4 תשובות
הצטרפות לחוגים שונים ומסגרות כמו קנטרי קלאב, חוגי אמנות, חוגי ידיעת הארץ, פעילות גופנית, הרצאות וכדומה. כאשר מצטרפים לקבוצה כזו האדם נחשף באופן אוטומטי לקבוצת אנשים החולקים לפחות אחד מהתחומים המעניינים אותו. הדבר יכול לספק חוויה של להיות חלק מקבוצה שיש לה עניין משותף, להרחיב את מעגל החברים, לצפות במהלך היום או השבוע לפגישה הבאה. כל אלה יכולים לצמצם ולמנוע את תחושת הבדידות.


• להתנדב למען מטרה שמאמינים בה. כאשר אדם מתנדב הוא עושה מעשה טוב וחיובי, משתייך לקבוצה שמטרתה נתינה אלטרואיסטית המעניקה משמעות לחייםומביאה עימה, ברוב המקרים, תחושת ערך סיפוק ושמחה לצד צמצום תחושת הבדידות. כמו כן, נתינה מלווה בהכרת תודה ובהערכה רבה מצד הנהנים מההתנדבות.


• מציאת תמיכה מקוונת. מכוון שהבדידות היא בעיה נפוצה, בעיקר במאה הנוכחית, ישנם הרבה מאוד אנשים המחפשים אנשים אחרים להתחבר אליהם. נכון, יש להיות זהיר ביחס למי שפוגשים ברשתות החברתיות ובמתן מידע אישי, אבל אפשר למצוא תמיכה וחיבור לאנשים הזקוקים אף הם לחברים. מקום להתחיל בו הוא פתיחת פורום סביב נושא מסויים.


• חיזוק הקשרים הקיימים. סביר להניח שיש לאדם אנשים המעורבים בחייהם. ניתן לחזק ולהעמיק את הקשר איתם, לשמור על קשר תכוף יותר, ליזום ולהפיק יותר מהקשרים הקיימים.


• חיות מחמד, בעיקר חתולים וכלבים. בעלי חיים יכולים לעזור מאוד ולמנוע תחושת בדידות. להציל חיית מחמד משלבת בתוכה את היתרונות של עשיית מעשה טוב לצד פיתוח קשרים אישיים עם בעלי כלבים אחרים, לדוגמא. יציאה עם כלב ומפגש עם בעלי כלבים אחרים, מאפשרת קשר לקהילה של אנשים אחרים המטיילים עם כלבם, לאנשים הניגשים להתעניין בכלב ובמקרים רבים גם בבעליו. בנוסף, חיות מחמד מספקות אהבה ללא תנאי ומפיגות מעט את תחושת הבדידות.
הי
תוכל ללכת למקומות מפגש, הרצאות, חוגים, חוגי ספורט ומכון כושר.
נסה ליזום שיחה, קלילה, עם חיוך, ספר משהו נחמד, תתענין באדם השני.
בצורה זו, לאחר מספר מפגשים אקראיים, תוכל להציע לשתות כוס קפה יחד,
תוכל להזמין אליך וכו'. כך זה מתפתח באופן טבעי. היוזמה צריכה לבוא ממך. בהצלחה☺☺
כדאי ללמוד לעשות דברים ופעילויות שגורמות לך הנאה בשביל עצמך. יש דברים שאתה יכול לעשות לבד ואינך תלוי באחרים. לעשות ספורט, לצפות בסרטים, ללכת להופעות, ללמוד דברים חדשים. בדרך הזאת אתה יכול להיחשף למסגרות חדשות ודרכם להכיר אנשים בעלי מכנה משותף. אך גם להתחיל ליהנות מהדברים הקטנים כך שהזמן עם עצמך יהפוך לזמן איכות. בגיל 41 זה בוודאי לא פשוט להכיר אנשים חדשים כי ייתכן ואתה נמצא במעט מסגרות חברתיות וזה דורש מאמץ אך זה בהחלט אפשרי.
שלום,

הטיפול היעיל ביותר בפוביה חברתית בדומה לטיפול בפוביות או בחרדות אחרות, הינו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, טיפול ה-cbt (כאשר במקרים קיצונים מאוד מומלץ לשלב גם טיפול תרופתי במקביל).
ההיבט החשוב ביותר בחלק טיפול הקוגניטיבי הוא הזיהוי של מחשבות קשות ודפוסי מחשבה קיצוניים המובילים לפרוץ תסמיני החרדה. במילים אחרות, מתי אדם נכנס עם עצמו למחשבות השליליות שגורמות לו מצוקה? מהם דפוסי המחשבה השליליים שגורמים לו לשיבושים בתפקוד ופגיעה באיכות החיים? זיהוי דפוסי המחשבה הללו מאפשר בשלב הבא לבחון את המחשבות שליליות כנגד המציאות והרציונאל ולהחליפם בהדרגה בחשיבה בונה וחיובית.
בחלק ההתנהגותי מקבל המטופל כלים להתמודדות בשטח עם הסיטואציות המכניסות אותו למצב מצוקה וטכניקות להתמודדות עם המצוקה עצמה במידה והיא פורצת. החשיפה היא כמובן הדרגתית מאוד ובקצב מותאם אישית, ובמכון cbt היא מלווה בכל צעד באופן אישי על ידי מטפל או מלווה עד התחזקותו של המטופל ויכולתו להתמודד עצמאית עם המציאות שלפני כן גרמה לו לחרדה.

בהצלחה,

צוות מכון cbt
CBTIsrael מומחה סטיפס