113 תשובות
לא
שואל השאלה:
^^^^מה כן? למה?
אנונימי
ממש לא הרי אם בסוף זה גורם לסיכון אז לא
לא הייתי שופט אבל כן היתי קצת מעקם פרצוף מהסיבה שאם מציעים לו משהו חלופי התנדבותי זה גם טוב וזה שהוא ויתר גם על זה
בשבילי זה פשוט להגיד שכנראה השירוצ הצבאי בכלל לא היה בראש של אותו אדם
לא שופטת אם אין לי קשר אליו. אבל אם זה מישהו שאני מעוניינת בו רומנטית הייתי מוותרת
אני אוהבת אנשים שאוהבים לתרום, לעשות משהו למישהו אחר
תלוי מה יש לו^^
שואל השאלה:
^^רציני? את תפסלי גבר על זה? אבל זה לא אשמתו זה הצבא לא רצה לגייס אותו
אנונימי
^^אבל שיתנדב או יעשה שירות לאומי אני גם הייתי פוסלת
אנונימית
שואל השאלה:
^מה? למה? מה זה קשור לתחום הרומנטי? הוא לא משתמט הצבא אמר אנחנו לא צריכים אותך אתה לא כשיר
אנונימי
מכירה מישהו כזה שקיבל פטור רפואי מוצדק ויכל לעשות שירות לאומי (להתנדב בצבא לא יכל בגלל הבעיה הרפואית) אך בחר שלא. את האמת, אני מעריכה את האומץ שלו לעשות משהו ככ מנוגד לנורמה החברתית פה. אני קיבלתי פטור על נפשי אחרי שכבר התגייסתי וכששוחררתי הלכתי לעשות שירות לאומי. הלכתי כי פחדתי מהחברה פה, לא כי רציתי לשרת את המדינה ששמה עליי ז*ן. אז אני מאוד מעריכה את האומץ שהיה לו להשקיע בעצמו ולהתחיל תואר.

אני מכירה גם מישהו אחר שגם קיבל פטור על בעיה רפואית שמנעה ממנו גם להתנדב והוא נלחם אפילו בשביל שירות לאומי. גם את זה אני מאוד מעריכה, פשוט בדרך אחרת, של הוא לא ויתר לעצמו ולכל הגופים שפסלו אותו בגלל הבעיה, ושזה עדיין תרומה למען המדינה, גם אם היא שמה עליו ז*ן.

בקיצור, אני סוברת שמי שקיבל פטור רפואי שיעשה אח"כ מה שבא לו.
אנונימית
בתור מישהו שהיה צריך לעבור דבר דומה
לא הייתי שופט
שחררו אותי על חרדות ובהתחלה רציתי להתנדב אבל עברו איזה שנה וחצי והם סתם משכו אותי ויצא שלא עשיתי כלום וסתם השתעממתי חוץ מכמה עבודות מזדמנות
עד שבסוף החלטתי זהו
אם הם סתם מושכים אותי אפילו שאני רוצה להתנדב ולעזור אז החלטתי שעדיף שכבר אלך ללמוד
שלא לדבר על מקרה שהם עיכבו אותי בשער חצי שעה כשהלכתי לפגישה עם רופא שם שיגיד שאני יכול להתנדב ועוד 20 דקות עד שהכניסו אותי
והוא יצא עליי שאני מבזבז לו את הזמן
ואחרי זה לקח כמה חודשים טובים עד שהם רק שאלו אותי איזה תפקיד הייתי רוצה

בקיצור אלו שאומרים אז שיילך להתנדב אל תחשבו שעושים למתנדבים חיים קלים גם אחרי שאישרו להם שהם כשירים מספיק להתנדב
אנונימי
כן. כי יש לו אופציה לעשות שירות לאומי, תלוי במצבו
לא
שואל השאלה:
^^בכלל לא ידעתי שזה קיים בזמנו. אף אחד לא הציע לי את זה
אנונימי
מי שקיבל פטור רפואי תסמוך על הצבא שיש סיבה מספיק מוצדקת שהוא נתן פטור, צהל לא נותנים כזה בקלות פרופיל 21 אז ברור שלא יהיה לי טענות אליו למה הוא לא התגייס
שואל השאלה:
^בדיוק אנשים פה לא מבינים את זה
אנונימי
אני בכללי לא שופט אנשים אם הם לא עושים צבא/שירות לאומי
אנונימי
שואל השאלה:
^אבל זאת עובדה. צה"ל אמר לו אתה לא כשיר אני לא צריך אותך. צה"ל מגייס לפי הצרכים שלו
אנונימי
קח בחשבון שיש פה הרבה דתיים שבעצמם לא מתגייסים ובגלל זה כל ההייט פה לכל מי שאומר כן
זה לא משקף בשום צורה את המצב בחברה החילונית
אנונימית
פטור רפואי לא אומר שהבן אדם לא יכול לעשות צבא או שזה מסוכן לו
זה אומר שהצבא לא רוצה לקחת אחריות על התיק הרפואי שלו
התנדבות זה אומר להתגייס רגיל ופשוט להישאר באחריות של רפואה אזרחית זה הכל אז אין שום סיבה שלא יתנדב או יעשה שירות לאומי לפחות לשנה
אנונימית
שואל השאלה:
אתם חושבים שאני לא מתחרט על זה כל החיים? כבר מאוחר מדי להתנדב לצבא או לעשות שירות לאומי. לא מאשרים התנדבות למי שמעל 24 ביררתי עם הצבא. בגלל רגשות האשם האלה תרמתי לאגודה למען החייל 700 שקל בזמן המלחמה אני יודע זה לא מפצה על זה אבל כן אכפת לי
אנונימי
אז לא הבנתי מה אתה בהלם מהתשובות כאילו אתמול עלית לארץ
אנונימית
הוא קיבל פטור רפואי מה נראה לך
שואל השאלה:
^^^ציפיתי לביקורת לא להצלבה כזאת. ועוד יותר אני לא מבין את הקשר לתחום הרומנטי. שירות צבאי זה רק פרק אחד בחייו של אדם. וכמו שאמרתי תרמתי סכום לא קטן לחיילי צהל בזמן המלחמה דווקא בגלל שהרגשתי שאני לא נותן מעצמי. זה לא פיצוי אבל זה משהו. בטח את תבטלי גם את זה
אנונימי
לא אשפוט, אני גם מתכנן להוציא פטור מהצבא (אבל על נפשי). אני מבין גם את אלה שלא חושבים על התנדבות במקום אחר.

לי אישית קשה להתנדב ישירות אחרי הפטור ואני צריך זמן כדי שארגיש מספיק טוב נפשית כדי לחשוב על התנדבות. אני לא שולל את זה בכלל, להיפך, זה נראה לי רעיון מצוין. אבל מי יודע כמה זמן זה ייקח, לכל אחד יש שיקולים אחרים. אחד ירצה לנצל את הזמן ולעשות תואר, ואולי התנדבות תוכל להקשות עליו מבחינת ניהול זמנים. תמיד טוב להתנדב, זה בעיניי יותר נחמד מאשר להיות סתם בתפקיד לא הכי יעיל ביומיות.

תרומה לאחר היא גם בין אנשים, בין הסביבה שלך, היא לא חייבת להיות תרומה קהילתית או מדינית. דברים לוקחים זמן, תתרום כי בא לך לתרום.
תחשוב שעד הצבא הרבה מאלה שישפטו אותך לא חשבו אפילו על התנדבות באיזשהו מקום,
הם פשוט מקובעים שאתה צריך לעשות משהו אחר במקום צבא. הרבה חיילים בצבא אפילו לא היו רוצים להיות בצבא, אם זו הייתה בחירה ולא חובה המון אנשים לא היו רוצים להיות חיילים, חלק מהם היו עובדים, לומדים, עושים משהו אחר וכן אולי גם התנדבות. אני ממליץ לך להתנדב במשהו כי זה טוב,
אבל אם אתה לא מתנדב כי אתה מרגיש קושי מסוים,
תעבור את הקושי ואז. אם באופן כללי אתה לא תורם לאנשים, זה כן דבר רע.
^ממליצה לך מכל הלב אם אתה לא מתגייס לעשות שירות לאומי כי במדינה שלנו זה משהו שמלווה אותך לכל מקום שתלך המון שנים קדימה
אנונימית
זה משהו שייקח זמן, יש לי בעיות אחרות להתמודד איתן ואז. זה לא יקרה אוטומטית. אני לא יודע הרבה על שירות לאומי, אולי אתנדב בעמותה כלשהי, אין לי מושג. כשאדם יוצא מהצבא על הנפשי, מן הסתם שייקח לו זמן להתנדב. תנו לו קודם לדאוג לעצמו, הרי הוא חי בשביל עצמו, ואז לחשוב איפה ובמה להתנדב, כמה זמן וכולי.
שואל השאלה:
^^^אבל לא צריך להגזים ולשים על בן אדם אות קין או למחוק אותו. בעיקר אם הפטור חוקי ומוצדק
אנונימי
^^מה הבעיה במה שאמרתי? לא הבנתי
תקשיב זה שקיבלת פטור קפואי או נפשי זה בסדר אף רחד לא אמר שזה לא תקין

פשוט לחלקינו אישית זה מוריד מהערך של הבן אדם אם נתנה לו ההזגמנות לתרום משהו קטן למדינה למרות המגבלה שלו
כן
אם יש לו את האופציה לתרום למדינה למה שלא יתרום? אם זה יפגע בו אז מילא אבל אם הוא לא יפגע מזה סתם יש לו אפשרות ולא רוצה אז הייתי שופטת כנראה

זאת אומרת אם הצבא לא מקבל אותו אין לו מה לעשות אבל יש גם שירות לאומי וזה, הוא עדיין יכל לבחור כן לתרום למדינה
אם אי אפשר פיזית לעשות כלום או שזה יפגע בו אין לי מה לומר, אני ישתדל לא לשפוט
^זה לא אותו דבר איך אפשר להשוות בכלל בין לעשות חצי שירות ולהשתחרר כי אחותך נרצחה לבין מישהו שמראש לא התגייס ולא התנדב
אנונימית
שואל השאלה:
^^דרך אגב שתדעי שחלק לא קטן מבקשות ההתנדבות לא מאושרות בכלל אז בהחלט אפשר לומר שמי שחלק לא קטן ממי שקיבל פטור מסיבה רפואית לא יכול לשרת בצבא. הוא פשוט לא מאשר
אנונימי
כן
^^לא זה לא נשמע לי הגיוני בשום צורה זה מזעזע אבל זה לא חדש שיש אנשים דפוקים בעולם ועל בן אדם כזה צריך להתלונן ומקומו לא בצבא
פשוט לא רואה שום קשר בין הסיטואציה שלך לשלו
אנונימית
^^להתנדב הכוונה להתנדב לצבא או לשירות לאומי
אנונימית
אגב, תבינו שגם שירות לאומי יכול להיות לא שווה לפעמים. הוא לפעמים יכול לתת את אותם תנאים בערך כמו של צבא - להיטחן בתפקיד (ולפעמים שמים בתפקידים לא כאלה יעילים) לפעמים עד חמש.

אם כבר, עדיף להתנדב עצמאית בעמותה בלי קשר לשירות לאומי. לבוא כשיש לך זמן, ככה גם אפשר לשלב בין תואר, עבודה, זמן פנוי והתנדבות. תחשבו על זה

התנדבות בצבא זה ממש תלוי. הכרתי מישהי שמתנדבת והיא לא עושה הרבה ולפעמים מסיימת בחמש כאילו היא חיילת. יש שיקולים לכל אחד וכבר עדיף התנדבות עצמאית
שואל השאלה:
^^^^^merchand מה שהיה היה אני לא יכול לשנות את העבר למרות שאני מתחרט על זה שלא התנדבתי כל יום בחיי. שצה"ל יוותר על ההגבלה הטיפשית הזאת של הגיל ובשמחה אני אתנדב ממש ברגע זה אני אעזוב את העבודה שלי ואת החיים שלי. את יכולה להמשיך לצלוב אותי כמה שאת רוצה אבל אני לא יכול לחזור אחורה בזמן. מה את רוצה שאני אעשה עכשיו?
אנונימי
^^^^ואוו אתה פשוט בא ומוכיח את כל הסיבות למה בדיוק כן לשפוט על זה
"לבוא כשיש לך זמן, ככה גם אפשר לשלב בין תואר, עבודה, זמן פנוי והתנדבות" מה אתה אומר
אנונימית
אז שכולנו ניטחן ביחד? זה הרעיון? אולי זה אפילו לא הרעיון של התרומה, אלא שכולנו ניטחן גם כשאנחנו לא באמת תורמים הרבה לקהילה (כי יש המון תפקידים של פקיד גם בשירות לאומי)

הרעיון הוא שמי שמתקשה נפשית יתנדב, זה יפה והכול
אז לתת לו להיטחן במסגרת שיכולה לא לקדם אותו בכלל? אדם שמתמודד נפש צריך זמן כדי להתמודד עם הבעיות שלו, זה מה שאתם לא מבינים. במקום התנדבות בצבא ובשירות לאומי, פשוט תתנדבו עצמאית. להתנדב כמה שעות (כשאפשר לשלב גם דברים אחרים + עבודה עצמית שכמובן משפרת את הנפש) לעזור לאוטיסטים או לילדים במצוקה / משפחות במצוקה או לאנשים עם מחלה קשה זה בעיניי פי אלף יותר תורם וטוב יותר.
גם אם זה כמה שעות, אז? הם צריכים להיטחן כמו החיילים בצבא?
כן, בדיוק זה מה שאני אומר

אם אני רוצה לצאת מהצבא על נפשי כי אין לי כבר כמעט שמחת חיים, יש לי חרדות קשות, אני לא מתקשר כמעט ומסתגר, הייתם אומרים לאדם כזה "עזוב אחי צבא בוא תעשה שירות לאומי, תיטחן שוב בלי זמן לעבוד על עצמך נפשית ובלי לעזור להורים לא צריך שיסתדרו לבד בפאקינג הבעיות הכלכליות שלהם"
תהיו הגיוניים

עדיף לתרום עצמאית ככה גם אני יכול לעבוד על עצמי, עבודה עצמית לוקחת זמן. המטרה היא לא להיטחן אלא לתרום, להתנדב.
^אתה מבין שהתנדבות לא אמורה לקדם אותך? אתה מבין שאתה מוכיח את כל הטענות שכתבו פה? זאת בדיוק הסיבה ששופטים
כי אנשים שקיבלו פטור רפואי לא מתנדבים ולא עושים שירות לאומי בדיוק מהסיבות האגואיסטיות שכתבת ולא כי הם לא יכולים רפואית
אנונימית
^^צודק
וזה לא רע להיות אגואיסטי במיוחד לא במצב כזה
שלא לדבר על כל אלה שמשתמטים בלי שום סיבה מוצדקת בעלל
אנונימית
קיצר תעשה מה שבאלך זה באמת לא רלוונטי אליי אבל הנה שואל השאלה כל כך לא הבנת למה ומה רוצים ממך אז הנה זה בדיוק הסיבות ששופטים וימשיכו לשפוט
אנונימית
מי אמר שהתנדבות אמורה לקדם אותי? דיברתי על עבודה עצמית. אדם שהוא "מתמודד נפש" צריך זמן כדי לשפר את עצמו, זו הסיבה שהוא לא חלק מהמסגרת הצבאית. זה לא רק כי המערכת נוקשית, הוא צריך זמן. צריך זמן לעבודה עצמית, בין היתר טיפולים פסיכולוגיים אם הוא רוצה,
ואם הוא ייטחן במשהו שאפילו לא יוכל להביא לו את הזמן שלו בשביל עצמו, מה זה שווה? אז הוא יכל להישאר בצבא פשוט, להיטחן ולא להצליח לעזור לעצמו

אתם מפספסים את הנקודה, זמן זה דבר חשוב
אם לא יהיה המון זמן לעצמכם, איך תצליחו לשפר את עצמכם?
כמובן, בואי ולא תקראי את מה שרשמתי כאן, תתעלמי מזה שאמרתי שאני לא יכול כרגע להתנדב כי אני חייב להתמודד עם הבעיות שלי קודם (שחס וחלילה שאדם קודם כול יטפל בעצמו, איך אדם כזה מעז לטפל בחרדות שלו ובמצוקה הנפשית שלו)
סבבה אז אתה אומר חד משמעית שאתה יכול להתנדב אבל לא רוצה כי אתה מעדיף לדאוג לעצמך
אז זה לא שיש פטור רפואי ואין ברירה הצבא זרק אותך ואין לך ברירה אף אחד לא רצה אותך ומסכן אתה לא יכול לעשות כלום כמו שאנשים טענו פה בתגובות
אתה יכול ואתה בוחר שלא כי אתה רוצה לדאוג לאינטרסים האישיים שלך
סיכמת את הנושא מצוין
אנונימית
שהחיילים בעזה גם יוציאו פטור אם הם מתקשים נפשית. אני אפילו לא חושב שאת מודעת לאחוז החיילים שמסיימים את חייהם בצה"ל.

הצבא לפעמים לא נותן מענה יעיל לאלו שמתקשים, לאלו שבטראומות. אם לחייל מסוים יש טראומות, ואם מוצדק שיתנו לו פטור - אז שיצא מהצבא וידאג לעצמו.

את מבינה שלא נותנים פטור לכל אחד, כן? לא נותנים פטור לכל אחד שסתם יש לו חרדות קלות.
מי שמקבל פטור - זה כי זה מוצדק. זה אומר שהצבא הגדיר אותו כלא כשיר מבחינה נפשית.
אם חייל קרבי שעובר טראומות ובאמת עם צלקות והוא לא יכול לעמוד בזה יותר, לא עדיף שיצא מהצבא וידאג לעצמו? אני אפילו לא צריך להסביר כמה זמן לוקח לרפא צלקות.
אני אחד שרגשית יכולתי לקבל פטור מהצבא, זה גוף שאני לא בנוי לו.
הייתי שבועיים בטרום טירונות קרבית עם נשק מטווחים והכל, ואז הם שלחו אותי לקפסית ומשם החליטו שאני לא כשיר כקרבי אז הלכתי לפסיכיאטר צבאי והוא היה יכול לתת לי פטור אבל בחרתי בכל זאת לקחתי פרופיל 45 במקום לקבל פטור.
^ כל הכבוד לך
אנונימית
סליחה? איפה אמרתי שאני לא רוצה להתנדב? אתם בכלל מנסים להבין ולקרוא? אמרתי שהמחשבה על ההתנדבות תיקח זמן. אם אדם יוצא מהצבא על הנפשי מסיבות מוצדקות היית מצפה ממנו לחשוב ישירות עם התנדבות או קודם לדאוג לעצמו?
עברו לי מחשבות להתנדב במשהו, לא יודע במה, אפילו אמרתי את זה למעלה בתשובה הראשונה שלי

מתיזה יקרה? אין לי מושג
אני מאמין שזה ייקח זמן
למה? אה נכון, שכחתי שיש לי דברים נפשיים לטפל בהם, איזה קטע
או שכדאי ישר להתנדב ולא לשים את המצב הנפשי שלי בראש ובראשונה, זה בהחלט החלטה שרק תשפר את הנפש שלי
לגבי עניין הגיוס, לא.
בסופו של דבר הצבא בחר לא לגייס אותו, אין פה מה לשפוט בכלל.
הצבא נתן לו פטור, הצבא מבין ולא מחלק את זה לכל אחד.

לגבי עניין התרומה, קראתי פה את הכל ואני כן חושבת שעד גיל 24 יכלת לעשות משהו אם רצית.
זה שתרמת כסף זה יפה מאוד, אבל יכולת מזמן לעשות משהו קהילתי אם רצית.
מסכימה עם thomas sanderson שאולי כן נדרש קצת זמן ועבודה עצמית כדי להתנדב איפשהו, אי אפשר להתנדב ולתרום מעצמך שאתה מרגיש כבוי ואטום לכל דבר.
תטפל בעצמך ואחר כך בשאר.
אבל, עדיין חושבת שהיה לך הרבה מאוד זמן לזה, וגם אם כמעט הצלחת להירפא ולא לגמרי, אולי עדיין היית יכול לתרום טיפה.

אבל גם על זה, לא שופטת, בחירה שלך בסופו של דבר ואתה יודע מה טוב עבורך הרבה יותר מכל אחד אחר.
יש תקופות מורכבות בחיים ואין לי זכות להיכנס לנעל של אף אחד בתקופה כזאת ולגרום לו לעשות דברים שיכולים להכביד עליו נפשית ולהזיק לו.
רוגשתי מצילה את המצב בפעם המאה
^^ הבריאות הנפשית הרבה יותר חשובה מתרומה לקהילה.
אדם שלא דואג לעצמו לא יכול לדאוג לאחרים.
marchand
אם לא היה אכפת לי רק מעצמי הייתי מוציא פטור עוד לפני, אבל רציתי ושקלתי מילים כדי להיות בצה"ל. רק חבל שלא ידעתי הרבה על המערכת, וחשבתי שהתפקידים גם ביומיות יכולים להיות יעילים. ואז הבנתי שלא ממש

את אפילו לא קראת מה שכתבתי, אמרתי שאני רוצה להתנדב אבל זה לא בתכנון שלי כרגע כי זה לעתיד הרחוק יותר, אבל כנראה את לא יודעת לקרוא
^^^ סופרוגשתי
marchand
איפה אכפת לו רק מעצמו?
יש דברים שהוא עובר לפני הכל, והבריאות שלו חשובה לפני הכל, לפני כולם.
שימי את עצמך במקום שלו ותחשבי לפני הדברים שאת כותבת. אם היית במצב הזה שהוא נמצא בו, זה היה אומר שאכפת לך רק מעצמך? ברור שלא.
הנפש שלו חשובה לפני הכל. הצבא כמובן חשוב גם, אבל כמובן שלטפל בבריאות שלך ובעצמך זה חשוב לפני הצבא , לפני הכל.
אין לך את הזכות לשפוט מישהו כשלא נעלת את הנעליים שלו.
באלבום הבא של ארקטיק מאנקיז אלכס ישיר על כמה שהוא מתרגש מרוגשתי
^^ אני אעשה לו קולות רקע ואבכה מהתרגשות כי אלכס מתרגש מרוגשתי
תלוי מה הסיבה... אם סיבה רפואית ברור שלא שופטת, אם זה כמו שהצבא לא רצה לגייס את בן גביר כי הוא היה נער גבעות אז שופטת מאוד
לא רצינו גם שזה יעניין אותך.
אין לך את הזכות לשפוט את הבן אדם על מה שהוא עובר. הבריאות הנפשית חשובה לפני הכל, ושום דבר שתגידי לא ישנה את זה.
הוא בוחר לטפל בבריאות שלו ובעצמו, וזה לא אומר שאכפת לו רק מעצמו, זה אומר שהבריאות חשובה לפני הכל וכדי לתרום ולהתנדב ולהושיט יד, הוא צריך לטפל בעצמו.
לא
הפטור הרפואי שלי מוצדק
צצתי מהסיוטים שלך , זה קודם.
דבר שני, לפחות אני לא אנונימית.
דבר שלישי, את ההגדרה לכך שהגמל לא רואה את הדבשת שלו.
^^^^^^^ אי אפשר להשוות בעיות של מישהו אחד לבעיות של מישהו אחר.
לכל אחד בעיות שונות, מצב נפשי שונה, אופי שונה ודרך התמודדות שונה עם כל בעיה.
זה לא במקום בשום צורה לבוא ולהשוות, מצטערת.

ומן הסתם שעדיף שיטפל בעצמו קודם, בריאות קודמת לכל.
אם הוא בוחר להתנדב בכל זאת אז כל הכבוד לו, זה עניין שלו.
אבל גם אם לא זה בסדר, את לא יכולה לדעת מה עובר עליו ומה מניע אותו לבחור בדרך שבחר.

הוא יכול לתת מעצמו בדרכים אחרות ולא בהכרח דרך מסגרת שמדביקים לך ולא בנויה לך.
אוקיי, הם בוחרים וזה יכול לעשות להם יותר נזק. אם כך מה הבעיה במי שבאמת רוצה לטפל בעצמו?

אם היית ענייה, היית מביאה את רוב הכסף שלך לאנשים אחרים? כמובן שאם היית מביאה כל הכבוד לך, אם אם לא היית מביאה והיית מנסה קודם לשפר את המצב הכלכלי שלך ואז לתרום, היית אומרת שאת אגואיסטית על כך? אם התשובה שלך היא אחרת את היפוקריטית, כי הדוגמה הזו מתארת אדם במצב מסוים ברמה נמוכה (מצב בריאותי, נפשי, כלכלי) שיש לו קשיים, והוא צריך לטפל בקשיים שלו ואז לתרום. כלומר הוא קודם שם את עצמו.

היית שופטת חייל שהוציא פטור כי ראה את חיילים שלו מתים, מצולק עם טראומות?
אז תשפטי כל אדם שיוצא מהצבא, כולל הקרביים שהגנו עלייך עד הזמן הזה אבל לא יכלו יותר לעמוד בזה כי וואלה הם מאבדים את עצמם. אני לא משווה, ברור שחייל קרבי עם טראומות עובר יותר ממני,
אבל גם אני עובר לא מעט ומן הסתם שאוציא פטור. אם את שופטת אותי, תשפטי גם חייל שרוצה לצאת בגלל טראומות. לא בגלל שזה אותו הדבר מבחינת הקושי
אלא כי שנינו עוברים דברים קשים שמצדיקים יציאה מהצבא

ואם את לא מבינה כבר את מה שאני אומר פה, סורי אין לי כבר מה לומר לך
^^^^^ מה הקשר הגיל שלה? יש לה זכות מלאה להגיב את דעתה בנושא, אין הגבלת גיל.
בנוסף, אני יודעת לכתוב נכון לעומתך.
ללמוד לשון לא יזיק לך, למרות שאת סיימת את הלימודים
^^ אחותי, על סמך מה את קובעת מי אני ומה אני חחחחח

מותר לי להביע את דעתי ולהגיד מה אני חושבת
לכי חפשי
חוץ מזה, יש לי את הזכות לענות איפה שבא לי, מתי שבא לי ולמי שבא לי, אז שבי בשקט
שואל השאלה:
אנונימית מי שאת התווכחת איתו שעה כרגע זה לא אני. תשימי לב מי היוזר שעונה לך. התומס סנדרסון הזה זה לא שואל השאלה
אנונימי
ממש לא אני בחיים לא שופטת אין לדעת מה עומד מאחורי הסיפור, וגם אם אין משהו מיוחד וסתם בחירה אין לי ולאף אחד שום זכות לשפוט זה לא החיים שלי ולא הייתי רוצה שיכנסו לחיים שלי וישפטו אותם ככה גם
לא הבאתי אותם, למרות שכן סיפרתי להם על השאלה
הן חשבו שאולי הן גם יוכלו להכניס לך קצת היגיון למוח שלך יא ראש באנג, אבל אני רואה שזה לא עובד
ועצם זה שאת משתמשת במושג "משתמטים" על ילדה שעדיין לא עשתה צבא, מעיד שאת סתומה, או שאת מטרילה, ואם את מטרילה את אולי לא סתומה, אלא עלובה

המשך יום נעים נסיכת האתר
@thomas sanderson
אתה שם לב איך מתשובה לתשובה שלך הקצנת את הסיבה שלך למה להשתמט זה רק מראה שעשית את זה כדי נטו לא להביא מעצמך בהתחלה הטענה הייתה שגם שירות לאומי לא שווה כי זה להיטחן באותה דרך
ואז החלטת שזה כי אתה מעדיף להתנדב עצמאית ואז יש לך בעיות נפשיות שלא נותנות לך לעשות כלום אתה מנסה לגרום לעצמך יותר טוב ולשכנע אותנו שאתה לא משתמט בלי סיבה אגב אחי לוחם בעזה שכרגע נמצא שם וקיבל הרבה טראומות מהלחימה ובנוסף הוא בדיוק החליט לרדת מהתפקיד אחרי שנתיים. אז אם לוחם שראה הרבה לא מחליט פשוט לשבת בבית כל היום ולרדת לתפקיד קליל יותר גם אתה מסוגל יגיבור
להיות טבח שהולך ב8 וחוזר ב4
או סתם משהו משרדי לא יעשה לך כלום.
אנונימית
אני יצאתי משירות אחרי שלושה חודשים והלכתי ישר להתנדב וכרגע עוד מעט מסיים שנתיים שירות לאומי בארגון בטחוני ותורם הרבה יותר ממה שעשיתי בצבא, למרות זאת עדיין אני רוצה מאוד לחזור לצבא להתנדב למרות שמהצד שלהם יש הרבה סיבוכים אז זה לא בטוח בכלל שיצא לפועל, אני ממליץ לך גם אם עכשיו בכל זאת אתה לא מרגיש בריא רפואית/נפשית להתנדב תקח לך כמה זמן שאתה צריך אבל תחשוב תוך כדי על איזה התנדבות אתה תוכל לעשות בהתאם לצרכים שלך יש מלא אופציות בשירות לאומי שתורמים פי כמה וכמה על לא מעט גובים בצבא
למה אתם משתמשים במושג השתמטות אם מדובר בפטור?
הטענה שלי הייתה שאם אני צריך את הזמן שלי כדי לשפר את עצמי נפשית, למה להיכנס לעוד מערכת שתטחן אותי ואפילו לא בטוח ואקבל תפקיד שמספיק ארגיש שאני תורם בו (ובדקתי, יש אנשים שמתלוננים על המקום והתפקיד שקיבלו בשירות הלאומי, על יחס מגעיל או על תפקיד פקיד), ואז גם לא יהיה לי את הזמן לשפר את עצמי, וגם איכנס למערכת שתהיה בערך כמו הצבא? אם אדם עושה את זה הוא לא משנה כלום אצלו. אפשר לתרום יותר אם אתם מתנדבים עצמאית, ככה אתם גם נותנים יותר זמן לעבודה עצמית וגם לתרומה לקהילה. פספסתם את הנקודה ולא קראתם בכלל וחשבתם שאני חושב שצריך לחשוב איך התנדבות מקדמת אותך, כשזה בבירור לא מה שאמרתי.

ושוב, אין טעם להשוות. יש חיילים שעוברים יותר ממני ולא יוצאים, יש חיילים שעוברים יותר ממני ויוצאים, יש חיילים שעוברים את מה שאני עובר ולא יוצאים, יש חיילים שעוברים את מה שאני עובר ויוצאים, יש חיילים שעוברים פחות ויוצאים ויש חיילים שלא יוצאים. כל אדם והשיקול שלו, ואם הוא מרגיש שהוא צריך להתמקד בשיפור עצמי אז פטור מהצבא זו החלטה לגיטימית. הצבא לא תמיד מספק מענה לצרכים הנפשיים

כל הכבוד לאחיך, אבל את מסכימה איתי שאם הוא היה מוציא פטור מהצבא, לא היית מעקמת גבה? היית מבינה שזה לגיטימי. לרדת לתפקיד קליל זה לא מספיק, לפעמים צריך לצאת לגמרי מהצבא כדי להרגיש טוב יותר. אגב אף אחד לא אמר שיושבים בבית כל היום, אנשים מנסים לטפל בעצמם
שואל השאלה אני ראיתי שתומס הזה זה לא מי ששאל פשוט תבין שהתשובות שלו זה הסיבה ללמה שופטים
היית כל כך בהלם שזה משנה לאנשים ושאנשים שופטים את זה ולמה ומה פתאום, אז הנה התשובה שלך
אנונימית
איך התשובות שלי זה הסיבה שאנשים שופטים, אפילו פתחתי על המצב הנפשי שלי פה
אתם עושים ממני מפלצת בעוד שאתם לא קוראים שורה אחת ממה שאני כותב
קראתי כל מילה שכתבת
אנונימית
בתור אחד שהיה בשני הדברים, שירות לאומי זה ממש לא אותו דבר אם רע לך אתה יכול לעזוב/לשנות מקום בלי יותר מידי שאלות מיותרות
אז איך את עדיין אומרת שהתשובות שלי הן אלה שמסבירות למה אנשים שופטים? אמרתי כבר עשרות פעמים שאני חווה המון דברים ולכן אני יוצא מהצבא (מתכנן). יכולתי להוציא עוד לפני שהתגייסתי אבל רציתי להתגייס ולתרום בדרך שלי
לא. בכנות זה מה שאני עומדת לעשות, ולמען האמת אני מתכוונת לצאת מהמדינה בשנייה שאני 18, ואין לי שום כוונה לשרת את המדינה הזאת, שלא נותנת לנו בטחון, אלא ממשלה ואיכות חיים נוראיים. אני בורחת מפה ברגע שאני יכולה.

(פטור על נפשי)
ממש לא למה שאשפוט על זה
וואו אנשים עזבו אותו, אין שום דבר אגואיסטי בלדאוג לבריאות הנפשית של עצמך ולמשפחה ולעתיד של עצמך. כולכם בורים חסרי חינוך ואמפתיה, באמת.
חייב לומר שאני באותו מצב
בסופו של דבר להתנדב זה בולשיט ויותר גרוע מג'ובניק ועדיף לעשות שירות לאומי
אנונימי
זכותך לצאת מהצבא על רפואי/נפשי ויהי מה.
אחרי כל המערכת הצבאית לא מתאימה לכל אחד ועובדת בצורה מאוד קשוחה. אתה לא חייב כלום זה שהחוק מחייב לא אומר שאתה פיזית חייב ואם רע לך אין סיבה שתיפגע בעצמך.
תחשוב על זה ככה יש שבט שיוצא למלחמה אתה חלק מהשבט לא בחרת להיוולד אליו ואתה מסרב זכותך? ברור!
אתה לא עושה שום דבר רע בזה שאתה יוצא.
*רע לך
*לא בחרת במלחמות של השבט
*המערכת קשוחה מאוד ולא הוגנת (מפקדים חוקים בסיס סגור..)
*זכותך

ולכן לא משנה מה יגידו לך אתה בוחר במה שעושה לך טוב ואם זה מה שעושה לך טוב אז כבן אדם כהומוספייאן זכותך לצאת מהצבא ואם כבר אתה עושה משהו תעשה אותו בגאווה. או שתעשה משהו בגאווה או שלא תעשה אותו זה המיינדסט.
זה שהחברה אומרת כן לכל דבר לא אומר שאתה עוד חייל שחמט תהיה מלך תהיה מלכה תהיה אדון לעצמך ותעשה אך ורק מה שטוב לך.
היה לך רצון לתרום לעזור אך הבנת שבתהליך הזה אתה ניפגע אתה כמו חייל פצוע שניסה אך מבין שאין מה לעזור.
אני קיבלתי גם פטור פיזי.
הלכתי לשירות לאומי אבל לצערי גם לא הייתי מסוגל.
מי ששופט - שם ז**.
מי שיפסול בני זוג על זה, זה אומר יותר עליכם.
שלא יתגייס, עדיף
k8
מה יש לי לשפוט בדיוק
@oppai
זאת תשובה נגיד של ילדה קטנה שלא הבינה את המשמעות של להתגייס.
את לא עושה את זה למען הממשלה את עושה את זה למען הבית שלך אז אם להתגייס זה מה שגורם לך "לברוח" מהמדינה לכי על זה ותברחי עכשיו
796
שואל השאלה:
שורה תחתונה לא צריך להשאיר את זה בכלל לבחירה של הבן אדם. אם כבר גיוס חובה ושיוויון בנטל - שיכריחו את כולם להתגייס בלי פטורים משום סוג ובלי התנדבות. אם לא היה גיוס חובה במדינה רוב האנשים היו בוחרים שלא להתגייס. כמו בארה"ב שאנשים מתגייסים רק מפטריוטיות
אנונימי
לא
קראתי את הדיון המדהים שלכם
אני לא שופטת
יש גיוס חובה, ומי שמוציא פטור כחוק! בלי לשקר, אמר את האמת ונתנו לו פטור סימן שהוא באמת צריך את זה כי זה לא קורה בקלות
להתנדב בין אם זה צבא, שירות לאומי או מסגרת פרטית, זאת בחירה, לא חובה ומי שעושה את זה ראוי להערכה אבל זה לא אומר שזה בעייתי לא להתנדב. כמו לתרום כסף, מצדיעה למי שתורם, מי שלא עניין שלו
אנשים אומרים שוויון בנטל - אם הוא קיבל פטור כנראה שהנטל שלו גדול יותר משל אחרים מלכתחילה
אנונימית
שואל השאלה:
^^שלא יתנו פטורים בכלל לא בריאותי ולא נפשי ולא דתי ולא כלום
אנונימי
זכותו לקחת פטור אחרי הכל המערכת שווה למיקרוגל שלי בבית... והוא לא מדהים
שואל השאלה:
אנונימית אני לא יצאתי על נפשי. אלא על בריאותי וההבדל גדול מאוד. משתמט לפי ההגדרה הוא מי שמקבל פטור מסיבה לא מוצדקת וזה לא המקרה שלי בכלל. אבל את הלכת אפילו רחוק יותר. את אומרת שגם לקחת את הפטור החוקי והמוצדק ולהמשיך בחיים זה לא בסדר. צריך לפעול נגד ההחלטה של הצבא שאמר אני לא רוצה לגייס אותך.
ואז אם אני בעצם לא נלחם להתגייס בכוח אני זה שיוצא לא בסדר. לא הצבא
אנונימי
^ גם לצאת על נפשי זה לא השתמטות.
בריאות הנפש לא שונה מבריאות הגוף
לא תמכתי, אם מדובר בי, תמכתי בלצאת מהצבא כשיש צורך ויש הצדקה נפשית או רפואית
אנשים פה פטריוטיים בצורה מוגזמת בעיקר אנונימית ו-merchand.
הוא לא משתמט. קיבל פטור חוקי על רקע *בריאותי*.
הצבא אמר לו לך הביתה!
למה הוא צריך להתעקש להתגייס למרות זאת?
^בדיוק.
מי שיש לו בעיה רפואית שבגללה הוא לא יכול לשרת, לא ישרת. הם הוא יכול לתרום ולא לשרת, שיתרום. אם לא זה ולא זה בגלל בעיה רפואית, אי אפשר להתווכח.
מי שיש לו בעיה נפשית, רגשית או כל סוג כזה או אחר ולא יכול להיות בצבא, לא ישרת. הם הוא יכול לתרום ולא לשרת, שיתרום. אם לא זה ולא זה בגלל בעיה נפשית, אי אפשר להתווכח (אלא אם כן זה שקר רק כדי לא לשרת).
אם אין לו בעיה רפואית ו/או נפשית, שיתרום.
אם הוא לא תורם, סתם יוצא כפוי טובה.
merchand מי את בכלל שתשפטי אותו? חיה בסרט
אנונימי
ואנונימית אם הצבא לא רוצה לקחת אחריות עליו ועל המצב הרפואי שלו אז למה שהוא יתגייס?
אנונימי
לסיכום:
משתמט הוא אדם שאין לו סיבה מוצדקת, לא להתגייס או לא לתרום או כל דבר כזה, למי שיש פטור רפואי או נפשי, לא צריך להתגייס לצבא כי בריאותית הוא אולי לא ישרוד את זה.
שואל השאלה:
^^בדיוק
אנונימי
^בדיוק! תגיד תודה ותלך
נראה לי שהם מקנאים
הם רק לא הבינו שזה שהוא קיבל פטור אומר שיש לו בעיה שאני לא חושבת שמישהו היה בוחר לקבל מרצונו (חס ושלום לא יורדת עליך שואל השאלה או על כל אחד שקיבל פטור, פשוט ככל הנראה זה בעיה משמעותית אם אין שום אפשרות להתגייס איתה)
אנונימית