת לומדים יומם ולילה למען ישראל וזו תרומה גדולה ואני מבינה את השיקולים שלהם ולמה הם חוששים מהמסגרת
^לא כולם כמובן. אבל הרוב. והופתעתי תאמת. כי אני יוצאת בשאלה ואני בכל מקרה לא אהבתי אותם אבל עכשיו כל החברה שלי שהיא ברובה דתיה לאומית ממש לא מחבבת חרדים
שמעי אני גם לא מתחברת להשקפת העולם שלהם אבל חשוב לזכור שלא כולם כמו שמציגים לך בתקשורת ויש באמת אנשים טובים
זה לא מדובר על המלחמות שיש כיום זה לא אותם דינים. הצבא בזמן התנ"ך היה אחר לגמרי לגמרי. להגיד שהקטע של הגיוס צריך להיות כמו בתנך אבל כל השאר לא מתנהל כמו בתנך זה קצת מוזר
בכל אופן, יש צד הלכתי כמובן שכן הם צריכים להתגייס, אבל יש גם שלא, זה לא שזה מוחלט. מצווה ללכת לצבא ולהילחם אבל זה לא בהכרח בהגדרה של "מלחמת מצווה" כפי שמתואר בתורה.
בכל אופן, יש צד הלכתי כמובן שכן הם צריכים להתגייס, אבל יש גם שלא, זה לא שזה מוחלט. מצווה ללכת לצבא ולהילחם אבל זה לא בהכרח בהגדרה של "מלחמת מצווה" כפי שמתואר בתורה.
אנונימי
בוודאי שצריכים להתגייס
שאלה עצומה למה הם לא מתגייסים(ועוד בעיקר האלה שלא לומדים תורה כל היום)
שאלה עצומה למה הם לא מתגייסים(ועוד בעיקר האלה שלא לומדים תורה כל היום)
^^אנונימי
אין לך שום טיעון כאן חוץ מלהגיד משהו לא ברור ומתחמק.
אם אתה חושב שהמלחמות בימינו לא אותו דבר כמו בתנך תסביר מה ההבדל.
אם אתה חושב שזה לא מלחמת מצווה תסביר למה, כי בפעם האחרונה שבדקתי בתורה וברמב"ם היה כתוב שם שכל מלחמה לכיבוש ארץ ישראל או להגן על ישראל מיד צר (אויב) נחשב מלחמת מצווה.
אין לך שום טיעון כאן חוץ מלהגיד משהו לא ברור ומתחמק.
אם אתה חושב שהמלחמות בימינו לא אותו דבר כמו בתנך תסביר מה ההבדל.
אם אתה חושב שזה לא מלחמת מצווה תסביר למה, כי בפעם האחרונה שבדקתי בתורה וברמב"ם היה כתוב שם שכל מלחמה לכיבוש ארץ ישראל או להגן על ישראל מיד צר (אויב) נחשב מלחמת מצווה.
^ אני זה לא הוא, אבל יש דעות שצריך מלך וסנהדרין בשביל שזאת תהיה מלחמת מצוה. מלבד הנקודה שהכל אמור להתנהל על פי דעת תורה ולא שהעיקר זה להתגייס ולהילחם, גם אם זה לא יתנהל על פי דעת תורה.
הם לא פוסלים את הכתוב בתורה..
לא כתוב בתורה להתגייס לצבא חילוני
כתוב אלף למטה וכו'
כלומר חייבים גם לומדי תורה וגם כאלו שיתפללו כנגד כל חייל שיוצא לקרב
ומי יוצא לקרב? רק צדיקים
בתורה כתוב "כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ." - כלומר אם יש עבירות בקרב הלוחמים או במחנה ישראל אז זה גורם לכך שיהיו אסונות
המלחמה בעזה היא לא מלחמת מצווה
אין סנהדרין אין כהן גדול ואין נביא
הצבא מתנהל לא על פי חוקי התורה אלא על פי 'כוחי ועוצם ידי'
וכל האידיאולוגיה הזו נוגדת את ערכי התורה לכן גם חרדי שאינו 100% שקדן אבל הוא מחובר לדת אין לו מה לחפש במקום כזה
לא כתוב בתורה להתגייס לצבא חילוני
כתוב אלף למטה וכו'
כלומר חייבים גם לומדי תורה וגם כאלו שיתפללו כנגד כל חייל שיוצא לקרב
ומי יוצא לקרב? רק צדיקים
בתורה כתוב "כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ." - כלומר אם יש עבירות בקרב הלוחמים או במחנה ישראל אז זה גורם לכך שיהיו אסונות
המלחמה בעזה היא לא מלחמת מצווה
אין סנהדרין אין כהן גדול ואין נביא
הצבא מתנהל לא על פי חוקי התורה אלא על פי 'כוחי ועוצם ידי'
וכל האידיאולוגיה הזו נוגדת את ערכי התורה לכן גם חרדי שאינו 100% שקדן אבל הוא מחובר לדת אין לו מה לחפש במקום כזה
אנונימי
^גם לא כתוב בתורה להתגייס לצבא שיש בו טנקים. אז הם לא פוסלים את הכתוב בתורה. גאוני.
ההבדל הוא שעם טנקים אין בעיה
כי אלו כלי הנשק שאיתם נלחמים כיום בשדות קרב
(אם היית מדבר על טנקים לפני 2500 ו3000 שנה אף אחד לא היה מבין מה אתה מדבר)
לא צריך להיות כתוב 'טנק' בשביל להבין על מה מדובר
כמו שכתוב בנבואות על גוג ומגוג 'חרב' ו'קשת' ו'סוסים' וברור לכולנו שאין הכוונה לחרב קשת וסוסים.. אלא זה מה שאנשים הבינו באותם הזמנים (והנבואות האלו נכתבו גם לשעה -ולכן היה צריך שאנשי אותו הדור יבינו את המושגים וגם לדורות
ואלו היו כלי המלחמה 'המשוכללים' באותם הימים
אם אתה מביא את התורה כראייה לכך שצריך להתגייס לצהל
באותה התורה כתוב 'לא יהיה כלי גבר על אישה' ועוד
כי אלו כלי הנשק שאיתם נלחמים כיום בשדות קרב
(אם היית מדבר על טנקים לפני 2500 ו3000 שנה אף אחד לא היה מבין מה אתה מדבר)
לא צריך להיות כתוב 'טנק' בשביל להבין על מה מדובר
כמו שכתוב בנבואות על גוג ומגוג 'חרב' ו'קשת' ו'סוסים' וברור לכולנו שאין הכוונה לחרב קשת וסוסים.. אלא זה מה שאנשים הבינו באותם הזמנים (והנבואות האלו נכתבו גם לשעה -ולכן היה צריך שאנשי אותו הדור יבינו את המושגים וגם לדורות
ואלו היו כלי המלחמה 'המשוכללים' באותם הימים
אם אתה מביא את התורה כראייה לכך שצריך להתגייס לצהל
באותה התורה כתוב 'לא יהיה כלי גבר על אישה' ועוד
אנונימי
^כתוב על מלחמת מצווה.
לפי לא מעט מקורות המקובלים כיום מלחמת מצווה היא 3 אפשרויות בדיוק - מלחמת שבעת עממים (לא קיים היום), מלחמת עמלק (לא קיים היום) ומלחמה להצלת ישראל מיד צר שבא עליהם (קיים היום. מה שקרה ב7.10, לא תעמוד על דם רעך).
לפי לא מעט מקורות המקובלים כיום מלחמת מצווה היא 3 אפשרויות בדיוק - מלחמת שבעת עממים (לא קיים היום), מלחמת עמלק (לא קיים היום) ומלחמה להצלת ישראל מיד צר שבא עליהם (קיים היום. מה שקרה ב7.10, לא תעמוד על דם רעך).
1. אין קשר אם יש סנהדרין או לא. למלחמת מצווה לא צריך סנהדרין.
תלמדו הלכה לפני שאתם עונים תשובות.
2. כתבת שהצבא הוא חילוני - אין קשר. אין ציווי התורה שהצבא חייב להיות דתי. אין שום מקום בתורה שכתוב שאם כל הצבא הוא רשע גמור לא מצטרפים למלחמה.
אז מה אם הצבא לא מתנהל בדיוק כמו שאני ואתה רוצים- יש מצווה להילחם אז נלחמים. בסופו של דבר הצבא נלחם ולא משנה באיזה דרך הוא עושה את זה, ואם כל כך מפריע לכם הדרך שבה הוא מתנהל - יתגייסו, תעלו לדרגות פיקוד ויהיה לכם יותר אפשרות להשפיע. דרך אגב, כך בדיוק קורה עם הציונות הדתית. יש יותר ויותר קצינים דתיים ומתחילים כעת לראות את התוצאות של זה.
תלמדו הלכה לפני שאתם עונים תשובות.
2. כתבת שהצבא הוא חילוני - אין קשר. אין ציווי התורה שהצבא חייב להיות דתי. אין שום מקום בתורה שכתוב שאם כל הצבא הוא רשע גמור לא מצטרפים למלחמה.
אז מה אם הצבא לא מתנהל בדיוק כמו שאני ואתה רוצים- יש מצווה להילחם אז נלחמים. בסופו של דבר הצבא נלחם ולא משנה באיזה דרך הוא עושה את זה, ואם כל כך מפריע לכם הדרך שבה הוא מתנהל - יתגייסו, תעלו לדרגות פיקוד ויהיה לכם יותר אפשרות להשפיע. דרך אגב, כך בדיוק קורה עם הציונות הדתית. יש יותר ויותר קצינים דתיים ומתחילים כעת לראות את התוצאות של זה.
המרוקאי הרגוע
אתה חולק על גדולי ישראל
לגבי 2
הנה מקורות לכך שאי אפשר להיות בלי הרוגים בכלל אם יש עבירות
1."כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ.
כלומר אם יש עבירות אז יש מתים
2. מי שהיה מדבר בין תפילין של יד לראש לא היה יוצא למלחמה
מסכת סוטה (מד,ב)
3. במרד בר כוכבא הגם שהוא נכשל בסוף - היהודים שנלחמו - נלחמו עם תפילין והכו ברומאים הרבה
4. תראה מה כתוב בפרשת התוכחה ..
5. תראה מה כתב הרב עובדיה זצ"ל לגבי הרוגים במלחמת יום כיפור והקשר של זה לבין איך מתלבשים בצבא וגם בכללי..
6. תסתכל מה כתוב בתורה לגבי מי שהוא מפחד מלהלחם או שיש לו כרם או בית וכולי
7. אם לבן אדם יש אפשרות ללכת למועדון בשביל להציל יהודים שם האם מותר לו? ודאי שלא אז מה שאמרת 'תתגייסו ותעלו לדרגות פיקוד ויהיה לכם אפשרות להשפיע' זה פשוט לא נכון
אתה חושב שהציונות הדתית מעניינת אותי? הרבה שם מחפפים ולא מקפידים בתורה ובמצוות אז זו לא ראייה להביא מהם כי עובדה שפיטרו את וינטר כי חיזק את החיילים שיבואו בשם השם
אתה חולק על גדולי ישראל
לגבי 2
הנה מקורות לכך שאי אפשר להיות בלי הרוגים בכלל אם יש עבירות
1."כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ.
כלומר אם יש עבירות אז יש מתים
2. מי שהיה מדבר בין תפילין של יד לראש לא היה יוצא למלחמה
מסכת סוטה (מד,ב)
3. במרד בר כוכבא הגם שהוא נכשל בסוף - היהודים שנלחמו - נלחמו עם תפילין והכו ברומאים הרבה
4. תראה מה כתוב בפרשת התוכחה ..
5. תראה מה כתב הרב עובדיה זצ"ל לגבי הרוגים במלחמת יום כיפור והקשר של זה לבין איך מתלבשים בצבא וגם בכללי..
6. תסתכל מה כתוב בתורה לגבי מי שהוא מפחד מלהלחם או שיש לו כרם או בית וכולי
7. אם לבן אדם יש אפשרות ללכת למועדון בשביל להציל יהודים שם האם מותר לו? ודאי שלא אז מה שאמרת 'תתגייסו ותעלו לדרגות פיקוד ויהיה לכם אפשרות להשפיע' זה פשוט לא נכון
אתה חושב שהציונות הדתית מעניינת אותי? הרבה שם מחפפים ולא מקפידים בתורה ובמצוות אז זו לא ראייה להביא מהם כי עובדה שפיטרו את וינטר כי חיזק את החיילים שיבואו בשם השם
אנונימי
פספסת את הטיעון שלי.
לא אמרתי שהצבא לא חייב להיות דתי.
אמרתי שגם אם הצבא חילוני עדיין צריך להילחם. (וכמובן שאם תתגייסו הוא יהיה פחות חילוני כי תוכלו להשפיע)
עכשיו בקשר לראיות שלך
1. לא רלוונטי, אני מסכים איתך שהצבא צריך להיות קדוש.
2. א. כנ"ל. ב. אז אתם שאתם לא מדברים - תתגייסו. ג. ציטטת את תחילת המשנה שמי שירא מעבירות שבידו לא ימנה מעורכי המלחמה. לא קראת את המשך המשנה? (שם בסוטה) "בד"א במלחמות הרשות אבל במלחמות מצוה הכל יוצאין אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה אמר רבי יהודה במה דברים אמורים במלחמות מצוה אבל במלחמות חובה הכל יוצאין אפי' חתן מחדרו וכלה מחופתה"
3. כנ"ל, לא רלוונטי.
4. כנ"ל
לא אמרתי שהצבא לא חייב להיות דתי.
אמרתי שגם אם הצבא חילוני עדיין צריך להילחם. (וכמובן שאם תתגייסו הוא יהיה פחות חילוני כי תוכלו להשפיע)
עכשיו בקשר לראיות שלך
1. לא רלוונטי, אני מסכים איתך שהצבא צריך להיות קדוש.
2. א. כנ"ל. ב. אז אתם שאתם לא מדברים - תתגייסו. ג. ציטטת את תחילת המשנה שמי שירא מעבירות שבידו לא ימנה מעורכי המלחמה. לא קראת את המשך המשנה? (שם בסוטה) "בד"א במלחמות הרשות אבל במלחמות מצוה הכל יוצאין אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה אמר רבי יהודה במה דברים אמורים במלחמות מצוה אבל במלחמות חובה הכל יוצאין אפי' חתן מחדרו וכלה מחופתה"
3. כנ"ל, לא רלוונטי.
4. כנ"ל
'אם תתגייסו הוא יהיה פחות חילוני'
ברור כי אחרי שהלאומיים התגייסו מתגייסים הוא 'פחות חילוני'? לא
למה חיילים מחוייבים לחלל שבת ולשמוע שירת נשים?
ובגדוד 'החרדי' נצח יהודה יש חילונים שמחללים שבת
תוכיח שהמלחמה הנוכחית היא בכלל מלחמת מצווה או חובה
למה אתה מזלזל בלימוד התורה?
אם החיילים נלחמים אז שילחמו עם אמונה ובטחון בהשם ושלא יפחדו ממה שבגץ יגיד
כי חיילים מפחדים להרוג מחבלים בגלל 'בית הדין בהאג' או 'בגץ'
ברור כי אחרי שהלאומיים התגייסו מתגייסים הוא 'פחות חילוני'? לא
למה חיילים מחוייבים לחלל שבת ולשמוע שירת נשים?
ובגדוד 'החרדי' נצח יהודה יש חילונים שמחללים שבת
תוכיח שהמלחמה הנוכחית היא בכלל מלחמת מצווה או חובה
למה אתה מזלזל בלימוד התורה?
אם החיילים נלחמים אז שילחמו עם אמונה ובטחון בהשם ושלא יפחדו ממה שבגץ יגיד
כי חיילים מפחדים להרוג מחבלים בגלל 'בית הדין בהאג' או 'בגץ'
אנונימי
אין המלך נלחם תחלה אלא מלחמת מצוה ואי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים ומלחמת עמלק **ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם** ואחר כך נלחם במלחמת הרשות והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו.
מלחמת מצוה אינו צריך ליטול בה רשות בית דין
(רמב"ם הלכות מלכים פרק ה' הלכות א-ב)
חיילים לא מחוייבים לשמוע שירת נשים, הם יכולים לצאת. ככה זה במחלקות בני ישיבות של הציונות הדתית ואני בטוח שזה ככה בחטיבות החרדיות.
חילול שבת- אין חילול שבת שהוא שלא לצורך פיקוח נפש.
בגדוד החרדי יש חילונים שמחללים שבתי כמו שאמרתי, זה לא משנה. אתה מחוייב להילחם, אפילו שהצבא לא דתי.
מלחמת מצוה אינו צריך ליטול בה רשות בית דין
(רמב"ם הלכות מלכים פרק ה' הלכות א-ב)
חיילים לא מחוייבים לשמוע שירת נשים, הם יכולים לצאת. ככה זה במחלקות בני ישיבות של הציונות הדתית ואני בטוח שזה ככה בחטיבות החרדיות.
חילול שבת- אין חילול שבת שהוא שלא לצורך פיקוח נפש.
בגדוד החרדי יש חילונים שמחללים שבתי כמו שאמרתי, זה לא משנה. אתה מחוייב להילחם, אפילו שהצבא לא דתי.
אתה בעד גיוס כל החרדים?
כי היו תקופות רבות בהיסטוריה שהיינו במצב של 'כמעט הושמדנו' והגם שלא היה צבא ולא נלחמנו אלא למדנו תורה חיינו והתקיימנו ושרדנו
ככה שלגייס את כל החרדים לא יקרה
כי היו תקופות רבות בהיסטוריה שהיינו במצב של 'כמעט הושמדנו' והגם שלא היה צבא ולא נלחמנו אלא למדנו תורה חיינו והתקיימנו ושרדנו
ככה שלגייס את כל החרדים לא יקרה
אנונימי
כן. אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה.
לא הולך לקרות
אפילו יו"ר הפורום החילוני אמר שהם לא רוצים את החרדים בצבא
אחד שלומד תורה שומר יותר וגם הרב קוק הסכים עם זה..
אתה מתעלם מכל אותם בחורים שהיו חרדים או דתיים לפני הצבא ויצאו חילונים מהצבא
כל זה בתירוץ של 'המלחמה בעזה היא מלחמת קיום'..
לצבא יש מאות אלפי חיילים ועדין הם לא מצליחים למוטט את חמאס או לנצח את המלחמה
מה גורם לך לחשוב שגיוס החרדים ישנה את זה?
אפילו יו"ר הפורום החילוני אמר שהם לא רוצים את החרדים בצבא
אחד שלומד תורה שומר יותר וגם הרב קוק הסכים עם זה..
אתה מתעלם מכל אותם בחורים שהיו חרדים או דתיים לפני הצבא ויצאו חילונים מהצבא
כל זה בתירוץ של 'המלחמה בעזה היא מלחמת קיום'..
לצבא יש מאות אלפי חיילים ועדין הם לא מצליחים למוטט את חמאס או לנצח את המלחמה
מה גורם לך לחשוב שגיוס החרדים ישנה את זה?
אנונימי
נמשיך את זה עוד מעט.
מפריע לי מאוד שאתה חושב ככה.
מפריע לי מאוד שאתה חושב ככה.
1. כתבת "לא הולך לקרות
אפילו יו"ר הפורום החילוני אמר שהם לא רוצים את החרדים בצבא"
אז אתה מקבל את הטענות שלי (שצריך להתגייס כי זו מצווה) ועכשיו אתה בעד להתגייס, והבעיה היחידה היא שלא רוצים את החרדים. הבנתי נכון?
2. עוד כתבת "אתה מתעלם מכל אותם בחורים שהיו חרדים או דתיים לפני הצבא ויצאו חילונים מהצבא
כל זה בתירוץ של 'המלחמה בעזה היא מלחמת קיום'.."
אני חושב שזו בעיה קשה מאוד וכואבת.
שתי תשובות בדבר. אני חושב שאתה מפרש את הנתונים בצורה לא נכונה. בעבר, רוב מי שהתגייס גם ככה לא היה חזק כל כך בדת, אם הוא היה חרדי חזק - הוא היה נשאר ללמוד. אז ברור שאחוזי הנפילה יהיו גבוהים, כי מלכתחילה הם היו עם רגל אחת בחוץ. חוץ מזה עכשיו כשיש חטיבות חרדיות, כמעט ואף אחד ממי להתגייס לחטיבות החרדיות לא נופל. ככה זה גם מי שמתגייס דרך ישיבות הסדר - כמעט ואין מי שנופל. זה כי באים עם הכנה ראויה מבחינה רוחנית ואמונית, ומתגייסים לתוך קבוצה שכולם שומרי תורה ולכן החשש כמעט ולא קיים.
ותשובה שנייה ויותר עקרונית: מלחמת מצווה להושיע את ישראל מיד צר זה ממש לא תירוץ!! יש מצווה להילחם? תקיים אותה! זה קשה וגובה מחירים? נכון. ה' ידע שזה יהיה ככה והוא בעל זאת ציווה. אז מה שצריך לעשות זה לא להיכנע לקשיים, אלא לקיים את המצווה, ולהתגבר על הקשיים. לפתור את הקושי ולא להיכנע לו.
3. עוד כתבת "לצבא יש מאות אלפי חיילים ועדין הם לא מצליחים למוטט את חמאס או לנצח את המלחמה
מה גורם לך לחשוב שגיוס החרדים ישנה את זה?"
התשובה היא שאפילו אם זה לא ישנה שום דבר, זה עדיין יעוזר לאלו שעכשיו נלחמים.
תחשוב שהם נלחמים כבר שנה וחצי וכמעט לא רואים את הנשים והילדים שלהם. לחימה כזאת זה דבר שוחק. וזה כמובן משפיע גם על המשפחות של הלוחמים ולא רק על הלוחמים עצמם. לא קל לגדל משפחה כשיש רק הורה אחד בבית. ואני שמעתי הרבה חיילים שאומרים את זה.
אפילו יו"ר הפורום החילוני אמר שהם לא רוצים את החרדים בצבא"
אז אתה מקבל את הטענות שלי (שצריך להתגייס כי זו מצווה) ועכשיו אתה בעד להתגייס, והבעיה היחידה היא שלא רוצים את החרדים. הבנתי נכון?
2. עוד כתבת "אתה מתעלם מכל אותם בחורים שהיו חרדים או דתיים לפני הצבא ויצאו חילונים מהצבא
כל זה בתירוץ של 'המלחמה בעזה היא מלחמת קיום'.."
אני חושב שזו בעיה קשה מאוד וכואבת.
שתי תשובות בדבר. אני חושב שאתה מפרש את הנתונים בצורה לא נכונה. בעבר, רוב מי שהתגייס גם ככה לא היה חזק כל כך בדת, אם הוא היה חרדי חזק - הוא היה נשאר ללמוד. אז ברור שאחוזי הנפילה יהיו גבוהים, כי מלכתחילה הם היו עם רגל אחת בחוץ. חוץ מזה עכשיו כשיש חטיבות חרדיות, כמעט ואף אחד ממי להתגייס לחטיבות החרדיות לא נופל. ככה זה גם מי שמתגייס דרך ישיבות הסדר - כמעט ואין מי שנופל. זה כי באים עם הכנה ראויה מבחינה רוחנית ואמונית, ומתגייסים לתוך קבוצה שכולם שומרי תורה ולכן החשש כמעט ולא קיים.
ותשובה שנייה ויותר עקרונית: מלחמת מצווה להושיע את ישראל מיד צר זה ממש לא תירוץ!! יש מצווה להילחם? תקיים אותה! זה קשה וגובה מחירים? נכון. ה' ידע שזה יהיה ככה והוא בעל זאת ציווה. אז מה שצריך לעשות זה לא להיכנע לקשיים, אלא לקיים את המצווה, ולהתגבר על הקשיים. לפתור את הקושי ולא להיכנע לו.
3. עוד כתבת "לצבא יש מאות אלפי חיילים ועדין הם לא מצליחים למוטט את חמאס או לנצח את המלחמה
מה גורם לך לחשוב שגיוס החרדים ישנה את זה?"
התשובה היא שאפילו אם זה לא ישנה שום דבר, זה עדיין יעוזר לאלו שעכשיו נלחמים.
תחשוב שהם נלחמים כבר שנה וחצי וכמעט לא רואים את הנשים והילדים שלהם. לחימה כזאת זה דבר שוחק. וזה כמובן משפיע גם על המשפחות של הלוחמים ולא רק על הלוחמים עצמם. לא קל לגדל משפחה כשיש רק הורה אחד בבית. ואני שמעתי הרבה חיילים שאומרים את זה.
אני מקווה שתקרא את הכל למרות שזה ארוך.
אני נגד גיוס חרדים - יש לי רבנים שאני שומע להם ויש להם דעת תורה
אז אתה רוצה שגם החרדים לא יראו את המשפחות שלהם?
למה אתה מאשים את החרדים בסבלם של החיילים
אז אתה רוצה שגם החרדים לא יראו את המשפחות שלהם?
למה אתה מאשים את החרדים בסבלם של החיילים
אנונימי
"אני נגד גיוס חרדים - יש לי רבנים שאני שומע להם ויש להם דעת תורה" - אז תשאל את הרבנים שלך את כל מה שאמרתי לך, שזו מלחמת מצווה ותחזור אלי עם תשובות. אתה לא יכול להתעלם מהטענות שלי.
ולגבי מה שכתבת "אז אתה רוצה שגם החרדים לא יראו את המשפחות שלהם?
למה אתה מאשים את החרדים בסבלם של החיילים"
אתה תוקף אותי במקום לענות לטיעונים.
אני ממש לא רוצה שגם החרדים לא יראו את המשפחות שלהם. הייתי מעדיף שכולם יחיו ים המשפחות שלהם בשלום ושלווה והשקט ובטח.
שים לב שהטיעון שלי לא מתבסס על זה שאני רוצה שיהיה שוויון (למרות שגם שוויון הוא חשוב, ואגב ממה שאתה אומר נשמע שאין לך בעיה שרק אחרים יסבלו). הטיעון שלי הוא שזה מצווה וגם אתם צריכים לקחת בה חלק.
אני לא מאשים רק את החרדים בסבלם. אבל ברור שאם החרדים יתגייסו, הלחץ על שאר החיילים יפחת באופן משמעותי ביותר.
לסיכום, כל מה שאני מבקש הוא שתשאל את הרבנים שלך מה הם עונים על מה שכתבתי בכל הדיון הזה, ותחליט מה יותר נכון.
ולגבי מה שכתבת "אז אתה רוצה שגם החרדים לא יראו את המשפחות שלהם?
למה אתה מאשים את החרדים בסבלם של החיילים"
אתה תוקף אותי במקום לענות לטיעונים.
אני ממש לא רוצה שגם החרדים לא יראו את המשפחות שלהם. הייתי מעדיף שכולם יחיו ים המשפחות שלהם בשלום ושלווה והשקט ובטח.
שים לב שהטיעון שלי לא מתבסס על זה שאני רוצה שיהיה שוויון (למרות שגם שוויון הוא חשוב, ואגב ממה שאתה אומר נשמע שאין לך בעיה שרק אחרים יסבלו). הטיעון שלי הוא שזה מצווה וגם אתם צריכים לקחת בה חלק.
אני לא מאשים רק את החרדים בסבלם. אבל ברור שאם החרדים יתגייסו, הלחץ על שאר החיילים יפחת באופן משמעותי ביותר.
לסיכום, כל מה שאני מבקש הוא שתשאל את הרבנים שלך מה הם עונים על מה שכתבתי בכל הדיון הזה, ותחליט מה יותר נכון.
^שים לב שערכתי את התשובה
'שויון' זה לא חשוב דבר ראשון - זה ערך שנוגד את התורה (אין שוויון בין יהודי לגוי ובין איש לאישה חוץ מעצם היותם בני אדם )
שנית יש לי סרטון ואף יותר שנותנים תשובות לעניינים האלו
אני רוצה שאף יהודי לא יסבול
תראה לי מקרה אחד שצהל דאג לחייל חרדי או דתי
שמענו וראינו על מקרים קשים שם
אז בלי קשר למלחמה
להכל יש תשובות
ואין המקום כאן להאריך
שנית יש לי סרטון ואף יותר שנותנים תשובות לעניינים האלו
אני רוצה שאף יהודי לא יסבול
תראה לי מקרה אחד שצהל דאג לחייל חרדי או דתי
שמענו וראינו על מקרים קשים שם
אז בלי קשר למלחמה
להכל יש תשובות
ואין המקום כאן להאריך
אנונימי
אבל שוויון בין כל עם ישראל זה כן דבר שצריך להיות.
תראה לי מקרה - יש אלפי מקרים בכל יום. אני אומר לך שמי שמתגייס למחלקות דתיות - דואגים לו. ואני אומר לך את זה מניסיון של שנים שחברים שלי התגייסו.
להכל יש תשובות- תאיר את עיני. אולי גם אני לא אתגייס.
ושוב אתה מתעלם מהטענה העיקרית שלי שזו מצווה. זה כבר מתחיל להימאס
תראה לי מקרה - יש אלפי מקרים בכל יום. אני אומר לך שמי שמתגייס למחלקות דתיות - דואגים לו. ואני אומר לך את זה מניסיון של שנים שחברים שלי התגייסו.
להכל יש תשובות- תאיר את עיני. אולי גם אני לא אתגייס.
ושוב אתה מתעלם מהטענה העיקרית שלי שזו מצווה. זה כבר מתחיל להימאס