61 תשובות
אין הבדל
Qew
ששניהם חושבים שאין להם זכויות
אנונימי
בראשון הוא חושב שהוא בן אדם עם השקפה והסתכלות אחרת בשני הוא חושב שהוא בכלל לא בן אדם
ההבדל היחיד זה שהוא חושב שהוא אישה והוא חושב שהוא כלב
לשניהם יש הפרעה נפשית
שואל השאלה:
^ומה ההבדל המשמעותי בין שני הדברים האלה?
שואל השאלה:
כאילו איך אנחנו בתור חברה החלטנו שגבר שחושב שהוא אישה זה בסדר אבל גבר שחושב שהוא כלב זה לא בסדר? בשני המקרים הוא חושב שהוא משהו שהוא בכלל לא
וואו מזה השאלה הזאת הכי מטומטמת שראיתי
אנונימית
שואל השאלה:
אין דבר כזה שאלה מטומטמת יש דבר כזה בן אדם שלא מספיק חכם בשביל להביא תשובה
^^^^^שהוא חושב שהוא נולד במגדר הלא נכון והוא חושב שהוא נולד במין הלא הנכון

וזה בהחלט הפרעה נפשית, לא בקטע הומופובי או טרנספובי או משהו

עוד גייז אני יכולה לקבל אבל אנשים שחושבים שהם "נולדו בגוף הלא נכון" אלף זה עושה לי התקף קרינג ודבר שני זה פשוט הפרעת נפשית
לומר "משהו שהוא בכלל לא" זה פשוט לא נכון
יש הבדל בין לחשוב שאתה עמוד חשמל לבין להתחבר יותר לצד הנשי ולהרגיש לא שלם בגוף שלך

אתה מזלזל סתם אבל זה בסדר
מתאים לפי הכינוי
שניהם טראנסגנדה ..
זה מה שנקרא נורמות חברתיות ומאז ומעולם צריך לכבד את זה למרות שלפעמים הנורמות האלה הורסות
בנאדם טיפש שואל כזאת שאלה אני מדי חכמה כדי להשיב עליה^
אנונימית
שואל השאלה:
גם במקרה של הכלב הוא מתחבר לצד היותר כלבי שלו. אז במה זה שונה?
nulo
שאלה לי אלייך
אם היו רק גברים בעולם, את חושבת שעדיין היו כאלה שמרגישים בגוף הלא נכון?
שואל השאלה:
אני חושב שבכל ציביליזציה יהיו אנשים עם הפרעות כאלה או אחרות לא הבנתי ממש מה את רוצה שאני אענה על השאלה הזאת
אתה צודק אבל אין מה לעשות זו המציאות
אבל לא שאלתי אותך אחי
שואל השאלה:
ושני הדברים האלה הוא לא. אז מה ההבדל הגדול בין לחשוב שאתה אישה או לחשוב שאתה כלב?
וצביליזציה זה משהו שנע
אז אי אפשר להגיד בכל צביליזציה
כי בשנות ה80-90 חוץ מדנה אינטרנשיונל אפשר לספור על כף היד כמה טרנסג'נדרים היו בישראל
היום זה נהפך למשהו שגרתי כי נהיינו חברה של מעייפים שכל דבר נהפך לפוליטיקלי קורקט וכל דעה נהפכת לחשוכה ואם בן אדם מבקש שיקראו לו ברבים זה משהו לגיטימי
אני רוצה לפגוש את הבן אדם שיעיז לבקש ממני לקרוא לו ברבים נראה אם הוא לא יחטוף נוגרה
שואל השאלה:
גם גבר לא יכול להיות אישה. אז את יכולה להסביר לי מה ההבדל בין שינוי כזה או שינוי כזה?
שואל השאלה:
אבל למה החלטנו שגבר שחושב שהוא אישה זה נורמלי ומוכר אבל גבר שחושב שהוא כלב זה לא נורמלי? את עונה לי בתשובות מאוד כלליות ולא ברורות או ישירות בשום צורה
פשוט הנורמות החברתיות הגיעו למסקנה שמי שחושב שהוא אישה זה נורמלי אבל מי שחושב שהוא כלב זה הפרעה נפשית
לא שאני אומר שתמיד הנורמות הברתיות הם דבר נכון תמיד
שואל השאלה:
השאלה שלי מאוד ברורה ומאוד ישירה. מה ההבדל בין בן אדם שחושב שהוא אישה לבן אדם שחושב שהוא כלב? כלומר למה החלטנו שאחד נורמלי והאחר לא כשזה אותו הדבר?
אבל מר בחור ענו לך כמה אנשים על השאלה ואתה עדיין ממשיך לשאול אותה
אף אחד לקבע את זה.
בגלל שהיום אנחנו נחשפים לגל של אנשים שהופכים את המין שלהם זה נהפך לסוג של דבר יומיומי שאנחנו לא מופתעים לראות
אבל בן אדם שחושב שהוא כלב יש יותר בארצות הברית ובישראל הם פשוט נמצאים במוסד סגור
שואל השאלה:
אני לא חושב שאם מלא אנשים יקפצו מבניין זה יהפוך את זה למשהו נורמלי ולגיטימי ככה שהטענה שלך פשוט לא נכונה. אף אחד לא ענה לי על השאלה עד עכשיו אתם פשוט עונים בצורה מאוד כללית ולא ברורה בדיוק כמו שתגידו "ככה" וזהו.
שואל השאלה:
אני שואל אותך למה זה כן נתפס חברתית והתשובה שלך "כי זה נתפס חברתית". כמו שאני אשאל אותך "מה זה אישה" ואת תגידי לי "מי שמגדיר את עצמו כאישה"
אתה מזלזל בתשובות שלנו זה תשובות מדויקות זה שזה לא מקובל עליך זה לא בעיה שלנו
^^^האמת שכן, אם יהיה מצב בו הרבה אנשים מתחילים לקפוץ מבניין זה יעשה נורמלי
ככה העולם עובד למעשה
דבר שרואים באופן יומיומי אוטומטית הופך ללא מפתיע
זה כמו להגיע ביום הראשון לעבודה חדשה ולהיות מופתע ואז אחרי שנה כבר להרגיש בזה כשגרה .
אתה קיבלת את התשובה אתה פשוט מסרב לקבל את הטענה הזאת
למה זה נתפס חברתית?
בגלל שפעם כל סיפור של גבר שחושב את עצמו לחיה היו הורגים אותו אז היום זה הגיע למצב של נתפס שלא שגרתי וכבעיה נפשית, אבל מי שחושב שהוא אישה זה בסך הכל בגלל שהוא רוצה לחשוב ככה
שואל השאלה:
אני חושב שאם את מתאבדת רק כי את רואה שכולם מתאבדים זה די אומר שאין לך יכולת חשיבה עצמית משלך וזה די סימן לאינטליגנציה מאוד נמוכה אם את מוכנה לפגוע בעצמך עד למצב של מוות רק כי זה מה שכולם עושים
שואל השאלה:
^^^ולמה בן אדם לא יכול להגיד שהוא מרגיש כמו כלב והוא לכוד בגוף של בן אדם? כמו שיש בן אדם גבר שחושב שהוא אישה
זה לא הכוונה שלה , הכוונה שלה בדברים פיזים כמו נגיד במקום ליסוע במונית כולם יתחילו ליסוע באוטובוס אז אוטמטי מי שלא נסע באוטובוס זה יהיה לו יותר קל מכיוון שיש פה השפעה חברתית
שואל השאלה:
זו חד משמעית הכוונה שלה. ולהיכנע ללחץ חברתי בלי לנסות לחשוב בצורה עצמאית זה סימן לאינטליגנציה נמוכה לפי מחקרים
כי זה לא דבר הגיוני.^ וגבר שחושב שהוא אישה זה דבר הגיוני בגלל שיש גברים שיש להם שני מינים אז זה כן נתפס לא כבעייה נפשית
שואל השאלה:
^אתה לא עונה לי על השאלה. אתה פשוט אומר "זה ככה כי ככה"
אם יש מישהו שמסוגל לענות על השאלה כמו שצריך אני באמת אשמח
^^^^^^^מתי אמרתי את זה?
דיברתי על העולם ככלל ולא על הדוגמה הספיציפית והמטופשת שנתת.
המסר הוא שכשאנשים אחרים רואים מישהו עושה משהו כלשהו והם התחברו למשהו כלשהו הזה גם אם הוא לא הכי יציב מחשבתית
המשהו כלשהו הזה יהפוך לנורמלי כי זה לא אדם אחד שעשה את זה אלה קבוצה של אנשים וזה כבר סיפור שונה.

אם כל יום תפגוש בן אדם ברחוב שלובש רק חולצה אדומה
ותראה אותו כל יום במשך חודש
ביום הראשון אתה תתעלם כי לא ידעת מה הולך להיות מחר
ביום השני אתה תרים גבה
ביום השלישי אתה תשאל אנשים מה יש לבחור
ביום הרביעי אתה תמשיך להסתכל
וביום החמישי כבר תתעלם
ככה העולם עובד
כמובן שזה לא דבר טוב, אבל לא הכוונה שהיא עושה כל מה שההשפעה חברתית אומרת לה אבל לדוגמא אם היא לה 50% 50% ליסוע במונית או באוטובוס וההשפעה חברתית אומרת אוטובוס אז יש לה כבר 55% ליסוע באוטובוס
אם אתה שואל ברצינות זה זה שתפקידים מגדריים זו קונסטרוקציה חברתית, וסיווג טקסונומי זה לא
שואל השאלה:
אתם פשוט ממשיכים להגיד "זה ככה כי ככה" בלי להביא תשובה אמיתית עם הסבר אמיתי
לדעתי מה שניסית לעשות זה לשאול שאלה חצי ברורה לקבל תשובות לא ברורות (בהתאם לשאלה הלא ברורה) ולצפות מאנשים לענות לך על השאלה ששאלת בלי להסביר למה אתה מתכוון
אז אולי תסביר אתה במקום לתת לנו לענות ולהגיד שאנחנו לא יודעים על מה אנחנו מדברים
כי בנתיים כתבו פה מגילות שלדעתי ענו לך כבר על השאלה
שואל השאלה:
השאלה שלי מאוד ברורה ברמה שילד בכיתה א אמור להבין אותה. מה ההבדל בין מצב שגבר חושב שהוא אישה לבין מצב שגבר חושב שהוא כלב? למה זה נורמלי וזה לא? למה הגענו להחלטה הזאת?
ברמה הפשוטה, בשני המקרים מדובר באדם שמרגיש זהות שונה מהזהות שהחברה תייגה אותו בה לפי הגוף אבל כאן נגמר הדמיון הפשטני.

גבר שחושב שהוא אישה (או במילים יותר מדויקות: אדם טרנסג'נדר) לרוב מדבר על זהות מגדרית. זה לא פנטזיה או משחק תפקידים, אלא תחושת עצמי פנימית עמוקה, עקבית, שמלווה אותו במשך זמן. החברה המערבית כיום יותר ויותר מכירה בזה כמצב לגיטימי ונורמטיבי, ואנשים טרנסים לרוב לא רואים את עצמם "חושבים שהם", אלא יודעים שהם.

גבר שחושב שהוא כלב, לעומת זאת, זו כבר תופעה שבדרך כלל משויכת למצבים נדירים לפעמים כהפרעה נפשית (למשל קלינטרופיה, שבה אדם באמת מאמין שהוא חיה), ולפעמים כבחירה מודעת בתוך עולם של פטישים, משחקי תפקידים או תרבות שוליים ("pup play" בעולם הבדס"מ). זה פחות עניין של זהות פנימית עמוקה ויותר תיאטרון, או תסמין.

אפשר לראות את ההבדל ככה:

זהות מגדרית שונה היא נושא חברתי, רגשי ופסיכולוגי עמוק, שזכה להכרה מחקרית ותרבותית רחבה.

הזדהות עם חיה היא לרוב תופעה חריגה ולא תמיד יציבה, ובמקרים מסוימים כן דורשת עזרה נפשית.

אבל אם נלך עמוק יותר אולי אתה שואל: מי מחליט מה "נורמלי"? וזה כבר פותח פתח לשיחה פילוסופית על מהות הזהות, תיוג חברתי, גבולות הנפש ואיפה עובר הקו בין אותנטיות להזיה.
כן זו בדיוק התשובה שכל האנשים ענו פה אבל לדעתו זה לא תשובה ברורה ^
שואל השאלה:
אבל אני שואל איך הגענו למסקנות האלה ואתה לא עונה. זה אחרי מחקרים של פסיכולוגים או מדענים? מה היו התנאים של המחקר? האם זו באמת התשובה החד משמעית שקיבלנו?
אז לך תבדוק לבד בשביל מה יש צ'אט בשביל מה יש גוגל אתה שעה מנסה לחפש תשובות פה ולא מוצא אז לך תבדוק במקום אחר פשוט
אז אתה לא שואל מה ההבדל באמת, אתה שואל איך הגענו למסקנות נכון?
שואל השאלה:
אני שואל מה ההבדל. אבל אם אתה מביא תשובה אתה צריך לבסס אותה על משהו
שואל השאלה:
^^אם את לא מספיק חכמה בשביל לענות אני לא מכריח אותך להמשיך לנסות הכל טוב. לא כולם נועדו לדעת הכל
לא כל תשובה חייבת להיות מבוססת על מחקר :)
במקרה הזה אפשר להיות קצת ברשתות החברתיות קצת לצאת לרחוב ויש לך תשובה
ומעבר לזה השאלה שלך מאוד ספציפית ככה שמדענים לא יתחילו מחקר רק בגלל שקינג ג'ונג און מסטיפס שאל
בגלל שנורמות חברתיות היו מאז ומעולם זה תהליך של שיפור האנשות וככה רוב העולם החליט ויש כאלה שלא הסכימו עם האבולוציה הזו אבל לא החזיקו מעמד כי היה רק פשע ובעיות ובפועל הנורמות החברתיות החזיקו מעמד כי יש לזה עיקרון טוב , אם אתה חושב שאם הנורמה החברתית הזאת אתה לא מסתדר אז אתה לא חייב לקבל אותך על עצמך
זה כמו שה' ברא עולם הוא ברא גם נורמות חברתיות לאחר מכן
שואל השאלה:
^^^אם זו שאלה רפואית או פסיכולוגית אז חד משמעית כן. למה את חושבת שהמקצועות האלה דורשים רישיון בשביל לעסוק בהם גם באופן פרטי?
חוץ מזה שהוא חושב שהוא כלב והוא חושב שהוא אישה אין הבדל
קיבלת את התשובה שמספקת אותך?
שואל השאלה:
אם הבנתי נכון אתה אומר שפשוט אנשים לא מספיק מפותחים אינטלקטואלית בשביל שתהיה להם יכולת חשיבה עצמאית אז הם הולכים אחרי הנורמה ודעת הרוב בשביל שיחליטו בשבילם החלטות שהם לא מסוגלים בעצמם
אחי, השאלה שלך מאוד ספיציפית לא על כל שאלה שעולה לך בראש יש מחקר
אם תחפש מחקר על אנשים טרנסים אתה תמצא
אם תחפש מחקר על אנשים שחושבים שהם חיות אני חושבת שתמצא
אבל לא כל שאלה יש מחקר
ואתה שואל פה שאלה של איך אנחנו כחברה רואים את זה כבסדר
אז אם שאלת את דעת החברה החברה תענה לך
פשוט מאוד
כן אבל לא לגמרי בגלל שנגיד אם בן אדם היה גודל באי בודד ושנים הוא בן אדם רגיל והכל טוב ופתאום הוא חושב שהוא כלב אז הוא בעצמו מבין שמשהו לא בסדר איתו זה מה שנקרא נורמה חברתית
להציג את זה כ"גבר שחושב שהוא אישה" כבר מכיל את התפישה שהיא טועה והוזה.
בטיעונים אנחנו תמיד מציגים את היריב בצורה החזקה ביותר.

בכל מקרה, אישה זה מגדר, כלומר, מדובר בזהות חברתית שיש לאנשים שלאותו אדם יש. אותה זהות אינה תלויה בערווה של האדם והיא נקבעת, בעיקר, בידי תפישה ותרבות.
לכן לאורך ההיסטוריה מה נחשב 'נשי' השתנה לאורך ההיסטוריה.
אף אחד לא טוען שזוויג ביולוגי לא קיים או שאישה טרנסית היא ביולוגית זהה לאישה סיסג'נדרית.

מי שמזדהה ככלב זה סיפור אחר. 'כלב' זאת לא זהות חברתית כמו מגדר או לאום, אלא תיוג ביולוגי.
אם אדם רוצה להתלבש ככלב ולהתנהג ככלב, שיעשה זאת. מבחינתי שיטען שיש לו נשמה של כלב, איני מאמין בנשמות בכל מקרה. אבל זה הוא לא ביולוגית כלב ומבחינה חברתית זה לא ממש מובן מה זה אומר "להיות כלב" מבחינה חברתית מעבר לעובדה שאנחנו מתייחסים לכלבים שונה מבני אדם כי הם חושבים באופן מהותי שונה מאיתנו. כלב גם לא ידע מה זה אומר להזדהות.
אנונימי
דיי אחי
זה לא אותו דבר בכלל
יש הבדל דק בין בנים לבנות
אבל כמו שיש בעיה בגנטיקה שמישהו נולד עם איברים של נקבה אבל xy כרומוזומים
זה יכול ליהיות שמישהו נולד עם גוף של בן
אבל עם מוח של אישה (וכן, יש הבדל בין מוח של גבר ושל אישה, גם אם קטן)
הבנאדם שחושב שהוא אישה פשוט לא מבין/מבולבל והזה של הכלב פשוט אהבל