28 תשובות
גם את מכלילה בשאלה. שלושתכם לא שונים בצביעותכם.
שואל השאלה:
ה' ישמור
לא אמרתי שאני שונאת ערבים אמרתי שלא ימציאו כי ככה הם עונים לכאלה שמכלילים אבל בתכלס הם מכלילים בעצמם
ה' ישמור
לא אמרתי שאני שונאת ערבים אמרתי שלא ימציאו כי ככה הם עונים לכאלה שמכלילים אבל בתכלס הם מכלילים בעצמם
אנונימית
רשמת שתמיד אלו ששונאים דתיים, הם אלה שמתלוננים על הכללת ערבים. זאת הכללה.
שואל השאלה:
אז התכוונתי לבדרך כלל
אז התכוונתי לבדרך כלל
אנונימית
הרבה סיבות, הסיבה שאני הכי שמתי לב לזה זה בגלל טראומה דתית, יש הרבה אנשים שעברו חיים נורא לא נעימים בגלל הדת, ובגלל זה השנאה והטינה ואני לא מצדיקה אבל גם לא שופטת כי כל אחד והחוויות שלו, לדת יש גם הרבה צדדים אפלים שאנשים מסוימים נחשפים אליהם ואז קשה להם לראות את החיובי. זה לו דווקא קנאה או מרמור וכו
שואל השאלה:
לא אמרתי
קנאה אבל אחר כך רובם מפיצים שנאה כאילו עכשיו כל הדתיים עדו להם משהו ואנחנו לא
למה אנחנו צריכים לסבול בגלל משהו שקרה להם?
שלא יתחברו לדת אבל למה לשנוא אותנו בכלל זה?
לא אמרתי
קנאה אבל אחר כך רובם מפיצים שנאה כאילו עכשיו כל הדתיים עדו להם משהו ואנחנו לא
למה אנחנו צריכים לסבול בגלל משהו שקרה להם?
שלא יתחברו לדת אבל למה לשנוא אותנו בכלל זה?
אנונימית
בגלל שהתקשורת מלבה את השנאה ומציגה אותם כחברה מכוערת
תקשורת בין היתר שמראה כמעט תמיד את הצד הרע או הרע כביכול
לא יודעת למה שונאים אותנו... סתם שונאים ונבהלים מדת.
שוב, הם מפיצים שנאה בגלל שזה מה שהם קיבלו מהדת, ובלי קשר סבל תמיד יהיה ככה זה העולם בלי קשר לדתיים גם אתאיסטים, נוצריים מוסלמים כל דת סובלת משנאה מהאחר בדרך כלשהיא. עצוב ככל שיהיה ככה זה, זה לא משהו שספציפית קורה רק לכם.
שואל השאלה:
אז זה עצוב...
הלוואי ומשהו היה מצליח להפסיק את הדבר הזה
אז זה עצוב...
הלוואי ומשהו היה מצליח להפסיק את הדבר הזה
אנונימית
דתיים מהווים להם דוגמא לאיך יהודים צריכים להתנהג וזה כואב להם, כי זה לא מה שהם עושים.
שאלה טובה
לכי תביני
לכי תביני
שאלה מעולה
אבל אני רגילה ששונאים אותי
אבל אני רגילה ששונאים אותי
שואל השאלה:
כן... גם אני
כן... גם אני
אנונימית
אף פעם לא פגשתי מישהו ששונא דתיים..
אולי חרדים התכוונת?
כי חלקם לא עובדים ורוב הסבסוד של המדינה הולך אליהם ורובם לא מתגייסים להגן על המדינה שלנו
ויש הרבה חוקים שמפלים בינם לבינינו
אולי חרדים התכוונת?
כי חלקם לא עובדים ורוב הסבסוד של המדינה הולך אליהם ורובם לא מתגייסים להגן על המדינה שלנו
ויש הרבה חוקים שמפלים בינם לבינינו
אנונימית
כל כך צודקת
לא יכולה לדבר בשם כולם אבל ספציפית
אני לא מתה על דתיים בגלל הטראומות שהם עשו לי
תאמת יותר ספציפית חרידים
אבל עדיין זה עשה לי אנטי מגיל צעיר לדתות בגלל האנשים האיומים האלו שמשתמשים ב"אלוהים" כתירוץ להתנהג כמו מפלצות
אני לא מתה על דתיים בגלל הטראומות שהם עשו לי
תאמת יותר ספציפית חרידים
אבל עדיין זה עשה לי אנטי מגיל צעיר לדתות בגלל האנשים האיומים האלו שמשתמשים ב"אלוהים" כתירוץ להתנהג כמו מפלצות
שוב זה לא מוצדק אבל זה מובן. אי אפשר לשפוט אדם עם טראומה
כי ערוצי התבהלה שטפו להם את הראש. אני חילוני אגנוסטי
אנונימי
שואל השאלה:
אתה מתבלבל עם נטורי קרטא
אתה מתבלבל עם נטורי קרטא
אנונימית
שואל השאלה:
ואין לי מושג מאיפה המצאת את זה אבל מה שתגיד
אבל סתם שתדע שכל מה שאמרת עכשיו זה פשוט לא נכון לגבי זה שחרדים לא מתגייסים את הנטורי קרטא
ואין לי מושג מאיפה המצאת את זה אבל מה שתגיד
אבל סתם שתדע שכל מה שאמרת עכשיו זה פשוט לא נכון לגבי זה שחרדים לא מתגייסים את הנטורי קרטא
אנונימית
זה כשלעצמו מחביא את ויכוח הזהות, שעוסק במי/מה התיר לנו את המקום הזה ולאן פנינו הלאה. האם הקב"ה הוא שהבטיח לנו את הארץ או שמא כלל אירועי ההיסטוריה הובילו לייסוד המדינה? האם הפתרון לסבלנו הוא להתחזק ולהתייחד מהשאר או להיות עם ככל העמים? מה הערכים בהם אנחנו דוגלים - אמונה וצניעות או אתאיזם ופתיחות? האם ההשקפה הדתית צודקת או שדווקא החילונית?
שואל השאלה:
אז זה לא!!
ואני מקווה שאתה צוחק!
אז זה לא!!
ואני מקווה שאתה צוחק!
אנונימית
^ לא כל חרדי שלא מתגייס הוא חלק מנטורי קרתא להפך, נטורי קרתא הם קבוצה נורא קטנה וקיצונית ובישראל הרוב החרדי זה הוא שלא מתגייס לצבא.
שואל השאלה:
אבל מה אנחנו אשמיםם???
שמעו יכול להיות שבגלל זה יש לכם צלקות
אתם פוסלים כל כך הרבה דתיים וכל כך הרבה חרדים רק בגלל שאתם פשוט לא מתחברים לדת זה נשמע לכם לגיטימי?
אבל מה אנחנו אשמיםם???
שמעו יכול להיות שבגלל זה יש לכם צלקות
אתם פוסלים כל כך הרבה דתיים וכל כך הרבה חרדים רק בגלל שאתם פשוט לא מתחברים לדת זה נשמע לכם לגיטימי?
אנונימית
אני שונאת את מי שחי על חשבון האנשים העובדים ולא מתגייס
שואל השאלה:
^אל תדאגי זה לא דתיים
זה נטורי קרתא
^אל תדאגי זה לא דתיים
זה נטורי קרתא
אנונימית
באותו הנושא: