104 תשובות
זה הכל עניין של חינוך מגיל אפס
עניין של אידאולוגיה וחינוך
כי יש סיבה למה הם אמרו מה שהם אמרו ויש מקורות לדברים. אז אתה רוצה שאנשים יצאו נגד היהדות עצמם? יש לך הוכחה שמה שהם אמרו לא נכון, שאתה יוצא נגד זה?
שואל השאלה:
^^ רגע, אתה רוצה להגיד לי שבאמת כל אישה שלובשת מכנס קצר מביאה עוד חולה לעולם? שצריך לזרוק צווי גיוס לאסלה? שהקהילה הגאה יותר מסוכנת מדאעש?!
^^ רגע, אתה רוצה להגיד לי שבאמת כל אישה שלובשת מכנס קצר מביאה עוד חולה לעולם? שצריך לזרוק צווי גיוס לאסלה? שהקהילה הגאה יותר מסוכנת מדאעש?!
שואל השאלה:
^ אני חכם מאוד, 686 בפסיכומטרי, הממוצע הוא 500 , ואני לא אוכל כשר
^ אני חכם מאוד, 686 בפסיכומטרי, הממוצע הוא 500 , ואני לא אוכל כשר
^^ אסור ללכת גבר עם גבר זה גם התורה. ועוד להתגאות שזה במצעד חס וחלילה.
מי שהולכת בפריצות ישרפו אותה בגהינום זה גם התורה.
זה לא רב כזה או אחר שאמר או לא אמר.
מי שהולכת בפריצות ישרפו אותה בגהינום זה גם התורה.
זה לא רב כזה או אחר שאמר או לא אמר.
והכוונה בטמטום זה שזה חסום את הנפש בעניין של חזרה בתשובה ולימוד תורה. לא על חוכמה
יש אנשים גאונים ממש שהם כופרים ענקים אין קשר
יש אנשים גאונים ממש שהם כופרים ענקים אין קשר
^ בדיוק
יהודי ציוני יצאת הרגע לא חכם כמו שציינת.. אמרת שאתה מאוד חכם ואוכל ךא כשר אבל אין קשר בין השתיים גם מארק צוקרברג ממציא הפייסבוק הוא מטומטם עם כל הכסף שיש לו מבחינת הדת כי אף אחד לא דיבר על אינטילגנציה .. מדברים על טמטום הלב אכילת לא כשר גורמת ללכת אחרי תאוות האוכל האסורים וזה גורם לריחוק ממצוות ועבודת השם גם אם יהיה לך אינטילגנציה כמו של אלברט איינשטיין זה לא משנה כל עוד בן אדם רחוק משם ואוכל לא כשר זה נקרא שהוא עם אטימות וטמטום הלב
אנונימי
שואל השאלה:
ומה לגבי יצחק פינדרוס שאמר שהקהילה הגאה יותר מסוכנת מחמאס?! חמאס שחטפו 251 ישראלים והרגו 900 חיילים במלחמה האחרונה!
איך גייז יכולים להיות יותר מסוכנים מהחמאס?!
איך אפשר לתמוך בבנאדם כמו יצחק פינדרוס?
ומה לגבי יצחק פינדרוס שאמר שהקהילה הגאה יותר מסוכנת מחמאס?! חמאס שחטפו 251 ישראלים והרגו 900 חיילים במלחמה האחרונה!
איך גייז יכולים להיות יותר מסוכנים מהחמאס?!
איך אפשר לתמוך בבנאדם כמו יצחק פינדרוס?
1. מקור? (לא מה ששלחת מהאינסטגרם כי אין לי אז תביא מהשיעור ביוטיוב)
2. כנל
3. איך זה קשור לשוביניזם? ובנוגע לכשרות זה אוטם את המוח לדברי תורה (סה"כ אפשר לראות את זה בין היתר עליך)
4. לעניות דעתי לשון גוזמה שנבין שזה באמת דבר חמור ולא סתם משהו צדדי
2. כנל
3. איך זה קשור לשוביניזם? ובנוגע לכשרות זה אוטם את המוח לדברי תורה (סה"כ אפשר לראות את זה בין היתר עליך)
4. לעניות דעתי לשון גוזמה שנבין שזה באמת דבר חמור ולא סתם משהו צדדי
כמעט כל הרבנים ככה, הם תומכים ברמה הכי גבוהה של דת שככה כל היהדות מלאה בשנאה. קצת טיפשי לשאול את השאלה הזו באתר של יהודים.
^^^^^ אולי כי כתוב שקשה המחטיאו יותר מן ההורגו כי ההורגו זה רק בעולם זה ומחטיאו בעולם הבא (ככה פירש רש"י את דברים כג, ט)? אני משער.
שואל השאלה:
^^^^ לשון גוזמה? זה מצדיק את האמירה המזעזעת של פינדרוס?
^^^^ לשון גוזמה? זה מצדיק את האמירה המזעזעת של פינדרוס?
אתה עוד תהיה הרב הראשי
^ קודם כל שיחזור בתשובה
חברה תזכרו מה אני אומר אנחנו עוד נעמוד בתור לקבל ברכה מהיהודי הציוני
שואל השאלה:
פעם היו מאחלים לאנשים הרבה אושר ועושר, שפע, זוגיות, בריאות...
למה אתם מאחלים לי לחזור בתשובה?
פעם היו מאחלים לאנשים הרבה אושר ועושר, שפע, זוגיות, בריאות...
למה אתם מאחלים לי לחזור בתשובה?
^^^^כן לשון גוזמה
לא רואה בזה בעיה להקצין את הלשון כדי להבין עד כמה זה רע
מותר חמור לא להיות מודע לבעיה שיש מאשר להיות מודע לבעיה שיש
לא רואה בזה בעיה להקצין את הלשון כדי להבין עד כמה זה רע
מותר חמור לא להיות מודע לבעיה שיש מאשר להיות מודע לבעיה שיש
אז אני מאחל לך אושר שפע רוחני וגשמי זוגיות משרד נשמתך בריאות וכמובן חזרה בתשובה שלמה
^^^ כי חזרה בתשובה היא זאת שאמורה לתת לך את כל אלה. את מי אתה חשוב שהשם יתגמל יותר: את מי שעושה את רצונו או את מי שעובר על רצונו?
שואל השאלה:
^^^אתה לא רואה בעיה?
אתה גורם לאנשים להיעלב
לא כולם חושבים שזה לשון גוזמה, יש אנשים שעלולים לחשוב שהוא באמת מתכוון לזה ולהיעלב
וזה גם יכולים להיות אנשים ששומרים תורה ומצוות, כמו יאיר שרקי שהוא הבן של הרב אורי שרקי אחד הרבנים הגדולים בימינו
^^^אתה לא רואה בעיה?
אתה גורם לאנשים להיעלב
לא כולם חושבים שזה לשון גוזמה, יש אנשים שעלולים לחשוב שהוא באמת מתכוון לזה ולהיעלב
וזה גם יכולים להיות אנשים ששומרים תורה ומצוות, כמו יאיר שרקי שהוא הבן של הרב אורי שרקי אחד הרבנים הגדולים בימינו
אם הוא יקח את הכח והרצון שלו לתורה הוא יהיה גדול.
ריש לקיש גדול השודדים עשה זאת ונהייה תלמיד חכם עצום שאין כמוהו.
חילך לאורייתא
ריש לקיש גדול השודדים עשה זאת ונהייה תלמיד חכם עצום שאין כמוהו.
חילך לאורייתא
כי כל הברכות האלה בסוף הם לעולם הזה שהוא הבל הבלים
לעומת עולם הבא שמברכים אותך לזכות
לעומת עולם הבא שמברכים אותך לזכות
כן הבחור קיבל 686 בפסיכומטרי אם ינצל את זה ללימוד הגמרא והפוסקים יכול לעשות חיל
שואל השאלה:
^ אם יש לי את היכולת לנתח נתונים, לחשוב, לחקור, למה שאני אבזבז את זה על קריאת גמרא שטוענת שצבוע הופך אחרי שבע שנים לעטלף ואחרי עוד שבע שנים לערפד? אעדיף לנצל את זה לטובת מחקר רפואי, כלכלי, פוליטי... משהו שיתרום לחברה.
^ אם יש לי את היכולת לנתח נתונים, לחשוב, לחקור, למה שאני אבזבז את זה על קריאת גמרא שטוענת שצבוע הופך אחרי שבע שנים לעטלף ואחרי עוד שבע שנים לערפד? אעדיף לנצל את זה לטובת מחקר רפואי, כלכלי, פוליטי... משהו שיתרום לחברה.
לא חייב או זה או זה
בכל מקרה אתה לוקח משלים והופך וצוחק עליהם
שיהיה לך לבריאות
בכל מקרה אתה לוקח משלים והופך וצוחק עליהם
שיהיה לך לבריאות
^^ אתה לא באמת מבין בזה.
חחח רואים שבחיים לא למדת גמרא..
גם להיות רופא זה חשוב מאוד.. אבל זאת לא הנקודה
גם להיות רופא זה חשוב מאוד.. אבל זאת לא הנקודה
ברור שצריך לתמוך כי מה שהוא אמר זה נכון אם גייז חילונים אתאיסטים יהיו הרבה כאלה זה לא לנו טוב בגלל שחמאס אולי הרגו את הגוף של האנשים הנשמה היא נצחית מה שהשאר עושים זה כמו האוייב שבפנים כמו ערב רב מנסים לעקור את התורה משורשיה עם כל הליברליזם ונירמול של דברים שאסורים עלפי הלכה ביםן אם זה כשרות פתיחת עסקים בשבת עד אנשים שרוצים לבטל ברית מילה כי הם טוענים שזה התעללות בתינוק רוצים לבטל דברים שקיבלנו מהתורה והם עוד קוראים לנו חשוכים אז כן הם יותר גרועים מחמאס על פי הדת
אנונימי
ברו באמת אמר את זה?
^
^
טמטום
תחשוב הם מנסים שלא יאמינו ואומרים ועושים דברים שאסור גורמים לזה להיראות ככה שזה נאור וטוב והדת חשוכה והם גורמים להרס של הנשמה אז בטח שנתמוך ברב כי הרב יודע שעדיף שי רגו אותנו אבל נקבל את העולם הבא אבל הגייז והשמאלנים עוקרים לנו את העולם הבא מהיסוד על ידי נירמול חטאים אני רוצה עולם הבא העולם הזה הבל הבלים צריך לשמור תורה ומצוות ולא להיכנע לערב רב עוכרי ישראל ולבנות את העולם הבא
אנונימי
הוא לא דיבר על כולם הוא אמר איך אנשים מסוגלים לתמוך ברבנים מיזוגנים ושוביניסטים והומופובים
אתה מביא דוגמאות קצת קיצוניות ,תסתכל על הדתיים לאומיים .... לדוגמה
שואל השאלה:
נכון
אני מביא את הקיצוניים ושואל איך אנשים יכולים לתמוך באותם קיצוניים? למה נותנים להם לגיטימציה?
נכון
אני מביא את הקיצוניים ושואל איך אנשים יכולים לתמוך באותם קיצוניים? למה נותנים להם לגיטימציה?
אנשים הוא ליטרלי לא דיבר על רבנים בכלליות הוא דיבר ספציפית על רבנים שהם די פרובלמטים הוא לא דיבר על חרדים ולא על דתיים ןלא על כלום נו דיי
זו דעה שכל חרדי אוחז בה אפילו לא קיצוני
אנונימי
אני בעצמי מאמינה מאוד ואני לא תומכת ברבנים ובכללי אנשים כאלה שמדברים ככה על אנשים אחרים. אומרים איך גייז חוטאים ושזה אסור אבל הם בעצמם לא מסוגלים לשמור על כל המצוות שיש, ברגע שהם מלכלחים על ככה על אנשים אחרים הם אלה ששוברים מצווה. דיל וויט דאט יש רבנים שהם פרובלמטים ומדברים לא לעניין סבבה
כי כל מי שמאמין ביהדות ומקשיב לכל הרבנים האלה הוא מטומטם ברמות על
מעבר שאלוהים זה משהו שהמציאו
כתבו את היהדות בצורה כזאת שוביניסטית, מפלה, גיזענית , סוטה
ועדיין מאמינים כל כך הרבה שנים בשטות הזאת
ללא ספק מי שכתב את ספרי היהדות גאון שהצליח לעשות בדיחה מכל כך האבה אנשים
מעבר שאלוהים זה משהו שהמציאו
כתבו את היהדות בצורה כזאת שוביניסטית, מפלה, גיזענית , סוטה
ועדיין מאמינים כל כך הרבה שנים בשטות הזאת
ללא ספק מי שכתב את ספרי היהדות גאון שהצליח לעשות בדיחה מכל כך האבה אנשים
אנונימי
^^אנונימי
יש לי חברה חרדית שאני מכירה גם את חברות ואת המשפחה שלה ואין להם בעיות לא עם גייז או לסביות ולא עם בנות שלובשות מיני סקרט הם פשוט מתרכזים בחיים של עצמם. אתם פשוט אוהבים לכלןל את כולם.
יש לי חברה חרדית שאני מכירה גם את חברות ואת המשפחה שלה ואין להם בעיות לא עם גייז או לסביות ולא עם בנות שלובשות מיני סקרט הם פשוט מתרכזים בחיים של עצמם. אתם פשוט אוהבים לכלןל את כולם.
^^ אהבתי את הטיעון
אם יש לך משהו קצת יותר ממשכנע חוץ ממשחק מילים אז תגיב
אם יש לך משהו קצת יותר ממשכנע חוץ ממשחק מילים אז תגיב
^ אגיב מה שבא לי לא נאה לך לשמוע אל תגיב או תתעלם ממה שאני אומר זה אתר לכולם חתיכת יצור
אנונימי
הרב שניר גואטה אומר דברים טובים וחכמים
אסור לחלל שבת במצב כזה, זה לא פיקוח נפש
הדרך שהוא אמר את זה לא טובה או ששינית אבל כן
לא אין דעה כזאת בכלל, זה לא מהתורה זה סתם פוביה תפסיק לקחת דברים שהרבנים אומרים כאילו התורה אמרה אבל כל אסור לגלות עליהם זכות, אבל עדיין צריך לכבד כל יהודי ליהודי וכל אדם באשר הוא
אסור לחלל שבת במצב כזה, זה לא פיקוח נפש
הדרך שהוא אמר את זה לא טובה או ששינית אבל כן
לא אין דעה כזאת בכלל, זה לא מהתורה זה סתם פוביה תפסיק לקחת דברים שהרבנים אומרים כאילו התורה אמרה אבל כל אסור לגלות עליהם זכות, אבל עדיין צריך לכבד כל יהודי ליהודי וכל אדם באשר הוא
^^אנןנימי
תתפלא אבל לאף אחד לא אכפת שאתה אתאיסט תלמד קצת להיות בן אדם ולכבד אנשים עם איך שאתב מדבר
תתפלא אבל לאף אחד לא אכפת שאתה אתאיסט תלמד קצת להיות בן אדם ולכבד אנשים עם איך שאתב מדבר
שואל השאלה:
^^^ אולי אמאשלך
איך אתה יכול להצדיק את האמירה של שניר גואטה?
אתה רוצה להגיד לי שלפני שבוע הייתי חולה ולא הרגשתי טוב - בגלל שאחותי לבשה מכנס קצר?
מה זו הלוגיקה הזו? זה פשוט מזעזע, שוביניסטי, מיזוגני
^^^ אולי אמאשלך
איך אתה יכול להצדיק את האמירה של שניר גואטה?
אתה רוצה להגיד לי שלפני שבוע הייתי חולה ולא הרגשתי טוב - בגלל שאחותי לבשה מכנס קצר?
מה זו הלוגיקה הזו? זה פשוט מזעזע, שוביניסטי, מיזוגני
^^ מי שמכבד אותי אני אכבד אותו
הוא התחיל לצאת עלי
מי שמדבר אלי לא יפה אני גם לא אדבר יפה
יחס גורר יחס אני לא פראייר של אף אחד
הוא התחיל לצאת עלי
מי שמדבר אלי לא יפה אני גם לא אדבר יפה
יחס גורר יחס אני לא פראייר של אף אחד
אנונימי
מה שוביניסטי בזה?
למה את כל כך שלילי אתה מסתכל על הצד ההפוך, למה להסתכל על שהוא אמר שאישה שלא שומרת צניעות מביא חולי לבן אדם אבל אחת ששומרת יכולה לראות מחלקה שלמה? זה טוב! זה לא שוביניסטי זה מחמיא לאישה, אתה סתם מחפש דברים רעים תחפש חיים תפסיק לשאול דברים סתם כדאי להקפיד ולהוציא שם רע ליהדות סתכל על עצמך תראה איך זה נראה מהצד
למה את כל כך שלילי אתה מסתכל על הצד ההפוך, למה להסתכל על שהוא אמר שאישה שלא שומרת צניעות מביא חולי לבן אדם אבל אחת ששומרת יכולה לראות מחלקה שלמה? זה טוב! זה לא שוביניסטי זה מחמיא לאישה, אתה סתם מחפש דברים רעים תחפש חיים תפסיק לשאול דברים סתם כדאי להקפיד ולהוציא שם רע ליהדות סתכל על עצמך תראה איך זה נראה מהצד
כן אבל אתה מבין שאתה עושכ את זה אתה לא מקלל רק אותו אלה את כל מי שמאמין פה? זה נקרא חוסר כיבוד. ועדיף להיות בן אדם פראייר מאשר בן אדם בלי ערכים
אנונימי
ילד טמבל אתה לא יודע לכבד אתה אומר שכך מי שמאמין ביהדות מטומטם זה כמו שאני יגיד שכל האתאיסטים נולדו בטעות, יפדחן אתה לא מכבד ואז אתה אומר שלא מכבדים אותך
ילד טמבל אתה לא יודע לכבד אתה אומר שכך מי שמאמין ביהדות מטומטם זה כמו שאני יגיד שכל האתאיסטים נולדו בטעות, יפדחן אתה לא מכבד ואז אתה אומר שלא מכבדים אותך
זה שוביניסטי ומיזוגני כי זה להעיר לאישה על איך שהיא מתלבשת וליטרלי ללכת כלכך הרבה שנים אחורה למתי שלבנות היה ליטרלי אסןר להתלבש איך שבאלהן. ולהעיר לאישה על איך שהיא מתלבשת זה לא מחמאה אני מצטערת שכל אחת תתלבש איך שבאלה תאמין לי זה לא מביא אף חולה לעולם זה פשןט אנשים פרמיטייבים ברמה קשה
מדובר בחבורה של גברים מאוד חלשים, שאין להם בטחון בגבריות שלהם ולכן הם עושים הרבה על חשבון נשים, מאשימים אותן בכל הרעות והחולות של העולם. מקשרים בין אורך הבגד לגורל עם ישראל. למרות שהלכה למעשה ריבון העולמים אוהב את כולן וכולם וממש לא מסתובב עם סרגל למדידת אורך החצאית או המכנסיים. יש דתיים נהדרים שמאמינים באמונה שלמה - שמסוגלת לשאת את העוצמה של נשים ולעשות איתן יד אחת לטובת מטרות טובות כמו משפחה, ושיתופי פעולה שמועילים לעם ישראל ובכלל. הגברים החלשים האלו לא ישרדו חצי שעה בלי הלביאות שלהן, הם נובחים אבל לא נושכים. רבנים מתקדמים ובעלי אמונה פנימית עמוקה לא מרגישים צורך להשוות בין נשים לפרות כפי ששמעתי מאחד הרבנים דמיקולו. ולא חסרים כמוהו
אולי תצאו גם נגד הגמרא? "תנא דבי רבי ישמעאל: "עבירה מטמטמת לבו של אדם שנאמר (ויקרא יא, מג) "ולא תטמאו בהם ונטמתם בם" - אל תקרי "ונטמאתם", אלא "ונטמטם", (יומא לט א). הפסוק שמצטטת הגמרא, מדבר על מאכלות אסורות. אז תצאו נגד זה על זה קובעת שזה מטמטם את האוכל? מה קשור רבנים קיצוניים, לא כל מה שהם אומרים, את דעה אישית שלהם, צריך לדעת מקורות. והאמת שהם בכלל לא קיצוניים.
אה אז להגיד שבנות שלובשות מכנסיים קצרים זה מביא עוד חולה או שגייז הם חוטאים זה בסדר? למה בכלל אומרים את זה? למה בכלל מדברים על זה? למה אכפת להם בכלל מחיים אחרים של אנשים? זאת השאלה האמיתית.
מה גברים בלי ביטחון?
הם מפרגנים לנשים שלהם אוהבים אותן מאוד! למה לשקר ולהפיץ שינאה? הם מאוד מכבדים את מקומה של האישה! מה קרה בן אדם אומר שצריך לשמור על צניעות ויש כאלה שקשה להן ולא רוצות אז הן יוצאות עליו? למה מה קרה? זה אמת, אתן לא רוצות? אל תשמרו, רוצות תשמרו הוא גם לא שוביניסטי הוא לא אמר נשים למטבח או משהו דפוק כזה
בקיצור די להגיד סתם דברים בלי לחשוב
הם מפרגנים לנשים שלהם אוהבים אותן מאוד! למה לשקר ולהפיץ שינאה? הם מאוד מכבדים את מקומה של האישה! מה קרה בן אדם אומר שצריך לשמור על צניעות ויש כאלה שקשה להן ולא רוצות אז הן יוצאות עליו? למה מה קרה? זה אמת, אתן לא רוצות? אל תשמרו, רוצות תשמרו הוא גם לא שוביניסטי הוא לא אמר נשים למטבח או משהו דפוק כזה
בקיצור די להגיד סתם דברים בלי לחשוב
xoxoshira
אכפת להם כי רוצים לקרב את הגאולה והם רוצים לתת להם עוד הזדמנות
אכפת להם כי רוצים לקרב את הגאולה והם רוצים לתת להם עוד הזדמנות
אני מאחלת לך ולכולנו לאהוב את עם ישראל ולתרום לו לפחות קצת ממה שהרב שניר גואטה תורם. ואני אומרת לך את זה מידיעה. מה הבעיה בלחשוב שלבוש צנוע תורם לעם ישראל? מה שוביניסטי פה? הוא הכריח מישהי להתלבש בצניעות? הרביץ לה? עשה לה משהו? אם אדם מאמין שיש השפעה רוחנית למשהו למה שזה יפריע לך?
לגבי הרב יצחק יוסף, איך אתם אוהבים לסלף דברים.
הוא לא התכוון מטומטם אלא מטמטם את הלב, והכוונה היא שהלב נהיה אטום לדברים רוחניים כשאדם לא אוכל כשר. מה הבעיה בזה? למה תמיד לקחת משפטים ולעוות אותם?
לגבי הרב יצחק יוסף, איך אתם אוהבים לסלף דברים.
הוא לא התכוון מטומטם אלא מטמטם את הלב, והכוונה היא שהלב נהיה אטום לדברים רוחניים כשאדם לא אוכל כשר. מה הבעיה בזה? למה תמיד לקחת משפטים ולעוות אותם?
אבל אתה צריך להבין שהם לא אומרים את זה בצןרה טובה אפילו, הם אומרים את זה בצורה כלכך מגעילה. וכן הם לא אמורים לדבר על חיים של אנשים, רוצה שאני אפתח עכשיו מצלמה ואתחיל לדבר על כמה שהאמירות שלהם לא טובות? עם "הרצון הטוב שלהם" יש גבול. יש לכל דבר גבול ושם עבר הגבול.
שואל השאלה:
ויש גם את הרב יגאל לוינשטיין שבעצם יצר קמפיין ממומן ברשתות החברתיות שבו הוא טוען שהומואים זה מחלה והוא אפילו טען שיש לו את השיטה לרפא את זה!
הוא אשכרה טען שהוא יכול לתת טיפול פסיכולוגי לגייז.
איך אפשר לתמוך בבנאדם הזה? איך אפשר ללכת לשיעורי תורה שלו?
ויש גם את הרב יגאל לוינשטיין שבעצם יצר קמפיין ממומן ברשתות החברתיות שבו הוא טוען שהומואים זה מחלה והוא אפילו טען שיש לו את השיטה לרפא את זה!
הוא אשכרה טען שהוא יכול לתת טיפול פסיכולוגי לגייז.
איך אפשר לתמוך בבנאדם הזה? איך אפשר ללכת לשיעורי תורה שלו?
xoxoshira, למה את חושבת שזה כן בסדר שאישה תעשה בא לה, כאילו היא לא באמת חייבת להקשיב לאלוקים, בדיוק כמו כל אחד אחר? מאיפה יש לך אומץ לקבוע שבגדים לא צנועים לא הורגים אף אחד? הקדוש ברוך הוא אמר את זה אחרת ע"י הנביא ישעיה: "וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן, וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם, הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה ,וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן, וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה).
בכללי כל דבר שהוא רצונו, משפיע לטובת כולם וכל דבר שהוא נגד רצונו פועל לרעת כולם, על אחת כמה וכמה עניינים של קדושה וצניעות כי במקום שי ערוה, הקדוש ברוך הוא מסקל שכינתו משם, כמו שהוא אמר "כִּי השם אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ" (דברים כג, טו). אחרי זה אנשים ישאלו למה הקדוש ברוך הוא לא מציל חיילים. לא שהוא לא מציל, הוא מציל, אבל השאלה את מי ומתי ובאיזה סיטואציה. אז אחד הדברים שגורמים לו לא להציל, זה זה רואים את הערוה, דהיינו מה שאמור להיות מכוסים, מגולה ורואים אותו, זה פסוקים מפורשים כמו שהבאתי.
בכללי כל דבר שהוא רצונו, משפיע לטובת כולם וכל דבר שהוא נגד רצונו פועל לרעת כולם, על אחת כמה וכמה עניינים של קדושה וצניעות כי במקום שי ערוה, הקדוש ברוך הוא מסקל שכינתו משם, כמו שהוא אמר "כִּי השם אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ" (דברים כג, טו). אחרי זה אנשים ישאלו למה הקדוש ברוך הוא לא מציל חיילים. לא שהוא לא מציל, הוא מציל, אבל השאלה את מי ומתי ובאיזה סיטואציה. אז אחד הדברים שגורמים לו לא להציל, זה זה רואים את הערוה, דהיינו מה שאמור להיות מכוסים, מגולה ורואים אותו, זה פסוקים מפורשים כמו שהבאתי.
טיפולי המרה אגב יצאו מהחוק אז זה קצת לא חוקי אפשר להגיד
xoxoshira
הרב שניר גואטה לא אמר שום דבר רע
הרב שניר גואטה לא אמר שום דבר רע
היהודי הציוני
כי הוא רוצה למנוע מאנשים לעבור על איסור תורה ומי שרוצה לעבור לטיפולים האלה הולך ומי שלא אז לא הוא לא מכריח, זה טיפול מוכר לא ממליץ ללקוח לקנות משהו מסוים
כי הוא רוצה למנוע מאנשים לעבור על איסור תורה ומי שרוצה לעבור לטיפולים האלה הולך ומי שלא אז לא הוא לא מכריח, זה טיפול מוכר לא ממליץ ללקוח לקנות משהו מסוים
נו? די למה לעורר שנאה
שאלה בניסוח שלך: למה האנשים האלה תומכים ברבנים האלה.
שאלה בניסוח של אדם מתעניין נורמלי: למה האנשים האלה נגד גיוס, בעד הגזמה בצניעות עד כדי כך, ונגד הקהילה הגאה.
מסקנה מפה: באת לעורר שנאה נגד דתיים, ואני מצטער מאוד.
עכשיו לשאלה, זה שהרבנים האלה אמרו ככה, זה פשוט מילים חריפות, אבל מבוססות על הדעות שלהם, פשוט התלהבו קצת.
יש אנשים שמאמינים עקרונית בדעות האלה, ומכיוון שכך הם תומכים בזה.
וגם יש כאלה שלא מסכימים עם כל מה שהרב הזה אומר, לא חייבים להסכים עם הכל.
אם בא לך שאמנה מילים חריפות שאמור אמנים חילונים, ועדיין אנשים שומעים את השירים שלהם, הרשימה תהיה ארוכה ארוכה, ולא תגמר, ותתחיל רק באלה שעשו אונס, הטרדות, ועדיין שומעים ומעריצים, ממייקל ג'קסון "שאתה עצמך בטח שמעת" ועוד ועוד.
אבל די לשנאה
כולם פה ילדים שלא יודעים כלום, ויש לה משפחות, ולמשפחות האלה יש דעות, הדעות האלה מתונות מהרבנים האלה.
כל רב זו דעה יחודית בהקצנה, ולקחת את כולם וערבבת בסל אחד.
נחמד
שאלה בניסוח שלך: למה האנשים האלה תומכים ברבנים האלה.
שאלה בניסוח של אדם מתעניין נורמלי: למה האנשים האלה נגד גיוס, בעד הגזמה בצניעות עד כדי כך, ונגד הקהילה הגאה.
מסקנה מפה: באת לעורר שנאה נגד דתיים, ואני מצטער מאוד.
עכשיו לשאלה, זה שהרבנים האלה אמרו ככה, זה פשוט מילים חריפות, אבל מבוססות על הדעות שלהם, פשוט התלהבו קצת.
יש אנשים שמאמינים עקרונית בדעות האלה, ומכיוון שכך הם תומכים בזה.
וגם יש כאלה שלא מסכימים עם כל מה שהרב הזה אומר, לא חייבים להסכים עם הכל.
אם בא לך שאמנה מילים חריפות שאמור אמנים חילונים, ועדיין אנשים שומעים את השירים שלהם, הרשימה תהיה ארוכה ארוכה, ולא תגמר, ותתחיל רק באלה שעשו אונס, הטרדות, ועדיין שומעים ומעריצים, ממייקל ג'קסון "שאתה עצמך בטח שמעת" ועוד ועוד.
אבל די לשנאה
כולם פה ילדים שלא יודעים כלום, ויש לה משפחות, ולמשפחות האלה יש דעות, הדעות האלה מתונות מהרבנים האלה.
כל רב זו דעה יחודית בהקצנה, ולקחת את כולם וערבבת בסל אחד.
נחמד
היהודי הציוני
הוא לא אמר שספציפית זה שאתה חולה זה כי אחותך לבשה מכנס קצר, אנחנו לא עושים חשבונות שמיים ולא יודעים למה באה עלינו כל צרה.
הכוונה שאישה שמתלבשת בצניעות(גם כל מצווה אחרת שתעשה) מורידה אור לעולם, מרבה זכויות על עם ישראל, ובגלל זה הוא אומר סוגרת מחלקה באיכילוב.
עדיין לא מצליחה להבין איפה הבעיה פה אשמח שתאיר את עיניי.
הוא לא אמר שספציפית זה שאתה חולה זה כי אחותך לבשה מכנס קצר, אנחנו לא עושים חשבונות שמיים ולא יודעים למה באה עלינו כל צרה.
הכוונה שאישה שמתלבשת בצניעות(גם כל מצווה אחרת שתעשה) מורידה אור לעולם, מרבה זכויות על עם ישראל, ובגלל זה הוא אומר סוגרת מחלקה באיכילוב.
עדיין לא מצליחה להבין איפה הבעיה פה אשמח שתאיר את עיניי.
כי אנחנו אנשים עם זכויות אדם? במדינה דמוקרטית? אסור לנשים להתלבש ולעשות מה שבאלהן בלי ש24/7 יעירו להן ויקראו להן זונות? נו באמת אתם מדברים על דברים כאלב ואתם בעצמכם לא מסוגלים לעשות את כל המצוות. זה מזעזע בכלל להעיר לאישה על מה היא לובשת כי אתם הגברים מה תרגישו אם אני אגיד לכם שאתם מביאים עוד חולה לעולם כל פעם שאתם שמים בגד ים, לא נעים נכון? אנשים לא אמורים לפחד מה' ולפחד מה יקרה אם הם לא יעשו כהלכתו כ ל ה ז מ ן. ה' הוא הרבה יותר מפחד הוא דבר שנותן לך בטחון וחמלה ולדעת שיש מישהו איתך בכל רגע נתון. אתם פשוט גורמים לאנשים לפחד ממנו כל הזמן עם האמירות האלה ואתם מתפלאים למה יש אתאיסטים בעולם.
xoxoshira, זה יותר מבסדר כי זאת התורה אומרת, כלומר בורא עולם, לא אף אחד אחר: "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה, תּוֹעֵבָה הִוא" (ויקרא יח, כב), "וְאִישׁ, אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה, תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם, מוֹת יוּמָתוּ, דְּמֵיהֶם בָּם" (ויקרא כ, יג). למה את מדברת כאילו את קובעת את החוקים מה מותר להגיד ומה לא ולא מי שברא את העולם שהוא זה שקובע את החוקים, ולכן הוא יגיד מה מותר ללבוש ומה אסור, עם מי ומתי מותר לשכב ועם מי ומתי אסור וכל דבר אחר? ולמה אכפת לנו מחיים של אנשים אחרים? כי אנחנו באותה ספינה, ומי שעושה חור בספינה, מטביע את כל הספינה כי ככה מראים לקב"ה שלא אכפת לנו שרומסים את החוקים שלו ולא מקיימים מצוותו להוכיח את מי שחוטא: "הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא" (ויקרא יט, יז)
אנונימי
נאציזם.
כמה נאצים יש פה בתגובות
גועל נפש
גועל נפש
שואל השאלה:
נקודה
זה להכניס ילדות בנות 12 לחרדות
שהן לא יכולות ללבוש מה שהן רוצות בגלל שזה עלול להוביל למחלות
הן יצטרכו למדוד עם סרגל את הבגדים שלהן במקום להנות ללבוש מה שטוב להן בגדים יפים, בגדים קצרים כי בקיץ בישראל חם מאוד ואי אפשר ללבוש ארוך
וזו הבעיה פה
גבר בן 37 בשם שניר גואטה אומר לילדות בנות 12 מה ללבוש, והן לא הבנות שלו
נקודה
זה להכניס ילדות בנות 12 לחרדות
שהן לא יכולות ללבוש מה שהן רוצות בגלל שזה עלול להוביל למחלות
הן יצטרכו למדוד עם סרגל את הבגדים שלהן במקום להנות ללבוש מה שטוב להן בגדים יפים, בגדים קצרים כי בקיץ בישראל חם מאוד ואי אפשר ללבוש ארוך
וזו הבעיה פה
גבר בן 37 בשם שניר גואטה אומר לילדות בנות 12 מה ללבוש, והן לא הבנות שלו
שירה מי לקח לך את הזכויות? את יכולה עדיין לקום בבוקר ולשים מכנס קצר, הוא לא מחכה לך מחוץ לבית ומכריח אותך נכון? מי שמגיעה לשיעור שלו באה להתחזק, באה לשמוע דבר תורה, לפי התורה צריך להתלבש בצניעות. את לא רוצה לשמוע את זה? אל תקשיבי לזה.
לא מבינה מה הסיפור לא עשו לך פה משטרת המוסר אנחנו לא איראן נכון? סך הכל אמר שלבוש צנוע עוזר לעם ישראל.
ב. מה הקשר לזה שאנחנו לא מקיימים את כל המצוות? גם אם הייתי חילונית גמורה הייתי אומרת שאין בזה בעיה.
ג. הקדוש ברוך הוא הוא אבא רחמן, שאוהב אותנו ומטיב לנו. זה לא סותר את זה שצריך לשמור על המצוות שלו, אם להבדיל המורה שלי אוהבת אותי זה אומר שאני יכולה לעשות מה בראש שלי בבית ספר?
לא מבינה מה הסיפור לא עשו לך פה משטרת המוסר אנחנו לא איראן נכון? סך הכל אמר שלבוש צנוע עוזר לעם ישראל.
ב. מה הקשר לזה שאנחנו לא מקיימים את כל המצוות? גם אם הייתי חילונית גמורה הייתי אומרת שאין בזה בעיה.
ג. הקדוש ברוך הוא הוא אבא רחמן, שאוהב אותנו ומטיב לנו. זה לא סותר את זה שצריך לשמור על המצוות שלו, אם להבדיל המורה שלי אוהבת אותי זה אומר שאני יכולה לעשות מה בראש שלי בבית ספר?
אני מתבייש שאני חולק חמצן עם היודונאצים פה בתגובות
גרמניה 1939 זה כאן
איראן 1979 מזמן כבר עברנו
עכשיו גם ישראל מאז 2019
בין כולם יש 40 שנים זה לא צירוף מקרים זה נאציזם מתפשט
גרמניה 1939 זה כאן
איראן 1979 מזמן כבר עברנו
עכשיו גם ישראל מאז 2019
בין כולם יש 40 שנים זה לא צירוף מקרים זה נאציזם מתפשט
אני חילוני אגנוסטי וגם נגד לבוש זול
די לכפות עלינו מין פרובוקטיבי
די לכפות עלינו מין פרובוקטיבי
אנונימי
להתחזק? באה להיחלש. להיות חלשה. כנועה. צייתנית. כמו בובת מריונטה שנשלטת על ידי גברים בגלל הטרור האנסי שלכם
אחי מה יש לך?
שכל, בניגוד ל50% מהתגובות פה
לא חושב יותר נראה לי שאתה זורק מילים כי טיעונים נורמלים אין לך
xoxoshira, זכויות אדם זה ללכת נגד הקדוש ברוך הוא? בשביל זה הוא ברא אותו? שבביל שתהיה לו זכות שאתם המצאתם לכלת נגד מה שהוא צוה? זה נשמע אבסורד.
ואנשים כן צריכים לפחד מהשם, בערבית של שבת, אחרי תפילת שבע, שליח ציבור אומר תפילת מעין שבע ושם הוא אומר "לפניו נעבוד ביראה ופחד". את אומרת שלא אמור להיות קיים דבר כזה? יש לך רוח הקודש יותר מחכמים שתיקנו לנו את התפילות? גם בראש השנה וביום הכיפורים אנחנו מתפללים: "וּבְכֵן תֵּן פַּחְדְּךָ השם אֱלהֵינוּ עַל כָּל מַעֲשֶׂיךָ. וְאֵימָתְךָ עַל כָּל מַה שֶּׁבָּרָאתָ. וְיִירָאוּךָ כָּל הַמַּעֲשִׂים וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ כָּל הַבְּרוּאִים. וְיֵעָשׂוּ כֻלָּם אֲגֻדָּה אֶחָת, לַעֲשׂות רְצונְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם. שֶׁיָּדַעְנוּ השם אֱלהֵינוּ שֶׁהַשָּׁלְטָן לְפָנֶיךָ. עז בְּיָדְךָ וּגְבוּרָה בִּימִינֶךָ. וְשִׁמְךָ נורָא עַל כָּל מַה שֶּׁבָּרָאתָ". איפה זה אצלך?
ואנשים כן צריכים לפחד מהשם, בערבית של שבת, אחרי תפילת שבע, שליח ציבור אומר תפילת מעין שבע ושם הוא אומר "לפניו נעבוד ביראה ופחד". את אומרת שלא אמור להיות קיים דבר כזה? יש לך רוח הקודש יותר מחכמים שתיקנו לנו את התפילות? גם בראש השנה וביום הכיפורים אנחנו מתפללים: "וּבְכֵן תֵּן פַּחְדְּךָ השם אֱלהֵינוּ עַל כָּל מַעֲשֶׂיךָ. וְאֵימָתְךָ עַל כָּל מַה שֶּׁבָּרָאתָ. וְיִירָאוּךָ כָּל הַמַּעֲשִׂים וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ כָּל הַבְּרוּאִים. וְיֵעָשׂוּ כֻלָּם אֲגֻדָּה אֶחָת, לַעֲשׂות רְצונְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם. שֶׁיָּדַעְנוּ השם אֱלהֵינוּ שֶׁהַשָּׁלְטָן לְפָנֶיךָ. עז בְּיָדְךָ וּגְבוּרָה בִּימִינֶךָ. וְשִׁמְךָ נורָא עַל כָּל מַה שֶּׁבָּרָאתָ". איפה זה אצלך?
הייתי בכמה שיעורים של הרב שניר גואטה מעולם לא ראיתי שם ילדות בנות 12, הלוואי, לרוב זה חוזרת בתשובה בנות 14+, ממליצה להגיע לשיעורים שלו.
אם בגיל 12 הייתי שומעת את זה כנראה שהייתי פשוט ממשיכה הלאה עם חיי
חרדות? על מה? על זה שאמר שאם מישהי מתלבשת בצניעות זה עוזר לחולים?
אני מכירה הרבה חרדיות מעולם לא ראיתי מישהי שיש לה סרגל מדידה לחצאיות בבית, יפה אבל על התיאור.
אם בגיל 12 הייתי שומעת את זה כנראה שהייתי פשוט ממשיכה הלאה עם חיי
חרדות? על מה? על זה שאמר שאם מישהי מתלבשת בצניעות זה עוזר לחולים?
אני מכירה הרבה חרדיות מעולם לא ראיתי מישהי שיש לה סרגל מדידה לחצאיות בבית, יפה אבל על התיאור.
^אתה לא מבין את האמירות שהם ואת הקשרם..
לדוגמא שלהטב יותר מסוכן מחמס - מבחינתו הלהט"ב מסכן את הרוחניות של עם ישראל יותר מחמס שמסכן רק את הגשמיות של עם ישראל , כי מבחינתו הרוחניות זה הדבר העיקרי .
אין לי שם דבר רע נגדך אבל ממליץ לך לחשוב טוב על המשמעות של מה שהם אומרים ולא בצורה שיטחית כזאת (; יום טוב אח
לדוגמא שלהטב יותר מסוכן מחמס - מבחינתו הלהט"ב מסכן את הרוחניות של עם ישראל יותר מחמס שמסכן רק את הגשמיות של עם ישראל , כי מבחינתו הרוחניות זה הדבר העיקרי .
אין לי שם דבר רע נגדך אבל ממליץ לך לחשוב טוב על המשמעות של מה שהם אומרים ולא בצורה שיטחית כזאת (; יום טוב אח
היהודי הציוני, זאת לא בעיה שהוא מפנה את זה לבנות שהן לא שלו כי מצות תוכחה זה לא רק כלפי ילדים האישיים שלך, אלא כלפי כל עם ישראל, כל שכן רב.
ומה זה "במקום ללבוש קצרים", כאילו הן כן אמורות ללבוש את זה, למרות שזה אסור? למה אתה אומר שהן טוב להן? זה לא טבו להן בשום צורה כי התורה היא קובעת מה טוב לנו: "ואין טוב, אלא תורה שנאמר (משלי ד, ב) "כי לקח טוב נתתי לכם - תורתי אל תעזובו" (ברכות ה ע"א, עבודה זרה יט ע"ב).
ומה זה "במקום ללבוש קצרים", כאילו הן כן אמורות ללבוש את זה, למרות שזה אסור? למה אתה אומר שהן טוב להן? זה לא טבו להן בשום צורה כי התורה היא קובעת מה טוב לנו: "ואין טוב, אלא תורה שנאמר (משלי ד, ב) "כי לקח טוב נתתי לכם - תורתי אל תעזובו" (ברכות ה ע"א, עבודה זרה יט ע"ב).
אנונימי
ספיק אוף איסורים ומצוות, סבבה אז אתה אוהב את כל מי שאתה פוגש כי הרי "אהבת לרעך כמוך"(ויקרא י"ט, י"ח) ואתה מקריב קורבנות כי זה גם מצווה, ואתה לא שומר טינה לאף אחד כי הרי "לא תיקום ולא תיטור" (ויקרא י"ט, י"ח) ואתה מכיר אנשים שלא מרכלים בכלל כי "לא תלך רכיל בעמך"(ויקרא י"ט, ט"ז) ויש לא משקר תמיד? כי "מדבר שקר תרחק" (שמות כ"ג, ז') ואתה תמיד שמח בחגים? כי "ושמחת בחגך" (דברים ט"ז, י"ד) ולכל בן אדם שמבקש ממך כסף אתה מביא ולא מבקש ממנו החזר? כי "אם כסף תלוה את עמילא תהיה לו כנושה" (שמות כ"ב, כ"ד), ואתה אף פעם לא רןצכ מה שיש לאחרים, אפילו קצת? כי "לא תחמוד" (שמות, כ', י"ד).
מה שאני מנסה להגיד זה שאף אחד לא יכול תמיד לעשות את כל המצוות ולעשות כל מה שכתוב, אנחנו בני אדם, יש אנשים שמשתדלים ןשאפו על זה באמת אבל להיות גיי זה לא משהו שאפשר לשנות. ולהתלבש לא צנוע זה לא משהו שיביא עוד חולה. תפסיקו כבר עם האמירות המטומטמות האלה ותפסיקו לגרום לילדות קטנות ולאנשים לפחד מאלוהים כאילו הוא יעשה להם ככה וככה אם הן לא יעשו את זה ואת זה. זה פשוט חולני.
מה שאני מנסה להגיד זה שאף אחד לא יכול תמיד לעשות את כל המצוות ולעשות כל מה שכתוב, אנחנו בני אדם, יש אנשים שמשתדלים ןשאפו על זה באמת אבל להיות גיי זה לא משהו שאפשר לשנות. ולהתלבש לא צנוע זה לא משהו שיביא עוד חולה. תפסיקו כבר עם האמירות המטומטמות האלה ותפסיקו לגרום לילדות קטנות ולאנשים לפחד מאלוהים כאילו הוא יעשה להם ככה וככה אם הן לא יעשו את זה ואת זה. זה פשוט חולני.
אני שומר הרבה ממה שציינת ויש המון מצוות את צודקת אבל גברים חייבים בהרבה מצוות לנשים יש הרבה פחות מצוות ואם יש דתיות וחרדיות סימן שזה כן אפשרי לשמור צניעות וגברים לא מחייבים אותם לא להימשך לגברים אומרים להם לא להיות איתם בחדרחי חדרים אז כן גברים צריכים להתגבר על הדחפים שלהם וזה אפשרי בהחלט אין לא יכול יש לא רוצה וזה צבוע להאמין ולתמוך בכפירה וחילול שבת יש למחות בהם עד שיחזרו בתשובה
אנונימי
ואם ה' הוליד בן אדם והוא גיי כנראה יש סיבה. תפסיקו לחפש אשמים בכל דבר. כי הבן אדם הגיי הוא לא אשם. אתם תסתכלו על אנשים שעשו הכול טיפולי המרה, הלכו עם נשים והתעלמו מזה אבל הם לא יצליחו כי הם לא יכולים וגם אם הם ממש רוצים הם לא מסוגלים זה לא כמו לבחור ממ איזה מכנס אני אשים היום, לא זה לא. ואצח לא תןרמים לזה כי כל צה שאתם מכניסים להם למוח זה שהם אשמים ושהם חוטאים ושהם הרעים פה בזמן שאין ביכולתם לעשות כלום לגבי זה. זה פשוט דוחה.
רק חייב להגיד:
כל מי שאומר את הדברים האלה , צריך שידע שלפי היהדות לאישה יש כבוד גדול ואסור להגיד כאלה דברים..
(ורוב הדברים שכתבת בכלל לא נאמרו
לא יודע מאיפה אתה שומע... )
כל מי שאומר את הדברים האלה , צריך שידע שלפי היהדות לאישה יש כבוד גדול ואסור להגיד כאלה דברים..
(ורוב הדברים שכתבת בכלל לא נאמרו
לא יודע מאיפה אתה שומע... )
אנונימי
xoxoshira, אוהב כל יהודי שהולך בדרך השם, קרבנות אסור להקריב מחוץ לבית המקדש, לא משקר, שמח בחגים, נזהר בהלוואות, כמו שאומרת ההלכה. אבל זאת לא חכם להגיד למישהו שגם הוא לא שומר את הכל, כי לדעתך זה סבבה לגמרי לא לשמור וכאילו לא באמת יהיה עונש, לעומת אנשים שיכולים להיכשל לפעמים במצוה כזאת או אחרת, אבל הם מבינים שזה לא בסדר מה שהם עושים ושהם צריכים לחזור בתשובה.
גבר ששוכב עם גבר זה אכן אסור רשום בתורה משכב זכר מות יומת אז הם כן חוטאים אם עשו את זה
אנונימי
להתגבר על הדחפים שלהם?? בחיי שאם זה היה אתה בנעליים שלהם היית רוצה למות. אתה אפילן לא יכול לתאר לעצמך מה עוברים ולא להתחיל לתאר לעצמך דמיין לחיות כל החיים שלך עם אישה שאתה לא אוהב ולא נמשך אליה וכולם יגידו לך שאם תפרד ממנה אז אתה חוטא.ובעניין הזה אין "לא רוצה" יש לא יכול מוחלט, תאמין לי שכמה שהם משלים את עצמם שהם לא גייז זה כבר הורג את עצמם מבפנים. אתה חושב שהם רוצים את זה? כאילו אני לא חושבת שזה דבר רע אבל הם מנסים להפטר מזה כמו לא יודעת מה ופיזית ל א מ צ ל י ח י ם. זה לא מחלה עוברת, זה לא שליטה בדחפים זה הבן אדם זה איך שהוא זה איך שהוא נולד ואין לו דרך לשנות אצ זה תפסיקו להיות כבר כאלה דוחים כי אתם לא יכולים להחתחיל לתאר לעצמכם כמה זזה קשה
^ אז את אומרת שהקב"ה צוה על משהו שאי אפשר לעמוד בו ואפשר רק להיכשל? זה סותר את הכלל "שאין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (עבודה זרה ג ע"א).
אנונימי
אגב יש גם איסור לדבר בלשון הרע נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה (תהילים לד, יד), וזה כל מה שאתם עושים פה כרגע.
אין לי תשןבה לזה התשןבה היחידה שיש לי זה שהם לא מסוגלים להפטר מזה. עם כל ההערכה שיש לי לה' זה דבר אחד שאני לא מבינה.
תקשיבו, אנשים, התורה לא אומרת בשום מצב שמישהי שהולכת עם מכנס קצר תישרף בגיהינום. דברים כאלו הם בדיוק הדברים שגורמים לאנשים להחליט שכל היהדות היא דבר נוראי. אני מסכים לחלוטין שיש הרבה רבנים כאלו, ואני ממש לא מסכים עם הדעות שלהם. יש דברים שהם עבירות שרבנים מסוימים פשוט עושים מהם הרבה יותר ממה שהם וגורמים לחילול השם הרבה יותר גדול מאשר העבירות עצמן.
וזה באמת גם מוציא שם ממש רע לרבנים בכללי, ואכן, מאוד חשוב לבדוק עם איזה רב מתייעצים. בעניין הלהט"ב נניח, זה באמת נושא שהיחס של הרבה דתיים אליו ממש בעייתי, ותכלס נראה לי שמהבחינה הזאת אני הכי מסכים עם הרב יוני לביא.
וזה באמת גם מוציא שם ממש רע לרבנים בכללי, ואכן, מאוד חשוב לבדוק עם איזה רב מתייעצים. בעניין הלהט"ב נניח, זה באמת נושא שהיחס של הרבה דתיים אליו ממש בעייתי, ותכלס נראה לי שמהבחינה הזאת אני הכי מסכים עם הרב יוני לביא.
חברה, אתם מוציאים דברים מהקשרם.
דבר ראשון אקדים ואומר שיש פה הרבה דברים שאני לא שמעתי אף פעם אז אני לא מתייחסת אליהם, ספציפית על טמטום המוח שמעתי אז אסביר,
אבל לפני זה- השפה הכתובה בתורה זאת לאו דווקא אותה השפה כמו שלנו ולכן כשאומרים לכם שהמוח מטמטם, יש לזה מקור, זה אמיתי, אבל, זה לא אומר שניהים פחות חכמים, זה לא זה, זה טמטום מיסוג אחר, טימטום רוחני.
ומי שרוצה תשובה אז הנה היא:
טמטום המוח הוא מחסום שכלי המונע מהיהודי להבין, להתבונן, ולהתפעל (התפעלות שכלית) מעניני אלוקות. הטמטום הוא תוצאה של שקיעה בתאוות ותענוגי עולם הזה, אפילו בדברי היתר.
דבר ראשון אקדים ואומר שיש פה הרבה דברים שאני לא שמעתי אף פעם אז אני לא מתייחסת אליהם, ספציפית על טמטום המוח שמעתי אז אסביר,
אבל לפני זה- השפה הכתובה בתורה זאת לאו דווקא אותה השפה כמו שלנו ולכן כשאומרים לכם שהמוח מטמטם, יש לזה מקור, זה אמיתי, אבל, זה לא אומר שניהים פחות חכמים, זה לא זה, זה טמטום מיסוג אחר, טימטום רוחני.
ומי שרוצה תשובה אז הנה היא:
טמטום המוח הוא מחסום שכלי המונע מהיהודי להבין, להתבונן, ולהתפעל (התפעלות שכלית) מעניני אלוקות. הטמטום הוא תוצאה של שקיעה בתאוות ותענוגי עולם הזה, אפילו בדברי היתר.
בדקתי וכתוב שאסור לספר חטאים של אדם אחר כי זה מבזה ופוגע בכבודו. ומותר לספר אם האדם מסוכן לאחרים.
^^ רבנו יונה לא כתב שהיא תתן את הדין על על מי שיכשל בגללה ובגללה יהיה בגינהום? אין לה דין של מחטיאת הרבים שעל זה אין חלק לעולם הבא (עיין משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג)?
^ לא סתם חטאים שהוא עובר במקרה, אלא מישהו שאין אצלו פחד אלוקים והוא עובר על זה במזיד תמיד, גם שהוכיחו אותו. אז מותר ומצוה לגנות את זה כדי שאנשים לא ירצו ללכת בדרך הזאת וגם כדי שהוא בעצמו יפסיק (ואם לא, בעיה שלו). תלמדי כל הסעיפים.
^ לא סתם חטאים שהוא עובר במקרה, אלא מישהו שאין אצלו פחד אלוקים והוא עובר על זה במזיד תמיד, גם שהוכיחו אותו. אז מותר ומצוה לגנות את זה כדי שאנשים לא ירצו ללכת בדרך הזאת וגם כדי שהוא בעצמו יפסיק (ואם לא, בעיה שלו). תלמדי כל הסעיפים.
אנונימי
טוב מאחר ואני מרגישה כאמלו אני מדברת לקיר. אני מקווה שתתחיל לכבד אנשים, להבין שכולנו אחים ובני אדם ואין סיבה לנטור טינה ולדבר לשון הרע על אנשים אחרים כי אתכ לא מסכים עם הדרך חיים שלהם. ותבין שה' הוא לא מישהו שצריך לפחד ממנו כל הזמן, ושהוא הרבה יותר מרק תורה מצוות ואיסורים. בהצלחה בהמשך אני מניחה
זה לא במובן של מטומטם שאנחנו מכירים אלה אחד שלא יוכל להבין את תורת ה'
^^ לא, אני אכבד רק את מי שמאמין בו וירא ממנו ולא אכבד את מי שלא מאמין בו ולא אכפת לו ממנו, אלא אגנה אותם ואבזה אותם. מותר ומצוה לדבר לשון הרע על בעלי עבירות אם הושלמו הפרטים, כן צריך לפחד מה', כמו שהוכיח כי הרבית טובות אלי.
לא ייתכן התשובה שלך על מה שאומרים המקורות, היא תהיה כזאת ולקוות שאני בכל זאת אעשה מה שאת אומרת ולמה מה המקורות אומרים. וזה לא שאני לא מסכים עם דרך חיים שלהם, הקב"ה לא מסכים, וזה אומר שזה רע, לכן צריך להיות נגד. אז את צריכה להבין פה דברים שאת רוצה להתווכח איתם, ועוד אומרת לי שאני צריך להבין.
לא ייתכן התשובה שלך על מה שאומרים המקורות, היא תהיה כזאת ולקוות שאני בכל זאת אעשה מה שאת אומרת ולמה מה המקורות אומרים. וזה לא שאני לא מסכים עם דרך חיים שלהם, הקב"ה לא מסכים, וזה אומר שזה רע, לכן צריך להיות נגד. אז את צריכה להבין פה דברים שאת רוצה להתווכח איתם, ועוד אומרת לי שאני צריך להבין.
אנונימי
פמיניזם זה נבלה ושביניזם טרפה.
אז גם אתה לא כזה צדיק אם אתה תומך בפמיניזם.
אז גם אתה לא כזה צדיק אם אתה תומך בפמיניזם.
אנונימי
מי שרוצה להיות יהודי שיהיה יהודי מי שלא שלא יכנס למה הוא אומר את זה ואת זה
באמת השאלה שלך תמיד מתריסות, אני לא דתיה ולא מכירה אף אחד מהרבנים האלה אבל זאת האמונה שלהם, אם הם מאמינים בדת אז זה מה שזה ותרבות של אלפי שנים לא תשנה
ואוכל לא כשר באמת גורם לטמטום, מאכלים טמאים כאלה ואחרים... בכללי אני גם חושבת שאכילת בשר(שלא כשר בימנו) גורמת לתאווה אבל עזוב
לגבי הציונות גם אפשר להבין מה יש לתמוך במדינה שמנוגדת ליהדות? חוץ מיזה שאני לא חושבת שיש לנו כרגע מדינה אבל לא ניכנס לזה, אני לא ציונית ולא כי אני לא אוהבת את המדינה, פשוט השתלטו לנו על המדינה גורמים חיצוניים שרכשו את אדמת ישראל
ואוכל לא כשר באמת גורם לטמטום, מאכלים טמאים כאלה ואחרים... בכללי אני גם חושבת שאכילת בשר(שלא כשר בימנו) גורמת לתאווה אבל עזוב
לגבי הציונות גם אפשר להבין מה יש לתמוך במדינה שמנוגדת ליהדות? חוץ מיזה שאני לא חושבת שיש לנו כרגע מדינה אבל לא ניכנס לזה, אני לא ציונית ולא כי אני לא אוהבת את המדינה, פשוט השתלטו לנו על המדינה גורמים חיצוניים שרכשו את אדמת ישראל
אנונימית
נכון שלפעמים הרבנים האלה נורא קיצוניים, גם אני לא ממש "מתה" עליהם, אבל אני חושבת שאנשים כן אולי הולכים אחריהם כי יכול ליהיות שאמירות אחרות שלהם כן הגיוניות
אגב לכל מי שמצדיק אותם אומר שזה היהדות אז זה ממש לא, זה שהוא מדבר ככה על צניעות זה כבר לא צנוע ולא נכון, ולזרוק את צווי הגיוס לאסלה?! לחלל שבת למען המאבק נגד הגיוס?! זה דיי הזוי
אגב לכל מי שמצדיק אותם אומר שזה היהדות אז זה ממש לא, זה שהוא מדבר ככה על צניעות זה כבר לא צנוע ולא נכון, ולזרוק את צווי הגיוס לאסלה?! לחלל שבת למען המאבק נגד הגיוס?! זה דיי הזוי
אנונימית
הם פשוט שטופי מוח מסכנים כל אלה שתומכים בהם
צריך להחזיר את "הרבנים" האלה לבית אבות
זו ממש התעללות בקשישים
צריך להחזיר את "הרבנים" האלה לבית אבות
זו ממש התעללות בקשישים
vain אני לא חושבת שאתה יודע מזה נאצים
אלוקים ברא את העולם ואיתו גם את "הוראות השימוש" בעולם שזה בעצם התורה והמצוות בשביל שנחיה בעולם הזה בצורה הטובה ביותר והנכונה ביותר
אתה יכול להכחיש,לצאת נגד כולם ולא להאמין למילה.
דרך אגב- פרויד אמר שהומוסקסואליות זה מחלת נפש ובעיני הנצרות הומואים זה הדבר הבזוי ביותר אבל אתה תבחר להתקע על משפט אחד שחבר כנסת אמר(הוא לא מייצג את כל הדת) ולפרש את זה כרצונך וזה בגלל שאתה רוצה להפיץ שנאה בדת
מאחלת לך הצלחה רבה וחזרה בתשובה
❤❤❤
אלוקים ברא את העולם ואיתו גם את "הוראות השימוש" בעולם שזה בעצם התורה והמצוות בשביל שנחיה בעולם הזה בצורה הטובה ביותר והנכונה ביותר
אתה יכול להכחיש,לצאת נגד כולם ולא להאמין למילה.
דרך אגב- פרויד אמר שהומוסקסואליות זה מחלת נפש ובעיני הנצרות הומואים זה הדבר הבזוי ביותר אבל אתה תבחר להתקע על משפט אחד שחבר כנסת אמר(הוא לא מייצג את כל הדת) ולפרש את זה כרצונך וזה בגלל שאתה רוצה להפיץ שנאה בדת
מאחלת לך הצלחה רבה וחזרה בתשובה
❤❤❤