23 תשובות
אני לא דתייה שלמדה באולפנה אז למדתי בבית ספר בח"מ
ואת החשיבות של שמירת נגיעה
ויש בזה משהו יפה לדעתי וגם זה יכול להיות טוב לא רק בהקשר של דת
ואת החשיבות של שמירת נגיעה
ויש בזה משהו יפה לדעתי וגם זה יכול להיות טוב לא רק בהקשר של דת
לדעתי התפיסה של מיניות אצל דתיים כל כך שגויה
הופכים הכול לטמא ואסור וזה כל כך לא בריא
לשמור לחתונה זה לגיטימי
השאר לא
הופכים הכול לטמא ואסור וזה כל כך לא בריא
לשמור לחתונה זה לגיטימי
השאר לא
אנונימית
אנונימית
תאמת שבכלל לא הופכים את זה לטמא
מלמדים אותנו שזה דבר מדהים וחשוב
והכוונה של שמירת נגיעה בשביל שנשמור על הטהרה של יחסי אישות
תאמת שבכלל לא הופכים את זה לטמא
מלמדים אותנו שזה דבר מדהים וחשוב
והכוונה של שמירת נגיעה בשביל שנשמור על הטהרה של יחסי אישות
^אם משהו פוגע בטהרה הוא טמא, לא?
אלו הפכים, זה מה שזה אומר
איך לתת כיף לידיד זה טמא? איך ללחוץ יד לקולגה זה טמא?
אלו הפכים, זה מה שזה אומר
איך לתת כיף לידיד זה טמא? איך ללחוץ יד לקולגה זה טמא?
אנונימית
אבל זה לא רק זה
למה ילדה בת 8 צריכה להתלבש "צנוע"? אין שום דבר מיני בילדה בת 8
למה יש הפרדה בכל דבר? בעולם יש גם גברים וגם נשים וצריך להתמודד עם זה
למה ילדה בת 8 צריכה להתלבש "צנוע"? אין שום דבר מיני בילדה בת 8
למה יש הפרדה בכל דבר? בעולם יש גם גברים וגם נשים וצריך להתמודד עם זה
אנונימית
וואלה לא הופכים את זה לטמא
אני לא יודעת איפה שמעת את זה
בכללי לא הופכים אישה שנןגעת בגבר ללא נשואים לטמאה
אני לא יודעת איפה שמעת את זה
בכללי לא הופכים אישה שנןגעת בגבר ללא נשואים לטמאה
כמו שכתבתי, טומאה היא ההפך מטהרה
אם משהו פוגע בטהרה כמו שכתבת אז הוא טמא, לא?
אם משהו פוגע בטהרה כמו שכתבת אז הוא טמא, לא?
אנונימית
אני כבר פחות מבינה בדברים האלה
פשוט מה שאני באה להגיד שבחינוך הדתי לא כזה מגזימים כמו שחושבים
פשוט מה שאני באה להגיד שבחינוך הדתי לא כזה מגזימים כמו שחושבים
שואל השאלה:
^4 טכנית הילדה יכולה להתחיל להתלבש צנוע רק מגיל 12 שזה גיל מצוות, אבל אתה לא יכול שהיא תתלבש איך שבא לה עד גיל 12 ואז פתאום יום אחד בום טרח תתחילי להתלבש צנוע...
^4 טכנית הילדה יכולה להתחיל להתלבש צנוע רק מגיל 12 שזה גיל מצוות, אבל אתה לא יכול שהיא תתלבש איך שבא לה עד גיל 12 ואז פתאום יום אחד בום טרח תתחילי להתלבש צנוע...
גם בילדה בת 12 אין שום דבר מיני
אנונימית
שואל השאלה:
והיום כשאין בית מקדש ואין פרה אדומה אז כולנו טמאי מת, אף אחד לא טהור לגמרי, ולגעת בבן אני די בטוחה שזה לא מטמא אותך.
ובעיניי הצורה שאנחנו תופסים את זה היא נורא מקדשת את כל העניין של זוג נשוי והדרך באצריך להתנהל עם זה, בעיניי זה ממש נכון שאני אשמור את עצמי לבעלי ובעלי ישמור את עצמו לי.
תחשבי איזה מטורף זה שאחרי החתונה אתם מחזיקים ידיים וזה פיזית פעם ראשונה שלכם, וגם ההלכה לא יכולה להיות תתנו ידיים אבל אסור יותר מזה או תתנו כיף אבל אסור יותר מזה, זה לא עובד ככה, יש גדרי הלכה כדי שלא ידרדר...
והיום כשאין בית מקדש ואין פרה אדומה אז כולנו טמאי מת, אף אחד לא טהור לגמרי, ולגעת בבן אני די בטוחה שזה לא מטמא אותך.
ובעיניי הצורה שאנחנו תופסים את זה היא נורא מקדשת את כל העניין של זוג נשוי והדרך באצריך להתנהל עם זה, בעיניי זה ממש נכון שאני אשמור את עצמי לבעלי ובעלי ישמור את עצמו לי.
תחשבי איזה מטורף זה שאחרי החתונה אתם מחזיקים ידיים וזה פיזית פעם ראשונה שלכם, וגם ההלכה לא יכולה להיות תתנו ידיים אבל אסור יותר מזה או תתנו כיף אבל אסור יותר מזה, זה לא עובד ככה, יש גדרי הלכה כדי שלא ידרדר...
שואל השאלה:
זה לא על ההתקטננות של האם בגיל 12 כבר יש בך משהו מיני או לא, זו דרך חיים שהיא שמירת צניעות בין היתר...
זה לא על ההתקטננות של האם בגיל 12 כבר יש בך משהו מיני או לא, זו דרך חיים שהיא שמירת צניעות בין היתר...
הבעיה היא שמחנכים ילדות קטנות שהן צריכות להסתיר את עצמן
שנערים צריכים להדחיק את היצרים הטבעיים שלהם
שקשרים רגילים ויומיומיים הם אסורים
שנערים צריכים להדחיק את היצרים הטבעיים שלהם
שקשרים רגילים ויומיומיים הם אסורים
אנונימית
אני חושב שלא ללחוץ ידיים זה מוגזם
אבל בכללי יש בזה הרבה הגיון
אבל בכללי יש בזה הרבה הגיון
הגיוני
למשל שמירת "עיניים" מוזר
למשל שמירת "עיניים" מוזר
להטריד מישהי זו פגיעה בה
לאונן, למשל, לא פוגע באף אחד
זה לא שתרבות הפורנו מעודדת מיניות בריאה
אבל גם ההתחסדות שלכם לא
לאונן, למשל, לא פוגע באף אחד
זה לא שתרבות הפורנו מעודדת מיניות בריאה
אבל גם ההתחסדות שלכם לא
אנונימית
בתור מישהי שלא באה מהעולם הזה:
זה לא אבסורדי בעיניי וכן יש בזה הגיון מסוים, אבל זה לא דבר שאני במאה אחוז מבינה אותו
זה לא אבסורדי בעיניי וכן יש בזה הגיון מסוים, אבל זה לא דבר שאני במאה אחוז מבינה אותו
לא
תחשבו מה שאתם רוצים על עצמכם
אבל אולי זו לא בדיוק המילה המתאימה
תחליפי בהתנזרות אם יותר מתאים לך במשפט
תחשבו מה שאתם רוצים על עצמכם
אבל אולי זו לא בדיוק המילה המתאימה
תחליפי בהתנזרות אם יותר מתאים לך במשפט
אנונימית
שואל השאלה:
אבל למה לקרוא לדת התנזרות? אני ממש חיה את החיים אני לא נזירה.
אז אנחנו במרכאות "מתנזרים" מכמה דברים, אבל זה לא שאנחנו לא חיים את החיים.
אבל למה לקרוא לדת התנזרות? אני ממש חיה את החיים אני לא נזירה.
אז אנחנו במרכאות "מתנזרים" מכמה דברים, אבל זה לא שאנחנו לא חיים את החיים.
את התחלת את הדיון לגבי שמירת נגיעה
אני הרחבתי אותו למיניות בכללי
אני לא מדברת על שאר המובנים בחיים שלכם
ואני גם לא טוענת שאין לכם חיי מין בכלל
הטענה שלי היא שכל האיסורים וההסתרה יוצרים תחושות בושה ואשמה בהקשר של מיניות וזה לא בריא
צריך למצוא איזון בין שיתוף להסתרה
בין יצרים טבעיים לשיקול דעת
בין מותר לאסור
אני הרחבתי אותו למיניות בכללי
אני לא מדברת על שאר המובנים בחיים שלכם
ואני גם לא טוענת שאין לכם חיי מין בכלל
הטענה שלי היא שכל האיסורים וההסתרה יוצרים תחושות בושה ואשמה בהקשר של מיניות וזה לא בריא
צריך למצוא איזון בין שיתוף להסתרה
בין יצרים טבעיים לשיקול דעת
בין מותר לאסור
אנונימית
שואל השאלה:
את אומרת בעצם שזה נושא שנהפך אצלנו לכאילו בושה כזה?
כי פעם נגיד אני יודעת שזה אצל הדת זה היה נושא בכלל לא מדובר, אבל כיום זה מאוד נושא מדובר שמאוד מביאים לנו עליו דברים פשוט רק בין בנות.
לך זה הוא נראה אולי נושא שאצלנו מאוד מוסתר וסגור, אבל זה לא נכון,פשוט זה נשאר בינינו.
בגלל שבתורה כל העניין הזה זה מאוד עניין קדוש שאין לזלזל בו,
ואת רואה את הקדושה הזאת כהתנזרות או כבושה או משהו בסגנון.
אני ממש מעדיפה שנעבור לצ'אט פרטי ולא ככה מול מי יודע מי.
את אומרת בעצם שזה נושא שנהפך אצלנו לכאילו בושה כזה?
כי פעם נגיד אני יודעת שזה אצל הדת זה היה נושא בכלל לא מדובר, אבל כיום זה מאוד נושא מדובר שמאוד מביאים לנו עליו דברים פשוט רק בין בנות.
לך זה הוא נראה אולי נושא שאצלנו מאוד מוסתר וסגור, אבל זה לא נכון,פשוט זה נשאר בינינו.
בגלל שבתורה כל העניין הזה זה מאוד עניין קדוש שאין לזלזל בו,
ואת רואה את הקדושה הזאת כהתנזרות או כבושה או משהו בסגנון.
אני ממש מעדיפה שנעבור לצ'אט פרטי ולא ככה מול מי יודע מי.
שואל השאלה:
את רואה את זה ממש בצורה רחוקה טכנית וקרה, זה הרבה יותר עמוק מזה ורחב וחם.
כי את לא באמת מכירה את זה מקרוב, את אומרת רק מה שאת רואה טכנית.
מה זה להסתיר את עצמן? אף אחד לא אמר לי לכי תסתגרי בחדר, לימדו אותי לשמור על הצניעות שלי, לימדו אותי שהפנימיות יותר חשובה מהחיצוניות, ועוד כל מיני דברים ונגיד מה שאמרת על היצר, למה כל יצר טבעי הוא טוב?
נגיד בן אדם שהטריד מישהי, הוא פעל מייצר טבעי...
אבל פסדר אני לא באה לעשות לך הדתה או משהו, תחשבי מה שאת חושבת, רק שיהיה לך בראש שאת רואה את זה בצורה מרוחקת וטכנית,וצניעות וטהרה זה הרבה יותר מדבר מרוחק וטכני, זה דבר עמוק ומשמעותי.
את רואה את זה ממש בצורה רחוקה טכנית וקרה, זה הרבה יותר עמוק מזה ורחב וחם.
כי את לא באמת מכירה את זה מקרוב, את אומרת רק מה שאת רואה טכנית.
מה זה להסתיר את עצמן? אף אחד לא אמר לי לכי תסתגרי בחדר, לימדו אותי לשמור על הצניעות שלי, לימדו אותי שהפנימיות יותר חשובה מהחיצוניות, ועוד כל מיני דברים ונגיד מה שאמרת על היצר, למה כל יצר טבעי הוא טוב?
נגיד בן אדם שהטריד מישהי, הוא פעל מייצר טבעי...
אבל פסדר אני לא באה לעשות לך הדתה או משהו, תחשבי מה שאת חושבת, רק שיהיה לך בראש שאת רואה את זה בצורה מרוחקת וטכנית,וצניעות וטהרה זה הרבה יותר מדבר מרוחק וטכני, זה דבר עמוק ומשמעותי.
שואל השאלה:
^^ וואו כל הכבוד לך, זה נראה לי דבר שמזה קשה להתחיל איתו פתאום.
^את רואה את זה כהתחסדות, אני לא רואה את זה כהתחסדות.
את מתכוונת התחסדות כי כאילו "יואו אנחנו כאלה צדיקים ומעל הרמה של כולם כי אנחנו שומרים נגיעה ושומרים מצוות ושומרים צניעות" ?
לפרוטוקול זה לא מה שאני מרגישה וחושבת, אני רק שואלת אם זה מה שאת מרגישה ובגלל זה את קוראת לזה התחסדות?
ולמה בעצם את עושה באנונימי? אפשר שנעבור פשוט לצ'אט פרטי כי זה כבר חרג מגבולות השאלה שלי...
וגם ברור שיכול להיות (כנראה )שיהיו דברים שתטעני אליי ואני לא אדע לענות עליהם, אני עדיין לא יודעת הכל ואף פעם לא אדע.
^^ וואו כל הכבוד לך, זה נראה לי דבר שמזה קשה להתחיל איתו פתאום.
^את רואה את זה כהתחסדות, אני לא רואה את זה כהתחסדות.
את מתכוונת התחסדות כי כאילו "יואו אנחנו כאלה צדיקים ומעל הרמה של כולם כי אנחנו שומרים נגיעה ושומרים מצוות ושומרים צניעות" ?
לפרוטוקול זה לא מה שאני מרגישה וחושבת, אני רק שואלת אם זה מה שאת מרגישה ובגלל זה את קוראת לזה התחסדות?
ולמה בעצם את עושה באנונימי? אפשר שנעבור פשוט לצ'אט פרטי כי זה כבר חרג מגבולות השאלה שלי...
וגם ברור שיכול להיות (כנראה )שיהיו דברים שתטעני אליי ואני לא אדע לענות עליהם, אני עדיין לא יודעת הכל ואף פעם לא אדע.
באותו הנושא: