24 תשובות
תראה, יש אינסוף יקומים, אז טכנית הכל מהכל אפשרי, גם אם זה הדבר הכי מטומטם שיש, זה אינסופי
האמת שלא יוצא לי לחשוב על זה בכלל, מחשבה מעניינת אבל
שואל השאלה:
תודה ודרך אגב ידעתם שאם תתנו לכל בן אדם אין סוף זמן או מתי שהוא הוא יצליח לפתור קוביה הונגרית
זה למעשה אחת מהנגזרות של ההבחנה האנליטית סינתית. לפיה ההבדל היחיד בין הדברים שניתן לדמיין ואינם קיימים לבין הדברים שקיימים, זה זה שהם עדיין לא הוכחו שהם קיימים.

כמובן שההפרכה להבחנה הזאת היא מאד פשוטה - אנחנו חיים בעולם אחד בלבד ולכן רק מה שקיים בעולם הזה ניתן להגיד שהוא קיים ומה שאיננו קיים, לא קיים.
מאיפה הבאת את זה שיש עוד יקומים?
שואל השאלה:
אתה חושב שיש רק יקום אחד
אין לי סיבה לחשוב אחרת
שואל השאלה:
יקום זה קבוצה של מערכת כוכבים וכאלה יש אינסוף
אתה מתכוון גלקסיה?
שואל השאלה:
גלקסיה מורכבת ממלא יקומים
לא.
גלקסיה מורכבת מהרבה מערכות של כוכבים ופלנטות.
יקום זה כל המרחב שקיים ובו יש המון גלקסיות.
שואל השאלה:
אז התבלבלתי הבנתה מה אני אומר ואם יש אינסוף גלקסיות אז יש אינסוף יקומים
לא.
דבר ראשון לא יודעים אם יש אינסוף גלקסיות כי לא יודעים אם היקום הוא אינסופי או סופי בגודלו.

וגם אם היקום עצמו הוא אינסופי בגודלו זה לא אומר שיש מספר אינסופי של יקומים.
שואל השאלה:
אחד היקום הוא אינסופי הוא מגדיל את עצמו בוודאות ושתיים אני יודע שיש אינסוף יקומים כי כשכוכב מתפוצץ אם זה כוכב קטן אז לא קורה כל כך הרבה אבל אם זה כוכב גדול אז יוצא הרבה אלמנטים שיוצרים בסופו של דבר ברקע האינסופי שמתווצר יותר ויותר שמשות ומסביבם כוכבים ואם יש הרבה מערכות כוכבים אז זה אומר שיש הרבה יקומים
זה שהוא מתרחב לא אומר שהוא אינסופי.

לא הבנתי מה הקשר בין זה שכשכובב מתפוצץ ונוצרים אלמנטים אז זה אומר שיש אינסוף יקומים.
שואל השאלה:
זה שהוא מתרחב במהירות שמתרחב כן משהו אינסופי כי אנחנו לא יכולים להגיע למהירות שהוא מתרחב בה הוא מתרחב במהירות האור מה שאומר שאנחנו לא יכולים לראות את הקצה אף פעם כי גם אם נשתגר עליו איכשהו הוא כבר לא יהיה שם ועם הזמן כשכוכבים מתפוצצים ומשחררים את האלמנטים נוצרים כוכבים הכוכבים האלה הופכים למערכות כוכבים שמהם מורכבים מיקומים אז זה אומר שעם הזמן אנחנו נגיע לאינסוף יקומים לא אינסוף אבל יותר ממה שאנחנו יכולים לספור
היקום מתרחב במהירות מטורפת אבל זה לא אומר כלום על האם הוא ימשיך ככה לתמיד.

ושוב התהליכים של כוכבים שקורים בתוך היקום לא יכולים לעזור לנו להסיק מסקנה על האם יש עוד יקומים. מה שקורה בתוך היקום לא יכול לעזור לנו להבין מה יש מחוץ ליקום. (בהנחה שיש כזה דבר "מחוץ ליקום")
אנונימי
זה ניקרא תת מודה ככה אבא שלי הסביר לי זה כאילו חלום שאתה חולם קורה בממד אחר
^^^^ אם היקום אינסופי, בהכרח כל אפשרות שיכולה להיות קיימת קיימת
אם היקום מתרחב לאינסוף אז איפשהו חייב היה להיווצר עוד כוכב שהורכב בדיוק כמו כדור הארץ וגדלו בו יצורים חיים. מה שלא מחייב זה שיש להם אותו היסטוריה כמונו, מה שמייצג סוג של "יקומים מקבילים" (למרות שאם יש אינסוף עולמות כאלה אז בהכרח יש גם אינסוף עולמות שהם כמו שלנו בדיוק) ואם זה קרה בעוד כוכב איפשהו ביקום, מה מונע מזה לקרות עוד פעם איפשהו ביקום? עזוב עוד פעם אחת, תאורתית אם היקום אינסופי אז בהכרח יש בו אינסוף כוכבי לכת שהתפתחו בהם אותם תנאים להקמת סיווליזציה זהה לשלנו
אז כן, אם טוענים שהיקום אינסופי אפשר לטעון שיש סוג של "יקומים מקבילים" פשוט בתוך היקום שלנו כי אם היקום אינסופי כל אפשרות שיכולה להיות קיימת בו בהכרח קיימת
אנונימי
את האמת? זה ממש הגיוני לי מישומה.
אבל לא יודעים אם היקום הוא אינסופי
^נכון, כתבתי אם יוצאים מנקודת הנחה שהיקום אינסופי
אנונימי
כן נראלי כי בסוף אם יש אינסוף יקומים אז יש סיכוי שהוא קורה ביקום אחר