30 תשובות
לא חוששת גם
כן, אני כן
אבל אני חוששת מהרבה סטטיסטיקות שיהיו בעתיד וזה לא בטופ הרשימה שלי אז פשוט נקווה לטוב
אבל אני חוששת מהרבה סטטיסטיקות שיהיו בעתיד וזה לא בטופ הרשימה שלי אז פשוט נקווה לטוב
יש דברים שיותר מפחידים אותי מזה. כמו הכיוון שאליו כל אירופה הולכת.
אנונימי
החרדים לא יהיו רוב אף פעם כי יש עוד הרבה אזרחים במדינה הזו שהם לא חרדים והם גם מקימים משפחות. והמדינה לא תיכחד.
אני באמת לא מבינה. אתה פוחד מחרדים או שאתה פשוט שונא אותם?
אני באמת לא מבינה. אתה פוחד מחרדים או שאתה פשוט שונא אותם?
זה באמת עלול להיות מדאיג וכל מי שאומר שלא לא לגמרי מבין על מה אתה מדבר.
כן, אנחנו ממש בדרך של להיות טורקיה או איראן
בעצם זה כבר כאן כשאתה רואה איך המשטרה מתנהגת ושאין ממש מי ששם זין על החוק
לפעמים המשטרה חסרת אונים מול ערסים
זה ממש ככה, מרגיש כמו מדינה ערבית קלאסית
בעצם זה כבר כאן כשאתה רואה איך המשטרה מתנהגת ושאין ממש מי ששם זין על החוק
לפעמים המשטרה חסרת אונים מול ערסים
זה ממש ככה, מרגיש כמו מדינה ערבית קלאסית
שואל השאלה:
כן אני פוחד ממה שיהיה, ואני גם שונא את ההתנהגות שלהם, מה הבעיה להגיד את זה?
כן אני פוחד ממה שיהיה, ואני גם שונא את ההתנהגות שלהם, מה הבעיה להגיד את זה?
המשיח בדרך ואז תהיה פה מדינה מתוקנת על פי היהדות ויהיה שלום ורוגע ועושר וכל טוב
המצב מוכיח את זה
רק נשאר לחכות
'שנאת נשים'
איך שנאת נשים אם ביהדות מכבדים נשים ודואגים לכבודן ותמצא מלא פסוקים ומקורות שמשבחים את הנשים
המצב מוכיח את זה
רק נשאר לחכות
'שנאת נשים'
איך שנאת נשים אם ביהדות מכבדים נשים ודואגים לכבודן ותמצא מלא פסוקים ומקורות שמשבחים את הנשים
אנונימי
אני בעצמי חרדי ומה נראה לך שלא יעניין אותנו להישאר בחיים? כשנהיה כמות מספיק גדולה שהמדינה תתחיל להיות תלויה בנו ברור שיהיו שינויים כבר היום מתחילים שינויים
^^^דווקא שמשתיקים אותך תשים לב שהדברים שאתה אומר הם חשובים ונכונים
אחרת הם לא היו משתיקים אותך
אחרת הם לא היו משתיקים אותך
ארבל מ.
אז אם אנטישמי אומר משהו ומשתיקים אותו
זה אומר שהוא צודק ודבריו נכונים?
אז אם אנטישמי אומר משהו ומשתיקים אותו
זה אומר שהוא צודק ודבריו נכונים?
אנונימי
אנחנו יהודים בדיוק כמוך אז אין פה שום אנטישמיות
לא הבנת את כוונתי
התכוונתי שאם אתה טוען שאם משתיקים כל בן אדם אז בהכרח הוא צודק
אז אתה כולל את מה שהאנטישמים אומרים ומשתיקים אותם
התכוונתי שאם אתה טוען שאם משתיקים כל בן אדם אז בהכרח הוא צודק
אז אתה כולל את מה שהאנטישמים אומרים ומשתיקים אותם
אנונימי
שונאת חרדים
אנונימית
לא את כולם אבל
אני מקווה בשבילך כי זו הכללה
שואל השאלה:
גם אני שונא, איך אפשר לא?
גם אני שונא, איך אפשר לא?
אם הייתי כותב שאני שונא חילונים
איך הייתם מרגישים?
כואב הלב איך עדין בימים של מלחמה מה שהכי חשוב כאן זה שנאה וגזענות
לא יאמן
איך הייתם מרגישים?
כואב הלב איך עדין בימים של מלחמה מה שהכי חשוב כאן זה שנאה וגזענות
לא יאמן
אנונימי
סבבה במילא כל מה שהם עושים זה אמונות תפלות וצועקים עלינו מתבוללים ואני לא מכלילה את כולם יש כאלה חרדים מאוד נחמדים דווקא טובי לב
אנונימית
אני גם לא שונא אבל אתם לא זקוקים לכסף שלנו
הכסף של משלמי המיסים עדיף שילך לדברים של מדינת עולם ראשונה, לא שלישית.
הכסף של משלמי המיסים עדיף שילך לדברים של מדינת עולם ראשונה, לא שלישית.
בסוף כל בני האדם יכחדו אז
ממש לא חושש, תהיה מזה רק ברכה, כמו שהם הבטיח. למה מדינת הלכה זה משהו רע? השם נתנן לנו מצוות לא טובות? למה תהיה שנאת נשים? זה נוגד את שנאת חינם. אתה בעצמך שונא חרדים ועוד שואל איך אפשר שלא כאילו זה מי שמקיים רצונו של הבורא, צריך לשנוא אותו על כך, במקום להעריך אותו על כך. אבדת כל משקל.
אני לא שונאת חרדים בכלל - אבל אני בהחלט פוחדת מרוב חרדי בארץ. מהסיבה הפשוטה שאני לא חרדית, ורוב חרדי יוביל לכך שרוב כסף הציבור ילך לגזרה החרדית (אפילו יותר משעכשיו). וזה מפחיד אותי. מפחיד אותי שיהיה מיעוט של האוכלוסיה היוצרת, המתגייסת. מפחיד אותי מה שזה אומר על הממשלה שלנו, מי יהיה בראשה. בתור מישהי לא חרדית - אני לא הייתי רוצה לגור במדינה שיש בה רוב חרדי בגלל הפחד שזה אומר שאני אגור במדינה חרדית. וזה דעתי כחילונית
אני אישית מעדיפה לגור במדינה קתולית מאשר מדינה חרדית
אנונימית
כלומר את מעדיפה לחיות במדינה ששולטים אנטישמים?
עד כדי כך?
השם יעזור לנו
יש הבדל בין לא להסכים לבין להגיד כאלו אמירות
עד כדי כך?
השם יעזור לנו
יש הבדל בין לא להסכים לבין להגיד כאלו אמירות
אנונימי
מעדיף לגור בפלאוזואיקון או במזוזואיקון או כמעט בכל תקופה שהיא לא של בני האדם
לא חוששת כי אני עם ספק מאוד גדול שזה יקרה מתישהו..
ולכל מי שכתב פה שהוא מעדיף אנטישמים וכאלה..
הוא לא.
הוא חדמש לא.
הוא בסהכ עם דעות קצת שונות, וזה הכי נורמלי בעולם.
וגם אני עם דעות שונות, וכולנו עם דעות שונות, וזה בסדר.
זה באמת בסדר.
לא אמור לכאוב לאף אחד שלא כולנו עם אותו ראש
הוא לא.
הוא חדמש לא.
הוא בסהכ עם דעות קצת שונות, וזה הכי נורמלי בעולם.
וגם אני עם דעות שונות, וכולנו עם דעות שונות, וזה בסדר.
זה באמת בסדר.
לא אמור לכאוב לאף אחד שלא כולנו עם אותו ראש
לא, אני לא חושש, בגלל שום מדינה לא יכולה להיות "מדינה חרדית" או עם רוב חרדי מכמה סיבות טובות:
1. חרדיות היא סוג של טפילות וחייבת קיום של גוף מארח. בתור חברה נתמכת ולא יצרנית, הם חייבים זרימת כספים מבחוץ, בין תרומות, קצבאות או הקצבות ממשלתיות.
2. קיום מדינה חרדית נוגדת את עיקרון "שלוש השבועות" ומהווה איסור לחרדים לנהל מדינה עצמאית.
3. במקורות היהודיים אין שום התייחסות לניהול מדינה בכל ההיבטים - ביטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, מדיניות פנים וחוץ, איכות הסביבה ועוד.
חוץ מזה, גם עם החשיפה לעולם החילוני בעזרת האינטרנט, כבר היום הנשירה עומדת על כחצי בציבור הכיפות הסרוגות, רבע בציבור החרדי-ספרדי וכ15% בציבור החרדי-אשכנזי-ישיבתי. המספרים האלה רק ילכו ויגדלו ככל שיעבור הזמן.
1. חרדיות היא סוג של טפילות וחייבת קיום של גוף מארח. בתור חברה נתמכת ולא יצרנית, הם חייבים זרימת כספים מבחוץ, בין תרומות, קצבאות או הקצבות ממשלתיות.
2. קיום מדינה חרדית נוגדת את עיקרון "שלוש השבועות" ומהווה איסור לחרדים לנהל מדינה עצמאית.
3. במקורות היהודיים אין שום התייחסות לניהול מדינה בכל ההיבטים - ביטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, מדיניות פנים וחוץ, איכות הסביבה ועוד.
חוץ מזה, גם עם החשיפה לעולם החילוני בעזרת האינטרנט, כבר היום הנשירה עומדת על כחצי בציבור הכיפות הסרוגות, רבע בציבור החרדי-ספרדי וכ15% בציבור החרדי-אשכנזי-ישיבתי. המספרים האלה רק ילכו ויגדלו ככל שיעבור הזמן.
הנחות היסוד של השאלה הן שאם קיים רוב השולט במדינה (נעזוב רגע את החרדים בצד) ולעומתו מיעוט ממגזר מסוים אז הרוב יכול להשליט את רצונו נגד המיעוט ולהשתולל. אז קודם כל זה לא קורה במדינתנו כלפי הערבים למרות שאנחנו הרוב והם המיעוט. הערבים עושים כמעט כל מה שעולה על דעתם גם כנגד החוק ממש ובקושי מנסים למגר את הפשיעה אצלם. זו דוגמה קטנה.
עכשיו גם אם ניקח את תרחיש הקיצון בו החרדים הם 80 אחוז (ונניח שהם ייעשו יותר קיצוניים למרות שהמגמה הברורה שהם נהפכים ליותר ליברלים בדומה למגמה של החרדים בארה"ב) ויש מיעוט של 20 אחוז חילונים הרי שאומות העולם לא יאפשרו לישראל החרדית לעשות ככל העולה על רוחה בהתייחסו למיעוט החילוני.
אפילו הליכוד לא הצליח להניע כאן רפורמה משפטית כי ביידן דאג לשפוך עשרות מליוני דולרים למנוע זאת וגם רואים את זה גם במצרים המוסלמית ביחסם למיעוט הנוצרי. מדינת ישראל החרדית עדיין תהיה קטנטונת ותלויה אנושות בכלכלת העולם כך שמדיניות קשוחה כלפי מיעוט כזה או אחר יוביל לסנקציות כלכליות חמורות נגדה ולכן הסירו כל דאגה מליבכם.
עכשיו גם אם ניקח את תרחיש הקיצון בו החרדים הם 80 אחוז (ונניח שהם ייעשו יותר קיצוניים למרות שהמגמה הברורה שהם נהפכים ליותר ליברלים בדומה למגמה של החרדים בארה"ב) ויש מיעוט של 20 אחוז חילונים הרי שאומות העולם לא יאפשרו לישראל החרדית לעשות ככל העולה על רוחה בהתייחסו למיעוט החילוני.
אפילו הליכוד לא הצליח להניע כאן רפורמה משפטית כי ביידן דאג לשפוך עשרות מליוני דולרים למנוע זאת וגם רואים את זה גם במצרים המוסלמית ביחסם למיעוט הנוצרי. מדינת ישראל החרדית עדיין תהיה קטנטונת ותלויה אנושות בכלכלת העולם כך שמדיניות קשוחה כלפי מיעוט כזה או אחר יוביל לסנקציות כלכליות חמורות נגדה ולכן הסירו כל דאגה מליבכם.
באותו הנושא: