29 תשובות
כי brainrot וסרטונים שגורמים לך לברוח מהמציאות זה מה שמתעסקים בו
שואל השאלה:
ידע תמיד הועיל לאורך כל ההיסטוריה
ידע תמיד הועיל לאורך כל ההיסטוריה
כי זה באמת לא מעניין.
שואל השאלה:
^^^ בעצם התתמכרות יותר חזקה על החכמה?
^^^ בעצם התתמכרות יותר חזקה על החכמה?
שואל השאלה:
^^ אז למה פעם זה כן נחשב למעניין בעייני רוב האנשים?
^^ אז למה פעם זה כן נחשב למעניין בעייני רוב האנשים?
סתם, אבל אני לא חושב שפחות... יש קהילות גדולות של אוהבי פילוסופיה שאפשר למצוא במיוחד באינטרנט.
היום אנשים נורא עייפים, אף אחד לא מדברים על פילוסופים או פסיכולואנליטיקאים כי זה לא אקטואלי , הכל מתומצת ומעובד בטלפון , מי יפתח ספר היום
שואל השאלה:
^ שמעתי שבשביל המוח סרטונים קצרים הם כן נחשבים לעיבוד מידע די רציני, אז אולי ככה המוח מרגיש שהוא עושה את שלו ולומד.
^ שמעתי שבשביל המוח סרטונים קצרים הם כן נחשבים לעיבוד מידע די רציני, אז אולי ככה המוח מרגיש שהוא עושה את שלו ולומד.
הופעה של גירוים מהירים כמו רשתות חברתיות פעם לא היו גירוים מהירים והיית צריך לעבוד קשה על מנת לקבל דופמין
בקריאה,כתיבה,אומנות
בקריאה,כתיבה,אומנות
שואל השאלה:
^ הרשתות החברתיות משתמשות בחולשה האבולוציונית של המוח בשביל לגרום לו להתמכר
^ הרשתות החברתיות משתמשות בחולשה האבולוציונית של המוח בשביל לגרום לו להתמכר
זה לא שפחות מתעניינים.
פעם 99% מהאוכלוסייה לא היו מעוניינים בכלום, ניסו לשרוד מהיום למחר. לא למדו פסיכולוגיה, ידע כללי, בקושי ידעו מי המלך שלהם.
היום? הרבה יותר, פשוט חלקים שונים באוכלוסייה.
פעם 99% מהאוכלוסייה לא היו מעוניינים בכלום, ניסו לשרוד מהיום למחר. לא למדו פסיכולוגיה, ידע כללי, בקושי ידעו מי המלך שלהם.
היום? הרבה יותר, פשוט חלקים שונים באוכלוסייה.
שואל השאלה:
^ במאה ה20 המצב היה שונה.
^ במאה ה20 המצב היה שונה.
^ממש לא.
היה לך אחוז מאוד קטן של אוכלוסייה שעשה משהו.
בתחילת המאה ה20 היו לך מעל שניים וחצי מיליארד אנשים. לא היה לך אפילו מליון פילוסופים אמיתיים בעולם.
היה לך אחוז מאוד קטן של אוכלוסייה שעשה משהו.
בתחילת המאה ה20 היו לך מעל שניים וחצי מיליארד אנשים. לא היה לך אפילו מליון פילוסופים אמיתיים בעולם.
שואל השאלה:
שמע אני מדבר על האוכלוסייה המערבית.
שמע אני מדבר על האוכלוסייה המערבית.
מעניין מה גרם למה
תכנון של אלגוריתמים כדי לגרום לאנשים להתמכר לטלפונים או אנשים התמכרו לטלפון כי זה דבר חדש ומרגש והחליטו שהאלגוריתם מנצל אותם וחיפשו מחקרים שמאששים את התאוריות שלהם
כאילו סוג של ראו מה שהם רצו לראות,
כאילו הם רצו סיבה שהחברות הגדולות מנצלות אותם ולא שהבעיה היא אצלם
הערה: אני לא אומר שאם השנים האלגוריתמים לא הפתחו בצורה הזאת. אני מתכוון להתחלה של כל הקטע
תכנון של אלגוריתמים כדי לגרום לאנשים להתמכר לטלפונים או אנשים התמכרו לטלפון כי זה דבר חדש ומרגש והחליטו שהאלגוריתם מנצל אותם וחיפשו מחקרים שמאששים את התאוריות שלהם
כאילו סוג של ראו מה שהם רצו לראות,
כאילו הם רצו סיבה שהחברות הגדולות מנצלות אותם ולא שהבעיה היא אצלם
הערה: אני לא אומר שאם השנים האלגוריתמים לא הפתחו בצורה הזאת. אני מתכוון להתחלה של כל הקטע
אנונימי
כי כולם בורים...
פחות אנשים מתעניינים בפילוסופיה כי הרשתות החברתיות מקדמות תוכן מהיר וריגושים מידיים, ובנוסף לכך, האושר נתפס ככלי להצלחה חומרית שמובילה אותנו להתעמק בחיפושים אחר דברים חומריים במקום דברים רוחניים מופשטים.
גם כן, המדע והטכנולוגיה מספקים תשובות מעשיות שנתפסות כיעילות יותר ורוב האנשים תופסים את המושג "פילוסופיה" כמושג חסר משמעות מבלי להתעמק בו באמת, אולי מחשש או "חוסר עניין מעשי".
מוכרים לנו הרבה דברים שם בחוץ.
גם כן, המדע והטכנולוגיה מספקים תשובות מעשיות שנתפסות כיעילות יותר ורוב האנשים תופסים את המושג "פילוסופיה" כמושג חסר משמעות מבלי להתעמק בו באמת, אולי מחשש או "חוסר עניין מעשי".
מוכרים לנו הרבה דברים שם בחוץ.
לא הבנתי את החלק השני ריפוי^
מה את טוענת?
מה את טוענת?
אנונימית
כי החברה מעודדת יותר להיות בור
שואל השאלה:
^^^ מסכים, אנשים נתרעים מזה כי זה לא משהו שיביא להם כסף וזה נחשב למדעי רוח.
^^^ מסכים, אנשים נתרעים מזה כי זה לא משהו שיביא להם כסף וזה נחשב למדעי רוח.
שואל השאלה:
^^ 1984
^^ 1984
אנונימית, בעבר, העיסוק בחיים נטה להיות רוחני יותר, שכן אנשים לא היו ממוקדים כל כך בעולם החומרי. לעומת זאת, בעידן המודרני, ההתפתחות הטכנולוגית המהירה מאפשרת לכל אדם גישה לרשתות החברתיות, שברובן מדגישות בעיקר היבטים חומריים- כמו המרוץ הבלתי פוסק אחר כסף כאמצעי לאושר ותרבות הצריכה שמשפיעה על התודעה שלנו.
כיום, עיקר המחשבה מופנית לשאלה כיצד לצבור יותר נכסים, כסף, ממון וכוח, ולא כיצד להעמיק את החיבור שלנו לעצמנו או לעולם מבחינה רוחנית.
כיום, עיקר המחשבה מופנית לשאלה כיצד לצבור יותר נכסים, כסף, ממון וכוח, ולא כיצד להעמיק את החיבור שלנו לעצמנו או לעולם מבחינה רוחנית.
לגבי העניין של ידע, אחד מהגורמים לזה הוא נוחות.
אם בן אדם מרגיש יותר נוח ופחות דברים מפריעים לו, סביר שלא יחפש דרכים לפתור את מה שכבר פתור.
אתה לא נדרש לדעת להדליק מדורה בשביל שיהיה לך אוכל חם או בכדי שתוכל להעביר את הלילה בלי לקפוא.
דבר אחר יהיה הנגישות של ידע.
כאשר ידע נגיש יותר, ובעיקר כזה שלא דורש השכלה קודמת או חשיבה גבוהה, אז החשיבות של המחזיק בידע יורדת.
אם פעם היית צריך מומחה לניווט בשביל צעידה של כמה קילומטרים, היום כל אדם יכול לקחת וויז ורכב ולהגיע בקלות מיעד אל יעד.
זה שני טיעונים שלמעשה הם אותו טיעון משני צידי המטבע.
מצד אחד, עקב נוחות ומודרניזציה, בני אדם לא נדרשים לדעת הרבה בשביל לשרוד ולהתקיים.
מצד שני, אם אין צורך של מרבית האוכלוסיה בידענים (עקב נגישות), אז אין לך ממש אינטרס להשקיע זמן בשביל ללמוד ידע שלא תוכל להתפרנס ממנו ושלא יועיל לך.
אם בן אדם מרגיש יותר נוח ופחות דברים מפריעים לו, סביר שלא יחפש דרכים לפתור את מה שכבר פתור.
אתה לא נדרש לדעת להדליק מדורה בשביל שיהיה לך אוכל חם או בכדי שתוכל להעביר את הלילה בלי לקפוא.
דבר אחר יהיה הנגישות של ידע.
כאשר ידע נגיש יותר, ובעיקר כזה שלא דורש השכלה קודמת או חשיבה גבוהה, אז החשיבות של המחזיק בידע יורדת.
אם פעם היית צריך מומחה לניווט בשביל צעידה של כמה קילומטרים, היום כל אדם יכול לקחת וויז ורכב ולהגיע בקלות מיעד אל יעד.
זה שני טיעונים שלמעשה הם אותו טיעון משני צידי המטבע.
מצד אחד, עקב נוחות ומודרניזציה, בני אדם לא נדרשים לדעת הרבה בשביל לשרוד ולהתקיים.
מצד שני, אם אין צורך של מרבית האוכלוסיה בידענים (עקב נגישות), אז אין לך ממש אינטרס להשקיע זמן בשביל ללמוד ידע שלא תוכל להתפרנס ממנו ושלא יועיל לך.
שואל השאלה:
לדעתי פשוט הפוקוס של הידע השתנה.
כמו שאמרה רפוי, פעם הפוקוס היה יותר על ידע רוחני ולא חומרי.
היום הפוקוס על הידע הוא על איך להתעשר כמה שיותר, וכמה שיותר מהר, דרך קורסים, סרטונים, השקעות וכו'. פשוט פעם זה היה יותר קשה להנגיש את זה לאחרים ולהסביר למה ואיך, והיום כל אחד יכול לראות איך השני מצליח ונהיה מיליונר בגיל 14.
לדעתי פשוט הפוקוס של הידע השתנה.
כמו שאמרה רפוי, פעם הפוקוס היה יותר על ידע רוחני ולא חומרי.
היום הפוקוס על הידע הוא על איך להתעשר כמה שיותר, וכמה שיותר מהר, דרך קורסים, סרטונים, השקעות וכו'. פשוט פעם זה היה יותר קשה להנגיש את זה לאחרים ולהסביר למה ואיך, והיום כל אחד יכול לראות איך השני מצליח ונהיה מיליונר בגיל 14.
נכון, בעבר התעסקו בלצבור ידע פילוסופי, היום זה רק כסף^
אנונימית
איי לא חושבת שיש טעם להתנגד
הכסף מקדם את החברה אז לא בטוחה כמה זה רע
והשאלה היא במה תורמת פילוסופיה לכל העולם
הכסף מקדם את החברה אז לא בטוחה כמה זה רע
והשאלה היא במה תורמת פילוסופיה לכל העולם
זה לא נכון שבעולם המערבי היו לך הרבה יותר פילוסופים בעבר.
היה לך קפיצה במאה ה19, עם תקופת המודרניזציה, אבל גם אז 99% מהאוכלוסייה המערבית לא הבינה בזה כלום.
היה לך קפיצה במאה ה19, עם תקופת המודרניזציה, אבל גם אז 99% מהאוכלוסייה המערבית לא הבינה בזה כלום.
כי זה דבר שצריך סבלנות אליו ואומץ להיות כנים עם עצמנו זה לא דבר כזה פשוט להתעסק בו בעיקר מנטלית
פילוסופיה גורם לי לחשוב שאני לא קיימת זה מחרפן אותי
טוב לא אני פשוט היקום ושיט זה מרגיש לי כמו פרדוקס מחשבתי
טוב לא אני פשוט היקום ושיט זה מרגיש לי כמו פרדוקס מחשבתי
באותו הנושא: