23 תשובות
קוראים לזה המהפכה התעשייתית.
הומצאה מכונת הדפוס, מכונת הסריגה, ידע הונגש לציבור בקלות יתר, במקביל לכוח הפוחת של הכנסיות והדת על האנשים.
המדע פשוט תפס מאוד.
ההתקדמות הטכנולוגית הייתה כל כך מהירה ב-200-300 השנים האחרונות שיש היסטוריונים שמפרידים את התקופה הזו מהעת החדשה ומכנים אותה "העת החדישה".
הומצאה מכונת הדפוס, מכונת הסריגה, ידע הונגש לציבור בקלות יתר, במקביל לכוח הפוחת של הכנסיות והדת על האנשים.
המדע פשוט תפס מאוד.
ההתקדמות הטכנולוגית הייתה כל כך מהירה ב-200-300 השנים האחרונות שיש היסטוריונים שמפרידים את התקופה הזו מהעת החדשה ומכנים אותה "העת החדישה".
זה מה שקורה שרוב האנושות משקיעה במשהו מסוים
שואל השאלה:
הבנתי שמדובר במהפכה התעשייתית אבל זה מופשט מידי מכדי להסביר למה ההתפתחות האיטית שקדמה לה
בנוגע לכנסייה הכוח שלה מאוד פחת עוד לפני המהפכה התעשייתית מה שגם הכנסייה לא הגבילה למידה באוניברסיטה, היא הגבילה נושאים שלא תאמו את הדוקטרינה של הכנסייה ברוב במקרים היה מדובר באסטרונומיה, ביולוגיה,ופילוסופיה. פחות הגבילה בכל הנושא הקשור לטכנולוגיה כמו פיזיקה, כימיה,מתמטיקה
הבנתי שמדובר במהפכה התעשייתית אבל זה מופשט מידי מכדי להסביר למה ההתפתחות האיטית שקדמה לה
בנוגע לכנסייה הכוח שלה מאוד פחת עוד לפני המהפכה התעשייתית מה שגם הכנסייה לא הגבילה למידה באוניברסיטה, היא הגבילה נושאים שלא תאמו את הדוקטרינה של הכנסייה ברוב במקרים היה מדובר באסטרונומיה, ביולוגיה,ופילוסופיה. פחות הגבילה בכל הנושא הקשור לטכנולוגיה כמו פיזיקה, כימיה,מתמטיקה
^היו גם הרבה המצאות לפני. אבק השריפה והתותחים למשל הומצאו עוד בימי שושלת סונג והאימפריה המונגולית, באמצע ימי הביניים.
הייתה האצה מטורפת במהפכה התעשייתית בגלל כמה המצאות חדשות שאפשרו את זה והגדילה של הקהילה המדעית.
אפשר לפרק את זה להרבה מאוד סיבות קטנות יותר, ללא ספק.
הייתה האצה מטורפת במהפכה התעשייתית בגלל כמה המצאות חדשות שאפשרו את זה והגדילה של הקהילה המדעית.
אפשר לפרק את זה להרבה מאוד סיבות קטנות יותר, ללא ספק.
שואל השאלה:
כלב ים זאת תשובה מגוחכת רוב ההמצאות החדשניות בשנים שציינתי היו גילוי ראשון של בודדיםצשקיבלו מימון מטייקונים
כלב ים זאת תשובה מגוחכת רוב ההמצאות החדשניות בשנים שציינתי היו גילוי ראשון של בודדיםצשקיבלו מימון מטייקונים
שואל השאלה:
תותחים זה המצאה די פרימטיבית אם להיות כן
תותחים זה המצאה די פרימטיבית אם להיות כן
שואל השאלה:
אולי מלחמות גרמו למהפכה התעשייתית אבל גם זה לא מסביר כי היו המון מלחמות גם לפניה
אולי מלחמות גרמו למהפכה התעשייתית אבל גם זה לא מסביר כי היו המון מלחמות גם לפניה
שואל השאלה:
בכללי כל תשובה שאקבל נראית לי מאוד תמוהה, ומופשטת דיו כדי לספק הסבר לחורים העלילתיים בנושא
בכללי כל תשובה שאקבל נראית לי מאוד תמוהה, ומופשטת דיו כדי לספק הסבר לחורים העלילתיים בנושא
מעניין, לא ידעתי
יכול להיות בכללי שכמה מההמצאות נחשבות "בסיס" ומביאות הרבה המצאות אחרות (נניח מנוע)
אולי הספיק רק 4-5 המצאות פורצות דרך ומשם זה היה כבר אוטומטי
יכול להיות בכללי שכמה מההמצאות נחשבות "בסיס" ומביאות הרבה המצאות אחרות (נניח מנוע)
אולי הספיק רק 4-5 המצאות פורצות דרך ומשם זה היה כבר אוטומטי
שואל השאלה:
כאילו כן אני מבין את התשובה שלך היא נכונה אבל בכל זאת אני לא מבין למה דווקא במאות האחרונים ולא מאות אחורה
התשובה שהכי מניחה את הדעת זה
באמת שילוב של, מלחמות, קפיטליזם, התנערות מדוקטרינת הכנסייה אבל זה לא הכי מניח לי את הדעת
כאילו כן אני מבין את התשובה שלך היא נכונה אבל בכל זאת אני לא מבין למה דווקא במאות האחרונים ולא מאות אחורה
התשובה שהכי מניחה את הדעת זה
באמת שילוב של, מלחמות, קפיטליזם, התנערות מדוקטרינת הכנסייה אבל זה לא הכי מניח לי את הדעת
מהפכות בכללי זה בדרך כלל דבר לא צפוי \ הגיוני הרבה פעמים
שואל השאלה:
אכן, עדיין לא נתפס לי הסיבתיות, אנשים חכמים היו קיימים לפני וולטה,טסלה,אדיסון
גאונים כמו גליליאו, דווינצי, ניוטון
אכן, עדיין לא נתפס לי הסיבתיות, אנשים חכמים היו קיימים לפני וולטה,טסלה,אדיסון
גאונים כמו גליליאו, דווינצי, ניוטון
קפיטליזם כמובן. הגנה מדינית של הזכות לרכוש, מה שאפשר לאנשים להשקיע לעתיד, לסחור ביניהם באופן חופשי ולהגדיל את השוק.
בסופו של דבר המשאבים בחברה מוגבלים והקפיטליזם אפשר שימוש יעיל יותר שלהם וגם לצמיחה של כמות המשאבים.
ממשחק סכום אפס (על מנת להרוויח זהב צריך שמישהו יפסיד) עברנו לעוגה שגדלה יותר ויותר (כמות הכסף והמשאבים גדלה בכל שנה).
שים לב כיצד מדינות בהם אין הגנה מדינית של רכוש (מרכז אסיה, אפריקה) עדיין יש חוסר בצמיחה, במשאבים וכדומה. למרות כל הטכנולוגיה.
בסופו של דבר המשאבים בחברה מוגבלים והקפיטליזם אפשר שימוש יעיל יותר שלהם וגם לצמיחה של כמות המשאבים.
ממשחק סכום אפס (על מנת להרוויח זהב צריך שמישהו יפסיד) עברנו לעוגה שגדלה יותר ויותר (כמות הכסף והמשאבים גדלה בכל שנה).
שים לב כיצד מדינות בהם אין הגנה מדינית של רכוש (מרכז אסיה, אפריקה) עדיין יש חוסר בצמיחה, במשאבים וכדומה. למרות כל הטכנולוגיה.
קפיטליזם.
יש קורלציה אבל לא בהכרח סיבתיות. יש גם אפשרות שהקפיטליזם הוא זה שנבע מהמהפכה התעשייתית ולא להפך.
כל מה שאני מכיר לפחות מצביע על זה. המהפכה מאוד תרמה לקפיטליזם עם המיכון וקווי הייצור.
אפריקה ענייה בגלל קללת המשאבים.
כל מה שאני מכיר לפחות מצביע על זה. המהפכה מאוד תרמה לקפיטליזם עם המיכון וקווי הייצור.
אפריקה ענייה בגלל קללת המשאבים.
קפיטליזם.
שואל השאלה:
קפיטליזם לא היה מאוד נפוץ בתקופות כמו המאה ה19 ותחילת המאה ה20 לא יודע אם זה נכון להגיד שהיא האחראית אמנם היא כן תרמה משמעותית להתפתחות הטכנולוגית במאה ה21 אבל לא בטוח שהייתה אחראית להתפתחות של מאות שקדמו לה
קפיטליזם לא היה מאוד נפוץ בתקופות כמו המאה ה19 ותחילת המאה ה20 לא יודע אם זה נכון להגיד שהיא האחראית אמנם היא כן תרמה משמעותית להתפתחות הטכנולוגית במאה ה21 אבל לא בטוח שהייתה אחראית להתפתחות של מאות שקדמו לה
אז מי בנה את הספינות ומימן את בניית המושבות בעידן הקולונאליזם?
מה שאתה רואה היום הוא הד של שרשרת מהפכות רעיוניות.
המהפכה הטכנולוגית המודרנית היא תוצאה של המהפכה התעשייתית,
שהייתה תוצאה של המהפכה המדעית,
שצמחה מתוך עידן הנאורות,
שהוזן על ידי הרנסנס אשר נולד מהחזרה של כתבי אריסטו והפילוסופים היוונים לאירופה.
אבל השינוי הזה לא היה אפשרי בלי תהליך עמוק של חילון הניתוק הדרגתי מהשפעת הממסד הדתי.
מוסדות דתיים כמו הכנסייה ניסו לצנזר רעיונות ולשים את האמונה מעל השכל.
המהפכה האמיתית החלה כשהאדם המערבי התחיל להאמין בשכל ולהטיל ספק בסמכות דתית.
המהפכה הטכנולוגית המודרנית היא תוצאה של המהפכה התעשייתית,
שהייתה תוצאה של המהפכה המדעית,
שצמחה מתוך עידן הנאורות,
שהוזן על ידי הרנסנס אשר נולד מהחזרה של כתבי אריסטו והפילוסופים היוונים לאירופה.
אבל השינוי הזה לא היה אפשרי בלי תהליך עמוק של חילון הניתוק הדרגתי מהשפעת הממסד הדתי.
מוסדות דתיים כמו הכנסייה ניסו לצנזר רעיונות ולשים את האמונה מעל השכל.
המהפכה האמיתית החלה כשהאדם המערבי התחיל להאמין בשכל ולהטיל ספק בסמכות דתית.
שואל השאלה:
לא הבנתי מה הנקודה שלך סחר בין מדינות הוא מבחינתך מספיק דיו בשביל להיחשב כקפיטליזם?
לא הבנתי מה הנקודה שלך סחר בין מדינות הוא מבחינתך מספיק דיו בשביל להיחשב כקפיטליזם?
לא מסחר, אלא הכרה והגנה על הזכות לרכוש.
שואל השאלה:
אה אתה מתכוון שחברות עצמאיות עשו סחר ללא תלות במדינה
אה אתה מתכוון שחברות עצמאיות עשו סחר ללא תלות במדינה
אני גם מתכוון למסחר חופשי אבל כל מדינה הגנה על החברות שלה ובתי המשפט שלה נתנו תוקפים לחוזים ולהתחיבויות.